-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комп’ютерне обладнання та пристосування навчального і загального призначення для навчальних закладів Полонської міської ради об’єднаної територіальної громади
Категорія замовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається.
Завершена
1 691 776.13
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 458.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 458.88 UAH
Період оскарження:
23.03.2021 16:18 - 04.04.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Порушення Наказу МОН №725 та принципів здійснення публічних закупівель
Номер:
efe7fbbfc97d494e8dd1a2649a42579b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-004637-b.c2
Назва:
Порушення Наказу МОН №725 та принципів здійснення публічних закупівель
Вимога:
Шановний Замовнику, у Вашій Тендерні документації міститься незаконна вимога:
Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію свідоцтва про відповідність педагогічним вимогам на пропонований Мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом виданий відповідним органом Міністерства освіти України (ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
Звертаємо Вашу увагу, що Наказом МОН №725 від 01.06.2020 року (https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-vnesennya-zmin-do-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-molodi-ta-sportu-ukrayini-vid-10052011-423) видача зазначених свідоцтв та грифів скасовується, тому подання учасниками публічних закупівель свідоцтв про визнання відповідності педагогічним вимогам не надає жодних конкурентних переваг. Враховуючи це, Учасники, які до набрання чинності цього Наказу не отримали таких свідоцтв не можуть взяти участь у Вашій закупівлі. Це у свою чергу звужує коло учасників і виступає дискримінаційною вимогою, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі". На підставі вищевказаного, вимагаємо привести Тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України, в тому числі, наказів МОН та прибрати вимоги щодо необхідності надання Свідоцтва про відповідність МОН України!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.03.2021 09:06
Вирішення:
Доброго дня. Замовник при проведенні процедури закупівлі керується нормативно-правовими актами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та Міністерства освіти і науки України. Закон «Про публічні закупівлі» від (далі-Закон) не регламентує, які саме документи, щодо безпеки та якості обладнання, та їх зміст повинен або може вимагати Замовник у тендерній документації.
Відповідно до частини третьої ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація, може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06.
Згідно з ст. 21 Закону України «Про повну загальну середню освіту» заклад освіти створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя.
У разі ненадання учасником у складі тендерної пропозиції документів, які зазначені у вимогах тендерної документації, Замовник має всі підстави та керуючись п.1, 2 частини частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилити тендерну пропозицію як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання.
На підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником здійснено аналіз ринку та моніторинг законодавчої бази та наявних сертифікатів у відомих виробників які мають офіційні представництва на території України. Вимога щодо надання відповідних документів не є дискримінаційною, так як такі документи без проблем можна отримати в офіційних виробників або їх представників на території України і є які є дійсними на момент кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
На підставі вищенаведеного зміни до тендерної документації вноситися не будуть.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.04.2021 18:03
Вимога
Залишено без розгляду
Порушення у сфері здійснення публічних закупівель шляхом встановлення дискримінаційних вимог для учасників
Номер:
c1b6425da4c64bb1b47e7e25b62542ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-004637-b.c1
Назва:
Порушення у сфері здійснення публічних закупівель шляхом встановлення дискримінаційних вимог для учасників
Вимога:
Доброго дня!
Шановний Замовнику!
Шановний Замовнику, детально проаналізувавши Ваші вимоги до учасників ми виявили ряд порушень та дискримінаційні вимоги, що встановлені Вами у Додатку 2:
"2.2. Копію чинного на дату проведення аукціону висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на інтерактивний комплекс та на кожну (!) з їх складових, навчальний комп’ютерний комплекс та на кожну з його складових, на комп’ютерне обладнання.
2.3 Копію сертифікату(декларації) відповідності на інтерактивний комплекс та на кожну (!) з їх складових, навчальний комп’ютерний комплекс та на кожну з його складових.
2.4. Авторизаційний лист наданий виробником інтерактивних комплексів та кожної з його складових, навчальних комп’ютерних комплексів, персональних комп’ютерів,ноутбуків.
