-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський район, смт Новогуйвинське, вул.Дружби народів, 5
Завершена
1 404 673.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 023.37 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 023.37 UAH
Період оскарження:
23.03.2021 15:42 - 04.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено
щодо порушення законодавства при прийнятті Замовником неправомірних рішень
Номер:
f63eefb8e28d445aa42755527cdf8eb6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-007130-c.b6
Назва:
щодо порушення законодавства при прийнятті Замовником неправомірних рішень
Скарга:
До Антимонопольного комітету
України
03035, м. Київ, вул. Митрополіта
Василя Липківського,45
Замовник: Новогуйвинська селищна рада Житомирського району Житомиирської області (новогуйвінська с/рада)
ЄДРПОУ 04348303
12441, Україна , Житомирська обл., Житомирський р-н, смт. Новогуйвинське, Вул. Дружби Народів, Наталія Ліщинська тел.. +380974402445, Е-mail lischinska_n@ukr.net
Суб’єкт оскарження: Приватне акціонерне товариство «Кмитівський майстер»
ЄДРПОУ: 20414962
Місцезнаходження: 12526, Житомирська обл.. Коростишівський район, с.Кмитів, вул. Житомирська, 29
Адреса для листування: 12526, Житомирська обл. Коростишівський район, с. Кмитів, вул. Житомирська, 29
тел. 0638053426, 0413073223
Е-mail : kmit_maister_v@ukr.net
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2021-03-23-007130-c
СКАРГА
щодо порушення законодавства при прийнятті Замовником неправомірних рішень
23.03.2021 Новогуйвинська селищна рада Житомирського району Житомиирської області (Новогуйвінська с/рада) оголошено закупівлю відкритих торгів за предметом «Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський р-н, смт. Новогуйвинське, вул. Дружби народів, 5» (код ДК 021-2015 – 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт). за адресою: вул. Дружби Народів, 5, смт. Новогуйвинське, Житомирський район, Житомирська область, 12441, № UA-2021-03-23-007130-c.
ПрАТ «Кмитівський майстер» є учасником вказаних відкритих торгів
Подана нами пропозиція є найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.
1. Замовником, протокольним рішенням від 15.04.2021 № 79 було відхилено пропозицію ПрАТ «Кмитівський майстер» з причин ненадання довіреності на посадову особу замовника, що суперечить п.5.1.7 розділу 5 тендерної документації.
Враховуючи, наявні невідповідності в документах Пропозиції в учасника ТОВ «Тетерів Буд проект», визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону, нами було подано скаргу до Антимонопольного комітету України, та рішенням АМКУ №11455-р/пк-пз від 25.05.2021 зобов'язано НОВОГУЙВИНСЬКУ СЕЛИЩНУ РАДУ ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ (НОВОГУЙВИНСЬКА С/РАДА) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕТЕРІВБУДПРОЕКТ" переможцем за процедурою закупівлі — "Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський район, смт Новогуйвинське, вул.Дружби народів, 5", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-03-23-007130-c
Так, рішенням Замовника ТОВ «Тетерів-Буд проект» було надано право усунути недоліки в 24 години та визначено ТОВ «Тетерів Буд проект» переможцем 03.06.2021 після усунення недоліків.
Водночас, необхідно зазначити, що Замовником при визначенні переможцем ТОВ «Тетерів Туд Проект» 03.06.2021, порушено інші вимоги ЗУ «Про Публічні закупівлі», виходячи з наступного:
Відповідно до п.7. частини 2 ст.22 ЗУ Про Публічні закупівлі
2. У тендерній документації зазначаються такі відомості:
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
Згідно частини 1. цієї ж статті Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Відповідно до оголошення до закупівлі та тендерної документації:
Відповідно оголошення про закупівлю: строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 15 квітня 2021 — 31 травня 2021.
Відповідно до тендерної документації Замовника, що затверджена Протоколом №70 від 23 березня 2021 року – строк виконання робіт встановлений 31.05.2021.
Внесення змін до тендерної документації регулюються статтею 24 вказаного Закону, якою не передбачено внесення змін до тендерної документації на етапі кваліфікації учасників та укладення договору.
Згідно частини 4 ст. 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Згідно п.32 ч.1 ст. 1 Закону тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. В тендерній пропозиції учасника, яку він надавав на вимоги тендерної документації Замовника та повністю погоджувався з її умовами, частиною якої є проект договору. інші документи, кінцевий строк подання якої закінчився 08 квітня 2021 18:00 міститься строк виконання договору 31.05.2021.
Відповідно до оголошення про закупівлю: Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський район, смт Новогуйвинське, вул.Дружби народів, 5
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 12441, Україна, Житомирська область, смт Новогуйвинське, вул. Дружби Народів, 5
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 15 квітня 2021 — 31 травня 2021
ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт.
Частиною 8 ст.41 Закону 8. Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (у разі застосування переговорної процедури закупівлі);
3) дата укладення та номер договору про закупівлю;
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Строк дії договору – це істотна умова Договору, що є частиною тендерної документації, яка не підлягає зміні на даному етапі.
