-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Персональний комп'ютер в комплекті з програмним забезпеченням
Завершена
102 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 510.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 510.00 UAH
Період оскарження:
17.03.2021 17:26 - 23.03.2021 17:30
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога авторизаційний лист
Номер:
d18d1ec943d94fd78029d10077e0133e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-17-003540-a.b2
Назва:
Вимога авторизаційний лист
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівел, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Для ознайомлення з практикою та підтвердження того, що надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою з боку Замовників надаємо практику Замовників в системі держ.закупівель
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.03.2021 23:01
Вирішення:
Лист ID: UA-2021-03-17-003540-a.в2 від 17.03.2021 23:06 про внесення змін до тендерної документації розглянуто.
За результатами його розгляду повідомляю наступне.
Згідно ст. 1 Конституції України, Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.
Відповідно до ст. 8 КУ в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
В ст. 19 КУ зазначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради є виконавчим органом міської ради, яке у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, нормативними актами інших центральних органів влади, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, Положенням та іншими нормативними документами.
Посилання на практику Антимонопольного комітету України, а саме на конкретні справи не створюють імперативного обов’язку про внесення чи виключення тих чи інших пунктів до предмету закупівлі.
Крім того, управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради не є правоохоронним органом, до його компетенції не відноситься боротьба чи запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows.
Внесення чи виключення запропонованих змін жодним чином не зможе убезпечити замовника від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення, а відтак, і подальшої ролі у статусі потерпілого у кримінальному проваджені, оскільки особи, умисел яких спрямований на заволодіння бюджетних коштів, шляхом поширення неліцензійного ПЗ під виглядом оригіналу, в тому числі з розміщенням підроблених під оригінальні наліпок з наявним захисним шаром на номері, в змозі підробити і авторизаційний лист-підтвердження.
Разом з тим, управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради, будучи виконавчим органом міської ради, яке у своїй діяльності керується Конституцією України, яка в свою чергу є правовою державою, в якій діє принцип верховенства права, при розміщенні закупівлі під №UA-2021-03-17-003540-a, вказуючи одним із пунктів «операційна система Windows 10PRO 64-bit», мала на меті отримати саме ліцензійну версію операційної системи до кожного персонального комп’ютеру.
Жодні інші трактування цього пункту закупівлі виключаються.
Графа з операційною системою буде більш конкретизованою, її буде змінено на предмет закупівлі – Microsoft Win Pro 10 64B Ukr 1pk DVD (FQC-08978).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.03.2021 14:59
Вимога
Залишено без розгляду
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
cecd5ec37e9f49f8b98eca77bcc33d24
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-17-003540-a.c1
Назва:
Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції:
«У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа.
Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ).
1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).
2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..".
Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має.
Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано.
Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ)..
Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією
Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення АМКУ №11542-рпк-пз від 11.06.2020.pdf 17.03.2021 22:39
- рішення АМКУ №11423-рпк-пз від 10.06.2020.pdf 17.03.2021 22:39
- Авторизаційний лист на Microsoft Windows .pdf 17.03.2021 22:39
Дата подачі:
17.03.2021 22:39
Вирішення:
Лист ID: UA-2021-03-17-003540-a.c1 від 17.03.2021 22:39 про внесення змін до тендерної документації розглянуто.
За результатами його розгляду повідомляю наступне.
Згідно ст. 1 Конституції України, Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.
Відповідно до ст. 8 КУ в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
В ст. 19 КУ зазначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради є виконавчим органом міської ради, яке у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, нормативними актами інших центральних органів влади, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, Положенням та іншими нормативними документами.
В листі ID: UA-2021-03-17-003540-a.c1 відсутні будь-які посилання на нормативно-правові акти, щодо обов’язковості зазначення в закупівлі вимоги про наявність авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро.
Посилання на практику Антимонопольного комітету України, а саме на конкретні справи не створюють імперативного обов’язку про внесення чи виключення тих чи інших пунктів до предмету закупівлі.
Крім того, управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради не є правоохоронним органом, до його компетенції не відноситься боротьба чи запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows.
Внесення запропонованих змін жодним чином не зможе убезпечити замовника від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення, а відтак, і подальшої ролі у статусі потерпілого у кримінальному проваджені, оскільки особи, умисел яких спрямований на заволодіння бюджетних коштів, шляхом поширення неліцензійного ПЗ під виглядом оригіналу, в тому числі з розміщенням підроблених під оригінальні наліпок з наявним захисним шаром на номері, в змозі підробити і авторизаційний лист-підтвердження.
Разом з тим, управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради, будучи виконавчим органом міської ради, яке у своїй діяльності керується Конституцією України, яка в свою чергу є правовою державою, в якій діє принцип верховенства права, при розміщенні закупівлі під №UA-2021-03-17-003540-a, вказуючи одним із пунктів «операційна система Windows 10PRO 64-bit», мала на меті отримати саме ліцензійну версію операційної системи до кожного персонального комп’ютеру.
Жодні інші трактування цього пункту закупівлі виключаються.
Графа з операційною системою буде більш конкретизованою, її буде змінено на предмет закупівлі – Microsoft Win Pro 10 64B Ukr 1pk DVD (FQC-08978).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.03.2021 14:59