• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Гіпохлорит натрію марки А вітчизняного виробництва згідно ТУ У 20.1-41265859-002:2020

Завершена

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2021 09:31 - 19.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо вимог ТЗ

Номер: 5000b0785a5842699d16bfd2c6333855
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-15-000502-c.b1
Назва: Щодо вимог ТЗ
Вимога:
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДНІПРОАЗОТ» (надалі – АТ«ДНІПРОАЗОТ»)звертається із вимогою про скасування протоколів щодо прийняття рішення уповноваженою особою №28 від 26 березня 2020 року та №29 від 26 березня 2021 року у рамках проведення процедури спрощеної закупівлі № UA-2021-03-15-000502-cзгідно з ч.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»). I. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ ВИМОГИ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДНІПРОАЗОТ» є учасником процедури спрощеної закупівлі, що проводиться Комунальним підприємством «МИРОНІВКАВОДОКАНАЛ» (надалі – «Замовник») за кодом ДК021:2015: 24310000 щодо закупівлі гіпохлориту натрію марки А вітчизняного виробництва згідно ТУ У 20.1-41265859-002:2020(надалі – «Закупівля»). Оголошення про проведення Закупівлі №UA-2021-03-15-000502-cбуло оприлюднено на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua/ за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-15-000502-c. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Prozorro, свої пропозиції для участі в процедурі Закупівлі подали наступні учасники: 1. АТ «ДНІПРОАЗОТ», 2. ТОВ «ЄВРОХЛОР», 3. ТОВ «МАРІЛАЙФ». Очікувана вартість Закупівлі складає 250 000,00 грн з ПДВ, критерій вибору переможця – ціна (100%). За результатами аукціону, тендерну пропозицію АТ«ДНІПРОАЗОТ» 184 470,00 грн з ПДВ було визначено найбільш економічно вигідною. Тендерна пропозиція АТ«ДНІПРОАЗОТ» була на 26% нижче, ніж очікувана вартість Закупівлі. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Prozorro, розкриття тендерних пропозицій відбувалося 26березня 2021 року. Рішенням Замовника пропозицію АТ «ДНІПРОАЗОТ» було відхилено, відповідний протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №28 від 26 березня 2020року(файл «протокол 28.pdf»). Переможцем процедури Закупівлі визначено ТОВ «ЄВРОХЛОР» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №29 від 26березня 2021 року було оприлюднено на веб-порталі Prozorro 26 березня 2021 року, файл «протокол 29 (1).pdf»). Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЄВРОХЛОР» також було оприлюднено 26 березня 2021 року. АТ «ДНІПРОАЗОТ» категорично не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо (1) відхилення тендерної пропозиції АТ«ДНІПРОАЗОТ», (2) визначення переможцем процедури Закупівлі ТОВ «ЄВРОХЛОР», та вважає їх такими, що суперечить Закону, з огляду на наступне. II. ПОРУШЕННЯ ЗАМОВНИКОМ ПОРЯДКУ ОПРИЛЮДНЕННЯ РІШЕННЯ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇАТ «ДНІПРОАЗОТ» Звертаємо увагу, що протокол рішення Замовника №28 про відхилення пропозиції АТ «ДНІПРОАЗОТ» датований 26 березня 2020 року, тобто, майже ЗА РІК ДО оголошення Закупівлі та дати розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до ч. 14 ст. 14 Закону, інформація про відхилення пропозиції оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття рішення та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель. Враховуючи дату складання протоколу Замовником (2020 рік) можна зробити висновок, що інформація про відхилення пропозиції АТ «ДНІПРОАЗОТ» була оприлюднена Замовником з порушенням строків та процедури, передбачених Законом. Тобто, протокол №28 про відхилення пропозиції АТ «ДНІПРОАЗОТ» є нікчемним та не тягне за собою юридичних наслідків, оскільки був складений та оприлюднений Замовником з порушенням вимог ст. 14 Закону. III. НЕОБҐРУНТОВАНЕ ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ АТ «ДНІПРОАЗОТ» Без шкоди для зазначеного вище наголошуємо, що підстави для відхилення Замовником тендерної пропозиції АТ «ДНІПРОАЗОТ» суперечить законодавству та грубо порушують права АТ «ДНІПРОАЗОТ». Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №28 від 26 березня 2020року тендерна пропозиція АТ «ДНІПРОАЗОТ» відхилена з наступних підстав: • «Учасником було надано перелік тендерної документації із зазначенням Технічних умов Гіпохлорит натрію марки А ТУ У 20.1-05761620-0016:2019, що не відповідає кваліфікаційним критеріям зазначених в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.» АТ «ДНІПРОАЗОТ» не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення своєї пропозиції та вважає його таким, що суперечить законодавству, є дискримінаційним та прямо порушує права АТ «ДНІПРОАЗОТ» з огляду на наступне. Відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, опублікованому на веб-сайті Prozorrohttps://prozorro.gov.ua/, предметом закупівлі є гіпохлорит натрію марки А вітчизняного виробництва згідно ТУ У 20.1-41265859-002:2020. