«Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (автомобільна олива в асортименті)»
Докладніше в Тендерній документації. Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою
Завершена
320 820.90UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 604.10 UAH
Період оскарження:16.03.2021 14:57 - 29.03.2021 00:00
Скарга
Скасована
Неправомірне відхилення учасника ТОВ "АВТО-КОМФОРТ ПЛЮС"
Номер:ae72b93d6afb45198c347385c88bc9bd
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "АВТО-КОМФОРТ ПЛЮС", UA-EDR 42444456
Ідентифікатор запиту:UA-2021-03-16-003535-b.a3
Назва:Неправомірне відхилення учасника ТОВ "АВТО-КОМФОРТ ПЛЮС"
Скарга:
16 березня 2021 року через автоматизований електронний майданчик на веб - порталі органу - https://prozorro.gov.ua/ було опубліковано закупівлю за ідентифікатором UA-2021-03-16-003535-b, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (автомобільна олива в асортименті) Аукціон було проведено 05 квітня 2021 року. За підсумками розгляду пропозиції учасника ТОВ «Авто-комфорт плюс» було дискваліфіковано згідно протоколу(додаток 1) Згідно протоколу учасника ТОВ «Авто-комфорт плюс» було дискваліфіковано на підставі: - абзацу 2 підпункту 1 пункту 1 статті 31 Закону, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а саме: запропонований товар LUKOIL GENESIS SPECIAL С4 5W-30 та LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W-40) - олива Російського походження від виробника Лукойл, що в свою чергу, за висновками Замовника, відповідно до статті 107 Конституції України та враховуючи вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції», та пункту 3 рішення РНБО від 21.06.2018, введенного в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018, під порядковим номером 568 (Додатку 2 до рішення національної безпеки і оборони України від 21.06.2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)») зазначено Нафтову Компанію «Лукойл» як таку, до якої застосовуються обмежувальні заходи (санкції) строком на три роки. ТОВ «Авто-комфорт плюс» не погоджується з рішенням Замовника, так як запропонований товар Олива LUKOIL GENESIS SPECIAL C4 5W30 та Олива LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W40 буде постачати наш партнер Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУКОЙЛ ЛУБPIKAHTC УKPAÏHA», надаємо договір співпраці (додаток 2) та лист представництва(дилера)(додаток 3). Відповідно до Рішення Ради національної безпеки і оборони України («РНБО») 2 травня 2018 року «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеного в дію Указом Президента України № 126/2018 від 14 травня 2018 року та Рішення РНБО від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» («Рішення РНБО»), введене в дію Указом Президента України № 176/2018 від 21 червня 2018 року («Указ Президента») ВАТ «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» дійсно було включено в перелік підсанкційних осіб. Зазначеним документом введено наступні санкції: • запобігання виведенню капіталів за межі України; і • заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави і особами, які прямо або опосередковано контролюються резидентами іноземної держави або діють в їх інтересах. Товар LUKOIL GENESIS SPECIAL С4 5W-30 та LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W-40є імпортованим. Статтею 74 Митного Кодексу України визначено, що Імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України. Також частиною третьою статті 75 Митного кодексу України встановлено, що для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Підтвердженням статусу товарів, як таких що випущені для вільного обігу на території України є митна декларація (яка оформлюється на кожну партію Товару, і звичайно, є в наявності в ТОВ «ЛУКОЙЛ ЛУБРІКАНТС Україна»). Таким чином, обіг товарів LUKOIL GENESIS SPECIAL С4 5W-30 та LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W-40 на території України є законим і не підпадає під жодні санкції. Також, змушені зазначити, що виробником товару є Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУКОЙЛ ЛУБPIKAHTC УKPAÏHA» Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» визначено, що офіційний документ - документ, складений, виданий, засвідчений з дотриманням визначених законодавством норм уповноваженою особою, якій законодавством надано право у зв'язку з її професійною чи службовою діяльністю складати, видавати, засвідчувати певні види документів, що підтверджує чи посвідчує певні події, явища або факти і який містить передбачені законодавством реквізити та відомості. На підставі викладеного, Протокол № 27 від 12.04.2021 засідання тендерного комітету на закупівлю Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (автомобільна олива в асортименті) Головного Управління Національної поліції в Запорізькій області, 69057, Україна, Запорізька область, Запоріжжя, вул.