• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Контейнери для збору твердих побутових відходів

Завершена

2 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
Період оскарження: 16.03.2021 11:31 - 20.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо усунення Замовником (КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МІСЬКА СЛУЖБА ЄДИНОГО ЗАМОВНИКА" КУРАХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ") дискримінаційних вимог в закупівлі UA-2021-03-16-002697-c

Номер: bd6d1bc3e5904bbb93c6c3d259fa57c5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-16-002697-c.a5
Назва: Скарга щодо усунення Замовником (КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МІСЬКА СЛУЖБА ЄДИНОГО ЗАМОВНИКА" КУРАХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ") дискримінаційних вимог в закупівлі UA-2021-03-16-002697-c
Скарга:
Згідно поданої Скарги просимо: 1. Розділити товари в закупівлі UA-2021-03-16-002697-c на 3 Лоти. 2. Виключити дискримінаційні вимоги із тендерної документації на підставі поданої Скарги та додатків до неї.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.03.2021 17:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.04.2021 21:13
Дата виконання рішення Замовником: 15.04.2021 12:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Було внесено зміни до тендерної документації відповідно до рішення АМКУ № 7364-р/пк-пз від 08.04.2021 р.
Автор: ТОВ "НВП "Укрресурс", Хомич Віктор 380332751771 v1h4@ukr.net http://www.ukrresurs.com
Вимога
Відхилено

щодо усунення Замовником дискримінаційних вимог в закупівлі UA-2021-03-16-002697-c

Номер: 70fdbdfad6724ebca53f7e7add27dc4a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-16-002697-c.b4
Назва: щодо усунення Замовником дискримінаційних вимог в закупівлі UA-2021-03-16-002697-c
Вимога:
На підставі наведених фактів у Вимозі з додатками ( які додаються) про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та ст. 5, 22, 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» вимагаємо: 1. Розділити предмет закупівлі на 3 Лоти згідно пункту 1 поданої вимоги. 2. Виключити дискримінаційні вимоги із тендерної документації на підставі п 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 поданої вимоги.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На Вашу вимогу пояснюємо, Щодо пункту 1 пояснюємо: Замовник забезпечує рівні можливості участі у закупівлі як виробників, так і дистриб’юторів. Відповідно до пункту 34 частини першої статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Згідно зі статтею 32 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі подання для участі у відкритих торгах - менше двох тендерних пропозицій, таким чином, Законом передбачено необхідність конкуренції для успішного здійснення закупівлі. Для проведення процедури закупівлі має бути не менше двох пропозицій, крім випадків застосування замовником переговорної процедури закупівлі. Згідно зі статтею 21 Закону України «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель та повинно містити назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Змістом норм чинного Законодавства Замовник наділений обов’язком самостійно визначати предмет закупівлі. Також законодавством передбачено право, а не обов’язок Замовника визначити окрему частину предмета закупівлі (лот), у разі якщо він вважає це доцільним. Метою закупівлі є придбання предметів, які забезпечать потребу Замовника у обладнанні для збору твердих побутових відходів. Таким чином, вважаємо ділення на лоти в рамках цієї закупівлі недоцільним та неефективним. Принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них означає, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Також усі без винятку учасники мають право вільного доступу до інформації про закупівлі. Тендерна документація складена таким чином, щоб не допустити дискримінації між учасниками та забезпечити відкритість та прозорість на всіх стадіях проведення закупівлі та рівні можливості для потенційних учасників. Щодо пунктів 5,18 пояснюємо: Відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель передбачає оприлюднення документів, які