-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), Вугілля кам'яне марки АО (25-50)
Завершена
1 510 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 550.00 UAH
Період оскарження:
16.03.2021 20:38 - 25.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА ЩОДО НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО" ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
3fd11f1dde8142ef822b44629c2c91d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-004273-a.a4
Назва:
СКАРГА ЩОДО НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО" ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Скарга:
Відповідно до частин 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами (далі – Закон) державне регулювання та контроль у сфері публічних закупівель здійснюють Уповноважений орган та інші органи відповідно до їх компетенції у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, а саме: Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно частини 1 статті 18 Закону Антимонопольний комітет України, в особі постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, виступає органом оскарження у сфері здійснення публічних закупівель згідно розпорядження Антимонопольного комітету України від 05.04.2015 року № 6-рп (далі – Орган оскарження).
Відповідно, п 2 ч 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року в редакції дійсній від 23.01.2021 року (далі – Закон) встановлено: «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю».
На офіційному веб-порталі системи електронних закупівель «Prozorro» (https:/prozorro.gov.ua/) 16.03.2021 року ВІДДІЛОМ ОСВІТИ МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ було розміщено оголошення з ідентифікатором: UA-2021-03-16-004273-a про проведення закупівлі, основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 код 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100) та Вугілля кам'яне марки АО (25-50)).
Учасниками, які взяли участь у відкритих торгах були: ТОВ Кобальт Енерджі (Скаржник) (ID: 8985d8099ef649b686bf31dfd8fcfbaf); ТОВ Славресурс (ID: ea8d37e787774c69931ef80911d1f04d); ПрАТ "Вінницяоблпаливо" (ID: 18ced25e2e4745a6b2a8e12c6c249515).
За результатами аукціону, 29.04.2021 14:49 - 29.04.2021 15:16, переможцем став ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО", який запропонував найнижчу ціну.
Скаржник не може погодитись з прийнятим рішенням та вважає, що дії Замовника є такими, що порушують його права та інтереси, а також вищезазначені дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що пропозиція ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО" не відповідає вимогам встановленим Замовником в тендерній документації (Оголошенні) на закупівлю: основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 код 09110000-3 Тверде паливо (вугілля кам’яне марки ДГ(13-100) та вугілля кам'яне марки АО (25-50), і має бути відхилена з таких причин:
1. Відповідно до Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, підрозділу 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, п. 1.3. тендерної документації Замовник зазначив про наступне: «Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника».
Проте, у тендерній пропозиції ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО" у файлах: «Відповідність по ст. 17 Закону.pdf», «Довідка по п. 6 ч.1 ст. 17 Закону.pdf», «Довідка по п.12 ч.1 ст. 17 Закону.pdf», «Довідка по п. 13 ч.1 ст. 17 Закону.pdf», «Довідка погодження та проект договору.pdf» - всі документи містять накладені печатки та підписи, що прямо порушує вимоги тендерної документації щодо наявності власноручного підпису та відбитку печатки (Додаток 1).
Чинне законодавство регулює питання щодо порядку використання факсимільного відтворення підпису ч. 3 ст. 207 Цивільного кодексу та ст. 12 Закону України від 03.09.2015 № 675-VІІІ «Про електронну комерцію», де зазначається про використання аналога власноручного підпису (факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного або іншого копіювання, іншого аналога власноручного підпису) лише за письмовою згодою сторін, у якій мають міститися зразки відповідних аналогів власноручних підписів.
У тендерній пропозиції ПрАТ «Вінницяоблпаливо» немає документів та довідок, які підтверджують право використання факсимільного відтворення підпису, що в свою чергу, порушує вимоги тендерної документації та норми чинного законодавства України.
2. Відповідно до Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», підрозділу 5 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» у п. 5.2.4. передбачено: «Документи, що підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
п.п5.2.4.1. Довідка, складена у довільній формі, про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, що будуть залучені до виконання зобов’язань за договором із зазначенням наступної інформації: ПІБ, посада кожного з працівників.;
п.п. 5.2.4.2. вимагаються: «Копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно вищевказаної довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників або копії трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, тощо».
У файлі «Кваліфікаційні критерії.pdf» Учасник ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО", на сторінці 48 надає Довідку № 236/4 від 31.03.2021 р «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до виконання зобов’язань за договором» де зазначають про 7 чол., які будуть задіяні до виконання договору (Додаток 2).