Так як, станом на 03.06.2021(дата визначення переможцем або 14.06.2021 дата можливого укладення договору) строк дії договору відповідно до оголошення та тендерної документації сплив, а зміна умов тендерної документації та оголошення на даному етапі не допускається, з метою недопущення порушення законодавства в сфері публічних закупівель, замовник повинен відмінити торги відповідно п.2 ч.1 ст.32 ЗУ «Про Публічні закупівлі», у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Всупереч вимогам закону, із простроченим строком виконання робіт за договором встановленим в оголошенні та тендерній документації, 03.06.2021, протиправно протокольним рішенням Замовник визнає ТОВ «Тетерів-Будпроект» переможцем.
З рішенням Замовника від 03.06.2021 про визначення переможцем ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» учасник ПрАТ «Кмитівський майстер» категорично не погоджується, вважає його прийнятим з порушенням вимог Закону та з власного розсуду уповноваженої особи, не у відповідності власної тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, просимо:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «Тетерів-Будпроект».
3. Зобов’язати Замовника відмінити торги відповідно п.2 ч.1 ст.32 ЗУ «Про Публічні закупівлі», у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Директор В.В.Храмцова
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА №2 Новогуйвинськ.PDF 13.06.2021 20:30
- Пояснення до скарги №2PDF.PDF 15.06.2021 09:36
- додаткові пояснення до скарги новогуйвінск 3.docx 29.06.2021 14:47
- скарга амку 2 новогуйвінск 13.06.2021.docx 29.06.2021 14:47
- АМК по скарзі-1.jpg 14.06.2021 17:17
- АМК по скарзі-2.jpg 14.06.2021 17:17
- Відповідь на вимогу-1.jpg 16.06.2021 15:27
- Відповідь на вимогу-2.jpg 16.06.2021 15:27
- Пояснення по скарзі-1.jpg 22.06.2021 09:22
- Пояснення по скарзі-3.jpg 22.06.2021 09:22
- Пояснення по скарзі-2.jpg 22.06.2021 09:22
- Пояснення на АМК по скарзі.doc 22.06.2021 09:22
- Рішення від 15.06.2021 № 13533 (+лист Замовнику).pdf 16.06.2021 14:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.06.2021 № 14580.pdf 30.06.2021 16:46
- Рішення від 29.06.2021 № 14580.pdf 02.07.2021 21:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2021 20:33
Дата розгляду скарги:
29.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.06.2021 14:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.07.2021 21:48
Вимога
Без відповіді
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Номер:
d44d6a37ec5848ba9f1e3ea418141738
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-007130-c.b5
Назва:
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Вимога:
Уповноваженій особі
Ліщінській Н.П
Вимога
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Відповідно до п.7. частини 2 ст.22 ЗУ Про Публічні закупівлі 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості:
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
Згідно частини 1. цієї ж статті Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Відповідно до оголошення до закупівлі та тендерної документації:
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 15 квітня 2021 — 31 травня 2021.
Відповідно до тендерної документації Замовника, що затверджена Протоколом №70 від 23 березня 2021 року – строк виконання робіт встановлений 31.05.2021.
Внесення змін до тендерної документації регулюються статтею 24 вказаного Закону, якою не передбачено внесення змін до тендерної документації на етапі кваліфікації учасників та укладення договору.
Згідно частини 4 ст. 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Згідно п.32 ч.1 ст. 1 Закону тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. В тендерній пропозиції учасника, яку він надавав на вимоги тендерної документації Замовника та повністю погоджувався з її умовами, частиною якої є проект договору. інші документи, кінцевий строк подання якої закінчився 08 квітня 2021 18:00 міститься строк виконання договору 31.05.2021.
Відповідно до оголошення про закупівлю: Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський район, смт Новогуйвинське, вул.Дружби народів, 5
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 12441, Україна, Житомирська область, смт Новогуйвинське, вул. Дружби Народів, 5
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 15 квітня 2021 — 31 травня 2021
ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт.
Частиною 8 ст.41 Закону 8. Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (у разі застосування переговорної процедури закупівлі);
3) дата укладення та номер договору про закупівлю;
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Строк дії договору – це істотна умова Договору, що є частиною тендерної документації, яка не підлягає зміні на даному етапі.
Так як, станом на 03.06.2021 строк дії договору відповідно до оголошення та тендерної документації сплив, а зміна умов тендерної документації та оголошення на даному етапі не допускається, з метою недопущення порушення законодавства в сфері публічних закупівель, замовник повинен відмінити торги відповідно п.2 ч.1 ст.32 ЗУ «Про Публічні закупівлі», у зв’язку з неможливостю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Всупереч вимогам закону, із простроченим строком виконання робіт за договором встановленим в оголошенні та тендерній документації, 03.06.2021, протиправно протокольним рішенням Замовник визнає ТОВ «Тетерів-Будпроект» переможцем.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо відмінити торги на підставі вищевикладеної норми Закону, в іншому випадку, будемо змушені за захистом своїх порушених прав та інтересів звернутися повторно до Антимонопольного комітету України, та через уповноважених осіб визначених Законом, до Державної аудиторської служби України з метою відкриття моніторингу закупівлі.
