-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію та сульфат заліза
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку або засвідчений уповноваженою особою учасника. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Торги не відбулися
4 396 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 982.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 982.50 UAH
Період оскарження:
16.03.2021 16:18 - 24.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дії Замовника
Номер:
4049bd354a6c48e9b35a82def504748f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-011774-c.a2
Назва:
СКАРГА на дії Замовника
Скарга:
СКАРГА
на дії Замовника
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, 16 березня 2021 року Замовником - Комунальним підприємством «Уманьводоканал» по закупівлі UA-2021-03-16-011774-c «24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» оприлюднено тендерну документацію, який містить вимоги тендерної документації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Енвіротех-Інжинірінг» виявило бажання прийняти участь у закупівлі, однак ознайомившись із змістом тендерної документації Замовника, вважаємо, що вимоги тендерної документації до учасників є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкурентне середовище. А тому, позбавляють можливості наше товариство бути обраним переможцем закупівлі та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Дискримінаційними є наступні вимоги:
1. Згідно п. 1 Розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- Витягом з реєстру платників податку на додану вартість чи єдиного податку (у разі якщо учасник є платником ПДВ чи єдиного податку). У разі, якщо учасник перебуває на іншій системі оподаткування – надати інформаційний лист, завірений підписом уповноваженої особи Учасника;
- Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, датованим не раніше дати публікації оголошення.
Згідно ч. 1, 4 ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Закон України «Про доступ до публічної інформації» дає таке визначення головній дефініції сфери його регулювання: публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка перебуває у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 10-1 згаданого Закону, публічна інформація у формі відкритих даних – це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.
Значна кількість реєстрів, зведених даних та публічної інформації наявна на офіційному ресурсі – Портал відкритих даних https://data.gov.ua/
Відповідно до Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 118, Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) – це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про юридичних осіб всіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, що перебувають на території України, а також відокремлені підрозділи юридичних осіб України, що перебувають за її межами.
Зазначений реєстр є вільним і Замовник може перевірити сам актуальну інформацію.
Реєстр платників податку на додану вартість – https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv та реєстр платників єдиного податку – https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod є також вільними і Замовник може перевірити інформацію самостійно.
Таким чином, оголошуючи закупівлю Замовник порушив вимоги Закону, чим порушив право нашого підприємства на рівність усіх перед Законом.
2. Відповідно до Таблиці 2 до Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати не менше одного договору (на вибір Учасника – із 2019 року по 2021 рік) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначений в даній тендерній документації, (під аналогічним договором вважається договір, предметом закупівлі якого є - гіпохлорит натрію та сульфат заліза та в якому Учасник виступав у якості постачальника такого товару. Інформація може подаватися як у одному договорі так і у різних договорах).
Наше підприємство має виконаний аналогічний договір на постачання сульфата заліза, який укладений у 2018 році. Копія додається до скарги.
Для замовника не повинно мати значення коли було укладено такий договір.
Таким чином, замовник порушує наші права на участь у закупівлі виключно з формальних підстав.
3. Згідно з п. 1.2 Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю товару Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлених замовником, а саме:
-Діючий (чинний) висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на гіпохлорит натрію марки «Б» та на сульфат заліза, виданий на учасника закупівлі.
Згідно з п. 3.1. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затв. Наказом Міністерства охорони здоров'я України 09.10.2000р. №247 державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт.
Державна санітарно-епідеміологічна експертиза діючих об'єктів експертизи призначається лише в разі наявності в головного державного санітарного лікаря офіційних матеріалів про негативний вплив об'єктів на здоров'я людей або зміну їх властивостей, що може спричинити такий вплив, а також у разі внесення змін до санітарного законодавства, якими встановлюються більш жорсткі вимоги до об'єктів експертизи (п. 3.4 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи).
Отже, підставами для проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи є:
1) якщо, раніше не проводилась експертиза;
2) власник не має діючого позитивного висновку;
3) наявність офіційних матеріалів про негативний вплив об'єктів на здоров'я людей;
4) зміна властивостей об’єкта експертизи, що може вплинути на здоров’я людей.
