-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт)
Відповідно до тендерної документації
Торги не відбулися
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
12.03.2021 15:49 - 23.03.2021 23:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дії та прийняті рішення Замовника
Номер:
e574c470e5294497acfeb5947126a70c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-010552-b.a6
Назва:
Скарга на дії та прийняті рішення Замовника
Скарга:
18.05.2021 Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено протокол № 73 від 18.05.2021 засідання тендерного комітету КП «Служба комунального господарства» (далі - протокол № 73) щодо визначення переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю товару за предметом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-12-010552-b учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «АРІАЛ АЛЬЯНС» (далі – ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС»), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Скаржник ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП», як учасник закупівлі UA-2021-03-12-010552-b, не погоджується з вищезазначеним рішенням згідно протокол № 73, тому що Замовником не було враховано наступне:
1. Відповідно до Додатку 2 ТД для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Учасником у складі тендерної пропозиції, надається, зокрема:
- пояснювальна записка про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасником товару із зазначенням виробника та детальним описом основних технічних характеристик предмету закупівлі;
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» надано пояснювальну записку щодо товару вих. №391/03 від 26.03.2021 (файл «30. Пояснювальна записка щодо товару.pdf»), в якій учасником ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» замість зазначення детального опису основних технічних характеристик предмету закупівлі, просто продубльовано всі технічні вимоги Замовника.
Так, наприклад, щодо
- вимоги Замовника «Злежуваність за кількістю ударів: не більше 5 ударів» учасник ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» не наводить детальний опис цієї характеристики (фактичне значення), а просто дублює вимогу замовника, зазначивши «Злежуваність за кількістю ударів: не більше 5 ударів»;
- вимоги Замовника «Залишкова пористість за об’ємом: 6-10%» учасник ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» не наводить детальний опис цієї характеристики (фактичне значення), а просто дублює вимогу замовника, зазначивши «Залишкова пористість за об’ємом: 6-10%»;
- вимоги Замовника «Щільність рихлого матеріалу: не менше 1700 г/см3» учасник ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» не наводить детальний опис цієї характеристики (фактичне значення), а просто дублює вимогу замовника, зазначивши «Щільність рихлого матеріалу: не менше 1700 г/см3».
2. Відповідно до Додатку 2 ТД для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Учасником у складі тендерної пропозиції, надається, зокрема:
- оригінал або завірена копія сертифікату якості та зразок паспорту, яким підтверджується відповідність товару вимогам ДСТУ чи ТУ;
Разом з тим, у складі пропозиції ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» відсутній оригінал або завірена копія сертифікату якості (у складі тендерної пропозиції учасника завантажено лише сертифікат відповідності).
3. Відповідно до підпункту 6 пункту 4 Додатку 1 до ТД учасник повинен надати підтверджуючі документи щодо якості продукції, встановлені діючим законодавством (сертифікат якості, якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації, посвідчення/паспорт якості, реєстраційне посвідчення, декларація виробника, висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тощо).
Отже серед документів підтверджуючих якість продукції, учасник повинен надати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Натомість у складі тендерної пропозиції ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи не на продукцію Холодний асфальт, а висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативний документ СОУ 42.1-33629017-003:2020 34 (файл «СЭС (1).pdf.»), який не є документом, що підтверджує якість продукції, як це вимагається Замовником.
Отже, ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» не виконано вимоги підпункту 6 пункту 4 Додатку 1 до ТД та вимоги Додатку 2 до ТД.
На підставі викладеного, тендерна пропозиція ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» повинна бути відхилена Замовником згідно вимог абзацу 3 підпункту 1 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 3 розділу 5 ТД, а також абзацу 3 пункту 1 та абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, визнання ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» переможцем відкритих торгів на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b, є безпідставним та неправомірним, що порушує Замовником статтю 5 та статтю 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконні дії Замовника призвели до порушення прав та законних інтересів ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП», як учасника процедури закупівлі, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників, що призводить до порушення Замовником по відношенню до ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» норм, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначають принципи здійснення закупівель.
ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП», як учасник процедури закупівлі UA-2021-03-12-010552-b за предметом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт), на підставі вимог визначених у статтях 5 та 31 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагає від Замовника скасувати рішення згідно Протоколу № 73 від 18.05.2021 засідання тендерного комітету КП «Служба комунального господарства» яким ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» визначено переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b та скасувати повідомлення від 18.05.2021 про намір укласти договір з ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС».
Виходячи з вищевикладеного, керуючись Конституцією України та статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-12-010552-b.
3. Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство «Служба комунального господарства» скасувати своє рішення згідно Протоколу № 73 від 18.05.2021 засідання тендерного комітету КП «Служба комунального господарства» щодо визнання ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» переможцем процедури закупівлі UA-2021-03-12-010552-b за предметом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт) та скасувати повідомлення від 18.05.2021 р. про намір укласти договір з ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС».
Пов'язані документи:
Учасник
- 30. Пояснювальна записка щодо товару.pdf 27.05.2021 18:19
- 34. СЭС (1).pdf 27.05.2021 18:19
- Додаток 1 до ТД.docx 27.05.2021 18:19
- Додаток 2 технiчнi_вимоги.doc 27.05.2021 18:19
- Протокол 73.PDF 27.05.2021 18:19
- Скарга.docx 27.05.2021 18:19
- Скарга.PDF 27.05.2021 18:19
- Тендерна_документацiя.docx 27.05.2021 18:19
- рішення від 31.05.2021 № 11926 + лист Замовнику.pdf 01.06.2021 14:11
- інформація про перенесення розгляду скарги від 09.06.2021 №10709.pdf 10.06.2021 11:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.06.2021 №13945.pdf 23.06.2021 16:00
- рішення від 22.06.2021 № 13945.pdf 25.06.2021 15:20
- Пояснення по суті Скарги.PDF 03.06.2021 11:26
- Пояснення_по_суті_скарги_БІЗНЕС_ЛІДЕР_ГРУП.docx 03.06.2021 11:26
- Протокол 88.PDF 29.06.2021 14:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2021 18:20
Дата розгляду скарги:
09.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.06.2021 14:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.06.2021 15:21
Дата виконання рішення Замовником:
29.06.2021 14:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі-Колегія) рішенням від 22.06.2021 № 13945-р/пк-пз, зобов’язала комунальне підприємства «Служба комунального господарства» скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "АРІАЛ АЛЬЯНС" переможцем процедури закупівлі – «ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-03-12-010552-b.
В рішенні Колегія встановила, що наявні підстави для задоволення Скарги ТОВ «Бізнес Лідер Груп» частково, а саме зазначила, що у складі Пропозиції Переможця ТОВ "АРІАЛ АЛЬЯНС" відсутній сертифікат якості, яким підтверджується відповідність товару вимогам ДСТУ чи ТУ. Відповідно до цього, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 2 частини першої ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного, беручи до уваги рішення Колегії від 22.06.2021 № 13945-р/пк-пз, вирішили:
- скасувати рішення Замовника, зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій № 73 від 18.05.2021, яким ТОВ "АРІАЛ АЛЬЯНС" визнано переможцем у відкритих торгах за кодом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт);
- скасувати повідомлення Замовника від 18.05.2021 року про намір укласти договір з ТОВ "АРІАЛ АЛЬЯНС";
- розглянути повторно тендерну пропозицію ТОВ "АРІАЛ АЛЬЯНС" з урахуванням рішення Колегії від 22.06.2021 № 13945-р/пк-пз.
