-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 50310000-1 «Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки» (Послуги з заправки картриджів та відновлення картриджів з заміною комплектуючих)
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
12.03.2021 14:22 - 24.03.2021 23:00
Вимога
Відхилено
Місце знаходження
Номер:
37fed923c11541dd97c1b56955dcdd7d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-004111-c.a1
Назва:
Місце знаходження
Вимога:
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) звертаємо Вашу увагу про внесення змін та усунення дискримінаційних умов, які містяться у тендерній документації. Тендерна документація замовника містить вимогу, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить частині четвертій статті 22 Закону. Дискримінаційні умови встановлені замовником у технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації, та полягають у наступному: територіальна обмеженість місця знаходження сервісного центру. Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Зважаючи на вищевикладене, просимо замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону. Просимо видалити строку про територіальність з тендерної документації.
Керуючись законом України про Публічні закупівлі, статтею 5, підпунктом 1.1 (добросовісна конкуренція серед учасників;), 1.2 ( максимальна економія, ефективність та пропорційність;), 1.3 (відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;), 1.4 (недискримінація учасників та рівне ставлення до них;), 1.5 (об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;) , 1.6 (запобігання корупційним діям і зловживанням) та статтею 5 підпунктом 2 (Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.), статтею 5 підпунктом 3 (Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.) , статтею 5 підпунктом 4 (Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.).
Вимога щодо місця розташування є дискримінаційною по відношенню до учасників процедури закупівлі, які можуть виконати умови, але не розташовуються на вказаній території, але мають матеріально технічну базу та за власні кошти та власними силами зобов'язуються доставити картриджі для забезпечення надання послуг, що є предметом закупівлі до місця вказаного Замовником. Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає місця розташування на території Замовника.
А також керуючись практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду справ у сфері закупівель, а також листів Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 “Щодо розробки тендерної документації” та від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації”.
А також керуючись законом України Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні визначено, що дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними;
А також керуючись законом України Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні Стаття 6 - Державна політика щодо запобігання та протидії дискримінації спрямована на: недопущення дискримінації;
Просимо внести зміни в умови закупівлі та вилучити вимогу котра дискримінує нас як потенційного учасника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.03.2021 19:28
Вирішення:
Шановний Скаржник!
На Вашу вимогу від 16.03.2021 року щодо дискримінаційних, на Вашу думку, умов зазначених у Додатку № 3 Технічної специфікації до Тендерної документації обласної прокуратури щодо закупівлі у 2021 році послуг код
ДК 021:2015 – 50310000-1 Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки (Послуги з заправки картриджів та відновлення картриджів з заміною комплектуючих) повідомляємо, що Дніпропетровська обласна прокуратура входить до системи прокуратури України та відповідно до ст. 131ˡ Конституції України виконує функції: підтримання публічного обвинувачення в суді; організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Так, окрім приміщень обласного апарату у адміністративних будівлях Дніпропетровської обласної прокуратури розміщені окружні прокуратури.
У Вашій скарзі зазначено про територіальну обмеженість місця знаходження сервісних центрів, видалення інформації про територіальність з тендерної документації, а також дискримінацію вимоги до інших учасників, які можуть виконати умови, але не розташовуються на вказаній території та мають матеріально - технічну базу і за власні кошти та власними силами зобов’язуються доставити картриджі для забезпечення надання послуг до місця вказаного замовником, а також інше.
Відповідно до п. 6 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються відомості про місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги.
По перше слід зазначити, що відповідно до п.3 «Технічні вимоги» додатку №3 до тендерної документації заправка та відновлення картриджів проводиться на території Замовника (структурні підрозділи Дніпропетровської обласної прокуратури, згідно з додатком № 6) в присутності представника Замовника.
Не допускається заміна картриджів Замовника іншими картриджами, які Замовнику не належать.
З викладеного вбачається, що учасник який стане переможцем повинен самостійно заправити або відновити картриджі необхідними комплектуючими, які належать прокуратурі на місці розташування цього органу, а не здійснювати доставку інших картриджів чи належних прокуратурі, а також доставку картриджів без самостійної їх заправки та відновлення з заміною комплектуючих на місці розташування підрозділу прокуратури. Слід зазначити, що за місцями розташування структурних підрозділів у штаті прокуратури відсутні спеціалісти, які самостійно можуть здійснювати дії по встановленню картриджів або їх ремонту та заправці, а заміна картриджів працівниками прокуратури може призвести до їх швидкої поломки.
