-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Торги не відбулися
245 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 225.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 225.00 UAH
Період оскарження:
16.03.2021 11:47 - 27.03.2021 23:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Номер:
678c5f4939d84c2c817c9132dd2606df
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-003170-c.a5
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОЛЕСТАС ЕКО" (код ЄДРПОУ 38469527)
Адреса: 18000, м. Черкаси,
б-р Шевченко,190
електронна пошта: olestas-eko@ukr.net
телефон 0472 33 69 65, 050 464 45 86
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ"
(код ЄДРПОУ 01993701)
Адреса: 04107, м. Київ, вул.Баговутівська, 1
електронна пошта: BUCHOVA@UKR.NET
телефон: 066 155 17 97
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2021-03-16-003170-c
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –
07 квітня 2021 року
СКАРГА НА РШЕННЯ ЗАМОВНИКА
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ВИКЛАДЕНЕ ПРОТОКОЛОМ ВІД 07 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Замовником торгів 16 березня 2021 року розпочато процедуру закупівлі по предмету закупівлі ДК 021:2015:90520000-8: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходам (відкриті торги) UA-2021-03-16-003170-c
Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» (надалі - Товариство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію.
За результатами розгляду пропозиція Товариства, системою закупівель визначено як найнижчу ціну пропозиції.
Проте Замовником було прийняте рішення, оформлене протоколом № 1 від 07 квітня 2021 року про скасування протокольного рішення № 4 від 06 квітня 2021 року щодо визнання Товариства переможцем закупівлі.
Товариство не може погодитись з зазначеним вище рішенням Замовника та вважає його таким, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель та внаслідок прийняття якого порушено права та законні інтереси Суб’єкта оскарження з наступних підстав.
Так, згідно ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) чітко зазначено випадки у разі яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.
Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Окрім того Замовником в Тендерній документації п.4 визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону; не відповідає, встановленим абзацом першим частиною третьою статті 22 Закону, вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону; визначив конфіденційною інформацію, яка не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; не надав копію ліцензії або документу дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону.
Пунктом 4.2. Тендерної документації встановлено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення, протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
В порушення вказаних вимог Закону та вимог визначених Тендерною документацією Замовником в протоколі засідання тендерного комітету взагалі не вказано на підставі якого пункту ст. 31 Закону та/або умов Тендерної документації відхилено пропозицію Товариства, не наведено жодних аргументів та підстав такого відхилення, а зроблено посилання на протокольне рішення № 4 від 06 квітня 2021 року, яке взагалі відсутнє на електронному майданчику.
Тим самим Замовником торгів було порушено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме:
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі
Таким чином, Суб’єкт оскарження є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, а відхилення пропозиції Суб’єкта оскарження з підстав які суперечать вимогам чинного законодавства та порушення основних принципів проведення закупівель під час вибору переможця закупівлі є грубим порушенням законодавства про закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі ( UA-2021-03-16-003170-c )
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про скасування протокольного рішення № 4 від 06 квітня 2021 року щодо визнання переможцем торгів Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» (код ЄДРПОУ 38469527) зазначене у протоколі засідання тендерного комітету № 1 від 07 квітня 2021 року та всі наступні рішення, включаючи рішення про визначення переможцем ТОВ «НВК Укрекопром» № 1 від 08 квітня 2021 року.
4. Про час і місце розгляду вказаної скарги повідомити Суб’єкта оскарження ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» для можливості скористатись правом взяти участь у розгляді скарги.
Додатки:
1. Протокол від 07.04.2021.
2. Протокол від 08.04.2021.