Аналізуючи подані накази про призначення та відомості, подані Учасником у довідці, наявні розбіжності та невідповідності у поданій інформації, а саме:
1. Ярмолюк Микола Васильович був прийнятий на посаду генерального директора ПрАТ «Вінницяоблпаливо» 08.04.2016 р наказом № 20-к від 08 квітня 2016 р., проте у Довідці № 236/4 зазначено, що досвід по супроводу та виконання поставок вугілля кам’яного складає більше 38 років. Хоча, аналізуючи наказ про призначення, який підтверджує трудові відносити Ярмолюка М.В, досвід по супроводу договорів складає лише 5 років. Інші підтверджуючі документи відсутні.
2. Мельник Олександр Миколайович – прийнятий на посаду водія автомобіля та вантажника 09.08.2016 р. наказом № 52-к від 09 серпня 2016 року. У Довідці № 236/4 зазначено, що досвід по супроводу та виконання поставок вугілля кам’яного складає більше 12 років. Інформація є недостовірною, оскільки досвід такої роботи складає 5 років, інших підтверджуючих документів Учасник не надав;
3. Степанюк Іван Васильович – був прийнятий на посаду водія автомобіля 16.09.2019 р. відповідно до наказу №53-к від 16 вересня 2019 року, проте у Довідці № 236/4 зазначено, що досвід по супроводу та виконання поставок вугілля кам’яного складає більше 14 років. Аналізуючи накази про призначення працівників, які подав Учасник, відсутня інформація про те, що вказує на досвід супроводу договорів та виконання поставок вугілля Степанюком І.В. – 14 років, їх є лише 2;
4. Бурдейний Віктор Миколайович – відповідно до наказу № 40-к від 26 червня 2019 року був прийнятий на посаду помічника генерального директора по господарству, а потім, відповідно до наказу № 29-к від 04 травня 2020 р. переведено на посаду начальника відділу господарського забезпечення. На основі відомостей Довідки № 236/4, Бурдейний В.М. має досвід супроводу виконання договорів більше 10 років. Інші накази про призначення на роботу та досвід виконання договорів Будрейного В.М відсутні, як результат, працівник має досвід супроводу договорів – 2 роки.
На основі викладеного, звертаємо увагу Органу Оскарження на те, що ПрАТ «Вінницяоблпаливо» подало недостовірну інформацію, а саме невідповідність термінам досвіду по супроводу та виконанню поставок вугілля кам’яного із даними, які зазначив Учасник у Довідці № 236/4, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» п.п. 3 п. 1 ч. 1 ст 31, та є підставою для відхилення.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що Учасник надав у довідці 7 чол. на виконання договору, і 11 наказів (У файлі «Кваліфікаційні критерії.pdf» С. 49-65) про призначення працівників, які не мають ніякого відношення до даної закупівлі, у тому числі, що ускладнює можливість пошуку необхідної інформації.
3. На підтвердження кваліфікаційних критеріїв, Учасник надав Довідку 236/2 від 31.03.2021 р. «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій в учасника», де зазначає про наявність паливного складу (складські приміщення та площадка з асфальтним покриттям) для зберігання вугілля (Додаток 3). На вимогу Замовника, та п 5.2.2. тендерної документації Учаснику було необхідно надати «Документи, підтверджуючі наявність в учасника складського приміщення або відкритої складської площадки, або відкритого майданчика та вагової. Учасник має надати документи, скан-копії документів на право власності або право користування майном, що зазначено в даному абзаці. Разом з скан-копіями договорів учасник повинен надати копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання».
Учасник надав підтверджуючі документи, які посвідчують їх право власності на об’єкт нерухомого майна. У Свідоцтві на право власності на нежитловий об’єкт нерухомого майна № 790 від 15 квітня 2011 року (Додаток 3), зазначено що об’єкт в цілому розташований на вулиці Гагаріна, 25-б м. Могилів-Подільський (те саме зазначено і Витягу про державну реєстрацію прав № 31257501 від 09.09.2021). Проте, у Витягу з Державного реєстру правочинів № 3355690 від 21.12.2006 (Додаток 3) предметом правочину є земельна ділянка, яка знаходиться за адресою вул. Гагаріна, 25 м. Могилів-Подільський, про що зазначено і в Державному акті на право власності на земельну ділянку від 19 лютого 2007 р.
