-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Риба заморожена - 7 000 кг
Торги не відбулися
609 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 100.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 100.00 UAH
Період оскарження:
12.03.2021 12:04 - 23.03.2021 23:00
Скарга
Виконана замовником
Порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
45ec2eac92544f388fb5e503d22ed4cf
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-005328-b.b5
Назва:
Порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Тендерна пропозиція ТОВ "Руол Стандарт" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА_UA-2021-03-12-005328-b.pdf 15.04.2021 09:35
- рішення від 19.04.2021 № 8369 + лист Замовнику .pdf 20.04.2021 13:03
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.04.2021 № 9413.pdf 29.04.2021 19:50
- рішення від 28.04.2021 № 9413.pdf 05.05.2021 20:06
- Пояснення по суті скарги.docx 23.04.2021 15:04
- Пояснення по суті скарги.pdf 23.04.2021 15:04
- Протокол ТОВ Руол Стандарт.pdf 14.05.2021 15:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.04.2021 10:16
Дата розгляду скарги:
28.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.04.2021 13:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.05.2021 20:06
Дата виконання рішення Замовником:
14.05.2021 15:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано.
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
934d2d4e0c2b4d3e9cd897259feba769
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-005328-b.c4
Назва:
Вимога
Вимога:
Клінічна лікарня "Феофанія" Державного управління справами (далі - Замовник) Протоколом розгляду тендерних пропозицій від 05.04.2021р дискваліфікував тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОПРОДРЕСУРС» (далі – ТОВ «ЕКОПРОДРЕСУРС») у закупівлі за ідентифікатором UA-2021-03-12-005328-b.
Протоколом розгляду тендерних пропозицій від 05.04.2021р Замовник стверджує – «відсутня копія атестату акредитації лабораторії з підтвердженням акредитації лабораторії стосовно предмету закупівлі».
ТОВ «ЕКОПРОДРЕСУРС» повідомляє, що копія атестату акредитації лабораторії з підтвердженням акредитації лабораторії стосовно предмету закупівлі присутня в складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОПРОДРЕСУРС» у вигляді файлу формату pdf із назвою «Договір повірки», разом із всіма документами, які підтверджують договірні відносини ТОВ «ЕКОПРОДРЕСУРС» та Державного Підприємства «Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
Зважаючи на вищевикладене ТОВ «ЕКОПРОДРЕСУРС» вимагає:
1. Скасувати рішення оприлюднене Протоколом розгляду тендерних пропозицій від 05.04.2021р про дискваліфікацію ТОВ «ЕКОПРОДРЕСУРС».
2. Визнати ТОВ «ЕКОПРОДРЕСУРС» переможцем закупівлі за ідентифікатором UA-2021-03-12-005328-b.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 06.04.2021 10:20
Дата подачі:
06.04.2021 10:21
Вирішення:
Доброго дня! Виникла технічна помилка. Ви не надали Атестат акредитації зі сферою акредитації органу оцінювання, який видав вказаний сертифікат Учаснику торгів стосовно надання послуг зберігання та транспортування харчових продуктів, оптової торгівлі харчовими продуктами ДСТУ ISO 14001:2015.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Просимо прибрати дискримінаційний пункт щодо наступного подати «Скан-копію оригіналу договору Учасника з акредитованою лабораторією на проведення аналізів стосовно предмету закупівлі, дійсного протягом 2021 року та копію атестату акредитації лабораторії з підтвердженням акредитації лабораторії стосовно предмету закупівлі.» Та пункт «подати - Скан-копію протоколу випробувань, виданий відповідною акредитованою лабораторією, щодо оцінки відповідності товару вимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні, фізико-хімічні та мікробіологічні, не більше 3-х місячної давнини відносно дати аукціону.»
Номер:
992fecd5f2cc42b8bc2b0ca18d0ce8e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-005328-b.c3
Назва:
Просимо прибрати дискримінаційний пункт щодо наступного подати «Скан-копію оригіналу договору Учасника з акредитованою лабораторією на проведення аналізів стосовно предмету закупівлі, дійсного протягом 2021 року та копію атестату акредитації лабораторії з підтвердженням акредитації лабораторії стосовно предмету закупівлі.» Та пункт «подати - Скан-копію протоколу випробувань, виданий відповідною акредитованою лабораторією, щодо оцінки відповідності товару вимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні, фізико-хімічні та мікробіологічні, не більше 3-х місячної давнини відносно дати аукціону.»
Вимога:
Шановний Замовнику!
Просимо прибрати дискримінаційний пункт щодо наступного подати «Скан-копію оригіналу договору Учасника з акредитованою лабораторією на проведення аналізів стосовно предмету закупівлі, дійсного протягом 2021 року та копію атестату акредитації лабораторії з підтвердженням акредитації лабораторії стосовно предмету закупівлі.» Та пункт «подати - Скан-копію протоколу випробувань, виданий відповідною акредитованою лабораторією, щодо оцінки відповідності товару вимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні, фізико-хімічні та мікробіологічні, не більше 3-х місячної давнини відносно дати аукціону.»