Таким чином, встановлення в тендерній документації вимоги надання висновку саме на учасника закупівлі не ґрунтується на вимогах закону. Разом із цим, будь-які особи не можуть отримати ще один позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, якщо такий був виданий власнику або уповноважену ним органу на об’єкт експертизи.
А тому, замовником передбачено вимогу, яка не може бути виконана іншими учасниками, крім власників об’єкта експертизи, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників.
Між тим, відповідно до п. 5.1 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи заявниками державної санітарно-епідеміологічної експертизи є власники об'єкта експертизи або вповноважені ними особи.
З огляду на це, учасники, які здійснюють поставку товару і не перебувають в господарських відносинах із власником об’єкта експертизи не можуть замовити даний висновок.
4. Згідно з п. 1.15 Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю товару Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлених замовником, а саме:
Учасники, пропозиції яких перебувають на розгляді (прекваліфікація) повинні протягом двох робочих днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, надати за допомогою засобів кур’єрської доставки або у інший зручний для Учасника спосіб, на адресу Замовника (40009, м. Суми, вул. Білопільський шлях, 9, лабораторія підприємства) взірець товару, що є предметом закупівлі, (по 2-ва літри кожного) для випробування його в лабораторії Замовника з метою визначення відповідності показників/характеристик товару сертифікату якості, який надається Учасником до закупівлі у складі пропозиції. У разі виявлення невідповідності показників/характеристик товару сертифікату якості, що наданий Учасником або ненадання Учасником взірця товару, пропозиція такого Учасника буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації Замовника. Учасник надає гарантійний лист, щодо зобов’язання виконання Учасником вищевказаної вимоги.
Висування вимоги про надання зразків надає замовнику необмежені права вибору переможця процедури закупівлі виключно на власний розсуд, незалежно від запропонованої ціни пропозиції, в той час як виключно ціна є єдиним критерієм оцінки тендерної пропозиції.
При цьому Законом не передбачено право замовника вимагати від учасників надання зразків предмета закупівлі. Зазначена мета Замовника надання зразка продукції суперечить чинному законодавству.
Також ця вимога є дискримінаційною, оскільки пропозиція учасника може бути відхилена через застосування непрозорих дій замовника з підстав, які не залежать від учасника. Передача будь-яких матеріальних об'єктів (зразків тощо), тим паче за рахунок постачальника, не передбачена Законом, що також свідчить про протизаконність вимоги щодо надання зразків.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель вже розглядала справу, в якій також йшлося про вимогу замовника щодо надання зразків предмета закупівлі.
З Рішенням Колегії від 08.12.2016 №1956-р/пк-пз по цій справі можна ознайомитися на за наступним посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-11-07-000641-a.
У вищезазначеному рішенні Колегії зазначено: “Документація не містить порядку визначення відповідності зразків продукції вимогам Документації, що є непрозорим по відношенню до учасників Процедури закупівлі, адже з підстав, незалежних від них це може стати підставою для відхилення їх тендерних пропозицій. Крім того, відповідно до частини статті 25 Закону, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, відповідно зразок не може вважатися її невід'ємною частиною. Встановлення вищезазначеної вимоги порушує принципи здійснення публічних закупівель, а саме — відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників.”
Також, замовник встановив строк для надання зразків: протягом двох робочих днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У зв’язку з оскарженням процедури закупівлі, документація по закупівлі не буде розкрита до завершення розгляду скарги, Замовник за цей час зможе змінити якісні характеристики поставленого товару та з’ясувати коло учасників, чим порушується мета проведення закупівель.. Більш того, Замовник не надає доказів наявності компетенції на здійснення аналізу поставленої продукції.
Учасник може подати тендерну пропозицію до закінчення кінцевого строку, а вимагання надання зразку після розкриття пропозицій не дає права оцінювати товар/документи.
Отже, Замовник вимагаючи надання зразку порушує права нашого підприємства як потенційного учасника порушуючи такі принципи як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників.
5. Згідно п. 1.5 Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю товару Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлених замовником, а саме:
-Копію звіту (акту) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами, того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах Замовника.
