• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (Послуги щодо проведення заходів з відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки м. Миколаєва у літній період)

Одиниця виміру: дитино/днів = день

Завершена

2 415 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 075.00 UAH
Період оскарження: 22.03.2021 14:07 - 21.05.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції

Номер: 1abc46c0623c4e0cba8a1d0c13c86172
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-22-005744-c.c3
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Порушення законодавства про публічні закупівлі
Дата розгляду скарги: 24.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.06.2021 15:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.06.2021 15:37
Автор: ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ПІВДЕНЬ-КУРОРТ-СЕРВІС", Юрескул Дмитро Дмитрович 380504953022 orizont-pks@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінацію

Номер: 99c892c1fcf749688b737fd8b0a88ec8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-22-005744-c.c2
Назва: Скарга на дискримінацію
Скарга:
Файл скарги прикриплено окремо
Дата розгляду скарги: 13.04.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.04.2021 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.04.2021 21:31
Дата виконання рішення Замовником: 17.05.2021 14:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано Замовником
Автор: ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ПІВДЕНЬ-КУРОРТ-СЕРВІС", Юрескул Дмитро Дмитрович 380504953022 orizont-pks@ukr.net
Вимога
Відхилено

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 777bd3ee720a4752a3a32d7a9bf6bbaf
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-22-005744-c.c1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога на усунення дискримінаційних вимог (у порядку ч.1 ст23 Закону). Прошу усунити дискримінаційні вимоги в тендерній документації ДК Додаток 2 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі ДК 021: 2015-55240000-4 послуги центрів і будинків відпочинку (послуги щодо проведення заходів з відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки м. Миколаєва у літній період) вказано: 1. Місце розташування, ділянка закладу повинні відповідати п.3.1 Державних санітарних правил і норм «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.1999 № 23: Процедура № 1: м. Миколаїв Миколаївської області Наразі ваши умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок чого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг - виключно у Миколаївській області та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі. Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленими статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі- Закон), та вимогам частини четвертої статті 22Закону. Вважаємо, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному. Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації. Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та проводять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги в інших областях України, включаючи, Миколаївську та Одеські області. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Миколаївської, Одеської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною. Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до абзацу 3 ч.1. ст. 7 Закону України «Про оздоровлення та відпочинку дітей» із місцевого бюджету виділяється фінансування на проведення заходів (надання послуг) з оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки м. Миколаєва. Замовник відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає кваліфікаційні критерії процедури закупівлі до учасників. Згідно п.3 ч. 2 ст. 21 Закону в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається: кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг. Відповідно до п.5 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію щодо кількості товару та місця його поставки. Відповідно до чинного законодавства тендерний комітет виконавчого комітету Миколаївської міської ради проводить відкрити електронні торги через систему «ProZorro» із визначенням місця поставки відпочинкової послуги, а саме: Процедура № 1 – м. Миколаїв, Миколаївська область; Процедура № 2 – Миколаївська область, Березанський район; Процедура № 3 – Миколаївська область, Очаківський район. Замовник визначився з місцем реалізації відпочинкових послуг для дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки м. Миколаєва, виходячи з таких факторів: - результати опитування опікунів, батьків-вихователів, прийомних батьків та батьків інших категорій дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, для яких заплановано придбання відпочинкові послуги у 2021 році (значна кількість батьків має бажання розмістити на відпочинок дитину поблизу місця проживання з метою зручності відвідування та швидкого реагування в разі виникнення нестандартних ситуацій, в т.ч. в умовах карантину); - вимоги ч. 2 ст. 31 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» батьки або інші законні представники дітей зобов'язані відвідувати дитину в закладі у терміни, визначені у путівці. Таким чином Замовник не збільшує відстані за межі Миколаївської області до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, щоб не порушувати право батьків, опікунів інших законних представників дитини на відвідування дитини у дитячому закладі. - розрахунок вартості одного дитино/дня перебування однієї дитини, який містить вартість доби перебування у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку з урахуванням доставки дітей до місця і з місця відпочинку, харчування, медичного обслуговування, культмасових заходів, страхування на період перебування дітей у закладі та інших витрат. Перевезення організованих груп дітей від місця, визначеного замовником до місця відпочинку та у зворотному напрямку з гарантованим медичним обслуговуванням дітей у дорозі забезпечується за рахунок учасника – дитячого закладу оздоровлення та відпочинку. Збільшення відстані до дитячого закладу по перевезенню дітей призведе до зменшення інших обов’язкових витрат, що відповідним чином вплине на якість відпочинкових послуг. - достатню кількість підприємств відповідної сфери, за місцем надання послуги, які можуть забезпечити конкуренцію для проведення даних торгів, що відповідає вимогам ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Слід також зазначити, що встановлення Замовником місця надання послуг на території Миколаївської області не є дискримінаційною умовою, оскільки відповідно до інформації, яка наведена у Державному реєстрі майнових об'єктів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі) на території Миколаївської області зареєстровано 16 дитячих закладів різного типу (санаторного, дитячих центрів, позаміських закладів оздоровлення та відпочинку). Враховуючи загальновідому інформацію щодо випадків недотримання норм пожежної безпеки в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку в Одеській області, були значно посилені відповідні вимоги щодо забезпечення протипожежної безпеки в тендерній документації та перевірки дитячих закладів оздоровлення та відпочинку у Миколаївській області. Отже Замовник керується виключно інтересами дітей щодо забезпечення якісного, безпечного відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки м. Миколаєва. Зважаючи на зазначене, замовник своїми діями не обмежує конкуренцію, що призводить до дискримінації учасників, а створює оптимальні умови для ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, що співпадає з метою Закону України «Про публічні закупівлі» в частині ефективного здійснення закупівель.
Статус вимоги: Відхилено