Директор В.В.Храмцова
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога (2).PDF 11.06.2021 18:45
Дата подачі:
11.06.2021 18:45
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства при прийнятті Замовником неправомірних рішень
Номер:
4190066cd367481c874c8980aa1707d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-007130-c.a4
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства при прийнятті Замовником неправомірних рішень
Скарга:
З рішенням Замовника про визначення переможцем ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» учасник ПрАТ «Кмитівський майстер» категорично не погоджується, вважає його прийнятим з порушенням вимог Закону та з власного розсуду уповноваженої особи, не у відповідності власної тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, уповноваженою особою Ліщінською Н.П.. протиправно, всупереч вимогам ЗУ «Про Публічні закупівлі», прийнято рішення про визначення переможцем ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ», яке підлягало відхиленню з підстав визначених абз. 5 п. 1 ч. 1, абз. 2 п.1 ч.1 ст.31 та абз. 3 п.1.ч.1 ст.31 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, просимо:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «Тетерів-Будпроект».
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення ПрАТ «Кмитівський майстер».
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга скан.PDF 24.04.2021 18:01
- скарга амку новогуйвінськ.docx 24.04.2021 18:01
- скарга амку новогуйвінськ додатки 1.PDF 24.04.2021 18:01
- квітанція скарга1.docx 26.04.2021 15:12
- LIQPAY. Квитанція про оплату ID 1629127706 • kmit_maister_v@ukr.net.html 26.04.2021 15:14
- рішення від 28.04.2021№9340+лист замовнику.pdf 28.04.2021 19:34
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 11.05.2021№8034.pdf 12.05.2021 14:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.05.2021 №11455.pdf 26.05.2021 16:46
- рішення від 25.05.2021 №11455.pdf 28.05.2021 15:45
- Пояснення на АМК.doc 05.05.2021 18:19
- Пояснення на АМКУ-3.jpg 05.05.2021 18:19
- Пояснення на АМКУ-1.jpg 05.05.2021 18:19
- Пояснення на АМКУ-2.jpg 05.05.2021 18:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.04.2021 18:09
Дата розгляду скарги:
11.05.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.04.2021 19:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.05.2021 15:46
Дата виконання рішення Замовником:
02.06.2021 10:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Вимога
Є відповідь
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Номер:
105ea69706a349e9b8dbcfcda497a0f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-007130-c.a3
Назва:
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Вимога:
Уповноваженій особі
Ліщінській Н.П
Вимога
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Ми, ПрАТ «Кмитівський майстер» є учасником відкритих торгів за предметом «Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський р-н, смт. Новогуйвинське, вул. Дружби народів, 5» (код ДК 021-2015 – 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт). за адресою: вул. Дружби Народів, 5, смт. Новогуйвинське, Житомирський район, Житомирська область, 12441.
Вами, як Замовником, протокольним рішенням від 15.04.2021 № 79 було відхилено нашу пропозицію з причин ненадання довіреності на посадову особу замовника, що суперечить п.5.1.7 розділу 5 тендерної документації.
16.04.2021 об 8.45 год. нами було подано вимогу про усунення порушення у сфері публічних закупівель, не зважаючи на яку об 10.28. уповноваженою особою Ліщінською Н.П. було прийнято рішення про визначення переможцем ТОВ «Тетерів- БудПроект» та надано повідомлення про намір укласти договір.
Мотивуючи своє рішення Замовник посилається відсутність підстав для відхилення пропозиції ТОВ «Тетерів- БудПроект».
Проте, дане рішення прийнято, незважаючи на ряд невідповідностей в тендерній пропозиції учасника ТОВ «Тетерів-БудПроект», тендерній документації замовника, у зв’язку з чим тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі абз. 5 п. 1 ч. 1 ст.31, абз. 2 п.1 ч.1 ст.31 та абз. 3 п.1.ч.1 ст.31 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
1.Щодо тендерного забезпечення.
Учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» було порушено вимоги пункту 3.2.5. частини 2. «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника, а Замовником при цьому було проігноровано факт такого порушення та неправомірно визначено пропозицію ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» переможцем закупівлі.
Порушення полягає в наступному:
Відповідно до вимог пункту 3.2.5. частини 2. «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації електронна банківська гарантія повинна бути безумовною (свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь Замовника: НОВОГУЙВИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код ЄДРПОУ 04348303), IBAN UA818201720355159001002031762, в ДКСУ м.Київ, суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 Розділу III цієї тендерної документації) та не може бути відкликана протягом строку її дії.
При цьому, надана учасником ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» в складі тендерної пропозиції банківська гарантія № 21-43GR0009 від 08.04.2021 видана банківською установою Акціонерне товариство «Державний експортно-імпортний банк України» (код згідно з ЄДРПОУ 00032112) не містить умову про те, що вона є безумовною.
Відповідно до пункту 16 частини 26 розділу III. «Порядок надання гарантій банком-гарантом» Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, із подальшими змінами:
Гарантія повинна містити: 16) інші умови (за потреби).
В цьому конкретному випадку, вимоги Тендерної документації Замовника щодо відповідності всім вимогам частини 2. «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації і є цією «потребою».
Тобто умова про те, що Гарант за банківською гарантією № 21-43GR0009 від 08.04.2021 зобов’язаний безумовно сплатити на користь Замовника суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 Розділу III цієї тендерної документації) відсутня в умовах зазначеного документу.
При цьому, надана електронна банківська гарантія № 21-43GR0009 від 08.04.2021, не відповідає вимогам Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, із подальшими змінами, щодо оформлення таких банківських гарантій, а саме пункту 14 частини 26 розділу III. «Порядок надання гарантій банком-гарантом»:
Відсутня умова щодо зменшення/збільшення суми гарантії (у разі потреби).
Тобто, банківська гарантія повинна містити умови зменшення/збільшення суми гарантії, або умови про те, що сума гарантії залишається незмінною протягом строку її дії.
Тобто, електронна банківська гарантія повинна бути безумовною в частині розміру забезпечення. Надана банківська гарантія учасником є змінною. З наданої гарантії учасника вбачається, що учасник може самостійно без відома Замовника змінити суму забезпечення.
Таким чином, електронна банківська гарантія № 21-43GR0009 від 08.04.2021, яка видана банківською установою Акціонерне товариство «Державний експортно-імпортний банк України» (код згідно з ЄДРПОУ 00032112), оформлена з порушеннями Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, та не відповідає вимогам Тендерної документації Замовника.
Відповідно п. 3.2.9. Тендерної документації Електронна банківська гарантія вважається не наданою у разі
якщо така гарантія не відповідає всім вимогам даної частини
тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» підлягає відхиленню на підставі абзацу 5 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 5.3.1. частини 3 розділу 5 тендерної документації «учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.».
2. Тендерна пропозиція учасника не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону та вимогам тендерної документації.
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно п.2.1. частини 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника Інформаційна довідка про наявність кваліфікованих працівників повинна містити інформацію про інженерно-технічних працівників та робітників будівельних професій, а саме: для інженерно технічних працівників – посада, спеціальність, досвід роботи. Для робітників: спеціальність, наявність власних та необхідність залучення додатково.
Наявність кваліфікованих працівників підтверджується Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма № 1ДФ) за останній квартал 2020року або Звітом із праці за останній звітний період 2020 року. Також учасники мають надати копії документів, що підтверджують те, що всі працівники, інформація про яких надана у довідці, працюють на підприємстві Учасника (надати копію першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки або копію повідомлення про прийняття працівника на роботу, якщо працівник працює за сумісництвом).
Учасником ТОВ «Тетерів-БудПроект» в складі пропозиції надано довідку від 08.04.2021 № 431/2021-т про наявність кваліфікованих працівників для виконання робіт довільної форми.
В довідці наявні інженерно-технічні працівники та робітники будівельних професій.
Проте, на робітника Вишневського Віктора Олександровича не надано трудової книжки. Лист – пояснення щодо відсутності трудової книжки не дає підстав на підтвердження трудових відносин, вказане не передбачено тендерною документацією. З повідомлення наданого на прийняття вбачається, що працівник працював станом на 2018 рік за основним місцем роботи. Трудові відносини станом на сьогоднішній день не підтверджені.
Враховуючи вищевикладене, вказане суперечить вимогам пункту 2.1. частини 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника «Також учасники мають надати копії документів, що підтверджують те, що всі працівники, інформація про яких надана у довідці, працюють на підприємстві Учасника (надати копію першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки або копію повідомлення про прийняття працівника на роботу, якщо працівник працює за сумісництвом).» та порушують вимоги ЗУ «Про Публічні закупівлі» невідповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16.
Водночас зауважуємо, протокольне рішення уповноваженої особи № 81 від 16.04.2021, містить інформацію про відхилення ПрАТ «Кмитівський майстер», з неправильним застосування норм статті 31 Закону, якою визначені підстави відхилення.
З рішенням Замовника про визначення переможцем ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» учасник ПрАТ «Кмитівський майстер» категорично не погоджується, вважає його прийнятим з порушенням вимог Закону та з власного розсуду уповноваженої особи, не у відповідності власної тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, уповноваженою особою Ліщінською Н.П.. протиправно, всупереч вимогам ЗУ «Про Публічні закупівлі», прийнято рішення про визначення переможцем ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ», яке підлягало відхиленню з підстав визначених абз. 5 п. 1 ч. 1, абз. 2 п.1 ч.1 ст.31 та абз. 3 п.1.ч.1 ст.31 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
Вимагаємо, скасувати прийняте незаконне рішення щодо визначення переможцем ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ», від 16.04.2021 № 81, скасувати рішення про відхилення ПрАТ «Кмитівський майстер» №79 від 15.04.2021 та визначити надану пропозицію ПрАТ «Кмитівський майстер» переможцем відкритих торгів. Рішення Замовника оприлюднити встановленим законом порядком.
