• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

09310000-5 Електрична енергія

09310000-5 Електрична енергія

Завершена

547 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 736.50 UAH
Період оскарження: 23.03.2021 10:51 - 04.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ

Номер: d70bd37df94c48bfb970ea01ed30874d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-23-003004-a.b1
Назва: СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ
Скарга:
Оскаржується рішення замовника Відділ освіти, культури, молоді та спорту Петропавлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області (надалі – Замовник) про визначення переможцем торгів учасника ТОВ «Миколаївгаз збут» код ЄДРПОУ 39589483 у закупівлі електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія. Підстава подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі: Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська обласна енергопостачальна компанія» (далі – ТОВ «ООЕК») є постачальником електричної енергії в Україні та діє на підставі ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, та подавало тендерну пропозицію для участі у процедурі закупівлі. Проте, результатами аукціону та розгляду тендерних пропозицій Замовник розмістив у системі повідомлення про намір укласти договір з учасником Товариством з обмеженою відповідальністю «Миколаївгаз збут», код ЄДРПОУ 39589483 (надалі – ТОВ «Миколаївгаз збут» або Учасник) тендерна пропозиція (надалі по тексту – ТП) якого не відповідає вимогам тендерної документації (надалі скорочено – ТД), Замовника. Предметом скарги є прийняте рішення Замовника щодо визначення переможцем торгів постачальника, тендерна пропозиція якого не відповідає встановленим замовником вимогам. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ООЕК» з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника Відділ освіти, культури, молоді та спорту Петропавлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області: Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником проведено закупівлю за ідентифікатором UA-2021-03-23-003004-a електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія. За результатами розгляду тендерних пропозицій, 14.03.2021 року Замовник розмістив у системі повідомлення про намір укласти договір з учасником ТОВ «Миколаївгаз збут». Детальний аналіз тендерної пропозиції ТОВ «Миколаївгаз збут» дозволяє зробити обґрунтований висновок про її невідповідність заявленим вимогам, встановлених Замовником у тендерній документації, адже в її складі відсутні наступні документи/встановлено невідповідність ТП вимогам ТД: 1. Відсутня довідка щодо не перебування учасника у статусі переддефолтний на день подання тендерної пропозиції, вимога подання якого передбачена Замовником у абз.10 п.1 Розділу ІІІ Тендерної документації Інструкції з підготовки тендерної пропозиції. У тендерній документації, а саме на сторінці 4 замовник передбачив обов’язкову однозначну вимогу подання усіма без виключення учасниками довідки щодо не перебування учасника у статусі переддефолтний/дефолтний на день подання тендерної пропозиції. У складі тендерної пропозиції Учасником ТОВ «Миколаївгаз збут» подано документ із найменуванням «лист Укренерго». Як вбачається із відомостей останнього: «НЕК «Укренерго» підтверджує, що учасник ринку електричної енергії ТОВ «Миколаївгаз збут» не знаходиться в статусі «Дефолтний» станом на 01.04.2021 року…». Відповідно учасником не виконано обов’язкову вимогу тендерної документації з приводу надання інформації щодо перебування учасника в статусі «Переддефолтний». Для забезпечення дотримання «Правил ринку» (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) (далі - Правала) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу «Переддефолтний» у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку, а самє: 1) учасник ринку до 18:00 банківського дня, що є другим робочим днем після дати отримання на електронну адресу учасника ринку через систему управління ринком платіжного документа від адміністратора розрахунків, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є стороною, відповідальною за баланс, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил; 3) учасник ринку не здійснив оплату послуги з передачі електричної енергії та/або з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у строк понад 30 календарних днів з дати отримання акта приймання-передачі послуги. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «Переддефолтний». У разі тривалості статусу «Переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «Дефолтний» (пункт 1.7.4. Правил ринку). У разі усунення порушення у відведені терміни статус «Переддефолтний» анулюється, про що адміністратор розрахунків повідомляє учасника ринку і Регулятора. Отже, статус «Переддефолтний» носить попереджувальний характер та є першим етапом перед набуттям статусу «Дефолтний». Таким чином, статуси «Переддефолтний» та «Дефолтний» є різними по своєї суті. Не надання учасником ТОВ «Миколаївгаз збут» у складі своєї пропозиції документу що підтверджує не набуття статусу «Переддефолтний» є порушенням вимог ТД Замовника, а відтак свідчить про її невідповідність та є підставою для відхилення замовником пропозиції ТОВ «Миколаївгаз збут» як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. 