О. Матросова, 29 – є офіційним документом, підписаним службовими особами. Конкуренція - боротьба, суперництво в будь-якої області. Недобросовісна конкуренція - дії господарюючих суб'єктів з дискредитації конкурентів. Вичерпне визначення недобросовісної конкуренції надано в статті 10 bis Паризької конвенції про охорону промислової власності від 20 березня 1883 року, а саме: Актом недобросовісної конкуренції вважається будь-який акт конкуренції, що суперечить чесним звичаям у промислових і торговельних справах. Зокрема підлягають забороні: всі дії, здатні яким би то не було способом викликати змішування відносно підприємства, продуктів чи промислової або торговельної діяльності конкурента; неправильні ствердження при існуванні комерційної діяльності, що здатні дискредитувати підприємство, продукти чи промислову або торговельну діяльність конкурента; вказівки чи ствердження, використання яких при здійсненні комерційної діяльності може ввести громадськість в оману щодо характеру, способу виготовлення, властивостей, придатності до застосування чи кількості товарів». Відповідно до п. 6, 15 постанови Пленуму ВСУ №1 від 27 лютого 2009 року «Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи» недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені). На підставі викладеного, вважаємо, що в Протоколі було умисно надано неправдиві відомості, з метою відсторонення (дискваліфікації) одного с учасників торгів. Також, для остаточного з’ясування питання щодо санкцій відносно ВАТ «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» нами отримано відповідь ТОВ «ЛУКОЙЛ ЛУБPIKAHTC УKPAÏHA» щодо взаємовідносин з ВАТ «Нафтова Компанія «ЛУКОЙЛ» (додадок 4) BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» було включено в перелік підсанкційних осіб. Зокрема, до BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» на три роки було застосовано наступні види санкцій: • запобігання виведенню капіталів за межі України; • заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави i особами, які прямо a6o опосередковано контролюються резидентами іноземної держави a6o діють в ïx інтересах. Відповідно до системного тлумачення українського законодавства та існуючої судової практики, санкції застосовуються щодо конкретних фізичних i юридичних осіб, зазначених в санаційних списках, i не поширюються на осіб, пов'язаних з такими підсанкційнними особами, якщо це прямо не передбачено конкретною санкцією, яка підлягає застосуванню. При цьому, санкції РНБО не мають екстериторіальної дії, тобто вони повинні відноситися лише до операцій підсанкційнної особи на території України та зовнішньоекономічних операцій українських суб’єктів господарювання. Таким чином, прийняті проти BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» санкції «запобігання виведення капіталів за межі України» спрямовані на обмеження операцій з активами самого BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ», а також його торгових операцій на території України, i відповідно до загального правила не поширюються на афілійованих осіб Компанії. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУКОЙЛ ЛУБPIKAHTC УKPAÏHA» не пов’язано будь- якими відносинами контролю з BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ». Тобто відсутній будь який вирішальний вплив, безпосередньо a6o через інших осіб, в зокрема: праві володіння чи користування всіма активами a6o ïx значною частиною; праві, яке забезпечує вирішальний вплив на формування складу, результати голосування та рішення органів управління суб’єкта господарювання; укладенню договорів i контрактів, які дають можливість визначати умови господарської діяльності, тощо. Враховуючи вищезазначене, вважаємо дискваліфікацію пропозиції ТОВ «Авто-комфорт плюс» безпідставною, вимагаємо акцептувати тендерну пропозицію та укласти договір, приймаючи до уваги, що ціна є основним критерієм оцінки відповідно до методики оцінки. У випадку відхилення вимоги змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України
Автор:ТОВ "АВТО-КОМФОРТ ПЛЮС", Елена Журавель +380995633266 elena.zhuravel@auto-comfort.com.ua https://auto-comfort.com.ua/
mistaken
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення учасника ТОВ "АВТО-КОМФОРТ ПЛЮС"
Номер:dbbe3570d6e540c0a7f6530dc11d0d22
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "АВТО-КОМФОРТ ПЛЮС", UA-EDR 42444456
Ідентифікатор запиту:UA-2021-03-16-003535-b.c2
Назва:Неправомірне відхилення учасника ТОВ "АВТО-КОМФОРТ ПЛЮС"
Вимога:
16 березня 2021 року через автоматизований електронний майданчик на веб - порталі органу - https://prozorro.gov.ua/ було опубліковано закупівлю за ідентифікатором UA-2021-03-16-003535-b, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (автомобільна олива в асортименті)
Аукціон було проведено 05 квітня 2021 року.
