• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги зі збирання побутових відходів) 90510000-5 ДК 021:2015

1. Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади, орган місцевого самоврядування, бюджетна установа. 2. Мова, якою повинні готуватись тендерні пропозиції: українська та з урахуванням вимог тендерної документації.

Завершена

201 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 016.00 UAH
Період оскарження: 12.03.2021 15:49 - 31.03.2021 00:00
Скарга
Скасована

СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій та бездіяльності Замовника Замовником торгів, Управлінням освіти Миколаївської міської ради, було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги, ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-12-010622-b, за предметом: «Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги зі збирання побутових відходів) 90510000-5 ДК 021:2015», на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон № 922-VIII). Товариство з обмеженою відповідальністю «НІК-СПЕЦСЕРВІС» (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог Закону № 922-VIII та умов тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 09.02.2021 року (далі – Тендерна документація). Після проведення електронного аукціону, електронною системою закупівель було автоматично проведено оцінку тендерних пропозицій учасників на основі критеріїв і методики оцінки, визначених Замовником у розділі V тендерної документації, та визначено учасників у порядку від найбільш економічно вигідної пропозиції, а саме: № Найменування учасника Код ЄДРПОУ 1. ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» - Скаржник 37385986 2. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» - Переможець 32459822 За результатами розгляду тендерної пропозиції Скаржника ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» Замовником на підставі Протоколу засідання тендерного комітету № 35.5 від 21 квітня 2021 року (далі – Протокол №35.5 від 21.04.2021р.) було відхилено тендерну пропозицію Скаржника. За результатами розгляду тендерної пропозиції КП «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» Замовником на підставі Протоколу засідання тендерного комітету б/н від 10 березня 2021 року (далі – Протокол №35.6 від 21.04.2021р.) цього учасника було визначено переможцем у закупівлі та прийнято рішення про намір укласти із ним договір про закупівлю. Скаржник не може погодитися із цими рішеннями Замовника і вважає його дії такими, що порушують його права та інтереси, а також суперечать нормам Закону № 922-VIII з огляду на наступне. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч.1 ст.5 Закону № 922-VIII). 1. Щодо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оформленої Протоколом №35.5 від 21.04.2021р. Уважно вивчивши підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника, останній прийшов до висновку, що Замовником було прийнято необґрунтоване, необ’єктивне та упереджене рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. На підтвердження зазначеного Скаржник наводить наступні аргументи. Підставами для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало використання ним удосконаленого електронного підпису За результатами перевірки файлу "sіgn.p7s" на веб-порталі Центрального засвідчувального органу, Замовником було встановлено, що під час подання документів тендерної пропозиції накладено на документи тендерної пропозиції удосконалений електронний підпис. Далі Замовник зазначає: «Враховуючи інформацію розміщену на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua/napryamі/oskarzhennya-publіchnіh-zakupіvel/іnformacіya-shchodo-lektronnіh-pіdpіsіv?fbclіd=ІwAR2EyYRGh_h9NhE9kAcYRaQDVKz6ooAeEZnHAvc2A-CBxmPXv36hb-znKWXІ та лист Міністерства цифрової трансформації України № 1/06-3-1587 від 16.02.2021, якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті центрального засвідчувального органу з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим. Таким чином, зазначений удосконалений підпис уповноваженої особи ТОВ «НІК­ СПЕЦСЕРВІС» не е кваліфікованим електронним підписом, що не відповідає вимогам тендерної документації. Наявність підстав для відхилення також вбачається у відповідних рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема № 5063-р/пк­ пз від 15.03.2021; № 4583-р/пк-пз від 10.03.2021. На підставі вищезазначеного тендерна пропозиція ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» «не відповідае встановленим абзацам першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства»». Скаржник вважає зазначене Замовником порушення такими, що не відповідає дійсності та зазначає з цього приводу таке: По-перше, Замовник вибірково використовує текст Листа Міністерства цифрової трансформації України № 1/06-3-1587 від 16.02.2021р, оскільки в останньому абзаці цього листа зазначається, зокрема, таке: «Водночас наголошуємо