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник повинен надати: «Технічні умови Гіпохлорит натрію марки А ТУ У 20.1-41265859-002:2020.» Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Гіпохлорит натрію марки А повен бути виготовлений відповідно ТУ У 20.1-41265859-002:2020 «Гіпохлорит натрію. Технічні умови». Відповідно до ч.4 ст.23 Закону,технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Відповідно до п.22,ч.1, ст.1 Закону України «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Право власності на стандарти, кодекси усталеної практики і технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям згіднозч.3 ст.16 Закону України «Про стандартизацію». ТУ У 20.1-41265859-002:2020 «Гіпохлорит натрію. Технічні умови» є власністю ТОВ «ЄВРОХЛОР», та не підлягають повному або частковому тиражуванню, відтворенню, розповсюдженню та використанню без письмового дозволу ТОВ «ЄВРОХЛОР». Таким чином, встановлені Замовником вимоги щодо (і) відповідності предмету закупівлі ТУ У 20.1-41265859-002:2020 «Гіпохлорит натрію. Технічні умови», (іі) надання ТУ У 20.1-41265859-002:2020 «Гіпохлорит натрію. Технічні умови» є дискримінаційними та штучно обмежують конкуренцію. Посилання на ТУ У 20.1-41265859-002:2020 є грубим порушенням Закону, оскільки задовольнити таку вимогу потенційно зможе тільки ТОВ «ЄВРОХЛОР» та суб’єкти господарювання, які мають дозвіл на використання зазначених ТУ. Дискримінаційний характер подібних вимог також підтверджується практикою розгляду скарг АМКУ. Зокрема,у рішенні №4035-р/пк-пз від 04.04.2019 року Постійна діюча колегія АМКУ встановила, що посилання на ТУ є дискримінаційним, незаконним та штучно обмежує конкуренцію. Аналогічна позиція встановлена у рішенні №1441-1/пк-пз від 19.02.2018 року, де Постійно діюча колегія АМКУ встановила, що «вказані дії Замовника дискримінують учасників та обмежують інших суб’єктів господарювання взяти участь у Процедурі закупівлі, оскільки взяти участь у Процедурі закупівлі з урахуванням зазначених умов … зможе лише власник ТУ та суб’єкти господарювання, які мають дозвіл на використання зазначених ТУ, що дискримінує інших учасників, у тому числі, скаржника. … Вказані дії замовника порушують принципи здійснення закупівель… а саме, недискримінація учасників, відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель». На підставі вищенаведеного і у відповідності до ст. 14, ст. 23 Закону: ПРОСИМО: 1. Прийняти цю Вимогу до розгляду. 2. Визнати нікчемним протокол про прийняття рішення уповноваженою особою №28 від 26 березня 2020 року. 3. Визначити АТ «ДНІПРОАЗОТ» переможцем спрощеної закупівлі ID: UA-2021-03-15-000502-c. 4. Скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №29 від 26 березня 2021 року.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Враховуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), керуючись наказом про уповноважену особу, що затверджене рішенням Комунального підприємства «Миронівкаводоканал» від 01.03.2021 № 28, уповноваженою особою розглянуто вимогу, індетифікатор UA-2021-03-15-000502-c.b1 Акціонерного Товариства «Дніпроазот» . За результатами розгляду Вимоги вирішено: Відповідно до ч. 4 Статті 14 Закону «Про публічні закупівлі»: «У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.» Отже при проведенні спрощеної закупівлі замовнику не заборонено посилання на конкретного виробника, а можливість вказати аналоги та/або еквіваленти не є обов’язком. В протоколі №28 від 26 березня 2020 року зазначення дати вважати формальною помилкою при підготовці протоколу уповноваженою особою, зміст даного протоколу вважати дійсним. Відхилити пропозицію учасника спрощеної закупівлі : UA 2021-03-15-000502-c згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015:24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини за таких підстав: За результатами перевірки документації наданої АТ «ДНІПРОАЗОТ», а саме висновку державної санітарно - епідеміологічної служби, об’єкта експертизи Гіпохлорит натрію марки А, ТУ У 20.1-05761620-0016:2019, сферою застосування та реалізації об’єкта: в хімічній промисловості для знезараження питної води і води плавальних басейнів, для дезінфекції та відбілювання. Оскільки діяльність Замовника передбачає очищення та розподілення води для побутових і виробничих потреб, сферою застосування та реалізацією Гіпохлорит натрію марки А ТУ У 20.1-05761620-0016:2019 не можлива Замовником.
Статус вимоги: Відхилено