Дана вимога є необґрунтованою, не має жодного відношення до процедури закупівлі та спрямована на покладання зобов’язань Замовника на учасників закупівлі.
Так, замовником оголошено закупівлю товару з певними якісними показниками. Ці показники вже формованого залежно від ефективності дії тих чи інших реагентів. Наявність різних виробників товару не впливає на якісні показники продукції, що може бути поставлена.
За таких обставин не зрозуміло, який саме метод очистки має впровадити учасник, чому свій обов’язок Замовник перекладає на учасників закупівлі та яким чином метод очистки пов’язаний з якістю товару по закупівлі.
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови тендерної документації.
За таких умов, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати звіти (акти) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами, того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі і нашого підприємства.
6. Згідно п. 1.13 Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю товару Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлених замовником, а саме:
-Підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення та скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України).
Наше підприємство не надає послуги з перевезення, а отримує такі послуги від інших юридичних осіб.
При виконанні договорів керуються нормами Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законом України „Про транспортно-експедиторську діяльність” та іншими законодавчими та нормативними-правовими актами України.
Діяльність уповноваженого з питань перевезення регулюється розділом 1.8.3 «Консультант з питань безпеки» додатка А до Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року (далі - ДОПНВ).
Згідно п. 1.8.3.1 ДОПНВ кожне підприємство, діяльність якого включає автомобільне перевезення небезпечних вантажів або пов'язані з нею операції з пакування, навантаження, наповнення або розвантаження, призначає одного або декількох консультантів з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів, завдання яких полягає у сприянні запобіганню властивою такого роду діяльності небезпеки для людей, майна та навколишнього середовища
Відповідно до п. 1.8.3.4 ДОПНВ функції консультанта з питань безпеки можуть також виконуватися керівником підприємства, працівником підприємства, що виконує інші обов'язки, чи особою, що не працює безпосередньо на цьому підприємстві, за умови, що ця особа здатна виконувати обов'язки консультанта.
Оскільки перевезення небезпечних речовин буде здійснювати перевізник на підставі договору перевезення вантажів, то саме він має в штаті уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів.
Отже, Замовник безпідставно вимагає підтвердження наявності саме в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів.
7. Згідно п. 1.14 Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю товару Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлених замовником, а саме:
-Підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення водія з охорони праці).
Наше підприємство не надає послуги з перевезення, а отримує такі послуги від інших юридичних осіб.
При виконанні договорів керуються нормами Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законом України „Про транспортно-експедиторську діяльність” та іншими законодавчими та нормативними-правовими актами України.
При здійсненні перевезення товарів обов’язок дотримання законодавства покладено саме на перевізника. Документ, що вимагається замовником (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті) має перевізник.
З огляду на викладене, Замовник безпідставно вимагає підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті), оскільки такі документи можуть бути надані на перевізника.
Отже, Замовник закупівлі позбавив дилерів національних товаровиробників прийняти участь у закупівлі, в тому числі й Скаржника.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Встановлена Замовником вимога не відповідає діючому законодавству України.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявність вищезазначеної вимоги в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» та унеможливлюють його участь в закупівлі.
Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
З огляду на вищевикладене,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Комунальне підприємство «Міськводоканал» Сумської міської ради» внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 09.04.2021 14:34
- скарга 09.04.2021 14:34
- договір перевезення 15.04.2021 11:31
- Наказ уповноважений з питань безпеки 15.04.2021 11:31
- посвідчення охорона праці 15.04.2021 11:31
- посвідчення водій 15.04.2021 11:31
- Св-во ДОПОГ водій 15.04.2021 11:31
- свідоцтво_Уповноваженого 15.04.2021 11:31
- Пояснення 22.04.2021 10:24
- ГХН Сертиф 22.04.2021 10:24
- КДОФ ГХН 22.04.2021 10:24
- МСДС СЄ 22.04.2021 10:24
- СЖ Сертиф 22.04.2021 10:24
- рішення від 13.04.2021№7671+лист замовнику+лист скаржнику.pdf 13.04.2021 19:01
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.04.2021 №8794.pdf 23.04.2021 13:40
- рішення від 22.04.2021№8794.pdf 27.04.2021 19:41
- Пояснення № UA-2021-03-16-011774-c.a2.PDF 16.04.2021 16:39
- Пояснення № UA-2021-03-16-011774-с.а2.docx 16.04.2021 16:39
- Протокол № 17-5 Затв змін до ТД.doc 20.05.2021 16:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.04.2021 14:44
Дата розгляду скарги:
22.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.04.2021 19:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.04.2021 19:41
Дата виконання рішення Замовником:
20.05.2021 16:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до рішення антимонопольного комітету України.