На основі викладеного вище, звертаємо увагу Органу оскарження, що ПрАТ «Вінницяоблпаливо» надав документи, які засвідчують право власності на нерухоме майно за різними адресами: Гагаріна 25-б і Гагаріна 25 м. Могилів-Подільська, проте у Довідці 236/2 зазначив лише 1 складське приміщення. Як результат, інформація подана Учасником є недостовірною і суперечить вимогам Закону.
4. У Додатку 1 до тендерної документації: «Вимоги щодо предмету закупівлі» п. 7.9. вимагалось: «Для підтвердження відповідності вугілля зазначеним вимогам учасник надає у складі тендерної пропозиції:
- у разі якщо до постачання пропонується вугілля вітчизняного виробництва:
1. Довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо кількісних та якісних показників вугілля, в тому числі показників нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, інших якісних показників згідно цієї тендерної документації з посиланнями на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідає вугілля, що буде постачатись згідно умов даної процедури закупівлі;
2. Оригінал або копія дійсного до кінця 2021 року договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованої марки вугілля або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованої марки вугілля учаснику торгів, щодо відвантаження вугілля кам’яного на користь учасника, в тому числі визначеної вимогами даної тендерної документації марки. (надається якщо учасник не є виробником пропонованої марки вугілля);
3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропоновані марки вугілля кам’яного та дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій виданий на ім’я виробника.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у цьому Додатку до тендерної документації, у разі якщо до постачання пропонується вугілля імпортного виробництва:
1. Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоновані марки вугілля (в якому виробником зазначається той суб’єкт господарювання вугілля виробництва якого пропонується до постачання учасником) про відповідність вугілля встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, дійсний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
2. Сертифікати відповідності на вугілля пропонованих до постачання марок виданих на ім’я виробника згідно законодавства країни виробника.
3. Сертифікати походження на пропоновані марки вугілля отримувачем згідно до яких є учасник процедури закупівлі або постачальник учасника(у разі якщо отримувачем є не учасник, у складі тендерної пропозиції надається договір постачання з отримувачем згідно сертифікату, або лист-дозвіл на використання сертифікату у даній закупівлі).
4. Протокол випробувань, сертифікат якості виданий незалежною лабораторією із вказанням усіх характеристик вказаних у Додатку 2 тендерної документації виданий на ім’я учасника.
5. Гарантійний лист від виробника виданий на ім’я учасника, або постачальника учасника щодо можливості відвантаження марок вугілля, що складають предмет закупівлі».
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на те, що у файлі «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf» у «Довідці №236/14, яка містить інформацію щодо кількісних та якісних показників вугілля….» на С. 6-8, Учасник зазначає що ВИРОБНИКОМ вугілля марки ДГ 13-100 і АО 25-50 є ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС» (Додаток 4), проте у файлі «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf» на с. 9 надає Договір поставки вугільної продукції» 165-К від 22 грудня 2020 р., де ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС» є не виробником, а ПОСТАЧАЛЬНИКОМ вугільної продукції. Інших роз’яснень, Учасником, не було надано, і чітко не визначено, до якої категорії суб’єктів господарювання відноситься ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС» – як постачальник- посередник чи безпосередньо виробник вугілля.
Також, Розділом V. Оцінка тендерної пропозиції підрозділом 3 Інша інформація п. 3.1.1. тендерної документації зазначено: «У випадку якщо документи які вимагаються згідно цієї тендерної документації, не передбачені законодавством для окремих Учасників процедури закупівлі, в такому випадку останні мають надати у складі тендерної пропозиції лист-пояснення із зазначенням документів, що не можуть бути надані у складі тендерної пропозиції, та із посиланнями на норми чинного законодавства, що звільняють учасника від складення/отримання таких документів».
Звертаємо увагу Органу оскарження та те, що Учасник не надав пояснень щодо ненадання у тендерній пропозиції відомостей про постачання вугілля імпортного виробництва, не надав документів, які би підтверджували те, що ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС», як вітчизняний виробник чи постачальник-посередник, відвантажить необхідну кількість вугілля на вимогу Замовника, чим суттєво порушив вимоги тендерної документації.
