-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 39710000-2 Електричні побутові прилади (Сушарка для рук BALLU BAHD-2000DM або еквівалент) .
Торги не відбулися
12 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 60.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 60.00 UAH
Період оскарження:
23.03.2021 10:17 - 05.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Прохання внести зміни до вимоги "Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом. Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат системи менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом, що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію системи менеджменту якістю"
Номер:
3b304a68629f4da7877b7131bf20e3a2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-002165-a.b2
Назва:
Прохання внести зміни до вимоги "Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом. Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат системи менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом, що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію системи менеджменту якістю"
Вимога:
Ви вірно розумієте:" Сертифікат ISO 9001:2015 – це сертифікат на систему якості виробництва, отже стосується безпосередньо якості. Сертифікат ISO 14001:2015 – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля. Дані вимоги є обов’язковими і необхідними для виконання вимог чинного законодавства та для впевненості, що комп'ютерне обладнання буде безпечним для здоров’я дітей, навколишнього середовища та відповідає освітнім стандартам." - з вашої відповіді. В такому разі потрібно вимагати сертифікати не на учасника закупівлі, який жодного відношення до виробництва вказаного товару не має, а сертифікати ISO , видані на виробника товару. Учасник закупіві- не є виробником товару. І сертифікати, видані на його ім`я, не дають жодних доказів(це інша юридична особа іншиї країни), що товар буде безпечним для здоров’я дітей, навколишнього середовища. Крім того, у своїй відповіді ви вказали невірно предмет закупівлі - " комп'ютерне обладнання ". До чого тут "освітні стандарти" , про які Ви вказали у відповіді? З яких пір на сушарки для рук діють освітні стандарти? Нагадуємо, що предметом даної закупівлі є сушарки для рук. Своєю вимогою Ви обмежуєте коло учасників. Прохання внести зміни у тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.03.2021 09:31
Вирішення:
Слід зауважити, що при розгляді даних вимог, враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає для покращення та підтвердження якості функціонування контрагентів на відповідному ринку отримання сертифікатів ISO відповідно до діючих державних стандартів. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі такі вимоги повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Сертифікат ISO 9001:2015 – це сертифікат на систему якості виробництва, отже стосується безпосередньо якості. Сертифікат ISO 14001:2015 – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля. Дані вимоги є обов’язковими і необхідними для виконання вимог чинного законодавства. Таким чином, стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 та 14001:2015 є частиною законодавства України та його дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Вимоги, що встановлюються для всіх учасників є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а сертифікати, які вимагаються можуть бути отримані будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. А отже, вимоги щодо надання учасниками документів, відповідно до додатку №3 тендерної документації, а саме сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 та 14001:2015 не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та з точки зору їх доступності , можуть бути отримані / виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та подані на участь у даній процедурі закупівлі. Враховуючи усе вищевикладене, не має правових підстав для задоволення вимоги Скаржника, у зв’язку з чим, прийнято рішення відмовити скаржнику у задоволені його вимог. Разом з тим, якщо Скаржник вважає, що його права та інтереси порушені внаслідок прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, за ним зберігається право на оскарження таких рішень Замовника до органу оскарження у встановлені Законом строки.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Прохання прибрати вимогу "Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом. Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат системи менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом, що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію системи менеджменту якістю"
Номер:
2b7bdcadedaa4a00bf03958fc33f09b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-23-002165-a.b1
Назва:
Прохання прибрати вимогу "Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом. Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат системи менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом, що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію системи менеджменту якістю"
Вимога:
Шановний Замовник. Прохання прибрати вимогу "Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом. Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати сертифікат системи менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 виданий на Учасника уповноваженим органом, що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію системи менеджменту якістю"
Вказані сертифікати видаються на компанію, яка є виробником товару. Оскільки товар є імпортованим з Китаю, про свідчать сертифікати, то надання сертифікатів ISO на ім`я будь-якого учасника не буде інформативним і жодного відношення до вказаного Вами товару не матиме. Це лише обмежить конкуренцію, що спостерігається по Ваших інших закупівлях, де така вимога вже була вказана. На закупівлю Вам буде наданий лист від офіційного імпортера BALLU в Україні про відсутність таких сертифікатів BALLU у виробника та імпортера. Тож Ваша вимога несе дискримінаційний характер щодо обмеження кола учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.03.2021 14:11
Вирішення:
Шановний учасник! Слід зауважити, що при розгляді даних вимог, враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає для покращення та підтвердження якості функціонування контрагентів на відповідному ринку отримання сертифікатів ISO відповідно до діючих державних стандартів. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі такі вимоги повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Сертифікат ISO 9001:2015 – це сертифікат на систему якості виробництва, отже стосується безпосередньо якості. Сертифікат ISO 14001:2015 – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля. Дані вимоги є обов’язковими і необхідними для виконання вимог чинного законодавства та для впевненості, що комп'ютерне обладнання буде безпечним для здоров’я дітей, навколишнього середовища та відповідає освітнім стандартам. Таким чином, стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 та 14001:2015 є частиною законодавства України та його дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Вимоги, що встановлюються для всіх учасників є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а сертифікати, які вимагаються можуть бути отримані будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. А отже, вимоги щодо надання учасниками документів, відповідно до п. 9.6 Додатку №1 тендерної документації, а саме сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 та 14001:2015 не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та з точки зору їх доступності , можуть бути отримані / виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та подані на участь у даній процедурі закупівлі. Враховуючи усе вищевикладене, не вбачаємо необхідності та правових підстав для задоволення вимоги Скаржника, у зв’язку з чим, прийнято рішення відмовити скаржнику у задоволені його вимог. Разом з тим, якщо Скаржник вважає, що його права та інтереси порушені внаслідок прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, за ним зберігається право на оскарження таких рішень Замовника до органу оскарження у встановлені Законом строки.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так