За підсумками розгляду пропозиції учасника ТОВ «Авто-комфорт плюс» було дискваліфіковано згідно протоколу(додаток 1) Згідно протоколу учасника ТОВ «Авто-комфорт плюс» було дискваліфіковано на підставі:
- абзацу 2 підпункту 1 пункту 1 статті 31 Закону, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а саме: запропонований товар LUKOIL GENESIS SPECIAL С4 5W-30 та LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W-40) - олива Російського походження від виробника Лукойл, що в свою чергу, за висновками Замовника, відповідно до статті 107 Конституції України та враховуючи вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції», та пункту 3 рішення РНБО від 21.06.2018, введенного в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018, під порядковим номером 568 (Додатку 2 до рішення національної безпеки і оборони України від 21.06.2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)») зазначено Нафтову Компанію «Лукойл» як таку, до якої застосовуються обмежувальні заходи (санкції) строком на три роки.
ТОВ «Авто-комфорт плюс» не погоджується з рішенням Замовника, так як запропонований товар Олива LUKOIL GENESIS SPECIAL C4 5W30 та Олива LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W40 буде постачати наш партнер Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУКОЙЛ ЛУБPIKAHTC УKPAÏHA», надаємо договір співпраці (додаток 2) та лист представництва(дилера)(додаток 3).
Відповідно до Рішення Ради національної безпеки і оборони України («РНБО») 2 травня 2018 року «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеного в дію Указом Президента України № 126/2018 від 14 травня 2018 року та Рішення РНБО від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» («Рішення РНБО»), введене в дію Указом Президента України № 176/2018 від 21 червня 2018 року («Указ Президента») ВАТ «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» дійсно було включено в перелік підсанкційних осіб. Зазначеним документом введено наступні санкції:
• запобігання виведенню капіталів за межі України; і
• заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави і особами, які прямо або опосередковано контролюються резидентами іноземної держави або діють в їх інтересах.
Товар LUKOIL GENESIS SPECIAL С4 5W-30 та LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W-40є імпортованим.
Статтею 74 Митного Кодексу України визначено, що Імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Також частиною третьою статті 75 Митного кодексу України встановлено, що для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Підтвердженням статусу товарів, як таких що випущені для вільного обігу на території України є митна декларація (яка оформлюється на кожну партію Товару, і звичайно, є в наявності в ТОВ «ЛУКОЙЛ ЛУБРІКАНТС Україна»).
Таким чином, обіг товарів LUKOIL GENESIS SPECIAL С4 5W-30 та LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W-40 на території України є законим і не підпадає під жодні санкції.
Також, змушені зазначити, що виробником товару є Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУКОЙЛ ЛУБPIKAHTC УKPAÏHA»
Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» визначено, що офіційний документ - документ, складений, виданий, засвідчений з дотриманням визначених законодавством норм уповноваженою особою, якій законодавством надано право у зв'язку з її професійною чи службовою діяльністю складати, видавати, засвідчувати певні види документів, що підтверджує чи посвідчує певні події, явища або факти і який містить передбачені законодавством реквізити та відомості.
