Електрична енергія (код ДК 021:2015 - 09310000-5 «Електрична енергія»)
Категорія: організація яка забезпечує потреби територіальної громади, діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі та юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів
Мова (мови), якою (якими) потрібно готувати тендерні пропозиції: українська. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками-нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою, вірність перекладу (або справжність підпису перекладача) повинна бути засвідчена нотаріально у встановленому законодавством України порядку
Вид забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати): банківська гарантія
Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: згідно з п.п. 2,3,4 розділу 3 тендерної документації
Дата та час розкриття пропозицій на участь у кваліфікаційному відборі: заповнюється автоматично системою
Завершена
8 250 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 250.00 UAH
Період оскарження:19.03.2021 11:51 - 17.04.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:ed9ad27eca05420bb870bf8361bc093f
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-03-19-003399-b.c1
Назва:Вимога
Вимога:
Доброго дня!
У п. 13.8. проектру договору зазначено наступне: "В будь-якому випадку підвищення ціни за одиницю товару здійснюється з урахуванням вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та лише після здійснення Постачальником поставки електричної енергії в обсязі не менше ніж 50% загального планового обсягу постачання електричної енергії, визначеного у Договорі."
Також у п. 13.9. вказано: "Постачальник несе відповідальність, у тому числі у разі заподіяння збитків Споживачу, за надання недостовірних документів, що підтверджують факт коливання ціни електричної енергії на ринку по відношенню до ціни електричної енергії, яка була встановлена у Договорі, стосовно необхідності зміни ціни за одиниці електричної енергії та, відповідно, розрахунків, що може бути встановлено у ході перевірки контролюючими органамиПри цьому, Постачальник зобов’язаний сплатити Споживачу штраф у розмірі 100% від суми неправомірно сплаченої Постачальнику у результаті зміни ціни за одиницю електричної енергії, а також повністю відшкодувати завдані збитки Споживачу."
Ця вимога є безпідставною та дискримінуючою по відношенню до учасників, оскільки норма закону має вищу юридичну силу, та не містить обмежень в часі та обсязі поставки. Зміна може бути обумовлена ЛИШЕ у разі коливання ціни на ринку (в т.ч. згідно даних https://www.oree.com.ua/) та лише в межах 10% пропорційно коливанню. Крім того, Замовник не є експертним органом, щоб встановлювати "достовірність документів, що підтверджують факт коливання ціни електричної енергії на ринку по відношенню до ціни електричної енергії, яка була встановлена у Договорі". Крім того, в договорі не зазначено порядок взаємодії та перелік документів/їх форма, вид, для ініціювання процедури ціни.
Необгрунтовані вимоги та недеталізований порядок взаємодії призведе до непорозумінь при виконанні договору.
Вимагаємо прибрати її з проекту договору!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:29.03.2021 11:47
Вирішення:Дякуємо Вам, що цікавитесь нашою закупівлею та допомагаєте нам слідкувати за дотриманням вимог чинного законодавства під час проведення процедури закупівлі.
Умова про поставку електричної енергії в обсязі не менше ніж 50% є однією з гарантій виконання постачальником своїх зобов'язань які він на себе бере за результатами проведення закупівлі та підписання договору.
Щодо «безпідставності» вищезазначеної вимоги то вважаємо за необхідне нагадати, що законодавець у статті 41 Закону наперед визначив основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього. З метою, у тому числі, запобігти розтрати коштів державного або місцевих бюджетів шляхом безпідставної зміни умов договорів, а також забезпечення приципів максимальної економії, ефективності та пропорційності законодавець розмежував випадки коли істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Згідно ч. 1 ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України (далі - ЦК України та ГК України відповідно) з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно положень ст. 3 ЦК України загальними засадами цивільного законодавства є у тому числі свобода договору.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 ЦК України сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами.
Свобода договору закріплена у ст.ст.6, 627 ЦК не є безмежною, наприклад КО «Харківський зоопарк» при здійсненні даної закупівлі не може вільно вибрати контрагента – такі дії будуть суперечити положенням Закону. Але вважаємо що положення п. 13.8. проекту Договору відповідає приписам Закону адже у статті 41 є пряма вказівка на ЦК України та ГК України як нормативно-правових актів якими необхідно керуватися при укладанні договору за результатами проведення процедури закупівлі, і саме тому включення такої умови до договору не можна вважати «безпідставним».
Щодо того що вимога є «дискримінуючою» - вважаємо що положення п. 13.8. проекту Договору не можна вважати таким, адже жодних вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників у даному положенні п. 13.8. не має.
Щодо вашого твердження «…замовник не експертним органом, щоб встановлювати «достовірність документів, що підтверджують факт коливання ціни електричної енергії на ринку по відношенню до ціни електричної енергії, яка була встановлена у Договорі.»» - погоджуємося, КО «Харківський зоопарк» не є експертним органом, одночасно повідомляємо що у розумінні п. 13.9. факт коливання ціни електричної енергії на ринку по відношенню до ціни електричної енергії яка встановлена у Договорі, стосовно необхідності зміни ціни за одиницю електричної енергії та, відповідно, розрахунків, може бути встановлено у ході перевірки контролюючими органами, а не КО «Харківський зоопарк».
