-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О250102 Бахмач – Часниківка – /М-02/ на ділянці км 0+000 – км 10+200 (ДК 021:2015 - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»)
1. Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції - тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою. 2. Інформація про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначена у п. 2 "Забезпечення тендерної пропозиції" розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації.
Завершена
23 364 133.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 117 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 117 000.00 UAH
Період оскарження:
15.03.2021 16:39 - 11.04.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
дискримінація учасників
Номер:
3773f6a380624ad1aaf5424a91143ecd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-15-002873-a.a1
Назва:
дискримінація учасників
Вимога:
Відповідно до розділу 4 Наказу № 203 від 21.12.2015 року «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» визначено: «Скасувати нормативні документи України з 01 липня 2016 року: 1. ДСТУ ISO 14001:2015 – Системи екологічного управління.» та до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі в Україні № 93 від 26.01.2018 року «Про визначення такими, що втратили чинність, деяких наказів», Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2018 р.за № 194/31646, що виконання робіт (надання послуг) в дорожньо-будівельній галузі не потребують отримання сертифікату ISO. Тому враховуючи вищевикладене та керуючись пунктом 4 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" вимагаємо внести зміни до тендерної документації вилучивши з неї наступні вимоги, щодо подання таких документів:
1. копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010));
2. копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ISO 9001:2015 не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копією звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі – не пізніше, ніж за один рік до дати проведення електронного аукціону;
3. копію сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на будування та ремонтування автомобільних доріг і автомагістралей (42.11.2), будування інших інженерно-технічних споруд (42.99), що повинен бути дійсними на дату проведення електронного аукціону.
Відповідно до пункту 3 розділу 1 ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі" (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) не вказано, що Замовник робіт має право вимагати від Учасника підтвердження обсягів робіт та кількості об'єктів. Тому враховуючи вищевикладене та керуючись пунктом 4 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" вимагаємо внести зміни до тендерної документації вилучивши з неї наступні вимоги, щодо подання таких документів:
1. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт (надання послуг) на одному об’єкті ремонту в обсязі не менше об’ємів робіт (послуг), визначених Замовником в тендерній документації в натуральних величинах, які становлять:
Відомість розрахунку обсягу ключових (основних) робіт (послуг) складена
відповідно до технічного завдання (Додатку № 8 до цієї тендерної документації)
№
п/п Найменування робіт (послуг) в аналогічних договорах Обсяг робіт (послуг) згідно з технічним завданням тендерної документації
1 2 3
1 Влаштування вирівнюючого шару із ЩПС 440 м3
2 Влаштування вирівнюючого шару з а/б суміші 3350 т
3 Влаштування верхнього шару покриття з а/б суміші 33100 м2
4 Влаштування дорожньої розмітки 5,5 км
В разі не усунення даних порушень наше підприємство буде вимушене подати на вимоги тендерної документації скаргу до Антимонопольного Комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.03.2021 17:41
Вирішення:
Як орган державної влади, який уповноважений реалізувати державну політику у сфері будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення (далі – Доріг) на території Чернігівської області Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації (далі - Управління) при закупівлі послуг з ремонту Доріг окрім законів та підзаконних нормативно-правових актів у сфері будівництва керується у тому числі й вимогами Регіональної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2019 – 2022 роки (далі - Програма), затвердженої рішенням шістнадцятої сесії обласної ради сьомого скликання від 20 грудня 2018 року № 9-16/VII. У процесі реалізації завдань і заходів вказаної Програми щодо нового будівництва, капітального та поточного ремонту Доріг має забезпечуватися гарантійний строк експлуатації об'єктів капітального та поточного середнього ремонтів Доріг згідно з державними будівельними нормами.
Ураховуючи таку важливість такого об’єкту інфраструктури як дороги загального користування місцевого значення при закупівлі послуг їх поточного середнього ремонту, Замовник має забезпечити якість виконаних робіт і своєчасне їх виконання, і ще на етапі відбору виконавця переконатися у можливості Учасників надати послуги не лише за найнижчою ціною (що часто впливає на якість послуг, оскільки учасники економлять на обладнанні та/або матеріалах, що негативно відображається на якості послуг), але і якісно та у встановлені терміни.
Процедури закупівлі послуг середнього ремонту автомобільних доріг, які оголошені Замовником, передбачають єдиним критерієм визначення переможця ціну. Ураховуючи важливість кінцевого результату надання послуг середнього ремонту автомобільних доріг для територіальної громади Чернігівської області та регіону в цілому Замовника окрім цінового критерію також цікавить можливість надання послуг якісно та у встановлені терміни. Зважаючи на це Управлінням у ТД і встановлюються конкретні вимоги.
Замовник висунув вимогу щодо надання Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 з метою забезпечення населення якісним результатом надання послуг.
Так, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі в Україні № 93 від 26.01.2018 «Про визначення такими, що втратили чинність, деяких наказів» не встановлено, що ДСТУ ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 втратили свою чинність, вони є діючими на території України і застосовуються для демонстрації відповідності підприємств установленим вимогам до системи управління якістю та здатності підприємства постачати послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також відповідають встановленим законодавчим та регламенту вальним вимогам. Наявність запровадженого стандарту ISO 14001 є переконливим доказом результативності наявної на підприємстві системи екологічного управління, що є дуже важливим для такої екологічно шкідливої сфери як будівництво та ремонт доріг.