на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». Відповідно до пп.1 п.3 Постанови КМУ від 03.03.2020 № 193, удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків, перерахованих у цьому ж підпункті. Серед випадків, коли удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, не можуть застосовуватися відсутні згадки щодо неможливості їх застосування для підписання документів тендерної пропозиції. З цього випливає, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів можуть використовуватися учасниками публічних закупівель для підписання документів їх тендерних пропозиції. Оскільки сам Замовник підтверджує, що за результатами перевірки файлу "sіgn.p7s" на веб-порталі Центрального засвідчувального органу отримано інформацію, що тип підпису «удосконалений», сертифікат «кваліфікований», не викликає заперечень, що тендерна пропозиція Скаржника підписана саме удосконаленим електронним підписом, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а отже у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. По-друге, у рішеннях Органу оскарження, на які посилається Замовник, відсутня оцінка правових норм, які містяться у пп.1 п.3 Постанови КМУ від 03.03.2020 № 193, та з яких випливає, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток. Всі виключення з такого правила зазначені у п.2 цієї ж постанови і їх перелік є вичерпним. Оскільки підписання документів тендерної пропозиції не входить до цього переліку, ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» не порушило умов тендерної документації та мало право використовувати удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Отже, тендерну пропозицію Скаржника було відхилено безпідставно та протиправно. 2. Щодо наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції КП «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» та пов’язаності осіб Замовника та Переможця. Згідно пунктом 7 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі є, якщо «тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника». Відповідно до п.1.1. Положення про управління освіти Миколаївської міської ради, затвердженого рішенням Миколаївської міської ради від 24.12.2020р. № 2/26 (http://osvita.mkrada.gov.ua/wp-content/uploads/2021/03/PDF-Document.pdf), Управління освіти Миколаївської міської ради (далі – управління) є виконавчим органом Миколаївської міської ради. Крім того, відповідно до п.1.2. Положення, Управління підзвітне і підконтрольне міській раді, підпорядковане виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, єдиним засновником Управління освіти Миколаївської міської ради є Миколаївська міська рада. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, єдиним засновником КП «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» є Виконавчий комітет Миколаївської міської ради (код ЄДРПОУ 04056612). За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, єдиним засновником Виконавчого комітету Миколаївської міської ради є Миколаївська міська рада. Ураховуючи на

Номер: 4ba8b505fbdb4ffb9e25e2ef240ef78a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-12-010622-b.c2
Назва: СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій та бездіяльності Замовника Замовником торгів, Управлінням освіти Миколаївської міської ради, було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги, ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-12-010622-b, за предметом: «Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги зі збирання побутових відходів) 90510000-5 ДК 021:2015», на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон № 922-VIII). Товариство з обмеженою відповідальністю «НІК-СПЕЦСЕРВІС» (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог Закону № 922-VIII та умов тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 09.02.2021 року (далі – Тендерна документація). Після проведення електронного аукціону, електронною системою закупівель було автоматично проведено оцінку тендерних пропозицій учасників на основі критеріїв і методики оцінки, визначених Замовником у розділі V тендерної документації, та визначено учасників у порядку від найбільш економічно вигідної пропозиції, а саме: № Найменування учасника Код ЄДРПОУ 1. ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» - Скаржник 37385986 2. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» - Переможець 32459822 За результатами розгляду тендерної пропозиції Скаржника ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» Замовником на підставі Протоколу засідання тендерного комітету № 35.5 від 21 квітня 2021 року (далі – Протокол №35.5 від 21.04.2021р.) було відхилено тендерну пропозицію Скаржника. За результатами розгляду тендерної пропозиції КП «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» Замовником на підставі Протоколу засідання тендерного комітету б/н від 10 березня 2021 року (далі – Протокол №35.6 від 21.04.2021р.) цього учасника було визначено переможцем у закупівлі та прийнято рішення про намір укласти із ним договір про закупівлю. Скаржник не може погодитися із цими рішеннями Замовника і вважає його дії такими, що порушують його права та інтереси, а також суперечать нормам Закону № 922-VIII з огляду на наступне. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч.1 ст.5 Закону № 922-VIII). 1. Щодо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оформленої Протоколом №35.5 від 21.04.2021р. Уважно вивчивши підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника, останній прийшов до висновку, що Замовником було прийнято необґрунтоване, необ’єктивне та упереджене рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. На підтвердження зазначеного Скаржник наводить наступні аргументи. Підставами для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало використання ним удосконаленого електронного підпису За результатами перевірки файлу "sіgn.p7s" на веб-порталі Центрального засвідчувального органу, Замовником було встановлено, що під час подання документів тендерної пропозиції накладено на документи тендерної пропозиції удосконалений електронний підпис. Далі Замовник зазначає: «Враховуючи інформацію розміщену на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua/napryamі/oskarzhennya-publіchnіh-zakupіvel/іnformacіya-shchodo-lektronnіh-pіdpіsіv?fbclіd=ІwAR2EyYRGh_h9NhE9kAcYRaQDVKz6ooAeEZnHAvc2A-CBxmPXv36hb-znKWXІ та лист Міністерства цифрової трансформації України № 1/06-3-1587 від 16.02.2021, якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті центрального засвідчувального органу з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим. Таким чином, зазначений удосконалений підпис уповноваженої особи ТОВ «НІК­ СПЕЦСЕРВІС» не е кваліфікованим електронним підписом, що не відповідає вимогам тендерної документації. Наявність підстав для відхилення також вбачається у відповідних рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема № 5063-р/пк­ пз від 15.03.2021; № 4583-р/пк-пз від 10.03.2021. На підставі вищезазначеного тендерна пропозиція ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» «не відповідае встановленим абзацам першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства»». Скаржник вважає зазначене Замовником порушення такими, що не відповідає дійсності та зазначає з цього приводу таке: По-перше, Замовник вибірково використовує текст Листа Міністерства цифрової трансформації України № 1/06-3-1587 від 16.02.2021р, оскільки в останньому абзаці цього листа зазначається, зокрема, таке: «Водночас наголошуємо на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». Відповідно до пп.1 п.3 Постанови КМУ від 03.03.2020 № 193, удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків, перерахованих у цьому ж підпункті. Серед випадків, коли удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, не можуть застосовуватися відсутні згадки щодо неможливості їх застосування для підписання документів тендерної пропозиції. З цього випливає, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів можуть використовуватися учасниками публічних закупівель для підписання документів їх тендерних пропозиції. Оскільки сам Замовник підтверджує, що за результатами перевірки файлу "sіgn.p7s" на веб-порталі Центрального засвідчувального органу отримано інформацію, що тип підпису «удосконалений», сертифікат «кваліфікований», не викликає заперечень, що тендерна пропозиція Скаржника підписана саме удосконаленим електронним підписом, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а отже у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. По-друге, у рішеннях Органу оскарження, на які посилається Замовник, відсутня оцінка правових норм, які містяться у пп.1 п.3 Постанови КМУ від 03.03.2020 № 193, та з яких випливає, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток. Всі виключення з такого правила зазначені у п.2 цієї ж постанови і їх перелік є вичерпним. Оскільки підписання документів тендерної пропозиції не входить до цього переліку, ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» не порушило умов тендерної документації та мало право використовувати удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Отже, тендерну пропозицію Скаржника було відхилено безпідставно та протиправно. 2. Щодо наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції КП «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» та пов’язаності осіб Замовника та Переможця. Згідно пунктом 7 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі є, якщо «тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника». Відповідно до п.1.1. Положення про управління освіти Миколаївської міської ради, затвердженого рішенням Миколаївської міської ради від 24.12.2020р. № 2/26 (http://osvita.mkrada.gov.ua/wp-content/uploads/2021/03/PDF-Document.pdf), Управління освіти Миколаївської міської ради (далі – управління) є виконавчим органом Миколаївської міської ради. Крім того, відповідно до п.1.2. Положення, Управління підзвітне і підконтрольне міській раді, підпорядковане виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, єдиним засновником Управління освіти Миколаївської міської ради є Миколаївська міська рада. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, єдиним засновником КП «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» є Виконавчий комітет Миколаївської міської ради (код ЄДРПОУ 04056612). За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, єдиним засновником Виконавчого комітету Миколаївської міської ради є Миколаївська міська рада. Ураховуючи на