Даними пунктами Замовник дискримінує та обмежує коло постачальникві, адже договір щодо на проведення аналізів із Акредитованою лабораторією заключаються на всі можливі аналізи та експертизи, що надає лабораторія. Жодна лабораторія не надає договору на проведення саме аналізу риби або іншого продукту. Щодо обмеження часового проміжку у протоколах - це також є дискримінаційною вимогою.
Окрім того, незрозумілим є факт, навіщо Замовнику, що просить подати документи якості, вимагати договори із третьою стороною, при цьому не враховуючи згоду третьої сторони на обробку персональних даних та публікацію документів у публічний простір.
Таким чином, просимо прибрати із документації пункт подати «Скан-копію оригіналу договору Учасника з акредитованою лабораторією на проведення аналізів стосовно предмету закупівлі, дійсного протягом 2021 року та копію атестату акредитації лабораторії з підтвердженням акредитації лабораторії стосовно предмету закупівлі.» Та пункт подати «- Скан-копію протоколу випробувань, виданий відповідною акредитованою лабораторією, щодо оцінки відповідності товару вимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні, фізико-хімічні та мікробіологічні, не більше 3-х місячної давнини відносно дати аукціону.» як дискримінаційні.
Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.03.2021 16:48
Вирішення:
Доброго дня!
Шановний Учаснику! Розглянувши вимогу, надіслану через електронну систему закупівель, зауважуємо наступне.
Статтею 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» на операторів ринку покладено обов’язок відповідати за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності.
Відповідно до частини другої згаданої статті Закону оператори ринку зобов’язані, зокрема, забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості.
Оператор ринку взаємодіє з компетентним органом для здійснення заходів щодо запобігання виникненню або зменшенню ризиків, що становлять харчові продукти, які він ввів або вводить в обіг (частина шоста статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»).
Відповідно до частини четвертої статті 39 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» рибні продукти визнаються не придатними для споживання людиною, якщо, зокрема, за результатами органолептичних досліджень, лабораторних досліджень (випробувань) на наявність паразитів встановлено невідповідність рибних продуктів законодавству.
Слід зазначити, що у вказаній вимогі не зазначено в чому саме полягає «порушення», та яким чином вказана умова тендерної документації порушує права запитувача, дискримінує його та не дозволяє взяти участь в даній процедурі закупівлі.
Враховуючи що умовами документації передбачено поставка товару протягом 2021 року (до 31.12.2021 року включно) вказана вимога вбачається обґрунтованою по відношенню саме до учасника закупівлі (а не до будь-якого іншого реалізатора продукції, зазначеного у вимозі), як однієї з сторони правовідносин, у разі укладення договору про закупівлю.
Звертаємо увагу, що умови тендерної документації не містять жодних обмежень щодо вибору лабораторії (державна чи приватна), її місцезнаходження, залишаючи вказане на вибір учасника закупівлі.
Щодо твердження запитувача, що «даними пунктами Замовник дискримінує та обмежує коло постачальників, адже договір щодо на проведення аналізів із Акредитованою лабораторією заключаються на всі можливі аналізи та експертизи, що надає лабораторія», зазначаємо, що умовами тендерної документації не передбачено обмеження стосовно предмету договору, виключно дослідженням рибної продукції.
Окрім того, посилання запитувача щодо ніби-то не врахування Замовником згоди третьої сторони (лабораторії) на обробку персональних даних та публікацію документів у публічний простір, спросовуються наступним.
Правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних регулюються Законом України «Про захист персональних даних».
Відповідно до статті 2 Закону України «Про захист персональних даних»:
згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди.
персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована;
суб’єкт персональних даних - фізична особа, персональні дані якої обробляються.
Відповідно до статті 24 Цивільного кодексу України фізичною особою є людина як учасник цивільних відносин.
Разом з тим, акредитована лабораторія здійснює свою діяльність, в тому числі в якості учасника правовідносин, як юридична особа. Відповідно отримання згоди на обробку персональних даних від юридичної особи законодавством не передбачено.
З огляду на викладене, вищезазначені умови тендерної документації не містять дискримінаційного характеру та цілком відповідають нормам чинного законодавства України.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Просимо прибрати дискримінаційні вимоги та прописати недискримінаційні визначення запиту документів до подачі.
Номер:
3d408378a5d14436983c453e43996c46
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-005328-b.c2
Назва:
Просимо прибрати дискримінаційні вимоги та прописати недискримінаційні визначення запиту документів до подачі.
Вимога:
Шановний Замовнику!