5. Також, доцільно звернути увагу на те, що 12.05.2021 р. об 12.08 год. Нами було подано скаргу до Замовника (Додаток 5), де зазначали про невідповідність тендерної пропозиції визнаного ними переможця ПрАТ «Вінницяоблпаливо», вимогам тендерної документації. Терміни розгляду вимоги (5 днів з дати отримання такої вимоги) складають з 12.05.2021 р. по 16.05. 2021 р. (а 15 та 16 травня вихідні), Замовник не надав відповіді на нашу вимогу, чим порушив вимоги Законодавства щодо надання відповіді на вимоги, що надходить до Замовника.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Проте Замовник порушує наші права та інтереси в частині добросовісної конкуренції серед учасників (п. 1. ч. 1. ст. 5 Закону), прослідковується можливість наявних корупційних зв’язків в діях Замовника і Учасника, якого незаконно визнано переможцем.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі зі сторони Замовника;
3. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ПрАТ «Вінницяоблпаливо» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації відповідно до п.п. 1, 3 п. 1 ч. 1 та п. п. 2 п.2. ч 2 ст. 31 Закону «Про публічні закупівлі» а саме: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі; не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
4. Задовільнити скаргу ТОВ «Кобальт Енерджі» про прийняття незаконного рішення щодо визнання ПрАТ «Вінницяоблпаливо» переможцем та перейти до розгляду наступних пропозиції.
Додатки:
1. Додаток 1 Скрін-шоти документів, на яких наявні накладені печатки;
2. Додаток 2 Скрін-шот Довідки про наявність працівників; Скрін-шоти наказів про призначення праціників;
3. Додаток 3 Скрін-шот довідки про наявність матеріально-технічної бази; Свідоцтві на право власності на нежитловий об’єкт нерухомого майна; № 790 від 15 квітня 2011 року; Витяг про державну реєстрацію прав № 31257501 від 09.09.2021; Витяг з Державного реєстру правочинів № 3355690 від 21.12.2006 ; Державний акт на право власності на земельну ділянку від 19 лютого 2007 р.
4. Додаток 4 Скрін-шот Довідки №236/14 та Скрін-шот Договору постачання №165-К
5. Додаток 5 Скрін-шот поданої вимоги до Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА ЩОДО НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО" ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ 16.05.2021 15:50
- рішення від 18.05.2021 № 10808 + лист Замовнику.pdf 18.05.2021 20:49
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.05.2021 № 11743.pdf 28.05.2021 20:39
- рішення від 27.05.2021 № 11743.pdf 01.06.2021 20:21
- Пояснення по скарзі 21.05.2021 16:44
- Пояснення по скарзі 21.05.2021 16:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.05.2021 16:02
Дата розгляду скарги:
27.05.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.05.2021 20:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.06.2021 20:22
Вимога
Є відповідь
Невідповідність тендерній документації ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО"
Номер:
aae74d69fc3c4fa69c948f4f12d11811
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-004273-a.c3
Назва:
Невідповідність тендерній документації ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО"
Вимога:
На офіційному веб-порталі системи електронних закупівель «Prozorro» (https:/prozorro.gov.ua/) 16.03.2021 року ВІДДІЛОМ ОСВІТИ МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ було розміщено оголошення з ідентифікатором: UA-2021-03-16-004273-a про проведення закупівлі, основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 код 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100) та Вугілля кам'яне марки АО (25-50)).
За результатами аукціону, 29.04.2021 14:49 - 29.04.2021 15:16, переможцем став ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО", який запропонував найнижчу ціну.
Вважаємо, що пропозиція ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО" не відповідає вимогам встановленим Замовником в тендерній документації (Оголошенні) на закупівлю: основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 код 09110000-3 Тверде паливо (вугілля кам’яне марки ДГ(13-100) та вугілля кам'яне марки АО (25-50), і має бути відхилена з таких причин:
1. Відповідно до Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, підрозділу 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, п. 1.3. тендерної документації Замовник зазначив про наступне: «Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника».
Проте, у тендерній пропозиції ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО" у файлах: «Відповідність по ст. 17 Закону.pdf», «Довідка по п. 6 ч.1 ст. 17 Закону.pdf», «Довідка по п. 12 ч.1 ст. 17 Закону.pdf», «Довідка по п. 13 ч.1 ст. 17 Закону.pdf», «Довідка погодження та проект договору.pdf» - всі документи містять накладені печатки та підписи, що прямо порушує вимоги тендерної документації щодо наявності власноручного підпису та відбитку печатки (скрін-шоти додаються).
