-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Антисептичні та дезінфекційні засоби (Дезактін)
Торги не відбулися
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
17.05.2017 16:17 - 16.06.2017 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо порушення принципів закупівель за державні кошти, необгрунтоване обмеження кола учасників, прописування конкретного засобу, що веде до порушення принципу ефективності та економії
Номер:
61416c0a623345bfa69bfb506bb04dac
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-17-002397-b.c1
Назва:
Щодо порушення принципів закупівель за державні кошти, необгрунтоване обмеження кола учасників, прописування конкретного засобу, що веде до порушення принципу ефективності та економії
Вимога:
Шановний Замовнику, в Україні станом на 19 травня 2017 року зареєстровано понад 4 сотні дезінфекційних зсобів. Причому, понад 5 десятків хлорвмісних засобів. Якраз, хлорвмісні дезінфекційні засоби - не є кращим вибором для застосування в дитячих дошкільних і шкільних закладах. Замовнику можна було б вибрати і деззасоби із іншими активно-діючими речовинами, не менш дієвими по відношенню до мікроорганізмів, застосовання яких також забезпечує належний протиепідемічний та гігієнічний стан закладів. Зазначимо, що активні складові є різноманітні, наприклад - ЧАС (четвертинні амонійні сполуки), похідні гуанідинів, перекисні сполуки, третинні та діаміни, чи композиція цих речовин та подібні. Причому, такі дезінфектанти можуть за своїми характеристиками, які вкрай важливі для проведення дезінфекційних робіт в закладах для дітей, а це - токсикологічні властивості, впливом на організм і тих хто виконує роботи, і тих хто потім буде знаходитись в оброблених приміщеннях,( відповідно можливість проведення знезараження в присутності дітей) Дезактин та інші хлорвмісні деззасоби. Адже, Дезактином (а саме він вказаний в оголошенні торгів) дезінфекція в присутності дітей не проводиться, навпаки- навіть при застосуванні його робочих розчинів методом протирання необхідно приміщення провітрювати не менше 30 хвилин після обробки. І це правильно, активно-діюча речовина - хлор якраз може поступати саме інгаляційним шляхом і негативно впливати. А те що в країнах ЄС біоциди (деззасоби) на основі хлору практично заборонені, застосовуються вкрай обмежено і тільки як виключення? Це не говорить ні про що? І ці виключні випадки дитячі, шкільні заклади не включають точно! та й в Україні вже досить давно діють Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць, (наказ МОЗ №145 2011р.), якими (п 2.19) навіть сміттєзбірники заборонено знезаражувати хлорвмісними дезінфекційними засобами. Натомість, шановний Замовник оголошує для закупівлі саме хлорвмісний деззасіб, причому, в порушення принципів проведення закупівель за державні кошти вказує торгівельну назву деззасобу (Дезактин) і прописує технічне завдання саме конкретно під цей деззасіб.Адже прописана не просто характеристика, а ще й конкретна конфігурація складу деззасобу.Тільки от для чого? Цим самим Замовник обмежує участь у закупівлі учасників із пропозиціями інших дезінфекційних засобів. Повторимось, що наспрвді для забезпечення протиепідемічного, гігієнічного режиму в дитячих дошкільних, шкільних закладах важливе проведення дезінфекції і для цього важливі наступні властивості деззасобів: спектр протимікробної дії (для профілактичної дезінфекції по аналогії з країнами ЄС навіть достатньо бактерицидної дії), деззасіб повинен бути безпечним при застосуванні, відноситись до мало небезпечних речовин, ну ще можливо до помірно небезпечних при введенні в шлунок, не викликати алергій, віддалених ефектів (гонадотропна дія, тератогенні властивості тощо); легко змиватись з оброблених предметів та поверхонь, не абсорбуватись ними, щоб можна було при необхідності провести поточну дезінфекцію в присутності осіб, які не причетні до процесу дезінфекції, включаючи і дітей, хоча би методом протирання. Ще потрібно щоб засіб був і екологічно безпечним - біодеградував, розпадався. Важливі також мийні властивості деззасобів - хороше вимивання впливає на ефективність дезінфекції. Ще був би зрозумілий вибір Замовника щодо Дезактину, якби на сьогодні такі хлорвмісні засоби були економічно вигідними для закупівлі і зстосування. Але ж ні. А економічна складова разом із ефективністю та безпечністю - також важливий фактор закупівлі.
Враховуючи викладене виникає закономірне запитання,то чому ж Замовник обмежив закупівлю саме Дезактином? Вимагаємо аргументованих пояснень та відповідних змін в тендерній документації із прописом технічних вимог до дезінфекційного засобу для проведення дезінфекції в дошкільних, шкільних учбових закладах, які б відображали дійсно значущі характеристики деззасобу, не обмежували коло учасників торгів, відповідали б усім принципам закупівель за державні кошти, в т.ч. і максимальної ефективності та економії.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь.docx 01.06.2017 13:13
Дата подачі:
19.05.2017 18:31
Вирішення:
Нами було розглянуто ваше зауваження, щодо внесення змін до тендерної документації стосовно еквіваленту товару. З приводу вказаних зауважень ми зазначаємо наступне.
Замовник є вільним у визначенні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Замовник визначає предмет закупівлі виходячи з власних потреб у об’ємах товару, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару.
Згідно вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Тендерний комітет вважає слушними ваші зауваження щодо зазначення у тендерній документації конкретної назви товару, тому з метою недопущення антиконкурентних узгоджених дій, передбачених п. 4,7 ч. 2 ст.6, ч. 2 ст. 8, ч.1,2 ст. 15, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та на виконання вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація буде доповнена словами «або еквівалент».
Статус вимоги:
Задоволено