У Тендерній документації у Додатку 3 «Специфікація товару» зазначені дискримінаційні вимоги. Така вимога подати Просимо прибрати дискримінаційний пункт щодо наступного «Скан-копію договору про надання державних ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) для продукції тваринного походження. Договір повинен бути дійсним протягом 2021 року та копія акту виконаних робіт за останні 3 місяці.»
Згідно чинного законодавства України, кожен агент, що задіяний у будь-якому циклі ланцюга обігу харчових продуктів має бути зареєстрований як оператор ринку. Таку реєстрацію проводить держспоживслужба, що виконує ветеринарні функції на підприємтсвах, що не є виробниками.
При цьому, Замовник виставляє вимогу щодо подачі документів із ветеренарного нагляду учаснику, тим самим дискримінує коло можливих учасників, адже реалізатор продукції також має право брати участь.
По-друге, Замовник виставляє вимогу подати 2 документи, а саме:
Скан-копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та /або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів.
Скан-копію оригіналу експлуатаційного дозволу Учасника, що дозволяє оператору ринку займатися виробництвом, реалізацією або зберіганням предмету закупівлі
У разі, якщо температура зберігання продукції нижча за +10С - оператор ринку має отримати експлуатаційний дозвіл, адже мають бути задіяні спеціальні умови зберігання. Таким чином, Учасник, що має експлуатиаційний дозвіл автоматично є зареєстрованим у державному реєстрі потужностей, про що наявна інформація у самому експлуатаційному дозволі.
Таким чином, просимо прибрати наступний пункт, із складу документації, як дискримінаційний подати « Скан-копію договору про надання державних ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) для продукції тваринного походження. Договір повинен бути дійсним протягом 2021 року та копія акту виконаних робіт за останні 3 місяці.»
Просимо прописати чітке визначення щодо Експлуатаційного дозволу та витягу з реєстру операторів потужностней, до прикладу, наступним чином:
«Подати Скан-копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та /або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів та/або Скан-копію оригіналу експлуатаційного дозволу Учасника, що дозволяє оператору ринку займатися виробництвом, реалізацією або зберіганням предмету закупівлі»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.03.2021 16:41
Вирішення:
Доброго дня!
Шановний Учаснику! Розглянувши вимогу, надіслану через електронну систему закупівель, зауважуємо наступне.
По-перше, вимога запитувача вилучити умову тендерної документації стосовно надання учасниками «скан-копії договору про надання державних ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) для продукції тваринного походження. Договір повинен бути дійсним протягом 2021 року та копія акту виконаних робіт за останні 3 місяці» жодним чином не обґрунтована, оскільки не зазначено яким чином вказана умова тендерної документації порушує права запитувача, дискримінує його та не дозволяє взяти участь в даній процедурі закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Окрім того, частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи той факт, що предметом закупівлі є харчові продукти, які будуть поставлятися до закладу охорони здоров’я, Замовник має забезпечити поставку саме якісної продукції, яка не буде нести загрозу здоров’ю та життю споживачів (пацієнтів).
Відповідно до Закону України «Про ветеринарну медицину» одними із основних завдань держави в галузі ветеринарної медицини є, зокрема:
- зменшення або усунення ризиків виникнення зоонозів та захворювання населення;
- захист тварин та населення від збудників та хвороб тварин шляхом здійснення профілактичних, діагностичних та лікувальних заходів;
- здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду в процесі виробництва і обігу продуктів тваринного, а на агропродовольчих ринках - і рослинного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів, кормів, штамів мікроорганізмів, репродуктивного і патологічного матеріалу та здійснення державного ветеринарно-санітарного нагляду під час обігу засобів ветеринарної медицини та засобів догляду за тваринами;
- розроблення, впровадження та застосування ветеринарно-санітарних заходів.
Частиною восьмою статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено, що до обов’язків операторів ринку (учасників), що здійснюють обіг/реалізацію харчових продуктів входить взаємодія з компетентним органом для здійснення заходів щодо запобігання виникненню або зменшенню ризиків, що становлять харчові продукти, які він ввів або вводить в обіг.
Відповідно, враховуючи що предметом закупівлі є продукція тваринного походження, учасники закупівлі повинні підтвердити здійснення ними заходів щодо ветеринарно – санітарного контролю та нагляду за продукцією, що ними реалізується.
Договірні зобов’язання щодо надання державних ветеринарно – санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно – санітарного контролю та нагляду) грунтуються на нормах чинного законодавства України в тому числі Цивільного Кодексу України та Господарського кодексу України.
Будь який оператор ринку, потенційний учасник закупівлі має можливість укласти договір про надання державних ветеринарно – санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно – санітарного контролю та нагляду) без будь яких обмежень.
