• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний ремонт санвузла в Хмельницькому навчально-виховному комплексі №4 за адресою: 29019, місто Хмельницький, вул. Перемоги, буд. 3/1 за ДК 021:2015 код CPV 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи

Торги не відбулися

199 990.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.95 UAH
Період оскарження: 17.03.2021 16:02 - 23.03.2021 16:07
Вимога
Залишено без розгляду

Безпідставне відхилення пропозиції учасника

Номер: 08da6ee3d01b4d5cb49bc4064906e30e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-17-003084-a.a1
Назва: Безпідставне відхилення пропозиції учасника
Вимога:
Хмельницьким навчально-виховним комплексом №4 (далі – Замовник), 17 березня 2021 року оголошено спрощену закупівлі за предметом закупівлі: «Поточний ремонт санвузла в Хмельницькому навчально-виховному комплексі №4 за адресою: 29019, місто Хмельницький, вул. Перемоги, буд. 3/1 за ДК 021:2015 код CPV 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» (UA-2021-03-17-003084-a). Згідно, реєстру отриманих тендерних пропозицій було подано одну пропозицію – учасника ФОП «Орел Віктор Миколайович» (далі – Учасник). Проте, згідно рішення уповноваженої особи Замовника від 05 квітня 2021 року № 64/3 пропозицію ФОП Орел Віктор Миколайович було НЕПРАВОМІРНО відхиллено. Уповноважена особа Замовника в своєму рішення зазначила наступні причини відхилення: 1. В порушення вимог п. 11 Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник надав зазначену довідку та 2 копії договорів з бюджетними установами. Водночас, інформація про виконання зазначених договорів у системі https://prozorro.gov.ua/ відсутня. Дія договорів завершена 31.12.20 р. Згідно п. 11 Додатку 1 до Оголошення, Замовником вимагались саме інформацію та копії аналогічних договорів. Посилання на договори в системі «Prozorro» НЕ вимагались, та не зазначалось, що їх відсутність в даній системі передбачає відхилення чи невідповідність пропозиції вимогам документації Замовника. Тому, відхилення по даній причині вже не відповідає ні законодавству у сфері публічних закупівель, ні вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Більше того, Учасник ФОП Орел В.М. не несе відповідальності за оприлюднення договорів будь-яких Замовників в електронні системі закупівель, тому відсутність певної інформації в вищевказаній системі не може розцінюватись, як відсутність самих договорів. ФОП Орел В.М. надав договорів підписані сторонами договору, згідно вимог Замовника. Враховуючи, що Замовник має право користуватись інформацією, що зазначена у відкритих джерелах, в тому числі електронною системою закупівель «Prozorro». Вказані у довідці аналогічні договори наявні в електронній системі закупівель за даними ідентифікаторами: UA-2020-02-24-003024-c та UA-2020-10-07-000137-b. Тому, дана причина відхилення не відповідає дійсності, більше того законодавству та взагалі не може бути причиною відхилення. 2. В порушення вимог п. 16 Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник надав зазначену Декларацію, яка оформлена з порушеннями чинного Законодавства. Даний, зазначений Замовником недолік, взагалі безпідставний та немає жодного законного підґрунтя. По-перше, Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі не визначались вимоги до документу (декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці), його відповідність будь-яким формам тощо. По-друге, Замовником не зазначено, які саме невідповідності наданого Учасником документу, немає посилання на конкретні законодавчі акти чи інші документи чи постанови. Також, Замовник, Хмельницький навчально-виховний комплекс №4, не виступає органом у сфері держпраці, охорони праці тощо та немає повноважень щодо визначення відповідності чи дійсності документів виданих іншими установами. Більше того, згідно част. 7 Ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Проте, Замовник цього не зробив, оскільки, до протоколу про відхилення немає листа від Управління Держпраці у Хмельницькій області, що виступає органом реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці. У вільному доступі, на офіційному сайті Управління Держпраці у Хмельницькій області міститься інформація щодо декларацій відповідності матеріально технічної бази роботодавця вимогам охорони праці за 2020 рік, де чітко зазначено дату та копію цього документу ФОП Орел Віктора Миколайовича (посилання: http://km.dsp.gov.ua/deklaracya-vdpovdnost-vimogam-zakonodavstva-z-pita/1507-2020-rk.html). Тому, дана причина відхилення не відповідає дійсності, більше того законодавству та взагалі не може бути причиною відхилення аналогічно попередній причині. 