3. Тендерна документація.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол ТК про відхилення .doc 17.04.2021 11:51
- Протокол ТК про прийняття рішення про намір укласти договір від 08.04.doc 17.04.2021 11:51
- ТД-відходи.doc 17.04.2021 11:51
- СКАРГА АМКУ.pdf 17.04.2021 11:51
- Додаток.pdf 26.04.2021 20:05
- Вимога Укрекрпром.pdf 26.04.2021 20:06
- рішення від 21.04.2021 № 8617 + лист Замовнику.pdf 21.04.2021 19:43
- інформація про перенесення розгляду скарги від 27.04.2021 № 7161.pdf 29.04.2021 09:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.05.2021 № 10545.pdf 14.05.2021 15:32
- рішення від 13.05.2021 № 10545.pdf 18.05.2021 20:06
- Відповідь.docx 23.04.2021 12:04
- Відповідь на скаргу.pdf 23.04.2021 12:04
- Протокол.pdf 24.05.2021 08:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.04.2021 11:53
Дата розгляду скарги:
27.04.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.04.2021 19:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.05.2021 20:07
Дата виконання рішення Замовником:
24.05.2021 08:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛ
ЗАСІДАННЯ ТЕНДЕРНОГО КОМІТЕТУ
20.05.2021 року № 1 м. Київ
Присутні:
Голова тендерного комітету
Заступник голови тендерного комітету
Секретар тендерного комітету
Член тендерного комітету
Член тендерного комітету
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
Керуючись вимогами статті 11 та 31 Закону України «Про публічні
закупівлі» (далі - Закон), Положенням про уповноважену особу, що
затверджене рішенням від _____ №______ , та згідно рішення
Антимонопольного комітету України від 13.05.2021 року№ 10545
ВИРІШИВ (ВИРІШИЛА):
1. Скасувати протокольне рішення №1 від 07.04.2021 року щодо
відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Олестас ЕКО»у
процедурі відкритих торгів «(UA-2021-03-16-003170-с.аЗ)»
2. Скасувати протокольне рішення №1 від 08.04.2021 року щодо
визнання переможцем торгів ТОВ НВК « Укрекопром»
Вимога
Є відповідь
Порушення вимог ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
b285ae01ac1a413596f7caf21099c072
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-003170-c.c4
Назва:
Порушення вимог ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Протоколом №1 від 07.04.2021 було відхилено пропозицію ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», яка є найбільш економічно вигідною та складена у повній відповідності до вимог тендерної документації.
Рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» було прийняте з порушенням вимог ч.2 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаючи вищевикладене вимагаємо відмінити рішення про визнання переможцем ТОВ « «НВК» Укрекопром» (протокол №1 від 07.04.2021) та відмінити рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» (протокол №1 від 07.04.2021)
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.04.2021 08:53
Вирішення:
Шановний Учасник!
Звертаємо Вашу увагу, що ваша пропозиція не відповідає умовам тендерної документації в технічній частині, а саме – «Відповідно до п.11 Додатку 2 Тендерної документації Учасник мав підтвердити наявність Ліцензії, на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження, утилізація, видалення),виданої Уповноваженим органом (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії)».
Надана Вами ліцензія Серія АЕ №287089 не відповідає умовам предмету закупівлі, адже не містить такої операції як видалення.
Згідно пп.2 п. 4.1 ч.4 Розділу Vтендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі якщотендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.
Отже вашу пропозицію було відхилено правомірно з дотриманням усіх умов законодавства та тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
76cb37571cbd4a269501969ab2ef8293
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-003170-c.a3
Назва:
Вимога
Вимога:
Невідповідінсть пропозиції учасника умовам тендерної документації, детально у додатку
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 06.04.2021 15:33
- Пояснення (1).docx 07.04.2021 16:23
Дата подачі:
06.04.2021 15:33
Вирішення:
Відповідь
тендерного комітету КНП КОР «Київська обласна клінічна лікарня»
на вимогу номер UA-2021-03-16-003170-c.a3 на закупівлю
ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
КНП КОР «Київська обласна клінічна лікарня» (Замовник) повідомляє наступне про те, що протокольне рішення №4 від 06.04.2021 року, про визначення переможцем торгів ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» відмінено.
Дякуємо за розуміння
З повагою,
Голова тендерного комітету А.М Турчин
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Додаток 1 - всі подані документи чинні на момент подання пропозиції
Номер:
9a35acc4157d4bdc9c62afe16b6d2978
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-003170-c.b2
Назва:
Додаток 1 - всі подані документи чинні на момент подання пропозиції
Вимога:
Додатком 1 до тендерної документації зазначено, що усі документи, подані Учасниками, повинні бути чинними на момент подання пропозиції.