2. Відповідно до Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, підрозділу 5 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» у п. 5.2.4. передбачено: «Документи, що підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 5.2.4.1. Довідка, складена у довільній формі, про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, що будуть залучені до виконання зобов’язань за договором із зазначенням наступної інформації: ПІБ, посада кожного з працівників.; 5.2.4.2. вимагаються: «Копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно вищевказаної довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників або копії трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, тощо».
У файлі «Кваліфікаційні критерії.pdf» Учасник ПРАТ "ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО", на сторінці 48 надає Довідку № 236/4 від 31.03.2021 р «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до виконання зобов’язань за договором» де зазначають про 7 чол., які будуть задіяні до виконання договору.
Аналізуючи подані накази про призначення та відомості, подані Учасником у довідці, наявні розбіжності та невідповідності у поданій інформації, а саме:
1. Ярмолюк Микола Васильович був прийнятий на посаду генерального директора ПрАТ «Вінницяоблпаливо» 08.04.2016 р наказом № 20-к від 08 квітня 2016 р., проте у Довідці № 236/4 зазначено, що досвід по супроводу та виконання поставок вугілля кам’яного складає більше 38 років. Хоча, аналізуючи наказ про призначення та відсутність інших документів, які підтверджують трудові відносити Ярмолюка М.В. на цьому підприємстві, досвід по супроводу складає лише 5 років;
2. Мельник Олександр Миколайович – прийнятий на посаду водія автомобіля та вантажника 09.08.2016 р. наказом № 52-к від 09 серпня 2016 року. У Довідці № 236/4 зазначено, що досвід по супроводу та виконання поставок вугілля кам’яного складає більше 12 років. Інформація є недостовірною, оскільки досвід роботи на підприємстві складає 5 років, інших підтверджуючих документів Учасник не надав;
3. Степанюк Іван Васильович – був прийнятий на посаду водія автомобіля 16.09.2019 р. відповідно до наказу №53-к від 16 вересня 2019 року, проте у Довідці № 236/4 зазначено, що досвід по супроводу та виконання поставок вугілля кам’яного складає більше 14 років. Аналізуючи накази про призначення працівників, які подав учасник, відсутня інформація про те, що вказує на досвід роботи Степанюка І.В на ПрАТ «Вінницяоблпаливо» 14 років, їх є лише 2;
4. Бурдейний Віктор Миколайович – відповідно до наказу № 40-к від 26 червня 2019 року був прийнятий на посаду помічника генерального директора по господарству, а потім, відповідно до наказу № 29-к від 04 травня 2020 р. переведено на посаду начальника відділу господарського забезпечення, і на основі Довідки № 236/4 має досвід супроводу виконання договорів більше 10 років. Інші накази про призначення на роботу Будрейного В.М відсутні, тому реально такий працівник має досвід супродову договорів 2 роки.
На основі викладеного, звертаємо увагу Замовника на те, що ПрАТ «Вінницяоблпаливо» подало недостовірну інформацію, а саме невідповідність термінам роботи працівників на підприємстві із даними, які зазначив Учасник у Довідці № 236/4, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» п.п. 3 п. 1 ч. 1 ст 31, та є підставою для відхилення.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що Учасник надав у довідці 7 чол. на виконання договору, і велику кількість наказів про призначення працівників, які не мають ніякого відношення до даної закупівлі, що ускладнює можливість пошуку необхідної інформації.
3. На підтвердження кваліфікаційних критеріїв, Учасник надав Довідку 236/2 від 31.03.2021 р. «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій в учасника», де зазначає про наявність паливного складу (складські приміщення та площадка з асфальтним покриттям) для зберігання вугілля. На вимогу Замовника, та п 5.2.2. тендерної документації необхідно надати «Документи, підтверджуючі наявність в учасника складського приміщення або відкритої складської площадки, або відкритого майданчика та вагової. Учасник має надати документи скан-копії документів на право власності або право користування майном, що зазначено в даному абзаці. Разом з скан-копіями договорів учасник повинен надати копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання».