Скарга:
СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій та бездіяльності Замовника
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 02.05.2021 00:01
Автор: ТОВ "НІК-СПЕЦСЕРВІС", Наталія Чепендюк +380666103995 nik37385986@gmail.com
Вимога
Є відповідь

Вимога про додаткове роз’яснення рішення тендерного комітету про визначення підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС»

Номер: 3ceb7e3a1c8f49d08edcaefeb12e101a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-12-010622-b.a1
Назва: Вимога про додаткове роз’яснення рішення тендерного комітету про визначення підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС»
Вимога:
Вимога про додаткове роз’яснення рішення тендерного комітету про визначення підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» Замовником торгів, Управлінням освіти Миколаївської міської ради (далі- Замовник) 12 березня 2021 року було оголошено відкриті торги на закупівлю за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям. (Послуги зі збирання побутових відходів). Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-12-010622-b. 5 квітня 2021 року відбувся аукціон за участю ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» (37385986) з остаточною ціновою пропозицією 174 720,00 грн. (130 грн./куб.м) та КП ММР «МИКОЛАЇВКОМУНТРАНС» з остаточною ціновою пропозицією 188 697,60 грн. (140 грн./куб.м). Протоколом від 21.04.2021р. №35.5 тендерний комітет Управління освіти Миколаївської міської ради визнав тендерну пропозицію ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» такою , що не відповідає вимогам тендерної документації, а саме, пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» в частині накладення на документи тендерної пропозиції кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої підтверджуються відповідно до поданих документів. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». За результатами перевірки файлу «sing.p7s» було встановлено, що ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» під час подання документів тендерної пропозиції на них накладено удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті але не є кваліфікованим електронним підписом. Відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «НІК-СПЕЦСЕКРВІС», тендерний комітет керувався не нормами діючого законодавства, а інформацією, розміщеною на офіційному веб-порталі АМКУ, яка стосувалась лише роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України на запит Антимонопольного комітету щодо конкретних питань відмінностей між удосконаленим та кваліфікованим електронним підписом, перевірки електронного підпису та відображення інформації за результатами його перевірки та узагальнюючими висновками АМКУ за результатами такого роз’яснення. Крім того, тендерний комітет не звернув увагу на те, що Антимонопольний комітет у своєму висновку просив звернути увагу на наведену ним інформацію про електронні підписи під час формування замовниками своїх тендерних документацій та учасниками своїх тендерних пропозицій. При визначенні підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» тендерний комітет не правильно застосував норми діючого законодавства України та інформацію, розміщену на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України щодо накладення на тендерну пропозицію удосконаленого електронного підпису учасника. Державне регулювання у сферах електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації здійснює, зокрема, Кабінет Міністрів України. Постановою Кабінету міністрів України №193 від 03 березня 2020року (зі змінами, внесеними постановою КМ №227 віл 17.03.2021р.) «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів в печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» визначено, що експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України «Про електронні довірчі послуги», але не пізніше 5 березня 2022 року. Згідно Закону, удосконалений електронний підпис (УЕП) – це електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Головна різниця між КЕП та УЕП полягає у можливості та способі його зберігання (ступені його захищеності). Згідно Закону «Про