Вимога
Відхилено
щодо надання документів Учасником...
Номер:
769dabdcebcb4278adff2477589dca48
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-011774-c.a1
Назва:
щодо надання документів Учасником...
Вимога:
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з публікацією англійською мовою від 16.03.2021 р., ідентифікатор № UA-2020-03-3116-011774-с (далі – Закупівля), Комунальне підприємство «Міськводоканал» Сумської міської ради (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 - код 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію та сульфат заліза).
Згідно з приписами частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Наше підприємство має намір брати участь у закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які обмежують конкуренцію і призводять до дискримінації учасників та які зазначені нижче.
1. В Додатку 1 до ТД зазначено, що на підтвердження інформації, зазначеної в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, до довідки, в тому числі надаються документи:
“4. У разі зазначення Учасником в довідці орендованого обладнання та матеріально-технічної бази, учасником надаються в складі тендерної пропозиції договори оренди відповідного обладнання та матеріально-технічної бази організацією Учасника”.
Вважаємо, що дана умова ТД викладена некоректно та звужує коло потенційних учасників, оскільки в імперативній (безальтернативній) формі вимагає надання Учасником виключно договорів оренди відповідного обладнання. Разом з тим самій формі (в Таблиці 1 до Додатку 1) “Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій” зазначено, що учасник може зазначити або власний, або орендований, або залучений на підставі договору надання послуг перевезення спеціалізований автотранспорт для перевезення гіпохлориту натрію та сульфата заліза.
Таким чином, вимога про надання виключно копії договору оренди обладнання, по-перше суперечить змісту Таблиці до Додатку 1 Тендерної документаці, а по-друге, є дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників, які залучають до перевезення предмету закупівлі перевізників на підставі договорів про надання послуг перевезення (послуг транспортно-експедиційного обслуговування тощо).
Тому вважаємо, що умови ТД Замовника про надання копій виключно договорів оренди відповідного обладнання дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, а тому вимагаємо викласти вищезазначену умову ТД в наступній або аналогічній редакції:
“4. У разі зазначення Учасником в довідці не власного обладнання та матеріально-технічної бази, учасником надаються в складі тендерної пропозиції договори оренди (та/або договори про надання послуг перевезення та/або договори про надання послуг транспортно-експедиційного обслуговування) відповідного обладнання та матеріально-технічної бази”.
2. Відповідно до підпункту 1.2 пункту ІІІ “Інші вимоги” Додатку 2 до ТД учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених Замовником, в тому числі:
“1.2. Діючий (чинний) висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на гіпохлорит натрію марки «Б» та на сульфат заліза, виданий на учасника закупівлі”.
Вважаємо, що дана умова ТД є дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників, які самостійно, як наше підпиємство, не замовляють проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, а користуються чинними висновками, виданими на виробника продукції.
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення” об'єктами державної санітарно-епідеміологічної експертизи є будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини.
Тому, оскільки в даній Закупівлі предметом закупки є продукція, а не діяльність потенційних учасників, то і об'єктом державної санітарно-епідеміологічної експертизи є саме продукція, незалежно від того, хто є замовником проведення експертизи та на кого виданий висновок.