Учасник надав підтверджуючі документи, які посвідчують їх право власності на об’єкт нерухомого майна. У Свідоцтві на право власності на нежитловий об’єкт нерухомого майна № 790 від 15 квітня 2011 року, зазначено що об’єкт в цілому розташований на вулиці Гагаріна, 25-б м. Могилів-Подільський (те саме зазначено і Витягу про державну реєстрацію прав № 31257501 від 09.09.2021). Проте, у Витягу з Державного реєстру правочинів № 3355690 від 21.12.2006 предметом правочину є земельна ділянка, яка знаходиться за адресою Вул. Гагаріна, 25 м. Могилів-Подільський, про що зазначено і в Державному акті на право власності на земельну ділянку від 19 лютого 2007 р.
На основі викладеного вище, звертаємо увагу Замовника, що ПрАТ «Вінницяоблпаливо» надав документи, які засвідчують право власності на нерухоме майно за різними адресами: Гагаріна 25-б і Гагаріна 25 м. Могилів-Подільська, проте у Довідці 236/2 зазначив лише 1 складське приміщення. Як результат, інформація подана Учасником є недостовірною і суперечить вимогам Закону.
4. У Додатку 1 до тендерної документації: «Вимоги щодо предмету закупівлі» п. 7.9. вимагалось: «Для підтвердження відповідності вугілля зазначеним вимогам учасник надає у складі тендерної пропозиції:
- у разі якщо до постачання пропонується вугілля вітчизняного виробництва:
1. Довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо кількісних та якісних показників вугілля, в тому числі показників нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, інших якісних показників згідно цієї тендерної документації з посиланнями на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідає вугілля, що буде постачатись згідно умов даної процедури закупівлі;
2. Оригінал або копія дійсного до кінця 2021 року договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованої марки вугілля або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованої марки вугілля учаснику торгів, щодо відвантаження вугілля кам’яного на користь учасника, в тому числі визначеної вимогами даної тендерної документації марки. (надається якщо учасник не є виробником пропонованої марки вугілля);
3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропоновані марки вугілля кам’яного та дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій виданий на ім’я виробника.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у цьому Додатку до тендерної документації, у разі якщо до постачання пропонується вугілля імпортного виробництва:
1. Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоновані марки вугілля (в якому виробником зазначається той суб’єкт господарювання вугілля виробництва якого пропонується до постачання учасником) про відповідність вугілля встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, дійсний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
2. Сертифікати відповідності на вугілля пропонованих до постачання марок виданих на ім’я виробника згідно законодавства країни виробника.
3. Сертифікати походження на пропоновані марки вугілля отримувачем згідно до яких є учасник процедури закупівлі або постачальник учасника(у разі якщо отримувачем є не учасник, у складі тендерної пропозиції надається договір постачання з отримувачем згідно сертифікату, або лист-дозвіл на використання сертифікату у даній закупівлі).
4. Протокол випробувань, сертифікат якості виданий незалежною лабораторією із вказанням усіх характеристик вказаних у Додатку 2 тендерної документації виданий на ім’я учасника.
5. Гарантійний лист від виробника виданий на ім’я учасника, або постачальника учасника щодо можливості відвантаження марок вугілля, що складають предмет закупівлі».
Звертаємо увагу Замовника на те, що у файлі «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf» у Довідці №236/14 «яка містить інформацію щодо кількісних та якісних показників вугілля….» Учасник зазначає що ВИРОБНИКОМ вугілля марки ДГ 13-100 і АО 25-50 є ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС», проте у файлі «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf» на стр. 9 надає Договір поставки вугільної продукції» 165-К від 22 грудня 2020 р., де ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС» є не виробником, а ПОСТАЧАЛЬНИКОМ вугільної продукції. Інших роз’яснень, Учасником, не було надано, і чітко не визначено, до якої категорії суб’єктів господарювання відноситься ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС» – як постачальник- посередник чи безпосередньо виробник вугілля.
Також, Розділом V. Оцінка тендерної пропозиції підрозділом 3 Інша інформація п. 3.1.1. тендерної документації зазначено: «У випадку якщо документи які вимагаються згідно цієї тендерної документації, не передбачені законодавством для окремих Учасників процедури закупівлі, в такому випадку останні мають надати у складі тендерної пропозиції лист-пояснення із зазначенням документів, що не можуть бути надані у складі тендерної пропозиції, та із посиланнями на норми чинного законодавства, що звільняють учасника від складення/отримання таких документів».