Додатком 2 до тендерної документації визначені Технічні, кількісні та якісні вимоги до предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Пунктом11 Додатку 2 ТД в складі тендерної пропозиції Учасник має надати: наявність Ліцензії, на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження, утилізація, видалення), виданої Уповноваженим органом (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії);
Пунктом 14 Додатком 2 ТД в складі тендерної пропозиції Учасник має надати довідку про наявність у Учасника відповідного сертифікованого обладнання для знешкодження (спалювання) небезпечних відходів з підтверджуючими документами: сертифікат відповідності (декларація про відповідність), атестат виробництва для підтвердження належного технічного стану обладнання.
Щодо чинності на момент подання тендерної пропозиції Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, зауважуємо, що Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 року № 222-VIII, статтею 21 «Прикінцеві та перехідні положення» визначено наступне:
«п.6. Ліцензії на провадження видів господарської діяльності, що на день набрання чинності цим Законом є чинними, продовжують діяти.
Ліцензії на провадження видів господарської діяльності, які є чинними на день набрання чинності цим Законом та мали обмежений термін дії, є безстроковими.»
Щодо чинності сертифікату відповідності на дату подання пропозиції, наголошуємо, що Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 року №325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» (далі – Наказ МОЗ) передбачено, що небезпечні медичні відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання (п.20 Розділу V Наказу МОЗ).
1 січня 2018 року державна система сертифікації в Україні припинила своє існування, оскільки з 01.01.2018 року наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 29.12.2017 р. №500 «Про скасування національних нормативних документів» скасовано стандарти державної системи сертифікації. Відповідно до прийнятого Україною курсу на євроінтеграцію здійснюється перехід від обов’язкової сертифікації продукції в системі УкрСЕПРО до добровільної сертифікації та підтвердження відповідності продукції технічним регламентам, згідно Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 року № 124-VIII (зі змінами).
Відповідно, наявність сертифікату відповідності, незалежно від терміну дії документа, вже підтверджує проходження сертифікації обладнання для знешкодження (спалювання) небезпечних відходів.
Частиною 11 Ст. 26 Закону «Про публічні закупівлі» передбачено:
11. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи вищезазначену інформацію, вимагаємо внести зміни до Додатку 1 , що усі документи, подані Учасниками, повинні бути чинними на момент подання пропозиції (надати лист-пояснення у разі втрати строку дії документу)
Пов'язані документи:
Замовник
- Ліцензія.docx 22.03.2021 08:11
Дата подачі:
19.03.2021 17:07
Вирішення:
ШановнийУчасник!
Відповідно до п. 1 розділу V Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325, на які посилається учасник у вимозі, до відходів категорії В належить також предмети, забруднені кров’ю або іншими біологічними рідинами, (зокрема, звертаємо увагу, що засоби індивідуального захисту також містять біологічні рідини), що також є предметом закупівлі. Відповідно до п. 17 цих ДСНіП термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись децентралізованим способом (інсинератори або інші установки термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою). Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись централізованим способом. Згідно з п. 18 ДСНіП патологоанатомічні та органічні операційні відходи категорії В (органи, тканини) підлягають кремації (спалюванню). П. 20 ДСНіП передбачено, що відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відходи»: поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення;утилізація відходів – використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів – здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; знешкодження відходів – зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення. Отже, у вищезазначених ДСНіП передбачено про способи термічного знешкодження відходів категорії В, а також про те, що патологоанатомічні та органічні операційні відходи категорії В (органи, тканини) підлягають кремації (спалюванню). Разом з тим засоби індивідуального захисту після знешкодження потребуватимуть подальшого поводження з відходами (утилізації або видалення). У зв’язку з цим та відповідно до п. 20 ДСНіП, де передбачено, що відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання, і викладено оскаржувану учасником вимогу. Враховуючи викладене, наразі ми не бачимо підстав для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Голова тендерного комітету А.М Турчин
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.04.2021 13:04
Вимога
Залишено без розгляду
ТД містить вимогу, що обмежує конкуренцію серед потенційних учасників.