В іншому випадку, будемо змушені за захистом свої порушених прав та інтересів звернутися до Антимонопольного комітету України, та через уповноважених осіб визначених Законом, до Державної аудиторської служби України з метою відкриття моніторингу закупівлі.
Директор В.В.Храмцова
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога Новогуйвинськ2.PDF 16.04.2021 18:37
Дата подачі:
16.04.2021 18:37
Вирішення:
За результатами розгляду вашого звернення можемо повідомити наступне.
Щодо невідповідності банківської гарантії.
Відповідно до п.п.3.2.5 п.2 Розділу ІІІ тендерної документації, електронна банківська гарантія повинна бути безумовною (свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь Замовника: НОВОГУЙВИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код ЄДРПОУ 04348303), суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 Розділу III цієї тендерної документації) та не може бути відкликана протягом строку її дії.
Надана ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» гарантія №21-43GR0009 від 08.04.2021 зазначеним умовам відповідає. При цьому, вважаємо, що надання бенефіціаром документів, які підтверджують повноваження особи (осіб), що підписала(и) Вимогу не є умовами щодо неможливості сплатити грошові кошти. При цьому, умовами тендерної документації не встановлено обов’язку, що гарантія повинна містити в собі зазначення «Безумовною». Електронна банківська гарантія повинна бути безумовною, тобто свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь Замовника. Гарантія №21-43GR0009 від 08.04.2021 зазначеним вимогам відповідає і свідчить про безумовний обов'язок банку сплатити на користь Замовника грошових коштів.
Разом з тим, повідомляємо, що постанова Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 (в редакції станом на момент оголошення та проведення закупівлі) не містить поняття «безумовна гарантія». Тому на законодавчому рівні зазначене питання не врегульоване.
Відповідно до пункту 14 частини 26 розділу III. «Порядок надання гарантій банком-гарантом» Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639, гарантія повинна містити такі реквізити:
- умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії (у разі потреби).
Тобто вказана умова зазначається лише у разі потреби. Будь-яких вимог щодо зменшення/збільшення суми гарантії умовами тендерної документації не встановлено. А тому надана ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» гарантія №21-43GR0009 від 08.04.2021 відповідає постанові від 15.12.2004 №639.
Щодо невідповідності кваліфікаційному критерію.
Відповідно до п.п.3.5.2 п.5 Розділу ІІІ тендерної документації, учасники мають надати копії документів, що підтверджують те, що всі працівники, інформація про яких надана у довідці, працюють на підприємстві Учасника (надати копію першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки або копію повідомлення про прийняття працівника на роботу, якщо працівник працює за сумісництвом). Тобто, якщо в учасника працівник працює за сумісництвом, то такий учасник надає або трудову книжку, або повідомлення про прийняття працівника на роботу. ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» у складі тендерної пропозиції надано повідомлення про прийняття працівника – Вишневського Віктора Олексійовича, на роботу. А тому, ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ» в повній мірі відповідає кваліфікаційному критерію.
Крім того, відповідно до положень Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказ Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України 29.07.93 N 58, на осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи.
Щодо скасування рішень про обрання переможця та відхилення тендерної пропозиції.
Повідомляємо, що підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця визначені п.3 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
На даний час, у замовника відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ».
Також можемо повідомити, що у Замовника за процедурою відкритих торгів відсутня технічна можливість скасовувати рішення про відхилення тендерної пропозиції в авторизованому електронному майданчику. Скасування рішень по відритих торгах не відноситься до компетенції Замовника.
Враховуючи вищевикладене в Замовника відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Номер:
1f6ad5121ca8477f977a2e314165fb45
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-007130-c.a2
Назва:
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Вимога:
Уповноваженій особі
Ліщинській Н.
Вимога
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Ми, ПрАТ «Кмитівський майстер» є учасником відкритих торгів за предметом «Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський р-н, смт. Новогуйвинське, вул. Дружби народів, 5» (код ДК 021-2015 – 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт). за адресою: вул. Дружби Народів, 5, смт. Новогуйвинське, Житомирський район, Житомирська область, 12441,
Подана нами пропозиція є найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.
Відповідно ч.3 ст.31 ЗУ «Про Публічні закупівлі» у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Вами, як Замовником, протокольним рішенням від 15.04.2021 № 79 було відхилено нашу пропозицію з причин ненадання довіреності на посадову особу замовника, що суперечить п.5.1.7 розділу 5 тендерної документації.
Мотивуючи своє рішення Замовник посилається на практику розгляду скарг АКУ у сфері публічних закупівель № 18434-р/пкпз від 11.12.2019 та №7495-р/пк-пз від 17.04.2020, №5327-р/пк-пз від 17.03.2021.