За результатами розгляду Вашої вимоги її задоволено частково та внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Скарга
Виконана замовником
Скарга
на неправомірні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕНЕРГОГРУП»
та незаконного допущення до аукціону ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ»
Номер:7dd797fb88c5485d93c776949cab57bd
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП"
Ідентифікатор запиту:UA-2021-03-19-003399-b.c2
Назва:Скарга
на неправомірні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕНЕРГОГРУП»
та незаконного допущення до аукціону ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ»
Скарга:
Скарга
на неправомірні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕНЕРГОГРУП»
та незаконного допущення до аукціону ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ»
19.03.2021 року Комунальна організація «Харківський зоологічний парк» (надалі – Замовник) оприлюднено оголошення про проведення закупівлі «Електрична енергія (код ДК 021:2015 - 09310000-5 «Електрична енергія») (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-03-19-003399-b )».
На участь у торгах було подано 4(чотири) пропозиції від наступних учасників:
Учасник
1) ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" (за результатами прекваліфікації – ВІДХИЛЕНО)
2) ПрАТ ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ (за результатами прекваліфікації – ДОПУЩЕНО ДО АУКЦІОНУ)
3) ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП" (надалі - Скаржник) (за результатами прекваліфікації – ВІДХИЛЕНО)
4) ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА" (за результатами прекваліфікації – ДОПУЩЕНО ДО АУКЦІОНУ)
За результатами розгляду пропозицій Замовником відхилено пропозицію Скаржника з наступних підстав:
«Учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, а саме:
За результатами розгляду тендерним комітетом встановлено не відповідність поданої тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі - ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП" вимогам тендерної документації, а саме: Згідно умов тендерної документації, розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, ч. 2, п.п. 2.1. Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії відповідно до вимог чинного законодавства.
Так, Постановою № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» визначено, що гарантія повинна містити такі реквізити: 1) назву документа; 2) номер, місце складання, дату видачі; 3) повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності); 4) код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків); 5) назву валюти, у якій надається гарантія; 6) суму гарантії цифрами та словами; 7) назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія; 8) дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини; 9) найменування бенефіціара - юридичної особи, для бенефіціара - фізичної особи - прізвище, ім'я, по батькові (за наявності); 10) код згідно з ЄДРПОУ - для бенефіціара - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для бенефіціара - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків); 11) найменування банку-гаранта; 12) дату закінчення дії або строк дії гарантії чи обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим; 13) умови, за яких надається право вимагати платіж; 14) умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії (у разі потреби); 15) підпис(и) уповноваженої(их) особи(іб) банку-гаранта; 16) інші умови (за потреби).
Крім того, згідно положень тендерної документації на закупівлю : Електричної енергії (код ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія»), розділом 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, ч. 2, п.п. 2.4, а саме тих, що стосується забезпечення тендерної пропозиції визначено, що серед іншого Банківська гарантія також має містити реквізити замовника (бенефіціара). Під поняттям «реквізити замовника» мається на увазі усі реквізити в тому числі й платіжні реквізити бенефіціара. Так, учасником ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП" у складі тендерної пропозиції надано банківску гарнтію № BG/U/03-2-04306 від 20.04.2021. Вказані банківські гарантії не містять повні реквізити Замовника, а саме банківські реквізити, які є необхідною складовою реквізитів замовника. Умовами закупівлі було встановлено період уточнень та звернення за роз’ясненнями до Замовника - до 11 квітня 00:00 год, однак учасники не скористались своїм правом на отримання роз’яснень щодо умов тендерної документації, які були ними трактовані на власний розсуд та відрізняються від положень зазначених в тендерній документації Замовника, та від цілей та мети для якої вносились відповідні вимоги. Як наслідок у складі тендерної пропозиції було подано банківські гарантії які не відповідають вимогам тендерної документації. Враховуючи викладене, Учасник відповідно до частини 1 ст. 31. Закону тендерна пропозицію учасника - ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП" не відповідає встановленим абзацом четвертим, а саме: забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визнані замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції».
Вважаємо таку причину відхилення пропозиції ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП" надуманою та такою, що не відповідає дійсності та вимогам діючого законодавства з наступних підстав:
Відповідно до п.2 розділу ІІІ тендерної документації:
«Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії відповідно до вимог чинного законодавства.
Тендерна пропозиція, що супроводжується сканованою копією банківської гарантії, оригінал якої оформлений на паперовому носієві та не є електронним документом, або якщо тендерна пропозиція супроводжується банківською гарантією, на якій відсутній електронний кваліфікований підпис, що не може бути перевірений, - вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється замовником.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції –100 000,00 грн.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – сто десять днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Основні вимоги до банківської гарантії: безвідклична, безумовна банківська гарантія повинна відповідати вимогам статей 560 – 569 Цивільного кодексу України.