стосуються процедур закупівлі, на веб-порталі уповноваженого органу та вільний доступ до них. Дані принципи є важливими на кожному етапі закупівельного процесу, забезпечуючи сприятливе середовище для конкуренції. Крім того, завдяки даним принципам забезпечується закупівля найкращої якості товарів, робіт та послуг за найвигіднішою ціною. Принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель шляхом належного інформування громадянського суспільства щодо кількісних та якісних аспектів участі у закупівлі суб’єктів господарювання, функціональних вимог до предмета, який не належить до реально існуючих потреб замовника. Тобто, визначення поняття «гіршого товару» надає можливість учасникам реально оцінити потребу Замовника та надати пропозицію на товар, який задовольнить цю потребу у повному обсязі, за що учасник отримує оплату з бюджетних коштів. Закупівля гіршого товару є недопустима при здійсненні державних закупівель. Щодо пунктів 6, 16, 17 пояснюємо: Відповідно до ст. 22 Закону Тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Для здійснення оцінки реальних технічних характеристик товару, що пропонує учасник Замовником визначена вимога надання фотографій товару. Адже досить широко поширені випадки, коли недобросовісні учасники вважають якісні вимоги Замовника нікчемними та вказують у тендерній пропозиції технічні характеристики товару, які не відповідають дійсності. Саме тому, під час здійснення оцінки тендерних пропозицій Замовник має намір ознайомитися із товаром шляхом отримання реальних якісних кольорових фотографій товару, що пропонується. Також, відповідно до статті 31 Закону Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Замовник повинен діяти в межах Закону, саме тому Замовником у Тендерній документації зазначено: «Учасник торгів у складі тендерної пропозиції надає довідку в довільній формі про те, що Учасник зобов’язується дотримуватись умов технічного завдання тендерної документації з зазначенням чітких технічні характеристик та параметрів запропонованого товару, враховуючи вимоги ДСТУ8476:2015 з обов’язковим дотриманням вимог Замовника.» та вимогу, що «Якщо пропозиція учасника не відповідає технічним вимогам Замовника тендерна пропозиція може бути відхилена.» Щодо пунктів 2,3,4, 7-15, 19 пояснюємо: Згідно зі статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Чинне законодавство не містить жодної норми, яка зобов’язує складання технічних вимог до предмета закупівлі лише у межах стандартів, крім того предмет закупівлі не підлягає обов’язковій сертифікації. Таким чином Замовник має право встановлювати додаткові вимоги до технічних характеристик, відповідно до власних виробничих потреб. Зокрема щодо п. 2,3,4 Технічні вимоги і якісні характеристики до контейнерів пластикових для збору твердих побутових відходів 240 літрів складені таким чином, щоб не суперечити вимогам стандарту EN 840-1. Так, Замовником зазначений допустимий діапазон габаритних розмірів контейнерів не більше 735x580x1095, що відповідає межам визначеним у EN 840-1. Варто відмітити, що визначений стандарт EN 840-1 містить загальні настанови для уніфікації виготовлення контейнерів, проте не регламентує детальні технічні характеристики, які можуть вплинути на якість контейнера відповідно до особливих потреб замовника та користувачів. Так, враховуючи попередню експлуатацію аналогічного обладнання Замовником було встановлено вимогу, що стінки контейнера обладнані додатковими подвійними ребрами жорсткості по всій висоті стінок контейнера зі всіх сторін для забезпечення більшої жорсткості під час не передбачених стандартом EN 840-1 навантажень. Також Замовником перебачено необхідність наявності додаткового технологічного відливу, борту по всьому периметру горловини контейнера, що впливає на більш зручне використання контейнерів користувачами. Зокрема щодо п. 7-10 Технічні вимоги і якісні характеристики до Контейнер металевий для роздільного збору твердих побутових відходів 1100 літрів з плоскою пластиковою кришкою складені таким чином, щоб не суперечити вимогам стандартів ДСТУ 8476:2015 та EN 840-2. Варто відмітити, що визначені