2. Відсутній лист щодо порядку нарахування ПДВ у складі тендерної пропозиції. Вимога надання Листа щодо порядку нарахування ПДВ визначалася ТД, у п.1 Розділу V, де встановлено: «Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна. До ціни включається податок на додану вартість (ПДВ) та вартість послуг з передачі електричної енергії. При цьому учасник зобов’язаний повідомити замовника щодо порядку нарахування ПДВ листом в довільній формі.». З аналізу ТП учасника ТОВ «Миколаївгаз збут» вбачається, що останнім не надавався даний документ – лист щодо порядку нарахування ПДВ, що знову ж таки є її невідповідністю встановленим вимогам. Також тендерною документацією передбачено, що у разі ненадання документу учасник надає лист-пояснення в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначених документів (п.1 Розділу ІІІ ТД), проте учасник ТОВ «Миколаївгаз збут» не скористався передбаченим правом, та жодних листів пояснень щодо ненадання вищезазначених документів в складі своєї ТП не додавав. Варто також зазначити, що замовником в складі ТД передбачено приклади та опис формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій. Проте, тут, знову ж таки, під час розгляду пропозиції Учасника Замовник повинен усвідомлювати, що формальною може вважатись лише технічна помилка чи описка, пов’язана з оформленням пропозиції, але аж ніяк не відсутність затребуваної тендерною документацією інформації, навіть якщо на момент розгляду пропозиції, вона і видалась Замовнику уже не зовсім суттєвою і необхідною. Фактично, своїми діями щодо оголошення повідомлення про намір Учаснику ТОВ «Миколаївгаз збут» Замовник нівелює та зводить нанівець власні вимоги ТД, які передбачені безумовно, для усіх учасників однаково, для забезпечення рівності та допускає незаконність свого рішення, а відтак ставить під сумнів законність укладання договору з таким Учасником в майбутньому. Необхідно зрозуміти, що всі вимоги, за невиконання яких потім приходиться відхиляти пропозиції, Замовник закладає самостійно в тендерній документації. Тобто, кожна вимога Замовника є обґрунтованою і необхідною, перелік документів, що вимагаються, в даному випадку є чітким і лаконічним. Як висновок, прописуючи ту чи іншу вимогу, Замовник мав чітко усвідомлювати, що він бажає побачити на виході, і для чого йому це потрібно. 3) Важливо також зазначити та наголосити на ще одній суттєвій невідповідності тендерної пропозиції учасника. Замовником в складі ТД передбачено вимогу надання тендерної пропозиції відповідно додатку 1. У документі із найменуванням «тендерна пропозиція» учасниками серед іншого зазначається обсяг електричної енергії, ціна за одиницю товару та загальна вартість (ціна за одиницю помножена на об’єм (обсяг) закупівлі). У доданому в складі пропозиції документі «Тендерна пропозиція» (файл «Тендерна пропозиція.pdf») та у документі «Специфікація (розрахунок вартості предмета закупівлі)» (файл «Технічні вимоги.pdf») ТОВ «Миколаївгаз збут» зазначено: обсяг електричної енергії 240,00 тис. кВт*год, ціну за 1 кВт*год у розмірі 2,28 грн. з ПДВ та загальну вартість – всього: 547 300,00 грн. з ПДВ. За результатом проведення математичних обчислень виявлено, що ціна за одиницю товару помножена на об’єм не відповідає загальній вартості закупівлі зазначеної Учасником у доданих документах: 240 тис. кВт*год * 2,28 грн. з ПДВ = 547 200,00 грн. Окрім цього, в документі «Тендерна пропозиція» Учасником не заповнені всі поля, а саме, не заповнені вартісні складові ціни за 1 кВт*год пропозиції. Замовник у даному випадку оголосивши повідомлення про намір укласти договір 14.03.2021 року та відповідно прийнявши рішення щодо акцепту пропозиції учасника ТОВ «Миколаївгаз збут» допустив упереджену та необ’єктивну оцінку його ТП. Скаржник ТОВ «ООЕК» не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника Відділу освіти, культури, молоді та спорту Петропавлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області такими, що порушують права та інтереси скаржника, а також порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі». Наявність порушених прав та законних інтересів ТОВ «ООЕК» обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку електричної енергії – постачальником електричної енергії та має діючу ліцензію. Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства щодо принципів недискримінації учасників, а також принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені ст. 3 закону України «Про публічні закупівлі» та зазначене рішення Замовника повинно бути скасоване, як єдиний можливий захід задля відновлення прав учасника ТОВ «ООЕК», пропозиція якого відповідає усім вимогам ТД. З приводу терміну оскарження. Строк для оскарження прийнятих рішень або дій замовника, які відбулися після оцінки пропозицій постачальників, подаються протягом десяти днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Протягом указаного строку можуть оскаржуватися рішення замовників стосовно визначення переможця процедури закупівлі, відхилення тендерної пропозиції суб’єкта. Також постачальники можуть подати скаргу стосовно некоректного проведення оцінки. Отже, процесуальних строків із подачі дійсної скарги ТОВ «ООЕК» дотримано. На підставі викладеного, керуючись ст. 1, 3,5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», – ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Скасувати дискримінуюче, незаконне, таке, що порушує принцип об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій рішення замовника з приводу визначення ТОВ «Миколаївгаз збут» переможцем закупівлі оголошеної замовником за кодом ДК 021:2015 09310000-5 – Електрична енергія ідентифікатор UA-2021-03-23-003004-a через невідповідність тендерної пропозиції за відсутності документів, які вимагались замовником тендерною документацією, та допущення замовником необ’єктивної та упередженої оцінки пропозиції учасника, що прямо вказує на порушення прав та законних інтересів ТОВ «ООЕК» як учасника дійсної закупівлі, пропозиція якого також є економічно вигідною та відповідає у повному обсязі вимогам тендерної документації. 3. Зобов’язати Замовника перейти до розгляду наступних найбільш економічно вигідних пропозицій поданих у закупівлі UA-2021-03-23-003004-a відповідно до порядку встановленого законодавством.
Дата розгляду скарги: 06.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.04.2021 12:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.05.2021 21:17
Дата виконання рішення Замовником: 04.06.2021 12:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Визначити переможцем відкритих торгів згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія ( Елетрична енергія) Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-03-23-003004-a учасника торгів ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК") ( код ЄДРПОУ 42114410)
Автор: ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК"), Курильська Ірина Володимирівна +380637932023 tender@ooek.od.ua