• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів за адресою: м. Київ, Солом’янський район, вул. Волинська, 4 - вул. Ушинського, 7

Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації , просп. Повітрофлотський, 41, м. Київ, 03020. Категорія Замовника: Відповідно до пункту 1 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі".

Завершена

633 750.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 337.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2021 11:26 - 19.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

усунути необгрунтовані дискримінаційні вимоги

Номер: b78dbcc4d12b48b1b4a4908644c97bec
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-15-003719-b.c1
Назва: усунути необгрунтовані дискримінаційні вимоги
Вимога:
У Додатку 3 до Оголошення у пункті 18 вимагається від учасників надання "Схема асфальтового покриття об’єкту, погоджена з обслуговуючою організацією та житлово-експлуатаційною дільницею, або лише з обслуговуючою організацією, якщо об’єкт відновиться до некомунальної форми власності із зазначенням розмірів та основних технічних характеристик" Статтею 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовнику дозволено встановлювати критерії наявності обладнання, матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації, аналогічного досвіду, фінансової спроможності. В якості тлумачення згаданої статті та деталізації волі законодавця у сфері підготовки тендерних документацій/оголошень про проведення спрощених закупівель, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1572 від 17.08.2020, затверджено «Методичні рекомендації щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства». Ані вказаний Закон, ані Методичні рекомендації не містять норм дозвільного характеру, які б давали право Замовнику встановлювати у Оголошенні критерій «НАЯВНОСТІ СХЕМИ АСФАЛЬТОВОГО ПОКРИТТЯ ОБ’ЄКТУ, ПОГОДЖЕНОЇ З ОБСЛУГОВУЮЧОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ТА ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНОЮ ДІЛЬНИЦЕЮ, АБО ЛИШЕ З ОБСЛУГОВУЮЧОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ, ЯКЩО ОБ’ЄКТ ВІДНОВИТЬСЯ ДО НЕКОМУНАЛЬНОЇ ФОРМИ ВЛАСНОСТІ ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ РОЗМІРІВ ТА ОСНОВНИХ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК». Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Мінекономрозвитку №708 від 15.04.2020 р.(далі – Порядок). Згідно з пунктом 1 Розділу І Порядку, цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Пункт 3 Розділу ІІ Порядку регламентує, що під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Таким чином, для проведення публічних закупівель саме ЗАМОВНИК визначає об’єкти, які підлягають капітальному ремонту, їх розміри, робить відповідні креслення, визначає орієнтовну вартість матеріалів, робіт та інших витрат, відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 та інших галузевих будівельних норм. Відтак, КРЕСЛЕННЯ І СХЕМИ об’єктів будівництва обов’язково мають бути саме у Замовника, якщо він оглядає ушкоджені місця дороги і проводить відповідні виміри. Відповідно до п. 3 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зазначається зокрема: 3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг. Отже, якщо замовник бажає, аби підрядник був ознайомлений та погодився зі схемами та кресленнями об’єктів капітального ремонту, він може у складі Оголошення про проведення спрощеної закупівлі подати відповідні креслення. Натомість, замовником цього зроблено не було. Чинним законодавством не вимагається від учасників подавати у складі пропозиції у спрощених закупівлях схеми та креслення об’єктів будівництва. На нашу думку вимога Замовника про надання погодженої схеми об’єкта будівництва є протизаконною та дискримінаційною, оскільки змушує учасника витрачати додатковий час на пошуки відповідальної особи, яка узгодить креслення, виїздити на об’єкт будівництва, розробляти відповідні схеми та креслення, у разі неточностей – переробляти і повторно звертатися за погодженням. Вказана нерівність у ставленні до учасників підтверджується також і тим, що Замовник не надає конкретних контактів осіб, які погоджують супроводжують виготовлення креслень і погоджують їх, а за наданими контактами відповідають посадові і службові особи балансоутримувача доріг, які запевняють, що не мають відношення до закупівель і не зобов’язані сприяти учаснику у отриманні документації для подання пропозиції. З наведеного припускаємо, що Замовник бажає ускладнити підготовку документів пропозиції тим