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, скасування рішення Замовника КП «Служба комунального господарства»
Номер:
074a9ef0846c429cbaa5f888d2234c6c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-010552-b.c5
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, скасування рішення Замовника КП «Служба комунального господарства»
Вимога:
18.05.2021 Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено протокол № 73 щодо визначення переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-12-010552-b учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «АРІАЛ АЛЬЯНС» (далі – ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС»), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» (надалі – ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП»), як учасник закупівлі UA-2021-03-12-010552-b, не погоджується з вищезазначеним рішенням згідно протокол № 73, тому що Замовником не було враховано наступне:
1. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 44110000-4 Конструкційні матеріали (Холодний асфальт), затвердженої протоколом засідання тендерного комітету КП «Служба комунального господарства» (далі - ТД) для документального підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Учасником у складі тендерної пропозиції, надається, зокрема:
- пояснювальна записка про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасником товару із зазначенням виробника та детальним описом основних технічних характеристик предмету закупівлі;
- оригінал або завірена копія сертифікату якості та зразок паспорту, яким підтверджується відповідність товару вимогам ДСТУ чи ТУ;
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» надано пояснювальну записку щодо товару вих. №391/03 від 26.03.2021 (файл «30. Пояснювальна записка щодо товару.pdf»), в якій відсутній детальний опис основних технічних характеристик предмету закупівлі, натомість продубльовано вимоги Замовника.
Так, наприклад, щодо
- вимоги Замовника «Злежуваність за кількістю ударів: не більше 5 ударів» учасник ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» не наводить детальний опис цієї характеристики (фактичне значення), а просто дублює вимогу замовника, зазначивши «Злежуваність за кількістю ударів: не більше 5 ударів»;
- вимоги Замовника «Залишкова пористість за об’ємом: 6-10%» учасник ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» не наводить детальний опис цієї характеристики (фактичне значення), а просто дублює вимогу замовника, зазначивши «Залишкова пористість за об’ємом: 6-10%»;
- вимоги Замовника «Щільність рихлого матеріалу: не менше 1700 г/см3» учасник ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» не наводить детальний опис цієї характеристики, а просто дублює вимогу замовника, зазначивши «Щільність рихлого матеріалу: не менше 1700 г/см3».
Крім того, у складі пропозиції ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» відсутній оригінал або завірена копія сертифікату якості (у складі пропозиції завантажено лише сертифікат відповідності).
2. Відповідно до підпункту 6 пункту 4 Додатку 1 до ТД учасник серед документів підтверджуючих якості продукції, встановлені діючим законодавством повинен надати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Натомість у складі тендерної пропозиції ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи не на продукцію Холодний асфальт, а висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативний документ СОУ 42.1-33629017-003:2020 34 (файл «СЭС (1).pdf.»), який не є документом, що підтверджує якість продукції, як це вимагається Замовником.
Отже, ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» не виконано вимоги підпункту 6 пункту 4 Додатку 1 до ТД та вимоги Додатку 2 до ТД.
На підставі викладеного, тендерна пропозиція ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» повинна бути відхилена Замовником згідно вимог абзацу 3 підпункту 1 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 3 розділу 5 ТД, а також абзацу 3 пункту 1 та абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, визнання ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» переможцем відкритих торгів на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b, є безпідставним та неправомірним, що порушує Замовником статтю 5 та статтю 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконні дії Замовника призвели до порушення прав та законних інтересів ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП», як учасника процедури закупівлі, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників, що призводить до порушення Замовником по відношенню до ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» норм, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначають принципи здійснення закупівель.
Враховуючи вищезазначене, ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП», як учасник процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-12-010552-b, вимагає від Замовника скасувати своє рішення, згідно протоколу № 73 від 18.05.2021, яким ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» визначено переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b та скасувати повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» від 18.05.2021.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо визначення переможця, скасування рішення Замовника.pdf 21.05.2021 17:23
- Протокол 78.PDF 26.05.2021 17:14
Дата подачі:
21.05.2021 17:23
Вирішення:
У складі тендерної пропозиції ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» надало замовнику пояснювальну записку щодо товару, де учасник зазначив виробника товару, відповідність товару всім технічним показникам, відповідність товару вимогам ТУ та підтверджують, що технічні, якісні та кількісні характеристики товару відповідають вимогам Замовника до предмету закупівлі. Замовник у Додатку 2 до тендерної документації не зазначає, що учасник повинен надати саме фактичні показники товару.
Учасник ТОВ «Бізнес Лідер Груп» так само надав пояснювальну записку (файл 24. Пояснювальна записка про теххарактеристики.pdf), в якій також дублює деякі вимоги замовника.