Банківська гарантія повинна свідчити про безумовний обов’язок банку сплатити на користь замовника суму забезпечення тендерної пропозиції, при виникненні обставин, зазначених у підпункті 3.2 пункту 3 цього ж розділу;
а також містити строк її дії, назву предмета закупівлі, повну або скорочену назву учасника (для фізичної особи - прізвище, ім'я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання) учасника, та його код за ЄДРПОУ (реєстраційний номер облікової картки платника податків).
Банківська гарантія також має містити:
- назву документа: «Гарантія» / «Банківська гарантія» / «Тендерна гарантія» / «Гарантія забезпечення тендерної пропозиції»;
- номер, дату та місце складання; - суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу; - назву замовника (бенефіціара),
його місцезнаходження;
- назву та адресу банку-гаранта;
- реквізити замовника (бенефіціара)».
Таким чином, по-перше тендерною документацією Замовника не встановлювалася вимога щодо відповідності наданої банківської гарантії як тендерного забезпечення Постанові № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (надалі – Положення №639), на яку у відхиленні посилається Замовник, по-друге, зазначення у документації «реквізити Замовника» не є тотожнім поняттю «банківські реквізити Замовника», та по-третє, посилання Замовника на відповідність Положенню № 639 не передбачає вимоги зазначати в банківській гарантії банківських реквізитів бенефіціара, тобто Замовника (адже протягом часу, коли діятиме така гарантія, вони можуть змінитися).
Враховуючи вищенаведене, у Замовника були відсутні будь-які підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника - ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОГРУП».
Крім того, варто звернути увагу Колегії на той факт, що у наданій допущеним до аукціону ПрАТ «Харківенергозбут» гарантії № 980/21/173 від 19.04.2021 року (додається) також відсутні банківські реквізити Замовника торгів, але тендерна пропозиція вказаного учасника допущена до аукціону.
Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника з підстав зазначених вище.
Правові підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника згідно зі статтею 31 Закону в цій частині відсутні.
На підставі викладеного, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції та можливої перемоги у торгах з подальшим отриманням доходу від відповідної господарської діяльності.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінація учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Крім того, ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОГРУП» не погоджується з допущенням до аукціону ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ» з наступних підстав:
1) Учасником завантажено документ «ПАМ'ЯТКА ДЛЯ КЛІЄНТА ПО РОБОТІ З ЕЛЕКТРОННОЮ БАНКІВСЬКОЮ ГАРАНТІЄЮ.doc» у форматі *doc, а не PDF, без накладання КЕП/УЕП учасника, що не відповідає вимогам п.1 розділу ІІІ тендерної документації.
2) Відсутня відповідна технічна специфікація, що вимагалася п.1 розділу ІІІ тендерної документації.
3) У довідці № 01-17/4823 від 20.04.2021 року, що містить відомості про підприємство відсутня форма власності учасника, що не відповідає вимогам п.1 розділу ІІІ тендерної документації.
4) Відповідно до п.п.1.1.7 п.1 Розділу ІІІ тендерної документації учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції копію документа, що посвідчує особу уповноваженої посадової особи учасника щодо підпису документів тендерної пропозиції. Учасником надано неповну копію паспорту, що є порушенням вказаної вимоги Замовника, так як згідно з п.5 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної ради України від 26.06.1992 № 2503-ХІІ, паспортна книжечка являє собою зшиту внакидну нитками обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок. Враховуючи викладене, у складі Пропозиції учасника відсутній паспорт в.о. генерального директора (в повному обсязі), тому пропозиція учасника не відповідає вимогам документації в цій частині. Вищезазначене підтверджується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8541-р/пк-пз від 27.06.2019 року.
5) Учасником не надано Опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору не в повному обсязі (відсутня друга сторінка), що не відповідає вимогам п.1 розділу ІІІ тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, Замовник, керуючись ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення законодавства під час здійснення Замовником процедури закупівлі «Електрична енергія (код ДК 021:2015 - 09310000-5 «Електрична енергія») (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-03-19-003399-b )
3. Зобов’язати Замовника СКАСУВАТИ рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОГРУП».
4. Зобов’язати Замовника СКАСУВАТИ рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ».
Дата прийняття скарги до розгляду:05.05.2021 20:23
Дата розгляду скарги:19.05.2021 17:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:11.05.2021 12:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:07.06.2021 21:32
Дата виконання рішення Замовником:23.06.2021 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:З урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про Антимонопольний комітет України» з метою виконання рішення № 12368-р/пк-пз від 02.06.2021, тендерний комітет вважає за необхідне скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції затвердженого протоколом від 30.04.2021 р № 24/7 КО «Харківський зоопарк», з наступним поновленням учасника ТОВ «Спеценергогруп» на стадії кваліфікації згідно предмету закупівлі: Електрична енергія - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – «021:2015 - 09310000-5 «Електрична енергія».