За таких обставин вважаємо що умова ТД про надання діючого (чинного) висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на гіпохлорит натрію марки «Б» та на сульфат заліза, який виданий саме на учасника закупівлі є дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників, які мають відповідний висновок, виданий на виробника продукції, з якою учасник має намір взяти участь у Закупівлі. Тому вимагаємо викласти вищезазначену умову ТД в наступній або аналогічній редакції:
“1.2. Діючий (чинний) висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на гіпохлорит натрію марки «Б» та на сульфат заліза, виданий на учасника закупівлі або на виробника предмету закупівлі”.
3. Відповідно до підпункту 1.3 пункту ІІІ “Інші вимоги” Додатку 2 до ТД учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених Замовником, в тому числі:
“1.3. Діючий (чинний) дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування, застосування небезпечних речовин 2 класу)”.
Порядок видачі компетентним органом дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки врегульовано положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію(застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі – Постанова № 1107).
Відповідно до п. 6 Постанови № 1107 дозвіл видається:
- роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3;
- виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3.
Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Постанови № 1107 дозвіл видається на устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки.
Тобто, положеннями Постанови № 1107 передбачена необхідність отримання дозволу не на машини і механізми, а саме на на устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки.
Автомобілі, які учасники будуть залучати до поставки предмета закупівлі, не відносяться до устатковання, а в ТД не зазначено, яке саме устатковання мається на увазі при здійсненні поставок предмету Закупівлі, який відноситься до 2 класу небезпеки.
Крім того, учасник, який залучає до поставок предмета закупівлі спеціалізовані транспортні засоби на підставі договорів перевезення, не є виробником предмета закупівлі та не здійснює його зберігання, взагалі не має та не експлуатує устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки. Тому, відповідно до вимог чинного в Україні законодавства не зобов’язаний отримувати дозвіл на експлуатацію устатковання підвищеної небезпеки.
Також хочемо зазначити, що продукція, яка є предметом Закупівлі не відноситься до небезпечних речовин 1 та 2 класу небезпеки.
Таким чином, оскільки Замвоником в ТД не визначено, яке саме устатковання підвищеної небезпеки повинне експлуатуватись учасником при виконанні поставок предмета закупівлі, і предмет закупівлі не відноситься до небезпечних речовин 1 та 2 класу небезпеки, вимога ТД про надання “дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин небезпечних речовин 2 класу небезпеки” є дикримінаційною, оскільки учасники, які не мають та не здійснюють експлуатацію устатковання підвищеної небезпеки не мають змоги виконати зазначених умов ТД.
Враховуючи викладене вище, вимагаємо виключити з ТД вимогу про надання діючого (чинного) дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування, застосування небезпечних речовин 2 класу).
4. Відповідно до підпункту 1.5 пункту ІІІ “Інші вимоги” Додатку 2 до ТД учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених Замовником, в тому числі:
“1.5. Копію звіту (акту) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами, того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах Замовника”.
Вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними та такими, що встановлені Замовником виключно в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури мали відносини із Замовником та заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій копію звіту (акту) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами, того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах Замовника.
Сферою застосування предмету Закупівлі є очищення промислової (стічної) води та/або обробка питної води.
Якщо учасник пропонує предмет Закупівлі, який за своїми технічними та якісними показниками відповідає технічним вимогам і показникам, зазначеним в Тендерній документації, такий предмет Закупівлі може використовуватися для підготовки води господарсько-питного призначення і ефект його застосування буде таким, на який очікує Замовник, незалежно від результатів його впровадження саме у Замовника.
Тим більше, що згідно з ТД Замовника всі учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет Закупівлі, що пропонується учасником, в якому зазначається можливість його застосування для підготовки води господарсько-питного призначення. Також учасники повинні надати документи виробника про якість виробника, в яких зазначені технічні та якісні показники предмету Закупівлі.
Вищезазначені документи, по-перше, підтверджують якість пропонованого товару, а по-друге, дають Замовнику можливість здійснити вхідний контроль якості товару та визначити порядок використання товару згідно з регламентом Замовника вже після поставки товару.
Тому, вважаємо, що умови ТД Замовника про надання копії звіту (акту) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами, того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах Замовника, необгрунтованими та дискримінаційними, а також вимагаємо виключити їх з Тендерної документації.