Так, наприклад:
- щодо вимоги Замовника «Адгезія: більше 90%» учасник ТОВ «Бізнес Лідер Груп» також просто дублює вимогу замовника;
- щодо вимоги Замовника «Коефіцієнт водостійкості: більше 0.95» учасник ТОВ «Бізнес Лідер Груп» також просто дублює вимогу замовника.
Також зазначаємо, що учасник ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» надав документи, що підтверджують якість товару, а саме: паспорт якості, сертифікат відповідності, протокол випробувань, в яких зазначено що товар відповідає вимогам ДСТУ та ТУ.
Щодо надання Учасником висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативний документ СОУ 42.1-33629017-003:2020 34 (файл «СЭС (1).pdf.»), Замовник у підпункті 6 пункту 4 Додатку 1 до ТД просить надати один, декілька або усі документи щодо підтвердження якості продукції (які є в наявності у учасника або які він вважає за необхідне надати), що зазначені у переліку підтверджуючих документів щодо якості продукції, встановлені діючим законодавством (сертифікат якості, посвідчення/паспорт якості, реєстраційне посвідчення, декларація виробника, висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тощо). Ми не вимагаємо від учасника надати усі документи згідно цього переліку.
Таким чином, Замовник відмовляє у вимозі скасувати рішення, згідно протоколу № 73 від 18.05.2021, яким ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» визначено переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b та скасувати повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «АРІАЛ АЛЬЯНС» від 18.05.2021.
Вирішили на засіданні тендерного комітету:
1. Відхилити вимогу UA-2021-03-12-010552-b.c5 учасника ТОВ «Бізнес Лідер Груп» щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, скасування рішення Замовника КП «Служба комунального господарства».
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі скасування рішення Замовника - КП «Служба комунального господарства»
Номер:
6ff2a5abd852422fa766be7e9dfa241e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-010552-b.a4
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі скасування рішення Замовника - КП «Служба комунального господарства»
Вимога:
11.05.2021 Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено протокол № 66, згідно якого найбільш економічно вигідна пропозиція учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» (надалі – ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП») щодо участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю за предметом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-12-010552-b, була відхилена у зв’язку з тим, що на неї було накладено удосконалений електронний підпис (УЕП), а не кваліфікований електронний підпис (КЕП). Але Замовник не бере до уваги всі пункти Закону «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету міністрів України і пояснення Міністерства цифрової трансформації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» (надалі – ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП»), як учасник закупівлі UA-2021-03-12-010552-b, не погоджується з вищезазначеним рішенням згідно протокол № 66, тому що Замовником не було враховано наступне:
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (далі - постанова КМУ № 193) чітко зазначено
«3. Установити, що:
1) удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім:
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток для реалізації органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, державними реєстраторами, нотаріусами та іншими суб’єктами, уповноваженими державою на здійснення функцій державного реєстратора, повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону;
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг і центральним засвідчувальним органом;
застосування виключно засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (захищених носіїв особистих ключів);
використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток на об’єктах критичної інформаційної інфраструктури для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, якщо використання електронних довірчих послуг для таких цілей пов’язане з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем;
вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом;»
Таким чином, використання УЕП для підпису документів тендерної пропозиції при наявності вимог у тендерній документації Замовника щодо накладання на пропозицію КЕП (тобто коли передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри) не належить до виключень передбачених підпунктом 1 пункту 3 постанова КМУ № 193, а тому відповідно до підпункту 1 пункту 3 постанови КМУ № 193, учасником ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» правомірно було використано УЕП при накладенні підпису на свою тендерну пропозицію, коли передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри (за аналогією права згідно ч2 ст8 ЦКУ).