електронні довірчі послуги» застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби захисту та зберігаються на захищеному носії –токені чи хмарі), мають: - органи державної влади; - органи місцевого самоврядування - підприємства, установи та організації державної форми власності; - державні нотаріуси, реєстратори; - інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної чи юридичної особи відповідно до закону. Згідно нормативно-правових актів з питань використання електронних підписів, які діють на теперішній час, приватні компанії мають право використовувати удосконалені електронні підписи, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів та будуть зобов’язані використовувати КЕП на захищеному носії лише з 5 березня 2022 року Замовником - Управлінням освіти ММР при відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «НІК-Спецсервіс» порушено статтю 31 Закону «Про публічні закупівлі» та свою ж тендерну документацію щодо підстав відхилення пропозицій учасників закупівлі, де жодного пункту немає про електронні ключі. Проте є наступне: «До формальних (несуттєвих) помилок замовником відносяться технічні, механічні та інші помилки допущені учасниками в документах, що подані ними в складі тендерної пропозиції та такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки». Вважаємо, що ступінь захищеності електронного ключа (а саме в цьому суттєва різниця між удосконаленим та кваліфікованим ЕК) ніяк не впливає на зміст тендерної пропозиції щодо предмета закупівлі, особливо з огляду на те, що ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВИС» запропонував економічно більш вигідну ціну, яка є одним з основних принципів закупівель, а удосконалений електронній підпис нашої тендерної пропозиції дає змогу здійснювати електроронну ідентифікацію підписувала та виявити порушення цілісності електронних данних, з якими пов'язаний цей електронний підпис. При цьому замовник - Управління освіти ММР «гарантує дотримання усіх принципів, визначених положеннями статті 5 Закону». З огляду на вказане ТОВ «НВК-СРЕЦСЕРВІС» вважає дискримінаційною підставу Замовника про відхилення тендерної пропозиції і, керуючись ст..5, 18,22,26, 29 та 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, просить надати додаткові роз’яснення причини відхилення. Директор ТОВ «НІК-СПЕЦСЕРВІС» Н.Чепендюк
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику на Вашу вимогу щодо закупівлі Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги зі збирання побутових відходів) 90510000-5 Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 повідомляємо таке. У пункті 1 «зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації щодо закупівлі ВСТАНОВЛЕНО НАСТУПНУ ВИМОГУ: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» ШЛЯХОМ НАКЛАДЕННЯ НА ДОКУМЕНТИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ КВАЛІФІКОВАНОГО ЕЛЕКТРОННОГО ПІДПИСУ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ УЧАСНИКА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, повноваження якої підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються змістом цієї документації.». ТОВ "НІК-СПЕЦСЕРВІС" під час подання документів тендерної пропозиції накладено на документи тендерної пропозиції УДОСКОНАЛЕНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС уповноваженої особи. УДОСКОНАЛЕНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС уповноваженої особи ТОВ "НІК-СПЕЦСЕРВІС" НЕ Є КВАЛІФІКОВАНИМ ЕЛЕКТРОННИМ ПІДПИСОМ як того ВИМАГАЄ ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ щодо закупівлі Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги зі збирання побутових відходів) 90510000-5 Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015. Таким чином Замовник зобов’язаний відхилити ТОВ "НІК-СПЕЦСЕРВІС" відповідно пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Отже підставою для відхилення ТОВ "НІК-СПЕЦСЕРВІС" відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» є не відповідність ТОВ "НІК-СПЕЦСЕРВІС" вимогам до учасника встановленим тендерною документацією, а інформація розміщена на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України та лист Міністерства цифрової трансформації України № 1/06-3-1587 від 16.02.2021 лише підтверджують дії Замовника. Наявність підстав для відхилення також вбачається у відповідних рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо аналогічних випадків, зокрема № 5063-р/пк-пз від 15.03.2021; № 4583-р/пк-пз від 10.03.2021 та інших. Разом з тим, у пункті 1 розділу 3 тендерної документації визначено вичерпний перелік формальних (несуттєвих) помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції. Накладення на документи тендерної пропозиції ТОВ "НІК-СПЕЦСЕРВІС" удосконаленого електронного підпису уповноваженої особи замість кваліфікованого електронного підпису до вищезазначеного переліку не входить.
Статус вимоги: Відхилено