Номер:
d434b5e9fd5e40f68408e6283e85baec
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-003170-c.c1
Назва:
ТД містить вимогу, що обмежує конкуренцію серед потенційних учасників.
Вимога:
Тендерна документація (надалі – ТД) процедури закупівлі містить вимогу, що обмежує конкуренцію та призведе в подальшому до дискримінації учасників, що є порушенням ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону.
Додатком 2 до ТД визначені «Технічні, кількісні та якісні вимоги до предмету код ДК 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Для підтвердження відповідності технічних, якісних та кількісних вимогам, учасник у складі пропозиції повинен надати наступний документ:
11 - наявність Ліцензії, на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження, утилізація, видалення),виданої Уповноваженим органом (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії).
Зазначене формулювання Ліцензії з переліком операцій через кому, означає наявність в Ліцензіата всіх операцій поводження з небезпечними відходами, що є предметом закупівлі. Дана умова ТД порушує права інших учасників щодо участі у закупівлі, оскільки достатнім для виконання послуг, передбачених предметом закупівлі, є збирання, зберігання та знешкодження шляхом спалювання в печі інсинераторі.
Наше твердження підтверджується Державними санітарно-протиепідемічними правилами і нормами щодо поводження з медичними відходами», що затвердженні Наказом МОЗ № 325 від 08.06.2015, де пунктом 17 Наказу передбачено термічне знешкодження відходів категорії В, яке може здійснюватися децентралізованим способом (інсинератори або інші установки термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою), або централізованим способом.
Вимога про наявність в Ліцензії Учасника на поводження з небезпечними відходами (клінічні та подібні їм відходи, а саме - відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт ) всіх операцій таких як: і збирання і зберігання і знешкодження і утилізація і видалення є такою, що обмежує участь у процедурі закупівлі до одного Учасника., що не відповідає нормі ч.2 ст. 20 ЗУ «Про публічні закупівлі», де умовам тендерної документації має відповідати мінімум 2 учасника, чим порушується принцип добросовісної конкуренції серед учасників, що визначений ст. 5 Закону. Згідно ліцензійного реєстру Перелік ліцензіатів на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (формат файлу xlsx).xlsx (195 Кб), таку ліцензію на поводження з клінічними та подібними їм відходами з наступними всіма операціями: і збирання і зберігання, і знешкодження, і утилізація, і видалення, має тільки один Ліцензіат - ТОВ «РОКОБАН»
Замовник нічого не втратить виклавши вимогу про наявність Ліцензії на поводження з небезпечними відходами через АБО, (збирання, зберігання, знешкодження АБО утилізація АБО видалення), виданої Уповноваженим органом (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії), чим буде дотримано принцип добросовісної конкуренції серед учасників.
Дане питання щодо видів діяльності за ліцензією на поводження з небезпечними медичними відходами детально розглядалось за скаргою ТОВ «Укрекосервіс» на умови закупівлі UA-2020-01-10-002015-c (замовник - Перинатальний центр м. Києва), де Колегією АМКУ встановлено, що вимога наявності Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, виданої Уповноваженим органом, (збирання, зберігання, знешкодження або утилізація або видалення) відповідає нормам діючого законодавства щодо поводження з небезпечними відходами, що підтверджується рішенням АМКУ від 07.02.2020 р. № 2407 (надано для ознайомлення). При цьому, така вимога забезпечує можливість участі в закупівлі широкого кола Учасників та не є дискримінаційною.
Наголошуємо, що згідно ч 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Задля дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону, а також задля розширення кола потенційних учасників для участі у процедурі закупівлі вимагаємо, внести зміни до пункту 11 Додатку 2 ТД змінивши формулювання через «АБО» :
наявність Ліцензії на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження або утилізація або видалення), виданої Уповноваженим органом (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії).
Пов'язані документи:
Учасник
- Умова закупівлі_ліцензія_КОКЛ.pdf 17.03.2021 13:59
- Рішення від 07.02.2020 № 2407 умови закупівлі Перинатальний центр.pdf 17.03.2021 13:59
- відповідь щодо ліцензії.docx 22.03.2021 08:02
Дата подачі:
17.03.2021 13:59
Вирішення:
Шановний Учасник!