Крім того, відповідно до пункту 1 розділу 5 тендерної документації, оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна” – 100%. Натомість, застосування учасником для підпису тендерної пропозиції УЕП або КЕП не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, відхилення економічно вигідної пропозиції ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП», є безпідставним та неправомірним, що порушує Замовником статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема щодо максимальної економії та ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників, а тому вимагаємо скасувати рішення Замовника згідно протоколу № 66 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо усунення порушення.pdf 20.05.2021 11:03
- Протокол 76.PDF 24.05.2021 16:41
Дата подачі:
20.05.2021 11:03
Вирішення:
Згідно з Розділом 3 тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету КП СКГ, протокол № 35 від 12.03.2021р., відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) якщо у складі тендерної пропозиції є хоча б один сканований документ, потрібно накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію;
3) якщо ж такі документи надано у формі електронного документа, КЕП накладають на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо;
4) якщо ж пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ретельно вивчивши інформацію про КЕП, практику Органу оскарження, роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України щодо правил використання електронних підписів у тендерних пропозиціях, було запропоновано надати наступну відповідь на вимогу:
«04.03.2021 на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (далі — АМКУ) опублікували інформацію щодо електронного підпису. Так, АМКУ повідомили, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 10.02.2021 звернулася із запитом до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз’яснення, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія «незахищений», тип підпису «удосконалений».
У відповідь на запит Міністерство цифрової трансформації України повідомило наступне (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587): «Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України ”Про електронні довірчі послуги“ кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис чи печатка.
Разом з тим засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки повинні забезпечувати, серед іншого, захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб (абзац 4 частини 1 статті 19 Закону України ”Про електронні довірчі послуги“).
Відповідно до пункту 12 частини 2 статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки).
З метою забезпечення технічного регулювання у сфері захисту інформації на офіційному вебсайті Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 09.09.2019 розміщено роз’яснення з питань використання засобів електронного підпису та печатки при наданні кваліфікованих електронних довірчих послуг за посиланням.
Враховуючи викладене, особистий ключ кваліфікованого електронного підпису може зберігатися виключно в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки та повинен бути пов’язаним з кваліфікованим сертифікатом електронного підпису.
Слід зауважити, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 “Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів“ забезпечено можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків, встановлених законодавством.
Звертаємо увагу на те, що кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований для удосконаленого електронного підпису чи печатки, не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки; під час перевірки удосконаленого електронного підпису чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (пункт 3 вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193).
Якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.»
Враховуючи викладене вище, можемо дійти таких висновків: відповідно до пункту 12 частини 2 статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки). У свою чергу кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований для удосконаленого електронного підпису чи печатки, не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим; кваліфікованим електронним підписом є підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису. Тобто такий, який створюється на так званому токені.
Виходячи з вищезазначеного, якщо замовником в тендерній документації була зазначена вимога щодо накладення учасником на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП), під час перевірки електронного підпису на сайті ЦЗО має відображатися наступна інформація: «тип підпису: кваліфікований» і «тип носія особистого ключа: захищений».
На тендерну пропозицію учасника ТОВ «Бізнес Лідер Груп» не накладено саме кваліфікований електронний підпис . Під час перевірки електронного підпису зазначено «тип носія особистого ключа: незахищений» і «тип підпису: удосконалений». Тобто замість кваліфікованого електронного підпису накладено удосконалений електронний підпис.
Враховуючи викладене, учасник процедури закупівлі ТОВ «Бізнес Лідер Груп» не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. У Замовника наявні підстави для відхилення пропозиції учасника, визначені пунктом 1 частини 1 статті 31 Закону.
Таким чином, Замовник відмовляє у вимозі скасувати рішення Замовника згідно протоколу № 66 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП».»»
Вирішили:
1. Відхилити вимогу UA-2021-03-12-010552-b.a4 учасника ТОВ "Бізнес Лідер Груп" щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі скасування рішення Замовника - КП «Служба комунального господарства».
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога до рішення Замовника
Номер:
a4285647613849289516d3708b4fb082
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-010552-b.a2
Назва:
Вимога до рішення Замовника
Вимога:
Вивчивши Протокол № 50 від 07.04.21 р. засідання тендерного комітету комунального підприємства «Служба комунального господарства» , повідомляємо, що ви порушите Закон України "Про публічні закупівлі", якщо ви відхилите пропозицію учасник і дискваліфікуєте учасника ТОВ "БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП".