стандарти містять загальні настанови для уніфікації виготовлення контейнерів, проте не регламентує детальні технічні характеристики, які можуть вплинути на якість контейнера відповідно до особливих потреб замовника та користувачів. Так, враховуючи попередню експлуатацію аналогічного обладнання Замовником було встановлено вимогу, що чаша та боковини контейнера повинні бути виготовлені з суцільного листа металу шляхом глибокого штампування з наявністю непаралельних штампованих ребер жорсткості на передній, задній стінці контейнера та бокових стінках контейнера; не менше 20 ребер жорсткості на передній та задній стінці контейнера виготовлених методом багаторівневого штампування (лист металу з трьома ступенями по висоті) для забезпечення більшої жорсткості стінок контейнера під час не передбачених стандартами ДСТУ 8476:2015 та EN 840-2 навантажень. Також Замовником перебачено, що днище контейнера має бути заокругленої форми та обладнане зливним пристроєм для зручного видалення вологи і дезінфікуючих розчинів при санобробці. Також, під час експлуатації контейнерів було встановлено, що контейнери, корпус вузлу кронштейну захвату та підйому яких виконаний методом багаторівневого штампування без зварного з'єднання з одного цільного листа металу товщиною не менше ніж 2 мм та мають вбудовані підсилювачі товщиною металу не менше ніж 2 мм, більш якісні та мають доший строк експлуатації. Крім того, враховуючи посилені навантаження вузлу захвату та підйому контейнера для забезпечення ремонтопридатності контейнера і тривалого терміну його експлуатації він повинен кріпитися до корпусу контейнера болтовим з'єднанням. Корпус вузла захвату має бути закритим і щільно прилягати до стінки контейнера по всьому периметру для запобігання попадання вологи всередину вузла, що може призвести із сплином часу до виникнення іржі та корозії. Зокрема щодо п. 11-12 Замовником з урахуванням того, що колеса контейнерів є важливим елементом, встановлено, що колеса із поліпропілену мають кращий опір значним навантаженням. Замовником достеменно відомо, що існують потенційні постачальники, які можуть запропонувати контейнер обладнаний поліпропіленовими колесами, діаметром не менше 200 мм, які витримують вантажопідйомність не менше 250 кг. Також з метою надійності та довготривалої експлуатації, кронштейни для утримання коліс повинні кріпитися до корпусу контейнера методом зварювання та бути виготовленими зі сталі товщиною не менше 4 мм обладнанні вбудованим підсилювачем товщиною не менше 4 мм. Варто зазначити, що від показника товщини металу напряму залежить експлуатаційні характеристики і термін служби даного вузла, чим тонший метал, тим швидше та сильніше він буде піддаватися деформації під час ударних навантажень. Зокрема щодо п. 13-15 По периметру верхньої частини контейнер має бути обладнаний рамою з труби квадратного перетину не менше 20 на 20 мм та не більше 30 на 30 мм, яка забезпечує кращу витримку навантажень на вигин і скручування. Замовником визначений оптимальний діапазон ваги металевих контейнерів для збору побутових відходів 1100 л у межах не менше 80 кг та не більше 90 кг з урахуванням фактичної ваги сміття та особливостей обслуговуючої техніки. Для забезпечення ідентифікації товару, зручного нанесення логотипів на написів, на контейнерах повинно бути виготовлено методом штампування на передній, задній стінці контейнера місце для розміщення логотипів замовника, відповідно до розмірів, які зазначені Замовником у Тендерній документації. Щодо пунктів 20 пояснюємо: Відповідно до ст. 22 Закону у тендерній документації Замовник зобов’язаний зазначити кількість товару та місце його поставки; строки поставки товарів; проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Замовником визначено, що загальна кількість товару складає 1 202 штуки, місце поставки Товару: 85612, Донецька обл., Покровський р-н, м. Курахове, вул. Лермонтова, буд. 4Б, доставка Товару здійснюється на адресу Покупця партіями протягом 3 календарних днів з дати отримання Постачальником письмової заявки від Замовника, після чого останнім здійснюється його оплата, що відповідає