-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги зі збирання, зберігання, перевезення (транспортування) та утилізації (шляхом знешкодження) небезпечних відходів категорії В (код згідно ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (номенклатурна позиція код ДК 021:2015 90524200-8 Послуги з утилізації медичних відходів)
Завершена
11 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 55.00 UAH
Період оскарження:
22.03.2021 15:06 - 26.03.2021 10:00
Вимога
Відхилено
очікувана вартість закупівлі є менше ринкової вартості послуг у сфері поводження з небезпечними відходами.
Номер:
6219d0e47ce74b40a627a1fef1d53b05
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-22-007867-c.c2
Назва:
очікувана вартість закупівлі є менше ринкової вартості послуг у сфері поводження з небезпечними відходами.
Вимога:
Згідно вимог до предмета закупівлі, кількість відходів становить 785 кг медичних відходів категорії «В»
Заявлена очікувана вартість предмета закупівлі (11 000,00 грн. з ПДВ) на таку кількість медичних відходів (785 кг), а саме: 14,02 за кг є заниженою та не відповідає навіть собівартості надання послуг з вивезення епідемічно небезпечних відходів категорії В, що утворились в процесі медичної діяльності, до місць переробки, утилізації і знищення з місць тимчасового зберігання відходів у цілому.
Вартість послуг у сфері поводження з медичними відходами коливається в межах 30,00-60,00 грн./кг з урахуванням ПДВ. Великий діапазон цін спричинений тим, що вартість послуг напряму залежить від цілого ряду факторів (різновид медичних відходів, регулярність вивезення, вартість пакувальної тари, транспортна складова (відстань до підприємства з утилізації, вид ТЗ, вартість палива та ін.)), не кажучи про податки, заробітну плату та інші витрати.
Як висновок, зазначена замовником очікувана вартість предмета закупівлі на кількість яка зазначена в Оголошенні є менше ринкової вартості послуг у сфері поводження з небезпечними відходами.
Вимагаємо провести моніторинг цін та привести очікувану вартість закупівлі у відповідність до ринкових показників цін на зазначені послуги.
Пов'язані документи:
Учасник
- умова закупівлі_Очік.вартість_Обл.ЦСК Вінниця.pdf 23.03.2021 17:32
Дата подачі:
23.03.2021 17:32
Вирішення:
Шановний учаснику! Очікувана вартість визначена замовником на підставі наявної в його розпорядженні інформації про вартість послуг з поводження з небезпечними відходами. Враховуючи викладене, підстави для зміни очікуваної вартості предмета закупівлі відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
достатнім для виконання послуг, передбачених предметом закупівлі є наявність в ліцензії у сфері поводження з небезпечними відходами наступних операції (збирання, зберігання, знешкодження).
Номер:
db12a688d1054ad68e6494915aa779de
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-22-007867-c.c1
Назва:
достатнім для виконання послуг, передбачених предметом закупівлі є наявність в ліцензії у сфері поводження з небезпечними відходами наступних операції (збирання, зберігання, знешкодження).
Вимога:
Замовник, Комунальне некомерційне підприємство "Вінницький обласний центр служби крові Вінницької обласної Ради" , оголосив в електронній системі «Прозорро» спрощену закупівлю: UA-2021-03-22-007867-c, яка проводиться відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон).
У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
Ознайомившись із Оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, ми виявили дискримінаційні вимоги, а саме:
Пунктом 7 Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Інші інформація» зазначено, що Учасник має надати наступний документ:
• Рішення органу ліцензування про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами на операції: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження з переліком відходів «Клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають в результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються в лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або виконанні дослідницьких робіт» (далі – клінічні відходи)
Наголошуємо, що предметом послуг даної спрощеної закупівлі є:
№
п/п Назва Клас небезпеки Кількість Упаковка
1. Послуги зі збирання, зберігання, перевезення (транспортування) та утилізації (шляхом знешкодження) небезпечних відходів В 785 кг Згідно вимог
Статтею 1 Закону «Про відходи» визначені основні терміни:
збирання відходів - діяльність, пов'язана з вилученням, накопиченням і розміщенням відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах, включаючи сортування відходів з метою подальшої утилізації чи видалення;
зберігання відходів - тимчасове розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах (до їх утилізації чи видалення);
оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення;
утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів;
видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації;
знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення;
Зазначені відходи є небезпечними медичними відходами, які відносяться до медичних відходів категорії В, згідно Наказу Міністерства охорони здоров’я від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правила і норм щодо поводження з медичними відходами», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 07 серпня 2015р. за № 959/27404, (далі – Наказ), розділом V «Вимоги до відходів категорії В» якого визначено, що до відходів категорії В належать інфіковані та потенційно інфіковані відходи, які мали контакт з біологічними середовищами інфікованого матеріалу.