Згідно з пп. 1 п. 3 Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193 (далі – Постанова), удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 Постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної ідентифікації, електронної взаємодії, та автентифікації фізосіб, юридичних осіб, а також представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови, з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
У наведеної відповіді від Міністерства цифрової трансформації України (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587) пояснюється, що електронні ключі УЕП і КЕП мають різницю по своїй структурі, але не забороняють використовувати ключі УЕП. Слід додати , що Замовник особисто наводить Постанову КМУ, де дозволяється використовувати удосконалений електронний підпис на базі кваліфікованого сертифікату , але її не виконує, чим суперечить собі.
Учасник ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» має електронний підпис на базі кваліфікованого сертифікату, який має підтвердження, що документи підписані посадовою особою мають відношення до цієї юридичної особи, а не звичайний електронний цифровий підпис, що підтверджує тільки фізичну особу. Враховуючи, що Законом України «Про електронні довірчі послуги» не забороняється використовувати Удосконалені електронні підписи замість Кваліфікованих електронних підписів, а відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови до 31 грудня 2021 року, приватний бізнес має право використовувати Удосконалені електронні підписи , Замовнику достатньо цієї інформації, щоб упевнитися в особі і в пропозиції учасника. Також підпис не порушує інших умов тендерної документації в частині технічних показників і предмету закупівлі в цілому. Додатково учасник ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» завантажив документи Переможця в відведений йому час і підписав пропозицію кваліфікований електронним підписом (КЕП). Пропозиція ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» є найбільш економічно вигідною, а згідно умов тендеру головним критерієм закупівлі є ціна (100%).
Наполягаємо , щоб Замовник не порушував Закон України "Про публічні закупівлі" в частині максимальної економії і ефективності, згідно п.1 Статті 5. Закон України "Про публічні закупівлі": Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 52.PDF 08.04.2021 10:07
Дата подачі:
07.04.2021 14:56
Вирішення:
07.04.2021 року надійшла вимога до рішення замовника UA-2021-03-12-010552-b.a2 учасника ТОВ "Бізнес Лідер Груп" щодо рішення тендерного комітету задовільнити вимогу ТОВ "АРІАЛ АЛЬЯНС" та скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «Бізнес Лідер Груп».
Враховуючи, що відповідно до п.3 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» переможця процедури закупівлі, можна відхилити тільки у разі, якщо він:
• Відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
• Не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених ст. 17 Закону;
• Не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до ч. 2. Ст. 41 Закону;
• Не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Тобто замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі відповідно до абзацу 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» ще до визнання ТОВ «Бізнес Лідер Груп» переможцем.
Таким чином, з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, відповідно до ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла необхідність відмінити тендер.
На підставі вищевикладеного, протокольним рішенням тендерного комітету № 51 від 08.04.2021 року було вирішено відмінити тендер на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b за кодом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт).
Відповідно до викладеного, вимога ТОВ «Бізнес Лідер Груп» не прийнята до розгляду, так як, попереднім протокольним рішенням тендерного комітету № 51 від 08.04.2021 року було вирішено відмінити тендер на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b за кодом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт).
Тендерний комітет вирішив відхилити вимогу ТОВ «Бізнес Лідер Груп» у зв’язку з відміною тендеру на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b за кодом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Скасувати рішення про визначення переможцем
Номер:
29093918850847ad8e5199754a224d60
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-010552-b.b1
Назва:
Скасувати рішення про визначення переможцем
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно з Розділом 3 тендерної документації, відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) якщо у складі тендерної пропозиції є хоча б один сканований документ, потрібно накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію;
3) якщо ж такі документи надано у формі електронного документа, КЕП накладають на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо;
4) якщо ж пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель в тендері за ідентифікатором UA-2021-03-12-010552-b, 30.03.2021 року переможцем процедури закупівлі визначено учасника ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП». Водночас, на тендерну пропозицію учасника ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» не накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Враховуючи вищенаведене, учасник ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та полягає відхиленню відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону.
З огляду на викладене, просимо скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» та відхилити учасника відповідно до умов тендерної документації та Закону.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 50.PDF 07.04.2021 11:16
Дата подачі:
03.04.2021 11:07
Вирішення:
04.03.2021 на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (далі — АМКУ) опублікували інформацію щодо електронного підпису. Так, АМКУ повідомили, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 10.02.2021 звернулася із запитом до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз’яснення, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія «незахищений», тип підпису «удосконалений».