По друге, структурні підрозділи Дніпропетровської обласної прокуратури розташовуються на території Дніпропетровській області на відстані до 200 кілометрів від основної будівлі обласної прокуратури і при поломці картриджів або необхідності їх заправки співробітники прокуратури будуть вимушені їх направляти до місця розташування апарату обласної прокуратури або місця розташування переможця тендерної закупівлі поштою, що потребує значного часу на їх доставку до місця їх заправки або відновлення комплектуючих та в подальшому відправлення їх до відповідного структурного підрозділу, що у свою чергу також потребує матеріальних затрат на відправлення картриджів поштою або витрат палива та залучення до цієї роботи працівників прокуратури у час виконання ними прямих службових обов’язків, до яких ніяк не належить робота по доставці картриджів.
Також слід зауважити, що у прокуратури відсутній необхідний підмінний фонд картриджів, які можливо було б надати структурним підрозділом для запасу у разі необхідності їх заміни або відновлення , яка може виникати у різні дні (не одноразово у день, тиждень, місяць) у тих же структурних підрозділах, або одночасно у різних структурних підрозділах по всій Дніпропетровській області (які зазначено у додатку №6 до тендерної документації) і факт виїзду переможця по всій області може також вплинути на тривалість виконання послуги, що у свою чергу негативно вплине на якість виконання своїх конституційних повноважень прокуратурою, що на прямую залежать від необхідності друкування процесуальних документів, які є основним джерелом відображення та фіксування діяльності органів прокуратури і у разі необхідності відновлення або заправки картриджу він потребує негайного проведення ремонту або заправки.
Таким чином, при підготовці тендерної документації щодо закупівлі даних послуг, з метою належної організації забезпечення виконання конституційних функцій прокуратури та з метою забезпечення швидкого та якісного виконання послуг, замовником було зазначено вимоги про наявність сервісних центрів з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправці та відновленню картриджів в м. Дніпро та Дніпропетровській області із зазначенням адрес сервісних центрів у містах, що вказані в Додатку № 6 до Тендерної документації та необхідності надання копій договорів про співробітництво з технічного обслуговування, заправці та відновленню картриджів офісної техніки з юридичними особами із зазначенням предмету договору, замовника та їх контактних даних або копій договорів оренди приміщень та інших документів, що підтверджують наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправці та відновленню картриджів відповідно до вказаних у зазначеному додатку містах.
Слід звернути увагу, що при зазначенні інформації про наявність сервісних центрів не малось на увазі лише власних сервісних центрів, а можливість використання матеріально-технічної бази інших підприємств, з якими учасник може співпрацювати на умовах субпідряду, співробітництва, оренди приміщень та повинен підтвердити це необхідними документами на підставі яких замовник буде впевнений, що послуга буде надана вчасно та якісно. У зв’язку із чим обласна прокуратура мала на меті розширити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, які мають можливість укласти відповідні договори із постачальниками аналогічних послуг у різних містах Дніпропетровської області або які мають власні виробничі потужності, в тому числі на умовах оренди, а не обмежити (дискредитувати) учасників, як Ви зазначили у скарзі.
Також, з метою формування очікуваної вартості закупівлі та вивчення ринку послуг по заправці та відновленню комплектуючих картриджів, а також виявлення потенційних конкурентів з метою можливості їх участі у закупівлі, тендерним комітетом обласної прокуратури вивчено ринок вищезазначених послуг, та згідно з наданими комерційними пропозиціями зроблено висновок, що на території Дніпропетровської області дані послуги можуть надавати не мала кількість підприємств, які мають матеріально технічну базу для надання аналогічних послуг за місцем розташування структурних підрозділів обласної прокуратури.
Враховуючи викладене, тендерний комітет обласної прокуратури не вважає вимоги викладені у Тендерній документації дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію серед потенційних учасників закупівлі.
З повагою
Перший заступник керівника
обласної прокуратури В. Прихожанов
Статус вимоги:
Відхилено