проекту договору. Таким чином, Замовником виконано вимоги Закону та з урахуванням реальної потреби, враховуючи терміни та порядок фінансування, дії карантинних обмежень, та інші умови, кількість партії товару буде визначена після укладення договору відповідно до істотних умов договору про закупівлю. Щодо пунктів 21 пояснюємо: Відповідно до ст. 22 Закону у тендерній документації Замовник зобов’язаний зазначити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. Враховуючи вимоги ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), враховуючи вимоги Тендерної документації. Враховуючи, що Замовником закуповується не стандартне обладнання для роздільного збору побутових відходів, Замовник вважає за потрібне перевірити досвід потенційних учасників, щодо виконання аналогічного договору. Замовником достеменно відомо, що існують потенційні постачальники, які можуть підтвердити досвід постачання аналогічного обладнання. Варто зазначити, що закупівля якісного обладнання забезпечить бережливе, ощадне витрачання бюджетних коштів, тобто мінімум витрат для подальшого обслуговування та уникнення заміни непридатного обладнання. Саме тому, під час установлення технічних вимог до предмета закупівлі, Замовник, витрачаючи бюджетні кошти, керується, насамперед, принципом економії для забезпечення оптимальної пропорції «ціна – якість» на довгостроковий період. Підсумовуючи вище наведе, Замовником оприлюднено Тендерну документацію, яка відповідає усім вимогам чинного законодавства, у тому числі із дотриманням чинних принципів здійснення закупівлі, встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» тому відсутня необхідність внесення змін.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо невідповідності умов тендерної документації нормам чинного законодавства

Номер: d8d559f72ad34283960bf7938db32a35
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-16-002697-c.c3
Назва: Вимога щодо невідповідності умов тендерної документації нормам чинного законодавства
Вимога:
Комунальним підприємством «Міська служба єдиного замовника» Курахівської міської ради у закупівлі з ідентифікатором UA-2021-03-16-002697-с, передбачено, що предметом закупівлі є (Контейнери для збору твердих побутових відходів). Предмет закупівлі включає в себе три найменування, а саме: - Бокси для роздільного збору пластику, скла, паперу; - Контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 240 літрів; - Контейнер металевий для роздільного збору твердих побутових відходів 1100 літрів з плоскою пластиковою кришкою. Замовник не розділяючи дану закупівлю на Лоти порушує норми ст. 5 ЗУ Про публічні закупівлі. Оскільки вказане об’єднання різних за технічними характеристиками та способом виробництва товарів дискримінує нас та інших потенційних Учасників які не мають змоги запропонувати усі найменування товару, що входять у предмет Закупівлі. Маючи змогу виконати поставку контейнерів пластикових для збору твердих побутових відходів 240 літрів за найбільш оптимальними цінами, наше підприємство не має змоги прийняти участь у закупівлі. Вказуємо, що оскільки наше підприємство не займається продажем боксів для роздільного збору пластику, паперу, скла, та не займається продажем контейнерів металевих для роздільного збору для нас вимога щодо об’єднання трьох найменувань товару в один предмет закупівлі є дискримінаційною. З цього випливає, що умови закупівлі викладені таким чином, щоб лише Учасник який має домовленість із Замовником може повноцінно прийняти участь у закупівлі та запропонувати всі найменування товарів які входять до предмету закупівлі. Ми та інші ж Учасники які не мають змоги запропонувати одне із найменувань обмежені у прийняті Участі у закупівлі. Також зазначаємо, що якщо для одних Учасників це не є дискримінацією, то це не означає що для інших Учасників це не буде дискримінацією. Отже, для того, щоб уникнути дискримінації та для того, щоб закупівля була проведена в умовах конкурентного середовища просимо Замовника здійснити розділення предмету закупівлі на лоти та виокремити в один Лот контейнери пластикові для збору твердих побутових відходів 240 л..