3. В порушення вимог п. 17 Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник не надав Копій сертифікатів якості на матеріальні ресурси. Водночас, було надано Лист-пояснення щодо їх відсутності та Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на будівельні суміші, фарби, теплоізоляційні вироби, у деяких з них термін дії, а також термін дії Протоколів випробувань минув. Згідно вимог Замовника, учасник в складі своєї пропозиції має надати копії сертифікатів якості на матеріали. Також, Замовником в оголошені про проведення спрощеної закупівлі зазначено, якщо відповідно до норм чинного законодавства учасник не зобов’язаний складати будь-який із вказаних у вимогах оголошення документів, то він надає лист-пояснення в довільній формі з обґрунтуванням визначених причин. Жодною нормою законодавства не передбачено обов’язкова сертифікація матеріалів, які зазначені в технічному завданні чи які будуть використовуватись під час виконання робіт. ФОП Орел Віктор Миколайович надав лист-пояснення щодо наявності права не подати зазначені сертифікати. Водночас, Учасником в складі пропозиції надано копії сертифікатів, висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тошо, що жодним чином не порушує вимог оголошення чи законодавства у сфері публічних закупівель. Замовником ні в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, ні в рішенні уповноваженої від 05 квітня 2021 не визначено переліку матеріалів, які потребують обов’язковій сертифікації та посилання на законодавчі акти, які регулюють сертифікацію у даній сфері. Рішення Уповноваженої особи суперечить вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, адже надання певних сертифікатів (які не обов’язкові, згідно законодавства) та надання листа пояснення, що матеріали не підлягають обов’язковій сертифікації не порушує вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Більше того, зазначена причина не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника ФОП Орел В.М. Уповноваженою особою замовника своїм рішенням про відхилення пропозиції ФОП Орел Віктор Миколайович грубо порушує права учасників закупівлі, принципи здійснення публічних закупівель та Закон України «Про публічні закупівлі». Уповноважена особа Замовника вказала надумані підстави відхилення, які не мають законних та логічних обґрунтувань. ФОП Орел В.М. вимагає відмінити рішення уповноваженої особи від 05 квітня 2021 року № 64/3, повернутись до стадії «кваліфікації учасника» та визначити пропозицію ФОП Орел Віктор Миколайович, як такою, що повністю відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі. В іншому випадку Учасник має право та підстави звернутись до уповноважених органів у сфері публічних закупівель щодо порушень прав учасників закупівель та навіть відстоювати свої права у судовому порядку. Хочемо нагадати, що дане порушення (безпідставне відхилення пропозиції), згідно статті 166-14 КУпАП тягне за собою штраф на уповноважену особу 25 500-51 000 гривень (повторно упродовж року 85 000 грн).
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу Учасника ФОП Орел Віктор Миколайович Шановний Учасник! За результатами розгляду вимоги учасника ФОП Орел Віктор Миколайович вважаємо вимогу скаржника необґрунтованою з наступних причин. У Додатку № 1 «Умови до пропозиції та вимоги. Учасник у складі пропозиції зобов’язаний надати наступні документи в електронному (сканованому в форматі pdf) вигляді:», де п. 17 визначено , що слід надати «Копії сертифікатів якості на матеріальні ресурси», що передбачало рівні умови для всіх учасників закупівлі. Відповідно ч. 11 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до п.1 ч 13. ст. 14 Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зазначено, якщо відповідно до норм чинного законодавства учасник не зобов’язаний складати будь-який із вказаних документів, то він надає лист-пояснення в довільній формі з обгрунтуванням визначених причин. Замовник самостійно приймає рішення у разі недостатнього обгрунтування неможливості подання будь-яких документів у складі пропозиції. ФОП Орел Віктор Миколайович не довів та документально не підтвердив неможливості подання у складі пропозиції Копій сертифікатів якості на матеріальні ресурси, що передбачено п. 17 Додатку 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. У Дефектому акті (Додаток 2 до оголошення про спрощену закупівлю) зазначено і види робіт, і витрати, які передбачаються при проведенні закупівлі «Поточний ремонт санвузла в Хмельницькому навчально-виховному комплексі №4 за адресою: 29019, місто Хмельницький, вул. Перемоги, буд. 3/1», у тому числі й матеріальні ресурси. Крім цього, відповідно до частини третьої Статті 164-14. Порушення законодавства про закупівлі «невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» . Тому твердження Учасника закупівлі ФОП Орел Віктор Миколайович, що Замовник грубо порушує права учасників закупівлі, принципи здійснення публічних закупівель, Закон України «Про публічні закупівлі» та твердження щодо надуманих підстав відхилення, які не мають законних та логічних обґрунтувань не відповідають дійсності. Отже, вимога відмінити рішення уповноваженої особи від 05 квітня 2021 року № 64/3, повернутись до стадії «кваліфікації учасника» та визначити пропозицію «ФОП Орел Віктор Миколайович», як такою, що повністю відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі не може бути задоволена. Уповноважена особа НВК №4 Овод Л.В.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 10.04.2021 22:17