З даним рішенням Замовника учасник ПрАТ «Кмитівський майстер» категорично не погоджується вважає прийнятим з порушенням вимог Закону та з власного розсуду уповноваженої особи, не у відповідності власної тендерної документації.
Так, вимогами тендерної документації Замовника було встановлено:
«5.1.7. Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції повинні надати лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, а також довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції. У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.».
Вищевказаним пунктом документації вбачається надання двох окремих документів «листа згоди щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій», яку надав учасник в довільній формі вих. № 25 від 07.04.2021 та другого документу «а також довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції.»
При цьому реченням «У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.» Замовник надає право вибору (альтернативи) учаснику щодо надання одного з цих документів.
Замовник, усвідомлюючи надання такої альтернативи учаснику в своїй тендерній документації, розуміючі неправомірність своїх дій при прийнятті рішення про відхилення, при викладенні вимоги в протокольному рішенні в повному обсязі, не дописує останнє речення, в якому визначається поняття такої альтернативи словами та/або.
Так, з відкритих джерел практики проведення відкритих торгів та Антимонопольного комітету з розгляду скарг подібних випадків чітко трактується поняття: Вимога по документах з посиланням на «та/або» означає, надання одного із перелічених документів.
В офіційно-діловому, науковому та юридично-правовому стилях, скісна риска, як розділовий знак між однорідними членами речення, як єднально-розділовий сполучник і/або (рідше та/або) дає право вибору одного чи іншого члена речення.
В свою чергу вимога Замовника в частині надання листа щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, не містить в собі вимоги в тексті надавати повноваження здійснення дій конкретній посадовій особі.
Більше того, вказаним правом замовник наділений відповідно до ч.15 ст.29 Закону.
Згідно чинного законодавства, довідки листи та гарантії надаються в довільній формі. Звертаємо увагу, що зазначення неповного переліку інформації в певному документі, надання якої передбачено вимогами замовника, у разі якщо така інформація в повній мірі відображена у складі іншого документа пропозиції – не є підставою для відхилення в розумінні чинного законодавства.
Щодо аргументації рішення Замовника посиланнями на практику розгляду скарг в Антимонопольному комітеті.
В жодному з наведених Замовником рішень Антимонопольного комітету України не розглядалось аналогічне питання. Практика застосовувалось саме в суті довіреності, яку надавали учасники на ту чи іншу особу.
Ми, як учасник, який виконав вимогу 5.1.7. тендерної документації Замовника в повному обсязі, наголошуємо на те, що в даному випадку Замовник надав право вибору (альтернативи) учаснику щодо обрання та надання того чи іншого документу реченням «У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.»
Саме таке питання не було вимогою скаржників та не розглядалось в зазначених Замовником рішеннях АМКУ.
Щодо аргументації Замовника підстав відхилення учасника «п.1.ч.1.ст.31 ЗУ «Про Публічні закупівлі»
Закон не передбачає такої підстави відхилення. Замовник з власної правової необізнаності невірно застосовує норму закону при відхиленні Учасника. Відповідно до норм проектувальної техніки трактування вимог закону статті містять в собі абзаци, пункти, частини. При застосуванні норми статті закону необхідно чітко посилатись на кожну окрему норму виділену в статті Закону. Облік абзаців пунктів зчитується у встановленому порядку визначеному загальними правилами трактування законів та інших нормативно-правових актів. Слід зазначити, відповідно першим абзацом вважається вступна фраза з двокрапкою.
Так, Стаття 31. Відхилення тендерних пропозицій містить в собі абзаци, пункти та частини, а саме:
Частина 1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
Пункт 1) абзац1: учасник процедури закупівлі:
абзац 2 : не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
абзац 3: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
абзац 4: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
абзац 5: не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
абзац 6: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
абзац 7: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
абзац 8 : визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
З підстав відхилення визначених Замовником вбачається невірне трактування норм закону та застосування статті.
«П.1.ч.1.ст.31» визначений замовником не передбачає підстав відхилення, не розкриває суті статті закону, тому протокольне рішення замовника, прийняте з порушенням вимог Закону.
Таким рішенням Замовник порушує права учасника в частині трактування з яких підстав його відхилено та законне право на оскарження закупівлі, якщо учасника відхилено з підстав невідповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону, викладених в абзаці 2 пункту 1 частини 1 Закону, Замовник не надав вимоги про усунення порушень в 24 години, чим також порушив вимоги Закону.
Доцільно зауважити, що норми закону містять посилання та/або, що встановлює альтернативу вибору тих чи інших підстав.
Враховуючи вищевикладене, уповноваженою особою Ліщінською Н.П.. протиправно, всупереч вимогам ЗУ «Про Публічні закупівлі» в частині правомірної кваліфікації учасника та в частині визначення підстав відхилення учасника, з власних міркувань, прийнято рішення про відхилення економічно вигіднішої пропозиції ПрАТ «Кмитівський майстер» в закупівлі на Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський р-н, смт. Новогуйвинське, вул. Дружби народів, 5» (код ДК 021-2015 – 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт) з надуманих причин.