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник забезпечує рівні можливості участі у закупівлі як виробників, так і дистриб’юторів. Відповідно до пункту 34 частини першої статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Згідно зі статтею 32 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі подання для участі у відкритих торгах - менше двох тендерних пропозицій, таким чином, Законом передбачено необхідність конкуренції для успішного здійснення закупівлі. Для проведення процедури закупівлі має бути не менше двох пропозицій, крім випадків застосування замовником переговорної процедури закупівлі. Згідно зі статтею 21 Закону України «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель та повинно містити назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Змістом норм чинного Законодавства Замовник наділений обов’язком самостійно визначати предмет закупівлі. Також законодавством передбачено право, а не обов’язок Замовника визначити окрему частину предмета закупівлі (лот), у разі якщо він вважає це доцільним. Метою закупівлі є придбання предметів, які забезпечать потребу Замовника у обладнанні для збору твердих побутових відходів. Таким чином, вважаємо ділення на лоти в рамках цієї закупівлі недоцільним та неефективним.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Про усунення дискримінаційних вимог

Номер: 17ac22d01f074aafa505d5a843ba8ad0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-16-002697-c.c2
Назва: Про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Наше підприємство бажає прийняти участь у закупівлі оголошеній Комунальним підприємством «Міська служба єдиного замовника» Курахівської міської ради з ідентифікатором UA-2021-03-16-002697-с, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлене прийняти участь. Зазначене пояснюємо наступним: Замовник зазначив, що предметом закупівлі є (Контейнери для збору твердих побутових відходів)» який включає в себе три найменування: - Бокси для роздільного збору пластику, скла, паперу; - Контейнер пластиковий для збору твердих побутових відходів 240 літрів; - Контейнер металевий для роздільного збору твердих побутових відходів 1100 літрів з плоскою пластиковою кришкою. При вивчені даної тендерної документації виявили, що закупівля не має поділу на лоти. Наше підприємство будучи виробником боксів для роздільного збору пластику,скла, паперу, та не будучи виробником та не займаємося продажем контейнерів пластикових для збору твердих побутових відходів 240 літрів та контейнерів металевих для роздільного збору твердих побутових відходів 1100 літрів з плоскою пластиковою кришкою не має можливості прийняти участь у закупівлі. Оскільки закупівля здійснюється одним лотом, Учасник повинен подати пропозицію на три найменування товару які входять в предмет закупівлі. Тобто Учасник позбавляється права на участь у разі відсутності можливості запропонувати і контейнери і бокси згідно закупівлі. Зазначене призводить до порушення норм ч. 2 ст. 5 ЗУ Про публічні закупівлі, а саме норми яка стосується того, що « Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах» В даному випадку закупівля не може бути проведена на рівних умовах. Оскільки Не виробляючи, або не маючи можливості придбати для подальшого продажу у цій закупівлі хоча б одного найменування яке входить до складу предмета закупівлі, Учасник автоматично позбавляється можливості прийняти участь у закупівлі. В такому випадку закупівля відбудеться із обмеженою кількістю Учасників, що в подальшому може призвести до перевитрат бюджету. Адже за відсутності умов конкуренції, відсутня можливість закупити товар високої якості за нижчою ціною. Тому вважаємо за доцільне розділити предмет закупівлі на лоти. Просимо Замовника виокремити в окремий лот бокси для роздільного збору пластику, скла, паперу. Зазначене необхідно для збереження конкуренції. Також зазначаємо, що якщо для одних Учасників це не є дискримінацією, то це не означає що для інших Учасників це не буде дискримінацією. Повідомляємо, що у випадку відсутності реакції з боку Замовника на дану вимогу ми будемо змушені звертатися зі Скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник забезпечує рівні можливості участі у закупівлі як виробників, так і дистриб’юторів. Відповідно до пункту 34 частини першої статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Згідно зі статтею 32 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі подання для участі у відкритих торгах - менше двох тендерних пропозицій, таким чином, Законом передбачено необхідність конкуренції для успішного здійснення закупівлі. Для проведення процедури закупівлі має бути не менше двох пропозицій, крім випадків застосування замовником переговорної процедури закупівлі. Згідно зі статтею 21 Закону України «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель та повинно містити назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Змістом норм чинного Законодавства Замовник наділений обов’язком самостійно визначати предмет закупівлі. Також законодавством передбачено право, а не обов’язок Замовника визначити окрему частину предмета закупівлі (лот), у разі якщо він вважає це доцільним. Метою закупівлі є придбання предметів, які забезпечать потребу Замовника у обладнанні для збору твердих побутових відходів. Таким чином вважаємо ділення на лоти в рамках цієї закупівлі недоцільним та неефективним.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Усунення дискрімінаційніх вимог в документації