Звертаємо вашу увагу, що Відповідно до п. 1 розділу V Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325 до відходів категорії В належить також предмети, забруднені кров’ю або іншими біологічними рідинами, що також є предметом закупівлі. . Відповідно до п. 17 цих ДСНіП термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись децентралізованим способом (інсинератори або інші установки термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою). Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись централізованим способом. Згідно з п. 18ДСНіП патологоанатомічні та органічні операційні відходи категорії В (органи, тканини) підлягають кремації (спалюванню). П. 20 ДСНіП передбачено, що відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відходи»: поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення; утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення. Отже, у вище зазначених ДСНіП передбачено про способи термічного знешкодження відходів категорії В.
Разом з тим медичні відходи після знешкодження потребуватимуть подальшого поводження з відходами (утилізації або видалення). У зв’язку з цим та відповідно до п. 20 ДСНіП, де передбачено, що відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання.
З повагою,
Голова тендерного комітету А.М Турчин
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.04.2021 13:04
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА НА РШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Номер:
ea3516c38e1742f298ccf1357f301894
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-16-003170-c.b6
Назва:
СКАРГА НА РШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОЛЕСТАС ЕКО" (код ЄДРПОУ 38469527)
Адреса: 18000, м. Черкаси,
б-р Шевченко,190
електронна пошта: olestas-eko@ukr.net
телефон 0472 33 69 65, 050 464 45 86
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ"
(код ЄДРПОУ 01993701)
Адреса: 04107, м. Київ, вул.Баговутівська, 1
електронна пошта: BUCHOVA@UKR.NET
телефон: 066 155 17 97
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2021-03-16-003170-c
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –
24 травня 2021 року
СКАРГА НА РШЕННЯ ЗАМОВНИКА
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ВИКЛАДЕНЕ ПРОТОКОЛОМ ВІД 24 ТРАВНЯ 2021 РОКУ
Замовником торгів 16 березня 2021 року розпочато процедуру закупівлі по предмету закупівлі ДК 021:2015:90520000-8: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходам (відкриті торги) UA-2021-03-16-003170-c
За результатами розгляду пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» (надалі - Товариство), системою закупівель визначено як найнижчу ціну пропозиції.
Проте Замовником було прийняте рішення, оформлене протоколом № 1 від 07 квітня 2021 року про скасування протокольного рішення № 4 від 06 квітня 2021 року щодо визнання Товариства переможцем закупівлі.
Зазначене рішення Замовника було оскаржено та за результатами розгляду скарги Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення 10545-р/пк-пз від 13 травня 2021 року згідно якого було зобов'язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕСТАС ЕКО" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "НВК "УКРЕКОПРОМ" переможцем за процедурою закупівлі — "90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-03-16-003170-c.
На виконання рішення АМКУ Замовником 20 травня 2021 року було проведено засідання тендерного комітету та прийнято рішення оформлене протоколом № 1 від 20 травня 2021 року, яким усунуто порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та скасовано попередні незаконні рішення (протокол опублікований на електронному майданчику закупівель 24 травня 2021 року) та переведено пропозицію Скаржника в статус «Оцінка»
24 травня 2021 року, без проведення належної оцінки пропозиції Скаржника, Замовником прийнято рішення оформлене протоколом № 1 від 24 травня 2021 року згідно якого вирішено «відмінити процедуру відкритих торгів згідно предмету закупівлі Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 90520000-8 Д К 021:2015)», з підстави, що передбачена згідно ч. 1 ст. 32 Закону, а саме: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».
Товариство не може погодитись з зазначеним вище рішенням Замовника та вважає його таким, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель та внаслідок прийняття якого порушено права та законні інтереси Суб’єкта оскарження з наступних підстав.
Відповідно до частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Згідно інформації, оприлюдненої на електронному майданчику системи закупівель, причина відміни торгів – відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Разом з тим, Замовник не довів та документально не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, що стали підставою для прийняття рішення про відміну торгів.