Пунктом 17 розділу V «Вимоги до відходів категорії В» Наказу передбачено термічне знешкодження відходів категорії В, яке може здійснюватися децентралізованим способом (інсинератори або інші установки термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою), або централізованим способом.
Небезпечні медичні відходи категорії В, що зазначені в предметі закупівлі не можуть бути утилізовані, оскільки їх ЗАБОРОНЕНО використовувати як вторинні матеріальні чи енергетичні ресурси, керуючись вимогами діючих нормативних актів.
Оброблення (дезінфекцію, знезараження) небезпечних медичних відходів категорії В зобов’язаний здійснювати замовник закупівлі, згідно норм п.20 Наказу МОЗ № 325 «Відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання».
Операції видалення, операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації (перелічені нижче), не можуть бути застосовані до даних відходів, оскільки операцій видалення не передбачають спалення відходів у термічних установках. Постановою КМУ №1120 від 13 липня 2000 р. затверджено Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням (далі -Положення) і Жовтий та Зелений переліків відходів. Додатком 1 до Положення визначено ОПЕРАЦІЇ з видалення та утилізації відходів (Відповідає додатку IV до Базельської конвенції). В розділі А Додатку 1 до Положення визначені операції, які не призводять до можливої рекуперації, рециркуляції, утилізації, прямого повторного чи альтернативного використання відходів (операції видалення – Disposal), а саме:
D1 Поховання в землі чи скидання на землю (наприклад, на звалище тощо)
D2 Обробка грунту (наприклад, біохімічний розклад рідких чи мулових відходів у грунті тощо)
D3 Закачування на глибину (наприклад, вприскування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи природних резервуарів тощо)
D4 Скидання у поверхневі водойми (наприклад, скидання рідких або мулистих відходів у котловани, ставки чи відстійні басейни тощо)
D5 Скидання на спеціально обладнані звалища (наприклад, скидання в окремі відсіки з прокладкою і поверхневим покриттям, які ізолюють їх один від одного і від навколишнього середовища, тощо)
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання у моря/океани, в тому числі поховання на морському дні
D8 Біологічна обробка, не обумовлена в інших розділах цього додатка, яка призводить до утворення кінцевих сполук чи сумішей, які потім видаляються будь-яким способом, зазначеним у розділі А
D9 Фізико-хімічна обробка, не обумовлена в інших розділах цього додатка, яка призводить до утворення кінцевих сполук чи сумішей, які потім видаляються будь-яким способом, зазначеним у розділі А (наприклад, випарювання, сушіння, прожарювання, нейтралізація, осаджування тощо)
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі
D12 Постійне зберігання (наприклад, у спеціальних контейнерах у шахті тощо)
D13 Змішування чи перемішування до початку будь-якої з операцій, зазначених у розділі А
D14 Переупаковування до початку будь-якої з операцій, зазначених у розділі А
D15 Зберігання до будь-якої з операцій, зазначених у розділі
Відповідно, небезпечні медичні відходи категорії В повинні знешкоджуватись в термічних установках.
Враховуючи вищезазначене, достатнім для виконання послуг, передбачених предметом закупівлі є наявність в ліцензії у сфері поводження з небезпечними відходами наступних операції (збирання, зберігання, знешкодження).
Частиною 11 Ст. 26 Закону «Про публічні закупівлі» передбачено:
11. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено:
4.Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ч.5 ст. 14 Закону передбачено, що Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо внести зміни до пункту 7 Додатку 1 до оголошення та викласти вимогу щодо ліцензування у наступній редакції:
• Рішення органу ліцензування про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами на операції: збирання, зберігання, знешкодження АБО утилізація АБО видалення з переліком відходів «Клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають в результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються в лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або виконанні дослідницьких робіт» (далі – клінічні відходи)
Пов'язані документи:
Учасник
- умова закупівлі_ліцензія_Обл.ЦСК Вінниця.pdf 23.03.2021 17:26
Дата подачі:
23.03.2021 17:26
Вирішення:
Шановний учаснику!
Надання послуг з поводження з небезпечними відходами, до яких належать медичні відходи категорії В», регулюється рядом законів та підзаконних нормативно-правових актів, до яких, зокрема, належать Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Закон України «Про відходи», постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів» від 13 липня 2000 року № 1120, постанова Кабінету Міністрів України «Про Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13 липня 2016 р. № 446 тощо.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» до видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню, входить поводження з небезпечними відходами.
В абзаці п'ятому статті 1 Закону України «Про відходи» поводження з відходами визначено як дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.
Відповідно до пункту 3 Ліцензійних умови провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України 13 липня 2016 р. № 446 (далі – Ліцензійні умови), поводження з небезпечними відходами - це дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Зазначення тих чи інших операцій на поводження з небезпечними відходами в рішенні органу ліцензування про видачу ліцензії на поводження з небезпечними відходами в чинному законодавстві не унормовано.
Враховуючи викладене, підстави для внесення змін до переліку документів, які повинен надати учасник закупівлі, відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено