• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний ремонт вул. Перемоги в с. Вереси Житомирського району Житомирської області

Завершена

529 836.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 298.36 UAH
Період оскарження: 15.03.2021 14:42 - 26.03.2021 23:00
Вимога
Відхилено

Дискримінація учасників.

Номер: 35bdc05474bb4ff2b84883d5eba23475
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-15-004152-c.a1
Назва: Дискримінація учасників.
Вимога:
Управлінням розвитку села Вереси Житомирської міської ради (надалі - Замовник) було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів на: «Поточний ремонт вул. Перемоги в с. Вереси Житомирського району Житомирської області» ДК 021:2015: 45233142-6 Ремонт доріг. Названі торги були оголошені на сайті prozorro.gov.ua 15.03.2021 року, ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-15-004152-c. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, замовником 19 березня 2021 року до вказаної вище закупівлі було внесено ряд змін до Додатоку 1 до тендерної документації п. 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, п.п. 2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Проаналізувавши інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі, викладені Замовником у Додатку 2 до тендерної документації, з урахуванням обсягу необхідних робіт, та внесені Замовником зміни з приводу наявності не менше 20 працівників та наявності 2-ох працівників з охорони праці не відповідають дійсності, так - як виконання вказаних Замовником робіт здійснюється фактично спеціальною технікою, а тому вказана Замовником кількість працівників зазначена не об'єктивно. Крім того, Згідно зі ст. 15 Закону «Про охорону праці» така служба обов’язково повинна бути створена на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб у відповідності з Типовим положенням про службу охорони праці. Також має бути розроблено Положення про службу охорони праці цього підприємства, визначено структуру такої служби, її чисельність, основні завдання, функції та права її працівників. На підприємствах з кількістю працівників менше 50 чоловік функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва (суміщення) особи, які мають відповідну підготовку. А на підприємствах з кількістю працівників менше 20 для виконання функцій служби охорони праці можуть на договірних засадах залучатися сторонні фахівці, які мають не менше трьох років виробничого стажу і пройшли навчання з охорони праці. Підсумовуючи вище викладене, в порушення вимог ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, Замовником безпідставно було встановлено дискримінуючи вимоги, які суттєво обмежують коло учасників торгів, у зв’язку з чим ВИМАГАЄМО: Скасувати внесені 19 березня 2021 року Замовником зміни до закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-15-004152-c.), як такі, що дискримінують учасників торгів та обмежують коло їх учасників. В разі залишення вимоги без задоволення залишаємо за собою право на звернення до органу оскарження у сфері публічних закупівель – Антимонопольного комітету України відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: 1. Змінами внесеними до тендерної документації встановлена вимога щодо 20 штатних працівників у зв’язку із тим, що строки виконання робіт по предмету закупівлі становлять до 17.05.2021. Враховуючи викладене, Замовник зацікавлений у якнайшвидшому виконанні робіт. Твердження у вимозі щодо виконання робіт виключно механізмами, а не людьми є абсурдною, оскільки керування, доставка механізмів, а також матеріалів на об’єкт здійснюється транспортними засобами та механізмами під керуванням людей (водіїв, механізаторів). Крім того, до виконання робіт обов’язково залучаються інженерно-технічні працівники, шляхові робітники, кошторисник (під час складання кошторисної документації), механік (під час підготовки до використання машин та техніки). Також, в зв’язку із епідеміологічною ситуацією щодо поширення коронавірусної інфекції на території України та можливістю відсутності працівників учасників в зв’язку із можливими захворюваннями, вимога щодо наявності саме вказаної кількості працівників є мінімально необхідною для забезпечення виконання робіт у визначений строк та можливістю своєчасної заміни працівників, що в подальшому не вплине на виконання робіт. Однак, Замовником прийнято рішення про наявність не менше 20 працівників, які також можуть бути залучені учасником по трудовому або цивільно-правовому договору. 2. Твердження у вимозі, що Замовник вимагає інформацію та документи про наявність служби охорони праці також не відповідає дійсності. Також від учасників не вимагалось надання положення про службу охорони праці. Замовник у складі тендерної документації встановив вимоги щодо наявності в учасника працівників, які пройшли навчання з охорони праці та мають відповідні посвідчення. Так, Законом України «Про охорону праці» визначено обов’язковість проходження навчань працівниками з питань охорони праці. А саме відповідно до ст. 18 Закону України «Про охорону праці» ч. 1 ст.18. «Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії» ч. 6 ст. 18 «Не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці» ч. 7 ст. 18 «У разі виявлення у працівників, у тому числі посадових осіб, незадовільних знань з питань охорони праці, вони повинні у місячний строк пройти повторне навчання і перевірку знань» Враховуючи викладене, вимога Замовника про підтвердження наявності в учасника працівників, які пройшли навчання з питань охорони праці є законною.
Статус вимоги: Відхилено