Пунктом 4 ч. 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) передбачено, що у тендерній документації зазначаються інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Водночас до ч. 3 ст. 22 Закону надає Замовнику право включити до тендерної документації також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей), котрий підтверджує відповідність Замовника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується п. 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативно-правової документації і не містить жодних дискримінаційних елементів.
Аналогічною є і вимога щодо надання сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015. Вона обґрунтована тим, що охорона навколишнього природного середовища у процесі будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатаційному утримання автомобільних доріг повинна здійснюватись відповідно до законів України, ратифікованих Україною міжнародних конвенцій та угод щодо охорони навколишнього середовища шляхом зниження впливу на нього дорожньої складової автомобільно-дорожнього комплексу, зокрема: збільшення частки заходів з охорони навколишнього природного середовища при будівництві, реконструкції і ремонті об'єктів дорожнього господарства. Це в повній мірі відповідає основним завданням і заходам Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки.
Діяльність підприємств і організацій, які входять до сфери управління Державної служби автомобільних доріг України, повинна бути направлена на запобігання (мінімізацію) негативного впливу на навколишнє природне середовище. Однією з найбільш значимих міжнародних природоохоронних ініціатив в галузі екології є міжнародні стандарти серії ISO 14000. Типові положення цих стандартів полягають у розробці загальної системи екологічного управління структури, правової відповідальності, практичних методів, процедур, ресурсів для впровадження екологічної політики організації.
В сучасних економічних умовах ремонт автомобільних доріг необхідно проводити, враховуючи аспекти енергозбереження. Завданням економії енергоресурсів в дорожньому будівництві є економія нафтопродуктів та покращення екологічного стану навколишнього середовища.
Зважаючи на це вимога щодо наявності у виконавця робіт якісної системи екологічного управління є вкрай важливою для забезпечення належної якості послуг.
Слід зазначити, що позиція Уповноваженого органу щодо встановлення у тендерній документації вимог щодо наявності в учасників сертифікатів ISO 9001:2015 та/або ISO 14001:2015 зводиться до того, що ТАКА ВИМОГА НЕ Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ (зокрема рішеннями постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 та № 2309-р/пк-пз від 06.02.2020 Колегією АМКУ відмовлено в задоволенні скарг в частині вказівки скаржників на те, що вимога щодо надання сертифікатів є неправомірною).
Стосовно вимоги про підтвердження виконання обсягів робіт слід зазначити наступне.
Абзац 3 пункту 2 статті 16 Закону надає право замовнику встановити такий кваліфікаційний критерій як наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договорів за предметом закупівлі договору (договорів), однак не містить жодних визначень чи обмежень щодо поняття «аналогічний договір». Мінекономіки є Уповноваженим органом, однією з функцій якого є регулювання державної політики у сфері закупівель, офіційною позицією якого є те, що перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», визначається замовником САМОСТІЙНО, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону (роз’яснення, опубліковане на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України у відповідь на запит 111/2017).
Крім того, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства» від 17.08.2020 № 1572 визначено, що при закупівлі робіт з будівництва автомобільних доріг аналогічним за предметом закупівлі договором може вважатися договір на поточний середній ремонт. Який містить виконання видів робіт, що подібні основним (ключовим) видам робіт, передбаченим предметом закупівлі та рекомендується, щоб замовник в тендерній документації зазначав перелік основних (ключових) видів робіт.
Якщо звернутися до рішень АМКУ, то в більшості з них скаржники ставили питання щодо незаконності внесення до вимог аналогічності умов щодо певного строку дії договору, конкретних контрагентів, умов щодо порядку прийняття виконаних робіт, бюджетного фінансування, тощо. У більшості рішень АМКУ ґрунтується на тому, чи довів та документально підтвердив замовник необхідність встановлення такої вимоги, чи ні. В разі, якщо замовник доводить і підтверджує встановлення таких вимог, АМКУ визнає їх законними і відхиляє скаргу.
У випадку з закупівлею послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення по Чернігівській області, Управління, виконуючи покладене на нього Програмою та Положенням про Управління завдання забезпечити як якісне, так і своєчасне поліпшення дорожнього покриття, та тривалу подальшу експлуатацію автомобільних доріг, для реалізації найбільшої ефективності використання бюджетних коштів ставить конкретні вимоги до учасників в частині досвіду виконання аналогічних договорів.
У випадку з даною закупівлею технічне завдання передбачає певний склад робіт та обсяг надання послуг поточного ремонту автомобільної дороги загального користування. Тому Замовник має переконатися, що Учасник спроможний виконати саме такий вид робіт, який вимагається проектною документацією, і вже здійснював саме такий обсяг послуг.
Зважаючи на викладене, Замовник не вбачає підстав вважати вимоги, наведені у тендерній документації дискримінаційними.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.04.2021 19:03
Вимога
Є відповідь
стосовно відхилення тендерної пропозиції
Номер:
e05fd7ec0e1c4a5694304caafda3a011
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-15-002873-a.b2
Назва:
стосовно відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
стосовно відхилення тендерної пропозиції
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога_Бахмач-Часниківка.docx 14.05.2021 17:49
- Бахмач-Часниківка.pdf 19.05.2021 14:46
Дата подачі:
14.05.2021 17:49
Вирішення:
У Замовника відсутні підстави про скасування прийнятого рішення, щодо дискваліфікації ТОВ «Бахмачгазбудсервіс».
Статус вимоги:
Не задоволено