На підставі викладеного, Протокол № 27 від 12.04.2021 засідання тендерного комітету на закупівлю Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (автомобільна олива в асортименті) Головного Управління Національної поліції в Запорізькій області, 69057, Україна, Запорізька область, Запоріжжя, вул.О. Матросова, 29 – є офіційним документом, підписаним службовими особами.
Конкуренція - боротьба, суперництво в будь-якої області. Недобросовісна конкуренція - дії господарюючих суб'єктів з дискредитації конкурентів. Вичерпне визначення недобросовісної конкуренції надано в статті 10 bis Паризької конвенції про охорону промислової власності від 20 березня 1883 року, а саме: Актом недобросовісної конкуренції вважається будь-який акт конкуренції, що суперечить чесним звичаям у промислових і торговельних справах. Зокрема підлягають забороні: всі дії, здатні яким би то не було способом викликати змішування відносно підприємства, продуктів чи промислової або торговельної діяльності конкурента; неправильні ствердження при існуванні комерційної діяльності, що здатні дискредитувати підприємство, продукти чи промислову або торговельну діяльність конкурента; вказівки чи ствердження, використання яких при здійсненні комерційної діяльності може ввести громадськість в оману щодо характеру, способу виготовлення, властивостей, придатності до застосування чи кількості товарів».
Відповідно до п. 6, 15 постанови Пленуму ВСУ №1 від 27 лютого 2009 року «Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи» недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).
На підставі викладеного, вважаємо, що в Протоколі було умисно надано неправдиві відомості, з метою відсторонення (дискваліфікації) одного с учасників торгів.
Також, для остаточного з’ясування питання щодо санкцій відносно ВАТ «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» нами отримано відповідь ТОВ «ЛУКОЙЛ ЛУБPIKAHTC УKPAÏHA» щодо взаємовідносин з ВАТ «Нафтова Компанія «ЛУКОЙЛ» (додадок 4)
BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» було включено в перелік підсанкційних осіб. Зокрема, до BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» на три роки було застосовано наступні види санкцій:
• запобігання виведенню капіталів за межі України;
• заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави i особами, які прямо a6o опосередковано контролюються резидентами іноземної держави a6o діють в ïx інтересах.
Відповідно до системного тлумачення українського законодавства та існуючої судової практики, санкції застосовуються щодо конкретних фізичних i юридичних осіб, зазначених в санаційних списках, i не поширюються на осіб, пов'язаних з такими підсанкційнними особами, якщо це прямо не передбачено конкретною санкцією, яка підлягає застосуванню. При цьому, санкції РНБО не мають екстериторіальної дії, тобто вони повинні відноситися лише до операцій підсанкційнної особи на території України та зовнішньоекономічних операцій українських суб’єктів господарювання.
Таким чином, прийняті проти BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ» санкції «запобігання виведення капіталів за межі України» спрямовані на обмеження операцій з активами самого BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ», а також його торгових операцій на території України, i відповідно до загального правила не поширюються на афілійованих осіб Компанії.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУКОЙЛ ЛУБPIKAHTC УKPAÏHA» не пов’язано будь- якими відносинами контролю з BAT «Нафтова компанія «ЛУКОЙЛ». Тобто відсутній будь який вирішальний вплив, безпосередньо a6o через інших осіб, в зокрема: праві володіння чи користування всіма активами a6o ïx значною частиною; праві, яке забезпечує вирішальний вплив на формування складу, результати голосування та рішення органів управління суб’єкта господарювання; укладенню договорів i контрактів, які дають можливість визначати умови господарської діяльності, тощо.