учасників, які з ними не «співпрацюють», аби суттєво зменшити конкуренцію і провести до перемоги «свого» підрядника. Якщо наші підозри вірні, то поведінка Замовника є протиправною, суперечить принципам ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», і підпадає під кваліфікацію принаймні однієї зі статей Кримінального кодексу України. ВРАХОВУЮЧИ НАВЕДЕНЕ, ПРОСИМО ВИКЛЮЧИТИ з умов Оголошення вимогу про надання «Схеми асфальтового покриття об’єкту, погоджена з обслуговуючою організацією та житлово-експлуатаційною дільницею, або лише з обслуговуючою організацією, якщо об’єкт відновиться до некомунальної форми власності із зазначенням розмірів та основних технічних характеристик». У випадку відмови виконати дану вимогу без наведення достатнього законодавчого обгрунтування з посиланням на норми законів, підзаконних актів, норм ДБН, інших будівельних норм і стандартів, які регулюють дане спірне питання, ми будемо змушені звернутися до прокуратури, поліції та інших контролюючих органів
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, оголошення про проведення СПРОЩЕНОЇ закупівлі складено у повній відповідності до ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» (п.3.3 – надано дефектний акт, п.3.4. вказано місце виконання робіт). У відповідності до п.3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», вимога щодо попереднього огляду об’єкта та складання схеми асфальтового покриття об’єкту є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Хочемо зазначити, що схема асфальтового покриття об’єкту погоджується з обслуговуючою організацією та житлово-експлуатаційною дільницею, або лише з обслуговуючою організацією, якщо об’єкт відновиться до некомунальної форми власності, замовник ніяким чином не впливає на погодження схем та надає всю необхідну інформацію яка цікавить Учасників під час проведення закупівлі. Оскільки, Учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта без перешкод до кінцевої дати подачі пропозицій, оцінити стан об’єкту та, за потреби, отримати додаткову необхідну інформацію щодо технічного стану відомості, що тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. Таким чином, замовник не порушує процедури таємниці аукціону, так як (до аукціону) жодним чином не впливає на хід підготовки Учасників до участі в процедурі закупівлі, у зв’язку з чим дану умову не можливо вважати дискримінаційною. Враховуючи достатній термін для підготовки тендерної документації, неможливість визначити кваліфіковану відповідальну особу з числа працівників Учасника, яка б склала схему та ознайомилась з об’єктом робіт не дає права Учаснику визначати цю умову як дискримінаційну оскільки вона ніяк не обмежує кола Учасників закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.03.2021 13:08
Дата виконання рішення Замовником: 17.03.2021 13:06
Підтвердження вирішення: Шановний Учаснику, оголошення про проведення СПРОЩЕНОЇ закупівлі складено у повній відповідності до ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» (п.3.3 – надано дефектний акт, п.3.4. вказано місце виконання робіт). У відповідності до п.3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», вимога щодо попереднього огляду об’єкта та складання схеми асфальтового покриття об’єкту є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Хочемо зазначити, що схема асфальтового покриття об’єкту погоджується з обслуговуючою організацією та житлово-експлуатаційною дільницею, або лише з обслуговуючою організацією, якщо об’єкт відновиться до некомунальної форми власності, замовник ніяким чином не впливає на погодження схем та надає всю необхідну інформацію яка цікавить Учасників під час проведення закупівлі. Оскільки, Учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта без перешкод до кінцевої дати подачі пропозицій, оцінити стан об’єкту та, за потреби, отримати додаткову необхідну інформацію щодо технічного стану відомості, що тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. Таким чином, замовник не порушує процедури таємниці аукціону, так як (до аукціону) жодним чином не впливає на хід підготовки Учасників до участі в процедурі закупівлі, у зв’язку з чим дану умову не можливо вважати дискримінаційною. Враховуючи достатній термін для підготовки тендерної документації, неможливість визначити кваліфіковану відповідальну особу з числа працівників Учасника, яка б склала схему та ознайомилась з об’єктом робіт не дає права Учаснику визначати цю умову як дискримінаційну оскільки вона ніяк не обмежує кола Учасників закупівлі.