• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт частини приміщень Калинівського НВК "ЗОШ I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад, по вул. Новоселів 1A, в с. Калинівка Лиманського району Одеської області

Завершена

1 238 667.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 193.34 UAH
Період оскарження: 12.03.2021 15:58 - 18.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Про перегляд прийнятого рішення

Номер: 407db9f4659141bab8cb7f09c9eb41d2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-12-010854-b.c1
Назва: Про перегляд прийнятого рішення
Вимога:
Рішенням уповноваженої особи ВІДДІЛУ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ВИЗИРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЛИМАНСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ від 31.03.2021 р. №105 (далі – Рішення) було відхиллено пропозицію Учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФІСТРОЙ» (ідентифікаційний код юридичної особи ідентифікаційний код юридичної особи: 43422538), далі по тексту – ТОВ «БК ПРОФІСТРОЙ». ТОВ «БК ПРОФІСТРОЙ» рішення Замовника вважає таким, що порушує права та законі інтереси ТОВ «БК ПРОФІСТРОЙ», як Учасника з огляду на неправомірні підстави відхилення пропозиції Учасника. В основу правових підстав відхилення пропозиції покладено положення п.1 п.13 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», так Замовник в документації спрощеної закупівлі визначив, що під аналогічним договором Замовник розуміє договір на виконання робіт з капітального ремонту навчально-виховного комплексу, а Учасником в складі пропозиції було надано копії договорів, предметами яких були роботи по капітальному ремонту з улаштування спортивного майданчику, капітальний ремонт стадіону для гри в стріт-бол, поточний ремонт нежитлових приміщень та вказує, що роботи нібито не аналогічні предмету закупівлі. Однак, предметом закупівлі, відповідно до предмету закупівлі є Капітальний ремонт частини приміщень Калинівського НВК "ЗОШ I-II ступенів – дошкільний навчальний заклад, по вул. Новоселів 1A, в с. Калинівка Лиманського району Одеської області (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи). У Тендерній документації Замовника зазначається, що під аналогічним договором Замовник розуміє договір на виконання робіт з капітального ремонту навчально-виховного комплексу, тобто визначають вимогою до аналогічних договорів конкретних контрагентів, що свідчить про дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію у положеннях Тендерної документації Замовника. Якщо звернутися до Рішення АМКУ №9941-р/пк-пз від 26.09.2018 в якому сформована позиція АМКУ щодо незаконності внесення до вимог аналогічності умов щодо певного строку дії договору, конкретних контрагентів, умов щодо порядку прийняття виконаних робіт, бюджетного фінансування, тощо. Так, визначення вищезазначених вимог до аналогічних договорів ґрунтується на тому, чи довів та документально підтвердив Замовник необхідність встановлення такої вимоги, чи ні. В разі, якщо Замовник не доводить і не підтверджує встановлення таких вимог, вони вважаються незаконними. Таким чином, віднесення до аналогічних умов договору істотних чи неістотних умов, АМКУ покладає виключно на Замовника, який має не тільки встановити такі вимоги, але й довести їх необхідність. Також вважаємо, що за загальним правилом аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, не залежності від того, зазначено це Замовником в тендерній документації, чи ні. Всі інші вимоги щодо ціни, строку, контрагентів, та інші, можуть вважатися аналогічними лише у випадку, якщо Замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації, але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. Замовник зазначає, що вимогою Документації спрощеної закупівлі було надання в складі пропозиції Учасників Локального кошторису на виконання робіт згідно предмету закупівлі, проте ТОВ «БК ПРОФІСТРОЙ» у локальному кошторисі не включив передбачені п.9 Дефектного акту - Демонтаж вимикачів, розеток (25 шт). Дана формальна помилка у оформленні Локального кошторису замовником була спричинена здебільшого нелогічним викладенням у Дефектному акті робіт з Демонтаж вимикачів, розеток у п. 6 та п. 9 Дефектного акту у рівній кількості по 25 шт. Відповідно до пп.12.4.4. Тендерної документації Замовника, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, вичерпний перелік яких встановлено у відповідності до наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020р. № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». Перелік формальних помилок затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Так, у Локальному кошторисі наданому Учасником допущена формальна помилка в кількості робіт з Демонтажу вимикачів, втім ціна вказана за повний об’єм даних робіт -50 шт., як передбачено у Дефектному акті. Тобто дана формальна помилка в зазначенні кількості не впливає на ціну тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення. Окрім того, Учасник погодився із технічним завданням згідно Додатку 1 (Довідка про погодження, що ще раз підтвердження допущення Учасником формальної помилки. Варто зазначити, що відповідно до п.13 ст.14. Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. При цьому у Рішенні уповноваженої особи від 31.03.2021 р. №105, Замовник посилається на положення вищезазначеної статті, однак трактує її на свій розсуд. Так, в основу відхилення пропозиції Учасника покладено саме невідповідність пропозиції Учасника ТОВ «БК ПРОФІСТРОЙ» Тендерній документації Замовника, а не Оголошенню про проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2021-03-12-010854-b, як передбачається положеннями п.1 ч.13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Перелік підстав для відхилення пропозиції Учасника спрощеної процедури закупівлі — вичерпний, і вони імперативні. Замовник не може приймати рішень щодо відхилення пропозиції учасника, які обґрунтовуються невірним трактуванням положень законодавства України про публічні закупівлі. Відповідно до частини третьої статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» об'єктивний та чесний вибір переможця належить до обов’язків тендерного комітету або уповноваженої особи. При цьому, виходячи зі змісту частини другої статті 38 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідальність в частині прийнятих рішень несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально. Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови. Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України стосовно повноважень тендерного комітету або уповноваженої особа (особи) у відповіді на запит 784/2017, було викладено правову позицію щодо права Замовника (в особі тендерного комітету/уповноваженої особи) в обґрунтованих випадках (допущення помилки, нововиявлені обставини тощо) самостійно скасувати прийняте ним же рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника, яке оприлюднене в електронній системі закупівель (повернувши учасника на етап кваліфікації – розгляду пропозиції). Так, враховуючи положення вищенаведених положень Закону, тендерний комітет (уповноважена особа) Замовника самостійно приймає рішення, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п.20 ст. 14. Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів Учасник спрощеної закупівлі може звернутися до Замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 11, 14, 38 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося до Вас з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності ТОВ «БК ПРОФІСТРОЙ» пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також переглянути прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК ПРОФІСТРОЙ».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Дякуємо з звернення. Відповідно до Вашого звернення повідомляємо наступне. Щодо пункту першого звернення: Документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі. Зауважимо, що на законодавчому рівні визначення терміну «аналогічний договір» не існує. Предметом закупівлі даної спрощеної закупівлі є «Капітальний ремонт частини приміщень Калинівського НВК "ЗОШ I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад, по вул. Новоселів 1A, в с. Калинівка Лиманського району Одеської області». Вимагаєчи від Учасників копію аналогічного договру замовником в тендернвй документації було визначено, що Замовник розуміє під поняттям «аналогічний договір», а саме: замовник розуміє договір на виконання робіт з капітального ремонту навчально-виховного комплексу. Зауважимо, що під час проведення спрощеної закупівлі законодавчо встановлений період уточнення інформації. У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Будь-яких звернень з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі стосовно визначеного Замовником в документації спрощеної закупівлі поняття «аналогічний договір» не надходило. Відповідно, Замовник розуміє подані пропозиції від Учасників як погодження із всіма умовами документації спрощеної закупівлі. Оскаржувати умови документації спрощеної закупівлі після розкриття пропозиції і після оцінки оцінки пропозиції Учасники не мають права. Враховуючи предмет закупівлі, вимогу замовника щодо поняття «аналогічний договір», а також надані Учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФІСТРОЙ» копії договрів, Замовником було встановлено, що роботи по капітальному ремонту з улаштування спортивного майданчику, капітальний ремонт стадіону для гри в стріт-бол, поточний ремонт нежитлових приміщень навіть за технологічними процесами не є аналогічними до робіт, пов’язаних капітальним ремонтом приміщень. Замовник жодним чином не встановлював привязки до контрагента, а лише мав намір отримати за результатми проведення цієї закупівлі досвідчено підрядника, здатного виокнати умови технічного завдання. Як підтвердження цьому і вимагалась копія аналогіного до предмету цієї закупівлі договору. Характер робіт з улаштування спортивного майданчику, капітальний ремонт стадіону або навіть поточний ремонт нежитлових приміщень за технологією відрізняються від робіт, визначених у предметі закупівлі. Відповідно до вищенаведеного, Замовником і було прийнято рішення про те, що надані копії договорів не можливо зарахувати як договри на виконання робіт, аналогічних до предмету закупівлі. Щодо пункту другого звернення: допущення зі сторони Учасника помилки в локальному кошторисі не можна віднести до формальної помилки, оскільки безпосередньо стосується предмету закупівлі та вимог до нього. Слід зауважити, що під час здійснення спрощеної закупівлі, законодавчо не врегульоване питання щодо повернення на кваліфікацію пропозиції, яка була раніше відхилена за запитом (вимогою) Учасника, на що саме спрямоване Ваше звернення. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що в Замовника були підстави для відхилення пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФІСТРОЙ», відповідно, прийняте Замовником рішення про відхилення пропозиції Учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ПРОФІСТРОЙ» було правомірним, а дане звернення не може бути задоволене.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.04.2021 15:19