5. Відповідно до підпунктів 1.11, 1.13, 1.14 пункту ІІІ “Інші вимоги” Додатку 2 до ТД учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених Замовником, в тому числі:
“1.11. Розвантаження ємностей з гіпохлоритом натрію повинне здійснюватися засобами та силами Постачальника. На підтвердження Учасник повинен надати скан-копію з оригіналу посвідчення працівника про проходження навчання на право виконання вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою крана автомобільного згідно НПАОП 0.00-1.80.18”.
1.13. Підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення та скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України)”.
1.14. Підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення водія з охорони праці)”.
Вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними, тобто такими, що обмежують (звужують) коло потенційних учасників Закупівлі, оскільки роблять неможливою участь у Закупівлі тих учасників, які перевезення (поставку) товарів здійснюють не самостійно, а із залученням на договірних підставах сторонніх перевізників, що мають відповідні дозволи та ліцензії. Тобто, зазначені умови включені до ТД в інтересах певних потенційних учасників, які мають власний (або орендований) спеціалізований автотранспорт та відповідні дозволи і ліцензії.
Щодо умов ТД про розвантаження засобами та силами Постачальника та надання оригіналу посвідчення працівника про проходження навчання на право виконання вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою крана автомобільного згідно НПАОП 0.00-1.80.18.
Вважаємо, що вимога про “надання посвідчення працівника про проходження навчання на право виконання вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою крана автомобільного згідно НПАОП 0.00-1.80.18” є необгрунтованою, оскільки не зрозуміло, яким чином НПАОП 0.00-1.80.18 повязані з виконанням вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою крана автомобільного?
НПАОП 0.00-1.80.18 – це Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 року № 333, і є обов’язковими для виконання всіма працівниками, що займаються модифікацією (модернізацією, реконструкцією), монтажем, демонтажем, налагодженням, технічним обслуговуванням, ремонтом, технічним оглядом та експлуатацією обладнання, що працює під тиском, вищим 0,5 бар (далі - обладнання під тиском), а саме:
опалювальні котли теплопродуктивністю більше 0,1 МВт;
парові, водогрійні і пароводогрійні котли;
котли-бойлери, а також автономні пароперегрівачі і економайзери;
бойлери;
енерготехнологічні котли (парові та водогрійні, в тому числі содорегенераційні котли (далі - СРК));
котли-утилізатори (парові та водогрійні);
котельні мобільні установки (пересувні і транспортабельні) та енергопоїзди;
котли парові та рідинні, які працюють з високотемпературними органічними теплоносіями (далі - ВОТ);
посудини, що працюють під тиском води з температурою вище 110 °C або іншої рідини з температурою, що перевищує температуру кипіння при тиску 0,5 бар, без урахування гідростатичного тиску;
посудини, що працюють під тиском пари або газу, вищим 0,5 бар;
балони, призначені для транспортування і зберігання зріджених, стиснутих і розчинених газів під тиском, вищим 0,5 бар;
цистерни та бочки для транспортування і зберігання зріджен
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_Суми.doc 02.04.2021 17:24
Дата подачі:
02.04.2021 17:24
Вирішення:
1. До Додатку 1 до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
2. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції діючий чинний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на гіпохлорит натрію марки Б та на сульфат заліза, виданий на учасника закупівлі.
Так, відповідно до розділу 5 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 09.10.2000р. №247: заявниками державної санітарно-епідеміологічної експертизи є власники об'єкта експертизи або уповноважені ними особи; власник об'єкта експертизи - фізична або юридична особа зобов'язана відшкодувати всі пов'язані з проведенням державної санітарно-епідеміологічної експертизи витрати та виконувати вимоги експертизи щодо об'єкта експертизи.
Учасник, який пропонує свій товар до закупівлі в будь-якому разі є його власником, тому отримати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи не є дискримінаційною вимогою.
Отримувати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи вимагає закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
Відповідно до Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я від 09.10.2000р. №247, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти будівництва, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив установлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого термін дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Лише власник експертизи зобов’язаний виконувати вимоги державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Таким чином, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар має бути виданий на Учасника, який і буде нести відповідальність відповідно до чинного законодавства України.