У відповідь на запит Міністерство цифрової трансформації України повідомило наступне (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587):
«Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України ”Про електронні довірчі послуги“ кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис чи печатка.
Разом з тим засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки повинні забезпечувати, серед іншого, захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб (абзац 4 частини 1 статті 19 Закону України ”Про електронні довірчі послуги“).
Відповідно до пункту 12 частини 2 статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки).
З метою забезпечення технічного регулювання у сфері захисту інформації на офіційному вебсайті Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 09.09.2019 розміщено роз’яснення з питань використання засобів електронного підпису та печатки при наданні кваліфікованих електронних довірчих послуг за посиланням.
Враховуючи викладене, особистий ключ кваліфікованого електронного підпису може зберігатися виключно в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки та повинен бути пов’язаним з кваліфікованим сертифікатом електронного підпису.
Слід зауважити, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 “Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів“ забезпечено можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків, встановлених законодавством.
Звертаємо увагу на те, що кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований для удосконаленого електронного підпису чи печатки, не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки; під час перевірки удосконаленого електронного підпису чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (пункт 3 вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193).
Якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.»
Виходячи з вищезазначеного, якщо замовником в тендерній документації була зазначена вимога щодо накладення учасником на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП), під час перевірки електронного підпису на сайті ЦЗО має відображатися наступна інформація: «тип підпису: кваліфікований» і «тип носія особистого ключа: захищений».
На тендерну пропозицію учасника ТОВ «Бізнес Лідер Груп» не накладено саме кваліфікований електронний підпис . Під час перевірки електронного підпису зазначено «тип носія особистого ключа: незахищений» і «тип підпису: удосконалений». Тобто замість кваліфікованого електронного підпису накладено удосконалений електронний підпис.
Враховуючи викладене, учасник — переможець процедури закупівлі ТОВ «Бізнес Лідер Груп» не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. У Замовника наявні підстави для відхилення пропозиції учасника, визначені пунктом 1 частини 1 статті 31 Закону.
Відповідно до цього, вимогу про усунення порушення UA-2021-03-12-010552-b.b1 учасника ТОВ "АРІАЛ АЛЬЯНС", код ЄДРПОУ 39376931 про скасування рішення Замовника - комунального підприємства «Служба комунального господарства» про визначення переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b за кодом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт) учасника ТОВ «БІЗНЕС ЛІДЕР ГРУП» та відхилення учасника відповідно до умов тендерної документації та Закону треба задовільнити.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
32199abfad0d4693909cf4a9946db27e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-010552-b.c3
Назва:
Скарга
Скарга:
На рішення замовника
Пов'язані документи:
Замовник
- Пояснення антимонопольному комітету.docx 22.04.2021 14:52
- пояснення по суті скарги, скан.pdf 22.04.2021 14:52
- Протокол 65.PDF 06.05.2021 15:22
- рішення від 26.04.2021 № 9086 .pdf 29.04.2021 17:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.04.2021 № 9086.pdf 27.04.2021 17:34
- рішення від 20.04.2021 № 8402 + лист Замовнику.pdf 21.04.2021 12:31
- Скарга.pdf 16.04.2021 16:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.04.2021 17:20
Дата розгляду скарги:
26.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.04.2021 12:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.04.2021 17:14
Дата виконання рішення Замовником:
06.05.2021 15:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі-Колегія) № № 9086-р/пк-пз від 26.04.2021, зобов’язано комунальне підприємства «Служба комунального господарства» скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі – ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-03-12-010552-b.».
На підставі вищевикладеного, беручи до уваги рішення Колегії № № 9086-р/пк-пз від 26.04.2021, вирішили:
- скасувати рішення Замовника, зазначене у протоколі засідання тендерного комітету № 51 від 08.04.2021 року, яким було вирішено відмінити тендер на закупівлю UA-2021-03-12-010552-b за кодом ДК 021:2015 – 44110000-4: Конструкційні матеріали (Холодний асфальт).