Номер: d05734937b544764a90a095fbdeaf5a0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-16-002697-c.b1
Назва: Усунення дискрімінаційніх вимог в документації
Вимога:
Категорично вимагаємо внести зміни в тендерну документацію містящу дискримінаційні вимоги які звужують коло потенційних учасників по частині технічних характеристик предмету закупівлі ,а саме:. У додатку 4 до тендерної документації на вказану вище закупівлю замовник вимагає «Для надання більшої жорсткості, підвищення стійкості при навантаженнях чаша та боковини контейнера повинні бути виготовлені з суцільного листа металу шляхом глибокого штампування з наявністю непаралельних штампованих ребер жорсткості на передній, задній стінці контейнера та бокових стінках контейнера. Не менше 20 ребер жорсткості на передній та задній стінці контейнера виготовлених методом багаторівневого штампування (лист металу з трьома ступенями по висоті).» Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що сертифікатом відповідності товару ДСТУ 8476:2015 або EN 840-3, відповідність до якого вимагає Замовник, жодним пунктом не передбачено та не встановлена обов’язкова наявність «Не менше 20 ребер жорсткості на передній та задній стінці контейнера виготовлених методом багаторівневого штампування (лист металу з трьома ступенями по висоті)», а тому зазначена вимога є дискримінаційною та являється особливістю виготовлення контейнерів конкретного виробника. Увесь перелік вимог до предмету закупівлі за сукупністю характеристик детально описує особливості конструкції контейнерів виробництва заводу «Сантекс» Білорусь. На сьогоднішній день серед виробників немає більше двох які виробляють продукцію яка має комплекс зазначених в ТД замовника, особливостей а особливо 20 непаралельності ребер жорсткості трьохроівнего штампування . Таким чином замовник, штучно обмежуючи коло учасників шляхом їх дискримінації, намагається придбати продукцію заводу Сантекс у фірми її представника Ренток або ж у його партнерської фірми Автофаворит ЄДРПОУ: 36926941,що регулярно виступає в тандемі з Ренток по аналогічним закупівлям, по завищеній цені з метою реалізувати корупційну складову. Зазначені «Не менше 20 ребер жорсткості на передній та задній стінці контейнера виготовлених методом багаторівневого штампування (лист металу з трьома ступенями по висоті)» впливають лише на зовнішній вигляд контейнеру, а не його додаткову функцію як укріплення стінок контейнера, що підтверджується досвідом експлуатації контейнерів виробництва таких ведучіх фірм як Мева ,Шефер та ін.З огляду на викладене вище, вказана вимога додатку 3 до тендерної документації не передбачена документом, який підтверджує відповідність товару ДСТУ 8476:2015 або EN 840-3, ця вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників закупівлі. Вимагаємо виключити вказану вимогу з тендерної документації на зазначену вище закупівлю.В той же час ставимо Вам на увагу що в аналогічних ситуаціях вже мали прецеденти позитивнеого рішення антимонопольного комітету задовільнення скарги учасника що до видалення дискримінаційних вимог замовника відносно надмірних детвлізацій конструкції контейнерів.Документи надаються
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Замовником складена технічна специфікація враховуючи всі особливості експлуатації контейнерів та забезпечено високий рівень конкуренції декількох виробників за всіма технічними параметрами. Вимога стосовно наявності на передній та задній стінці не менше 20 ребер жорсткості на передній та задній стінці, виготовлені методом багаторівневого штампування (лист металу з трьома ступенями по висоті) обґрунтовується необхідністю надання більшої жорсткості, підвищення стійкості при навантаженнях контейнера. Учасники можуть надавати пропозиції та пропонувати контейнери різних виробників із більшою кількістю ребер жорсткості. Відповідно до вимог чинного законодавства зміст сертифікату відповідності товару повинен підтверджувати відповідність визначеного товару вимогам ДСТУ 8476:2015 або EN 840, відповідно до вимог Тендерної документації. Весь перелік вимог до предмету закупівлі за сукупністю характеристик детально описує особливості експлуатації контейнерів та відповідні якісні вимоги, що забезпечить довший строк їх використання. Технічні специфікації не містять посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Тендерна документація містить вираз "або еквівалент". Надані Вами додатки не містять підтвердження наявності дискримінаційних вимог та не стосуються предмету закупівлі. Таким чином тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників та складена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тому вважаємо недоцільним внесення зазначених Вами змін.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Так