У зв’язку з чим попереджаємо про персональну адміністративну та кримінальну відповідальність уповноважених осіб за прийняття неправомірних рішень в закупівлях. Незнання закону не звільняє посадових осіб від відповідальності за прийняття неправомірних рішень.
Вимагаємо, скасувати прийняте незаконне рішення щодо відхилення пропозиції учасника ПрАТ «Кмитівський майстер» від 15.04.2021 № 79 та визначити надану нами пропозицію переможцем відкритих торгів. Рішення Замовника оприлюднити встанволеним законом порядком.
В іншому випадку, будемо змушені за захистом своїх порушених прав та інтересів звернутися до Антимонопольного комітету України, та через уповноважених осіб визначених Законом, до Державної аудиторської служби України з метою відкриття моніторингу закупівлі.
Директор В.В.Храмцова
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Новогуйвінськ.PDF 16.04.2021 08:49
Дата подачі:
16.04.2021 08:49
Вирішення:
За результатами розгляду вашого звернення можемо повідомити наступне.
Відповідно до умов п.п.5.1.7 п.1 Розділу V тендерної документації, учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції повинні надати лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, а також довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції. У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.
Уповноваженою особою здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації є Ліщинська Наталія Петрівна – уповноважена особа з публічних закупівель. Таким чином, учасники мали надати у складі тендерних пропозицій довіреність на Ліщинську Н.П.
Однак, ПрАТ «Кмитівський майстер» у складі тендерної пропозиції довіреності на Ліщинську Н.П. не надано.
При цьому, повідомляємо, що під сполучником та/або необхідно розуміти наступне:
- у разі відсутності такого листа та довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом. Тобто, коли учасником не надано обох документів – листа та довіреності;
- у разі відсутності такого листа або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом. Тобто, коли учасником надано лише один із двох документів (надано лист – не надано довіреності або не надано лист – надано довіреність).
Враховуючи вищевикладене, Замовником правомірно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «Кмитівський майстер».
Щодо норм проектувальної техніки повідомляємо, що Замовником відхилено тендерну пропозицію ПрАТ «Кмитівський майстер» на підставі норм, що визначені пунктом першим частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Порядку відхилення учасником Замовником дотримано в повній мірі.
Щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції можемо повідомити, що у Замовника за процедурою відкритих торгів відсутня технічна можливість скасовувати таке відхилення в авторизованому електронному майданчику. Скасування рішень по відритих торгах не відноситься до компетенції Замовника.
Враховуючи вищевикладене в Замовника відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Номер:
1cfab390f38040cd89f0bf1976cf1b96
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-007130-c.a1
Назва:
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Вимога:
Уповноваженій особі
Ліщинській Н.
Вимога
щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель, що допущені Замовником в закупівлі UA-2021-03-23-007130-c
Ми, ПрАТ «Кмитівський майстер» є учасником відкритих торгів за предметом «Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський р-н, смт. Новогуйвинське, вул. Дружби народів, 5» (код ДК 021-2015 – 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт). за адресою: вул. Дружби Народів, 5, смт. Новогуйвинське, Житомирський район, Житомирська область, 12441,
Подана нами пропозиція є найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.
Відповідно ч.3 ст.31 ЗУ «Про Публічні закупівлі» у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Вами, як Замовником, протокольним рішенням від 15.04.2021 № 79 було відхилено нашу пропозицію з причин ненадання довіреності на посадову особу замовника, що суперечить п.5.1.7 розділу 5 тендерної документації.
Мотивуючи своє рішення Замовник посилається на практику розгляду скарг АКУ у сфері публічних закупівель № 18434-р/пкпз від 11.12.2019 та №7495-р/пк-пз від 17.04.2020, №5327-р/пк-пз від 17.03.2021.
З даним рішенням Замовника учасник ПрАТ «Кмитівський майстер» категорично не погоджується вважає прийнятим з порушенням вимог Закону та з власного розсуду уповноваженої особи, не у відповідності власної тендерної документації.
Так, вимогами тендерної документації Замовника було встановлено:
«5.1.7. Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції повинні надати лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, а також довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції. У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.».
Вищевказаним пунктом документації вбачається надання двох окремих документів «листа згоди щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій», яку надав учасник в довільній формі вих. № 25 від 07.04.2021 та другого документу «а також довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції.»
При цьому реченням «У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.» Замовник надає право вибору (альтернативи) учаснику щодо надання одного з цих документів.
Замовник, усвідомлюючи надання такої альтернативи учаснику в своїй тендерній документації, розуміючі неправомірність своїх дій при прийнятті рішення про відхилення, при викладенні вимоги в протокольному рішенні в повному обсязі, не дописує останнє речення, в якому визначається поняття такої альтернативи словами та/або.
Так, з відкритих джерел практики проведення відкритих торгів та Антимонопольного комітету з розгляду скарг подібних випадків чітко трактується поняття: Вимога по документах з посиланням на «та/або» означає, надання одного із перелічених документів.