2.5. Гарантійний лист про надання гарантії на все обладнання строком не менше 12 місяців.
2.7. Копія чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на виробництво інтерактивних комплексів, персональних комп’ютерів, навчальних комп’ютерних комплексів
2.8. Гарантійний лист від виробника інтерактивних комплексів, персональних комп’ютерів( статус виробника інтерактивних комплексів підтверджується наданням копії титульної сторінки ТУ на виробництво мультимедійного обладнання, статус виробника персональних компютерів підтверджується наданням копії титульної сторінки ТУ на виробництво персональних комп’ютерів) щодо надання офіційної гарантії та безкоштовні гарантійні ремонтні та обслуговуючі роботи протягом гарантійного терміну"
Таким чином, Ви вимагаєте надання всіх документів на " інтерактивний комплекс та на кожну (!) з їх складових, навчальний комп’ютерний комплекс та на кожну з його складових"
Тобто Ви НЕ надаєте альтернативи і НЕ розглядаєте надання всіх відповідних документів на комплекси АБО на кожну складову окремо!
Звертаємо Вашу увагу, що обладнання, яке входить до складу Інтерактивних комплексів, комп'ютерного навчального комплексу виготовляється РІЗНИМИ виробниками, а тому кожна окрема складова комплексу має ОКРЕМІ відповідні документи (окремо на проектор, окремо на Інтерактивну дошку, окремо на ноутбуки і т.д.)
Учасники, які беруть участь у закупівлі є дистриб’юторами складових вказаних Вами комплексів, тому об'єднуючи їх в інтерактивний комплекс, вони не здійснюють будь-яких дій, які б змінювали їх технічні характеристики або функціональне призначення (тобто дій, які пов’язані з ВИРОБНИЦТВОМ КОМПЛЕКСІВ).
Виходячи з цього, надання вказаних документів на вказані Вами комплекси є НЕможливим для більшості Учасників та повністю обмежує конкуренцію в даній закупівлі.
Ваші дії повністю порушують чинне законодавство у сфері публічних закупівель та принципи здійснення державних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України " Про публічні закупівлі".
На підставі вищевказаного, наполягаємо на внесення змін у відповідності дотриманням законодавства та не звуження кола учасників у Вашій закупівлі!
Шановний Замовнику, видаліть всі вищевказані дискримінаційні вимоги(або внесіть зміни з наданням можливості подання відповідних документів Окремо на кожну складову Вашої закупівлі) та не обмежуйте учасників Вашими дискримінаційними вимогами!
В іншому разі Ваша закупівля не відбудеться, оскільки учасники подаватимуть скарги до АМКУ!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.03.2021 09:00
Вирішення:
Доброго дня. Уважно розглянувши ваше звернення повідомляємо наступне.
Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону. Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання (Додаток 2 до тендерної документації) визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти)» та від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій». Вищезазначеними наказами встановлені мінімальні технічні характеристики обладнання та засобів навчання, кількісний і якісний склад комплектації навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, які можуть використовуватися у закладах освіти. Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Крім того, п.1 Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти)» та від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій». Визначено, що комплекс - системна комбінація будь-яких видів засобів навчання, обладнання, функціонально пов'язаних між собою та організованих як єдине ціле для забезпечення досягнення визначеної освітньої мети
Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Крім того, варто зазначити, що Разом з тим, в тендерній документації на закупівлю міститься вираз «У разі якщо у тендерній документації міститься посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника- читати "або еквівалент".
Разом з тим, закупівля зазначеного обладнання ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, адже на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Тобто Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано).
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання. Вимога щодо надання відповідних документів не є дискримінаційною, так як такі документи без проблем можна отримати в офіційних виробників або їх представників на території України.
На підставі вищенаведеного зміни до тендерної документації вноситися не будуть.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.04.2021 18:03