Звертаємо увагу Замовника та те, що Учасник не надав пояснень щодо ненадання у тендерній пропозиції відомостей про постачання вугілля імпортного виробництва, не надав документів, які би підтверджували те, що ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС», як вітчизняний виробник чи постачальник-посередник, відвантажить необхідну кількість вугілля на вимогу Замовника, чим суттєво порушив вимоги тендерної документації.
Виходячи із вище зазначеного, просимо Тендерний комітет врахувати подану вимогу та відхилити ПрАТ «Вінницяоблпаливо» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації відповідно до п.п. 1, 3 п. 1 ч. 1 та п.п. 2 п.2. ч 2 ст. 31 Закону «Про публічні закупівлі» а саме: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі; не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; та перейти до розгляду наступних пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Невідповідність тендерній документації 12.05.2021 12:08
Дата подачі:
12.05.2021 12:08
Вирішення:
Добро дня. Розглянувши вашу вимогу повідомляю:
Щодо накладення печаток і підписів. Замовник не компетентний визначати оригінальність підписів та печаток накладених на документи подані учасником. Достовірність наданих документів може визначити лише спеціальна експертиза, яка є не безкоштовною. Також повідомляю що на пропозицію учасника накладено електронний підпис учасника, що свідчить про те, що документи подані учасником та підписані уповноваженою особою на підписання документів тендерної пропозиції. Є рішення органу оскарження (UA-2020-03-24-001583-a.b1), де було задоволену скаргу Учасника, якого відхилили за накладені печатки та підписи. Замовник звернувся до Вінницького науково-дослідного експертно-криміналістичного центру міністерства внутрішніх справ України, заявою (додаток) з проханням проведення комп’ютерно-технічного дослідження із зазначенням запитань, які виносяться на експертне дослідження, а саме:
1. Які властивості файлів, що знаходяться на диску для лазерних систем зчитування, в тому числі властивості, які містяться в метаданих файлів?
2. Чи міститься в метаданих файлів, що знаходяться на диску для лазерних систем зчитування, інформація про програмне забезпечення, яким створені дані файли? Якщо так, то яка саме?
- 3. Чи містяться всередині файлів, що знаходяться на диску для лазерних систем зчитування, графічні файли, на яких окремо зображені підписи і відбитки печаток? Якщо так, то які контрольні суми таких графічних файлів, чи співпадають контрольні суми таких графічних файлів між собою?
Після отримання висновку Замовник відхилив пропозицію учасника як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації. Однак орган оскарження зобов’язав замовника скасувати дане рішення.
Отже, замовник та учасники не можуть самостійно визначати оригінальність документів наданих учасниками в складі тендерної пропозиції.
- Щодо наданої інформації по працівниках в довідці наданій учасником. Тендерною документацією передбачалося, що:
5.2.4.1. Довідка, складена у довільній формі, про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, що будуть залучені до виконання зобов’язань за договором із зазначенням наступної інформації: ПІБ, посада кожного з працівників.
5.2.4.2. Копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно вищевказаної довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників або копії трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, тощо.
5.2.4.3. Учасники повинні документально підтвердити наявність у штаті підприємства мінімум двох працівників, що здійснили навчання з питань охорони праці та правил пожежної безпеки, з наданням відповідного посвідчення на таких осіб.
Отже, надана інформація в тендерній пропозиції відповідає вимогам тендерної документації., а документи які надані в тендерній пропозиції, але не вимагалися не розглядаються замовником.
- Щодо наданої інформації про наявність складу та площадки. Вимогою тендерної документації було:
- 5.2. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
- 5.2.1. Довідку, складену в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій в учасника, що дозволить останньому, у разі визначення його переможцем торгів і укладання з ним договору, виконати договірні умови щодо постачання вугілля кам’яного.
- 5.2.2. Документи, підтверджуючі наявність в учасника складських приміщень та вагової. Якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копії документів, які підтверджують можливість учасника зважувати вугілля (паспорт на ваги, тощо), в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової з документами підтверджуючими фактичну передачу майна орендодавцем. Разом з договорами учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання, які належать орендодавцю.
- Термін дії повірки вагового обладнання повинен бути не меншим за термін поставки товару згідно вимог цієї документації.