В офіційно-діловому, науковому та юридично-правовому стилях, скісна риска, як розділовий знак між однорідними членами речення, як єднально-розділовий сполучник і/або (рідше та/або) дає право вибору одного чи іншого члена речення.
В свою чергу вимога Замовника в частині надання листа щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, не містить в собі вимоги в тексті надавати повноваження здійснення дій конкретній посадовій особі.
Більше того, вказаним правом замовник наділений відповідно до ч.15 ст.29 Закону.
Згідно чинного законодавства, довідки листи та гарантії надаються в довільній формі. Звертаємо увагу, що зазначення неповного переліку інформації в певному документі, надання якої передбачено вимогами замовника, у разі якщо така інформація в повній мірі відображена у складі іншого документа пропозиції – не є підставою для відхилення в розумінні чинного законодавства.
Щодо аргументації рішення Замовника посиланнями на практику розгляду скарг в Антимонопольному комітеті.
В жодному з наведених Замовником рішень Антимонопольного комітету України не розглядалось аналогічне питання. Практика застосовувалось саме в суті довіреності, яку надавали учасники на ту чи іншу особу.
Ми, як учасник, який виконав вимогу 5.1.7. тендерної документації Замовника в повному обсязі, наголошуємо на те, що в даному випадку Замовник надав право вибору (альтернативи) учаснику щодо обрання та надання того чи іншого документу реченням «У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.»
Саме таке питання не було вимогою скаржників та не розглядалось в зазначених Замовником рішеннях АМКУ.
Щодо аргументації Замовника підстав відхилення учасника «п.1.ч.1.ст.31 ЗУ «Про Публічні закупівлі»
Закон не передбачає такої підстави відхилення. Замовник з власної правової необізнаності невірно застосовує норму закону при відхиленні Учасника. Відповідно до норм проектувальної техніки трактування вимог закону статті містять в собі абзаци, пункти, частини. При застосуванні норми статті закону необхідно чітко посилатись на кожну окрему норму виділену в статті Закону. Облік абзаців пунктів зчитується у встановленому порядку визначеному загальними правилами трактування законів та інших нормативно-правових актів. Слід зазначити, відповідно першим абзацом вважається вступна фраза з двокрапкою.
Так, Стаття 31. Відхилення тендерних пропозицій містить в собі абзаци, пункти та частини, а саме:
Частина 1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
Пункт 1) абзац1: учасник процедури закупівлі:
абзац 2 : не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
абзац 3: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
абзац 4: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
абзац 5: не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
абзац 6: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
абзац 7: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
абзац 8 : визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
З підстав відхилення визначених Замовником вбачається невірне трактування норм закону та застосування статті.
«П.1.ч.1.ст.31» визначений замовником не передбачає підстав відхилення, не розкриває суті статті закону, тому протокольне рішення замовника, прийняте з порушенням вимог Закону.
Таким рішенням Замовник порушує права учасника в частині трактування з яких підстав його відхилено та законне право на оскарження закупівлі, якщо учасника відхилено з підстав невідповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону, викладених в абзаці 2 пункту 1 частини 1 Закону, Замовник не надав вимоги про усунення порушень в 24 години, чим також порушив вимоги Закону.
Доцільно зауважити, що норми закону містять посилання та/або, що встановлює альтернативу вибору тих чи інших підстав.
Враховуючи вищевикладене, уповноваженою особою Ліщінською Н.П.. протиправно, всупереч вимогам ЗУ «Про Публічні закупівлі» в частині правомірної кваліфікації учасника та в частині визначення підстав відхилення учасника, з власних міркувань, прийнято рішення про відхилення економічно вигіднішої пропозиції ПрАТ «Кмитівський майстер» в закупівлі на Поточний ремонт частини приміщень будівлі селищної ради за адресою: Житомирський р-н, смт. Новогуйвинське, вул. Дружби народів, 5» (код ДК 021-2015 – 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт) з надуманих причин.
У зв’язку з чим попереджаємо про персональну адміністративну та кримінальну відповідальність уповноважених осіб за прийняття неправомірних рішень в закупівлях. Незнання закону не звільняє посадових осіб від відповідальності за прийняття неправомірних рішень.
Вимагаємо, скасувати прийняте незаконне рішення щодо відхилення пропозиції учасника ПрАТ «Кмитівський майстер» від 15.04.2021 № 79 та визначити надану нами пропозицію переможцем відкритих торгів. Рішення Замовника оприлюднити встанволеним законом порядком.
В іншому випадку, будемо змушені за захистом свої порушених прав та інтересів звернутися до Антимонопольного комітету України, та через уповноважених осіб визначених Законом, до Державної аудиторської служби України з метою відкриття моніторингу закупівлі.
Директор В.В.Храмцова
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.04.2021 21:13
Опис причини скасування:
з технічних причин не повністю завантажено
Дата скасування:
16.04.2021 08:54