Враховуючи вищезазначене, вважаємо дискваліфікацію пропозиції ТОВ «Авто-комфорт плюс» безпідставною, вимагаємо акцептувати тендерну пропозицію та укласти договір, приймаючи до уваги, що ціна є основним критерієм оцінки відповідно до методики оцінки.
У випадку відхилення вимоги змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України
Вирішення:Шановний Учаснику!
Повідомляю, що Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений частиною першою статті 31 Закону та є вичерпним.
Виходячи зі змісту пункту 32 частини першої статті 1 Закону Учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до статті 22 Закону «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити».
Разом з цим пунктом 4 розділу 5 тендерної документації, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасників, до яких застосовано санкції щодо здійснення публічних закупівель у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб'єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно із Законом України «Про санкції» від 14 серпня 2014 року( із змінами від 19.04.2020), Указом Президента України № 133/2017 від 15 травня 2017 року та рішенням РНБО України від 28 квітня 2017 року. Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» (із змінами від 12.11.2019), Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)замовник відхиляє тендерну пропозицію учасників, які у своїй пропозиції пропонують товар, що ввезений на митну територію України з 10 січня 2016 року та походить з Російської Федерації, згідно з Переліком товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації, який міститься у додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1147.
За підсумками розгляду пропозиції у документах, які підтверджує якість товару (Інформаційна довідка про товар та технічний лист на оливу LUKOIL GENESIS SPECIAL C4 5W-30 та LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W-40) зазначено LUK ЛУКОЙЛ НАФТОВА КОМПАНІЯ ЛЛК-ІНТЕРНЕШНЛ, а відповідно відкритих реєстрів (наприклад - https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/37177437/), українське відкрите товариство, моє таку скорочену назву - ТОВ "ЛУКОЙЛ ЛУБРІКАНТС УКРАЇНА". Відповідного товариства не було зазначено на вище зазначених документах, які підтверджують якість товару.
За достовірність інформації наданої Учасником в складі тендерної пропозиції за предметом закупівлі, відповідальність несе безпосередньо Учасник.
Звертаємо вашу увагу, що відповідно статті 26 Закону та пункту 1 Розділу IV тендерної документації, до розгляду приймаються лише документи, які входили у склад тендерної пропозиції, яка завантажена з урахуванням кінцевого строку подання тендерних пропозицій (Дилерській договір 21/9 та інформаційний лист не входили у тендерну пропозицію, тому не розглядались).
Замовником додержані усі принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
Таким чином, вважаємо рішення про відхилення тендерної пропозиції правомірним та доцільним відповідно до умов тендерної документації та Закону України “Про публічні закупівлі”.
З повагою, уповноважена особа Ірина ЛОГВИНЕНКО.
Статус вимоги:Відхилено
declined
answered
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції.
Номер:e99cb60ed5814e7cb68cf541e84a0151
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "ПАНАВТО", UA-EDR 42554890
08 квітня 2021 року згідно Протоколу №26 Уповноваженої особи ГУНП в
Запорізькій області було відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ
«Торговий будинок «ПАНАВТО», як таку, що не відповідає вимогам
тендерної документації, а саме на підставі: статті 31 Закону тендерна
пропозиція учасника викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що
вимагається тендерною документацією.
ТОВ «Торговий будинок «ПАНАВТО» не погоджується з рішенням
Замовника.
По-перше: згідно тендерної документації Замовника, а саме Розділу І п.7.2 Під
час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до
тендерної пропозиції та СКЛАДАЮТЬ БЕЗПОСЕРЕДНЬО УЧАСНИКОМ,
викладаються українською мовою.
Відповідно до Закону документи, які не підготовлені безпосередньо
учасником, документи технічної частини (виробничі документи, що
підтверджують якість, листи виробників, ТУУ виробників, документи, видані
сторонніми організаціями, тощо) можуть бути надані іншою мовою.