Шляхом проведення моніторингу закупівель Замовника по предмету закупівлі ДК 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами встановлено, що Замовником протягом 2019 - 2020 років неодноразово проводились закупівлі по даному предмету, а саме: UA-2017-01-20-001956-b, UA-2019-07-31-000408-c, UA-2020-09-01-000973-c, UA-2020-09-01-000973-c.
Крім того за період 2021 року Замовником два рази закупівлі по предмету закупівлі ДК 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходам було відмінено (UA-2021-02-04-001312-b, UA-2021-02-25-005062-b) з, на думку Скаржника, формальних підстав.
Вищевикладене вказує на те, що враховуючи рід діяльності Замовника надання Замовнику послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходам є невід’ємною частиною нормального та стабільного функціонування підприємства Замовника.
Крім того, згідно вимог ч. 3 ст. 32 Закону про відміну тендеру з підстав, визначених у частинах першій та другій цієї статті, має бути чітко зазначено в тендерній документації.
Розділом 6 Тендерної документації не має чіткого визначення та опису підстав для відміни тендеру, а містить лише загальне посилання на ст. 32 Закону.
Враховуючи наведене, Замовник, відмінивши Процедуру закупівлі з наведених в протоколі підстав, порушив вимоги Закону.
Згідно вимог ст. 33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи, що Замовником 20 травня 2021 року було проведено засідання тендерного комітету та прийнято рішення оформлене протоколом № 1 від 20 травня 2021 року, яким усунуто порушення Закону України «Про публічні закупівлі», скасовано попередні незаконні рішення та відповідно рішення про визнання Скаржника переможцем торгів набрало чинності – 21 травня 2021 року Замовник мав здійснити оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином Замовником допущено грубі порушення процедури закупівлі, оскільки, враховуючи той факт, що 21 травня 2021 року мало б місце оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з Переможцем торгів, то прийняття рішення 24 травня 2021 року про відміну торгів на даному етапі закупівлі є недопустимим.
Суб’єкт оскарження вважає, що Замовником було допущено порушення принципів здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності; принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Таким чином, необгрунтоване та не підтверджене документально належним чином рішення Замовника про відміну процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі року щодо послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 90520000-8 Д К 021:2015)», з підстави, що передбачена згідно ч. 1 ст. 32 Закону, суперечить основним принципам проведення закупівель та в свою чергу є грубим порушенням законодавства про закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі ( UA-2021-03-16-003170-c )
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі року щодо послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 90520000-8 Д К 021:2015)», з підстави, що передбачена згідно ч. 1 ст. 32 Закону, зазначене у протоколі засідання тендерного комітету № 1 від 24 травня 2021 року.
4. Про час і місце розгляду вказаної скарги повідомити Суб’єкта оскарження ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» для можливості скористатись правом взяти участь у розгляді скарги.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол від 02.07.21.pdf 05.07.2021 12:37
- Про виконання.docx 02.07.2021 15:25
- Про виконання рішення.pdf 02.07.2021 15:25
- Протокол 02.07.21.docx 02.07.2021 11:42
- Протокол від 02.07.21.pdf 02.07.2021 11:31
- Пояснення.pdf 10.06.2021 17:02
- Пояснення по скарзі.docx 10.06.2021 17:02
- Рішення від 29.06.2021 №14528.pdf 02.07.2021 21:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.06.2021 № 14528.pdf 30.06.2021 17:41
- інформація про перенесення розгляду скарги від 15.06.2021 № 11351.pdf 17.06.2021 09:51
- рішення від 07.06.2021 №12686 (+лист Замовнику).pdf 08.06.2021 10:55
- Договір 4197.pdf 15.06.2021 11:48
- Пояснення до скарги.pdf 15.06.2021 11:48
- СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА.pdf 03.06.2021 13:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.06.2021 13:03
Дата розгляду скарги:
15.06.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.06.2021 10:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.07.2021 21:29
Дата виконання рішення Замовником:
05.07.2021 12:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно рішення №14528-р/пк-пз від 29.06.2021 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Комунальне некомерційне підприємство київської обласної ради «Київська обласна клінічна лікарня» скасовує рішення згідно протоколу засідання тендерного комітету від 24.05.2021 року № 1 про відміну процедури закупівлі - "90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-03-16-003170-c