-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015:55240000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги дитячих таборів) послуги з оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки)
Завершена
6 603 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0% або 1 250.00 UAH
Період оскарження:
19.03.2021 11:42 - 15.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на дискримінацію
Номер:
ddf93bf62ebc4b029207a33cbd453a0f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-19-003191-b.b4
Назва:
Скарга на дискримінацію
Скарга:
щодо дискримінаційних положень тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в антимоноп. 4589.pdf 14.04.2021 15:36
- рішення від 16.04.2021 №8155 + лист Замовнику + лист Скаржнику.pdf 19.04.2021 11:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.04.2021 № 9232.pdf 28.04.2021 16:05
- рішення від 27.04.2021 №9232.pdf 30.04.2021 18:51
- Пояснення по суті скарги.rtf 21.04.2021 08:53
- Пояснення по суті скарги.pdf 21.04.2021 09:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.04.2021 17:18
Дата розгляду скарги:
27.04.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.04.2021 11:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.04.2021 18:53
Вимога
Відхилено
Внести зміни до тендерної документації
Номер:
afe4d572b5e04566bf05c2d526ff0c01
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-19-003191-b.b3
Назва:
Внести зміни до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник, приберіть з тендерної документації незаконну вимогу стосовно забезпечення тендерної пропозиції.
Частина друга статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає яку саме інформацію обов’язково повинно містити оголошення, в тому числі п.9.ч.2 ст.21 прямо встановлює вимогу щодо зазначення у оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Дане оголошення НЕ містить жодних вимог стосовно розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій. З цього слідує, що тендерна документація не відповідає оголошенню про проведення відкритих торгів і тому вимога стосовно забезпечення тендерної пропозиції, встановлена у пункті 2 Розділу ІІІ тендерної документації, є незаконною.
Просимо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до Оголошення про проведення відкритих торгів шляхом вилучення з тендерної документації незаконної вимоги стосовно забезпечення тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.03.2021 13:58
Вирішення:
Оголошення формується системою, з питання щодо не відображення в оголошенні необхідної інформації звертайтесь до власника системи.
Решта інформації відображена у тендерній документації відповідно до Закону!
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги
Номер:
6ac9efa5f40546f4a54b9ec3da613466
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-19-003191-b.c2
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовник!
Звертаємо Вашу увагу на дискримінаційні вимоги тендерної документації, які ставлять нас, як потенційного учасника, що має намір перемогти у вказаній процедурі закупівлі, у нерівні умови та позбавляють Замовника можливості провести конкурентну закупівлю з максимальною ефективністю та економією державних коштів.
При цьому, зазначені вимоги тендерної документації суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них з огляду на наступне.
Частиною третьою статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено перелік критеріїв оцінки, якими є:
1) ціна; або
2) вартість життєвого циклу; або
3) ціна/вартість життєвого циклу разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов'язані із предметом закупівлі.
1. Слід зазначити, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить таких критеріїв оцінки як «місцезнаходження закладу відносно моря»: Додаток 5 до ТД «Технічні вимоги», п. 6. Наявність умов для купання – власний або орендований пляж з обладнаним місцем для купання та з безпечним підходом на відстані не більше 500 м від закладу оздоровлення …
У зв’язку з викладеним, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити ці вимоги (пляж не більше 500 м від закладу оздоровлення), що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та позбавляють нас можливості прийняти участь у закупівлі на рівних правах.
Вважаємо, що такі вимоги є дискримінаційними та обмежують конкуренцію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.03.2021 13:05
Вирішення:
вимога не є дискримінаційною, оскільки покращює якість послуг, що будуть придбаватись, оскільки діти не повинні долати великі відстані до моря при температурах, властивих для червня-липня.
Окрім того, відповідно до ДСанПіН 5.5.5.23-99 Дитячий оздоровчий заклад повинен мати самостійну земельну ділянку, розташовану на найбільш сприятливих територіях, поблизу лісових масивів і водоймищ, що ще раз підтверджує відсутність дискримінаційної вимоги
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога на усунення дискримінаційних вимог
Номер:
e00d2f17c93c47ba8e0577f2b5ff14d1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-19-003191-b.a1
Назва:
Вимога на усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога на усунення дискримінаційних вимог (у порядку ч.1 ст23 Закону). Прошу усунити дискримінаційні вимоги в тендерній документації ДК 021:2015 - 55243000-5 - Послуги дитячих таборів (послуги з оздоровлення дітей). Додаток 5 до Тендерної документації «Технічні вимоги» вказано місце поставки послуг Миколаївська область.
Наразі ваши умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок чого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг - виключно у Миколаївській області та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі.
Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленими статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі- Закон), та вимогам частини четвертої статті 22Закону.
Вважаємо, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному.
Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії.
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації.
Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та проводять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України.
Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги в інших областях України, включаючи, Миколаївську та Одеські області.
Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України.
Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону.
Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Миколаївської, Одеської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає.
Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками.
Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною.
Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.03.2021 12:49
Вирішення:
Звертаємо Вашу увагу на те, що місце надання послуг з оздоровлення дітей обирались замовником не самостійно. а за результатами опитування опікунів, батьків-вихователів, прийомних батьків та батьків дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, для яких будуть придбані путівки на оздоровлення у 2021 році. Згідно зі статтею 34 Конституції України, кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, поряд з цим відповідно до 151 ст. Сімейного Кодексу України батьки мають переважне право перед іншими особами обирати форми та методи виховання дітей, а відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» батьки або інші законні представники дітей зобов'язані, відвідувати дитину в закладі у терміни, визначені у путівці. Батьки дітей пільгових категорій як правило не мають фінансових можливостей для здійснення подорожей за межі області, проте в межах області вони користуються пільгами на проїзд відповідно до законодавства. Окрім цього, в Миколаївській області знаходиться три курортні зони, в яких розташовані понад 20 об’єктів дитячого оздоровлення та відпочинку. Таким чином наявна достатня кількість надавачів послуг, які можуть забезпечити конкуренцію для проведення даних закупівлі, що в повній мірі відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Тому мета замовника полягає не у обмеженні конкуренції учасників, а в створенні оптимальних умов для ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, що співпадає з метою Закону України «Про публічні закупівлі» в частині ефективного здійснення закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено