• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з експертного обстеження портових кранів та навантажувачів

Умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Вид забезпечення тендерних пропозицій: електронна банківська гарантія. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до умов тендерної документації.

Завершена

1 017 322.41 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 173.22 UAH
Період оскарження: 19.03.2021 12:50 - 04.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: e5461136db2645b08cc079543c4d7771
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-19-004344-c.b2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга на рішення Замовника про внесення змін до Тендерної документації
Дата розгляду скарги: 15.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.04.2021 10:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.04.2021 20:35
Автор: ТОВ "Фірма "ДІАЛАБ" ЛТД", Андрій Мурнін +380487143858 odessa.expert@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про усунення дискримінаційних вимог Тендерної документації

Номер: d53a88bfeafa4f02b98a47f86f853fce
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-19-004344-c.c1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог Тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник. За результатати ознайомлення зі змістом тендерної документації нами було виявлено наступні дискримінаційні умови тендерної документації: 1. Вимога щодо підтвердження статусу Уповноваженої експертної організації відповідним Наказом Держпраці; 2. Вимога щодо надання сертифікату акредитації органу з інспектування згідно з ISO 17020. Зазначені вимоги суперечать чинному законодавству та встановлюють додаткові необгрунтовані обмеження з огляду на наступне. По-перше, чинним законодавством України не передбачений порядок призначення уповноважених організацій на проведення технічного огляду та експертного обстеження устаткування. Так, статус уповноваженої організації присвоювався на підставі «Порядку визначення уповноважених організацій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687», затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України від 17.05.2005 р. № 87. Разом з тим, відповідний Наказ був скасований наказом Мінсоцполітики України від 05.09.2016 р. № 981 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 15.05.2005 № 87». Таким чином, починаючи з 05.09.2016 р. відсутній порядок та юридична можливість отримання статусу Уповноваженої організації. Разом з тим, жодних змін до Постанови КМУ № 687 внесено не було. Зазначена обставина свідчить, що на поточний момент існує нормативна колізія, яка дає змогу встановлювати дискримінаційні обмеження для участі суб’єктів господарювання у публічних закупівлях. Відповідно до ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" принципом публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Разом з тим висунута вимога ставить дискримінаційні повноваження та протиправно обмежує коло учасників закупівлі, які можуть бути допущені до електронних торгів. Додатково звертаємо увагу, що Замовником визначено відповідну вимогу лише щодо надання послуг з діагностування вантажопідіймальних механізмів та не висунуто такої вимоги до послуг з діагностування технологічних трансопртних засобів, що в свою чергу свідчить про вибірковість вимог та відсутності реальної нагальності у їх висуванні. По-друге, чинним Законодавством, що регулює порядок проведення експертних обстеженнь та технічного діагностування, а також висуває вимоги до експертних організацій, не передбачено вимоги щодо наявності акредитації відповідно до ISO 17020. Зазначена вимога штучно та безпідставно обмежує коло учасників та визначає дискримінаційні умови тендерної документації. Замовником жодним чином не обгрунтовано необхідність надання такого сертифікату. Враховуючи викладені обставини, вимагаємо усунути дискримінаційні умови, шляхом виключеня з тендерної документації: 1. вимог щодо необхідності надання Учасниками документу, який підтверджує статус Уповноваженої експертної організації з правом проведення позачергових повних технічних оглядів портальних та інших вантажопідіймальних кранів після закінчення нормативного строку експлуатації, підтверджений відповідним Наказом Держгірпромнагляду або органів Держпраці України; 2. вимог щодо необхідності надання учасниками атестату акредитації органу з інспектування в сфері інспектування вантажопідіймальних кранів відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2014. У випадку невиконання відповідної вимоги, Учасник вимушений буде звернутись до Антимонопольного комітету України та до судових органів з метою усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Державне підприємство «Ізмаїльський морський торговельний порт» (далі - ДП «ІЗМ МТП») уважно розглянуло Вашу вимогу та керуючись п. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) повідомляє таке. 1. Стосовно виключення з тендерної документації вимоги щодо надання сертифікату акредитації органу з інспектування вантажопідіймальних кранів відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2014. Наказом Мінсоцполітики від 12.04.2018 №507 «Про затвердження Вимог до експертних організацій, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва» п .1. розділу II «Експертна організація повинна бути акредитованою Національним агентством з акредитації України як орган з інспектування, що здійснює інспектування як третя сторона». Наказ Мінекономрозвитку від 30.12.2014 № 1494 «Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні», прийнято як національний стандарт методом «підтвердження» за позначенням ДСТУ EN ISO/IES 17020:2014 (EN ISO/IES 17020:2012. IDT) Оцінка відповідності. Вимоги до роботи різних типів органів з інспектування. Отже, вважаючи на вищенаведене та на особливість роботи нашого підприємства в умовах безперервної дії, вважаємо за необхідне вимагати від учасника саме Атестат акредитації органу з інспектування, який буде підтверджувати спроможність виконавця виконувати послуги. Згідно з Переліком органів з інспектування (сайт Національного агентства з акредитації України), акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2014 (ISO/IEC 17020:2012), умовам, зазначеним у Тендерній документації відповідають більше десяти організацій, які можуть приймати участь у нашій закупівлі. Тому вищезазначена вимога не є антиконкурентною та дискримінаційною. 2. Стосовно виключення з тендерної документації вимоги щодо надання документу, який підтверджує статус Уповноваженої експертної організації з правом проведення позачергових повних технічних оглядів портальних та інших вантажопідіймальних кранів після закінчення нормативного строку експлуатації, підтверджений відповідним Наказом Держгірпромнагляду або органів Держпраці України. Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.04.2021 20:36