Дана вимога не містить дискримінаційних ознак.
3. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції діючий (чинний) дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування, застосування небезпечних речовин 2 класу.
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, надаючи висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи товару, зазначає, що гіпохлорит натрію за показниками гострої токсичності є препаратом 2 класу небезпеки. Небезпечний вантаж - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які в силу притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду навколишньому середовищу, а також привести до загибелі, травмування, отруєння людей і тварин. Замовник піклується про забезпечення безпеки доставки такого небезпечного вантажу. Зокрема, з метою дотримання вимог законодавства з охорони праці та запобігання виникненню екологічної аварії та надзвичайних ситуацій при виконанні договору за результатами процедури закупівлі, Учасник процедури закупівлі повинен мати діючий дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що пов`язане із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу.
Гіпохлорит натрію згідно ГОСТ 12.1.007-76 відноситься до 2 класу високонебезпечних речовин, тому наявність дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних речовин) є необхідною та доцільною вимогою тендерної документації.
Згідно п.3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. №1107, застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - використання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки за призначенням згідно з результатами оцінки їх відповідності вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки. Саме для поставки небезпечної хімічної речовини і використовуються/застосовуються транспортні засоби (машини, механізми).
З огляду на дотримання законодавства з охорони праці дана вимога не є дискримінаційною.
4. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копію звіту (акту) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах Замовника.
Враховуючи вплив реагентів не тільки на якість очищення стічної води, а ще й на здоров’я людини, екологічний стан відкритих водойм, в які скидаються очищені стічні води, при визначені типу реагентів, що використовуються в технології очищення стічних вод, Замовник керується Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України (затверджено наказом Держжитлокомунгоспу від 05.07.1995р. №30) та ДБН В.2.5.-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування».
Відповідно до цих нормативно-правових актів, до введення в технологічний процес нових видів реагентів, потрібно визначити вплив реагенту на якість очищення, оптимальне місце введення реагенту, розрахунковий час між введенням реагентів, визначити попередні дози реагенту. Чимале значення має економічне обґрунтування застосування нових видів реагентів.
Враховуючи те, що згідно чинного законодавства України підприємство питного водопостачання та водовідведення несе відповідальність за якість питної води централізованої системи водопостачання та забезпечення необхідного ступеню очищення зворотних (стічних) вод перед їх скиданням у водні об’єкти, використання неперевірених реагентів може призвести до невідворотних негативних наслідків, тому вимога щодо надання копії звіту (акту) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами того виробника, чий товар запропонований до закупівлі безпосередньо на каналізаційних очисних спорудах Замовника є обґрунтованою.
5. Відповідно до розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції:
1.11. Розвантаження ємностей з гіпохлоритом натрію повинне здійснюватися засобами та силами Постачальника. На підтвердження Учасник повинен надати скан-копію з оригіналу посвідчення працівника про проходження навчання на право виконання вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою крана автомобільного згідно НПАОП 0.00-1.80.18.
1.13. Підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення та скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України).
1.14. Підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення водія з охорони праці).
Зазначаємо, що Ваше твердження про те, що НПАОП 0.00-1.80.18 – це Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском є хибним.
НПАОП 0.00-1.80.18 – це Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання.
В цьому Ви можете переконатись ознайомившись з наказом Державної служби України з питань праці від 22.12.2020р. №165 «Про затвердження Покажчика нормативно-правових актів з охорони праці».
Також, є хибним Ваше твердження про те, що Замовником встановлено дискримінаційну вимогу про наявність виключно в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів та водія, який має право здійснювати перевезення вантажів.
Замовником не вказано про надання Учасником штатного розпису (наказу про прийняття на роботу тощо), який підтверджував би наявність трудових відносин між Учасником та вказаними особами, тому Учасник має право надати відповідні документи перевізника з підтвердженням правової підстави користування послугами саме цих осіб.
Статус вимоги:
Відхилено