Оскільки, надані в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують
якість товару (Технічний паспорт на оливу F4500 SW40, F7004 5W30, S3000
10W40, Сертифікат Рено, технічний лист рідини IDEMITSU) не були
підготовлені БЕЗПОСЕРЕДНЬО УЧАСНИКОМ, а видані іншою організацією,
пропозиція учасника «Торговий будинок «ПАНАВТО» була відхилена
неправомірно.
По-друге: Згідно Тендерної документації Додатку 2 п.2 учасник повинен
надати документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат
якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), АБО
посвідчення/паспорт якості, АБО експертний висновок, АБО декларація
виробника, АБО інший документ, що підтверджує якість товару.
Тобто учасник повинен був надати хоча б ОДИН документ, що підтверджує
якість товару.
ТОВ «Торговий будинок «ПАНАВТО» в складі тендерної пропозиції надав
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/17087
від 05.08.2019р. на оливи моторні та трансмісійні ТМ IDEMITSU, чим виконав
вимоги тендерної документації в цій частині. Вимоги щодо надання
документів, що підтверджують якість товару на КОЖНУ марку предмету
закупівлі, тендерна документація Замовника не містить.
Тому, рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Торговий
будинок «ПАНАВТО» базувались суб’єктивними домислами Замовника і його
припущеннями та, на власний розсуд, трактуючи і доповнюючи умови тендерної
документації.
Таким чином, Скаржник вважає дії Замовника такими, що порушують його
права та інтереси.
Вважаємо, що Замовник порушив один із принципів здійснення закупівель
встановлених частиною першої статті 5 Закону, а саме, об’єктивна та неупереджена
оцінка тендерних пропозицій.
Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивним та неупередженим
при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів
наданих в складі тендерної документації учасника, запобігати дискримінації
учасників закупівлі, а також корупційним діям і зловживанням (відповідно до ст. 5
Закону України «Про публічні закупівлі»).
Статтею 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими
принципами, як: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна
економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх
стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5)
об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної
закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі вищевикладеного вимагаємо скасувати рішення про відхилення
тендерної пропозиції ТОВ «Торговий будинок «ПАНАВТО» та визнати його
переможцем. У разі ігнорування нашої вимоги, будемо змушені звернутися до
органу АМКУ.
Вирішення:Шановний Учаснику!
Повідомляю, що Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений частиною першою статті 31 Закону та є вичерпним.
Виходячи зі змісту пункту 32 частини першої статті 1 Закону учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації.
Разом з цим пунктом 7 розділу 1 тендерної документації “Загальні положення” визначено мову заповнення тендерної документації, відповідно до частини першої статті 10 Конституції України, за якою "державною мовою в Україні є українська мова».
Водночас першим абзацом у п.7.2 Розділу 1 тендерної документації, вказано, що усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою, але ж другим абзацом у п.7.2 Розділу 1 тендерної документації, чітко визначено: «У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.»
Відповідно до п.2 Додатку 2 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» зазначено: «Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або експертний висновок, або декларація виробника, або інший документ, що підтверджує якість товару»-вимоги розробляються щодо предмету закупівлі, а не окремої позиції товару. У складі Вашої тендерної пропозиції був прийнятий до уваги «Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/17087 від 05.08.2019р.» лише на оливи моторні та трансмісійні ТМ IDEMITSU. На моторні оливи ТМ Areca, документи, які підтверджують якість товару було надано не у відповідності до умов тендерної документації (другий абзац п.7.2 Розділу 1 тендерної документації) та надані іншою мовою ніж українська, без супроводження перекладом українською мовою.
Звертаємо також вашу увагу, що Замовником додержані усі принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Окрім того, ми проаналізували за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro, вже проведені іншими замовниками процедури відкритих торгів. Також розглянули значну кількість поданих тендерних пропозицій учасників, що знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель ProZorro.
Таким чином, вважаємо рішення про відхилення тендерної пропозиції правомірним та доцільним відповідно до умов тендерної документації та Закону України “Про публічні закупівлі”.