- Для контролю ваги відвантаженого та отриманого вугілля, ваги мають бути розташовані на території Мурованокурилоцецького (Могилів-Подільського) району Вінницької області.
В тендерній пропозиції, учасник надав інформацію та документи які підтверджують наявність та право власності. Визначення в розбіжностях у буквах в адресі не відноситься до компетентості замовника, оскільки дані документи видані державними установами, тому за надану інформіцію відподальність несе замовник.
-Щодо документів що підтверджують якісні, кількісні х-ки. Учасник зазначає що виробником вуглля є ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС», також в тендерній пропозиції надано сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик, які видані на ім’я ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС».
- Щодо ненадання пояснення. Вимога «У випадку якщо документи які вимагаються згідно цієї тендерної документації, не передбачені законодавством для окремих Учасників процедури закупівлі, в такому випадку останні мають надати у складі тендерної пропозиції лист-пояснення із зазначенням документів, що не можуть бути надані у складі тендерної пропозиції, та із посиланнями на норми чинного законодавства, що звільняють учасника від складення/отримання таких документів» стосується установчих документів, та документів що підтверджують юридичний статус учасника. Вимога про надання гарантійного листа від виробника на ім’я постачальника стосувалася лише в разі коли виробником є не вітчизняний виробник.
Отже, на підставі вищенаведеного повідомляю. Що тендерна пропозиція відповідає усім вимогам тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
Документація замовника містить дискримінаційні умови
Номер:
011e9604280d44d08678d61ab0ccfbb2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-004273-a.a2
Назва:
Документація замовника містить дискримінаційні умови
Скарга:
Документація замовника містить дискримінаційні умови
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2021-03-16-004273-а.pdf.p7s 28.03.2021 21:50
- Скарга UA-2021-03-16-004273-а.pdf 28.03.2021 21:50
- рішення від 31.03.2021№6487+лист замовнику+лист скаржнику.pdf 31.03.2021 17:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 07.04.2021 №7272.pdf 08.04.2021 19:44
- рішення від 07.04.2021№7272.pdf 12.04.2021 17:36
- Пояснення по скарзі 05.04.2021 21:06
- Пояснення по скарзі 05.04.2021 21:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.03.2021 21:51
Дата розгляду скарги:
07.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.03.2021 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.04.2021 17:36
Дата виконання рішення Замовником:
21.04.2021 09:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано вимогу органу оскарження, внесено відповідні зміни до тендерної документації та продовжено подання тендерних пропозицій
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо повірки ваг
Номер:
f503a8d18a9b4e6db2aefa254720f76c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-004273-a.a1
Назва:
Щодо повірки ваг
Вимога:
Пунктом 5.2.2. вимагається надання документів, що підтверджують наявність в учасника вагової. Термін дії повірки вагового обладнання повинен бути не меншим за термін поставки товару згідно вимог цієї документації. Дана вимога є дискримінаційною до учасників у яких є ваги з повіркою, що діє до липня 2021 року. У разі її закінчення Учасник планово здійснює повірку яка буде знову чинною протягом 12 місяців ( з липня 2021 р по липень 2022 р.). Отже, встановлена вимога щодо терміну дії повірки ваги який має бути не меншим за термін поставки товару тобто до 31.12.2021 року спонукає Учасника здійснити позапланову повірку, з перевитрачанням власних коштів на ваги, з діючою повіркою. Просимо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 23.03.2021 21:49
Дата подачі:
18.03.2021 10:46
Вирішення:
Доброго дня. Розглянувши вашу вимогу повідомляю. Вимога про те що, термін дії повірки вагового обладнання повинен бути не меншим за термін поставки товару згідно вимог цієї документації не є дискримінаційною, оскільки вона стосується всіх потенційних учасників. Наявність повірки забезпечує точне зважування товару під час поставки протягом всього періоду. Якщо Ви маєте повірені ваги, термін повірки яких закінчується в липці 2021 року, а термін поставки товару згідно закупівлі до 31.12.2021 року, і не плануєте здійснювати наступну повірку після закінчення терміну повірки, то Ви плануєте здійснювати зважування товару на неповірених вагах, що буде викликати сумніви щодо точного зважування товару. Тому учасники в тендерній пропозиції мають надати документи згідно даної вимоги тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.04.2021 00:01