Враховуючи вищезазначене вважаємо, що умова, передбачена додатком 3 до тендерної документації, а саме подання учасником скан-копії договору про надання державних ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) для продукції тваринного походження. Договір повинен бути дійсним протягом 2021 року та копія акту виконаних робіт за останні 3 місяці не є дискримінаційною та відповідає принципам, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі».
По-друге, пунктом 22 частини першої статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено, що експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження (частина перша статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»).
Частиною другою статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено випадки звільнення від обов’язку щодо отримання експлуатаційного дозволу.
Відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Враховуючи наведене, а також визначення понять які наведені в загаданому законі, «експлуатаційний дозвіл» та «державна реєстрація потужностей оператора ринку» не є взаємовиключними поняттями.
Зауважуємо, що запропонована запитувачем редакція пункту тендерної документації, включаючи фразу «та/або» може розглядатися та тлумачитися учасниками закупівлі на власний розсуд, в тому числі з можливістю надання одного з документів на вибір учасника, навіть у випадку, якщо згідно з законодавством передбачена наявність в учасника обох згаданих документів.
Разом з тим зазначаємо, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
З огляду на викладене, вищезазначені умови тендерної документації не містять дискримінаційного характеру та цілком відповідають нормам чинного законодавства України.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Просимо прибрати дискримінаційний пункт. Зважаючи на викладені пояснення просимо прибрати вимогу щодо поверхневого аналізу у складі заходів державного контролю. А саме «Скан-копії оригіналів актів Держпродспоживслужби, складених за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Учасника (згідно Наказу Міністерства Аграрної Політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт без виявлених порушень).»
Номер:
49e5ae15a36a422f956f0b5fc0be693b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-12-005328-b.c1
Назва:
Просимо прибрати дискримінаційний пункт. Зважаючи на викладені пояснення просимо прибрати вимогу щодо поверхневого аналізу у складі заходів державного контролю. А саме «Скан-копії оригіналів актів Держпродспоживслужби, складених за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Учасника (згідно Наказу Міністерства Аграрної Політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт без виявлених порушень).»
Вимога:
Шановний Замовнику!
Просимо прибрати дискримінаційний пункт щодо наступного « Подати Скан-копії оригіналів актів Держпродспоживслужби, складених за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Учасника (згідно Наказу Міністерства Аграрної Політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт без виявлених порушень).»
HACCP (від англ.Hazard Analysis and Critical Control Points - Аналіз небезпек і критичні контрольні точки) - система, що дозволяє гарантувати виробництво безпечної продукції шляхом ідентифікації і контролю небезпечних факторів на всіх його етапах.
ISO 22000 «Системи управління безпекою харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга »- є стандартом, націленим на побудову системи управлін- ня на підприємстві, подібної ISO 9001, що базується на принципах НАССР.
Тобто, з визначення випливає, що вимоги ISO 22000 включають в себе вимоги НАССР. Таким чином, впровадження НАССР можна розглядати в якості лише першої та обо- в'язкової ступені впровадження ISO 22000.
Впровадження системи НАССР або ISO 22000, як правило, продиктовано декількома факторами: законодавчими вимогами (обов'язковість впровадження), прагненням до підвищення безпеки власної продукції і маркетингових фактором (отримання додаткових конкурентних переваг від отримання сертифіката відповідності, що котирується і зрозумілого в усьому світі).
З законодавчої точки зору впровадження принципів НАССР на підприємстві харчової промисловості є обов'язковим, тоді, як впровадження системи ISO 22000 - немає. З одного боку, це дає можливість обмежитися лише першою сходинкою - впровадженням НАССР. Однак, впровадження принципів НАССР на підприємстві повинно постійно підтримуватися, адже в законодавчій і нормативній базі постійно відбуваються зміни, які необхідно оперативно моніторити і вносити корективи. Процеси ж на самому підприємстві вимагають постійного контролю, аналізу та коригування. Без урахування цих факторів, що відбувається на постійній основі, неможливо гарантувати відповідно- сті принципам НАССР навіть протягом першого року після їх впровадження.
Саме процедури, регламентовані в стандарті ISO 22000, спрямовані на підтримку та по- стійне поліпшення, зокрема і самого НАССР. Таким чином, використання лише НАССР, без загальної системи управління є половинчастим рішенням, що не гарантує підтримку і розвиток НАССР. Навпаки, впровадження повного циклу ISO 22000 - запорука успішного існування НАССР на підприємстві.
Також варто відзначити, що, як правило, для кінцевого замовника, дуже важливий документ третьої сторони, яка підтверджує відповідність системи управління, впровадженої на підприємстві. Таким документом для підприємств харчової промисловості є сер- тифікат відповідності системи управління безпекою харчових продуктів ISO 22000. Органи оцінки відповідності (органи з сертифікації) акредитуються саме на сертифікацію ISO 22000, а отже, отримати сертифікат просто на НАССР неможливо.
Це підводить нас до того, що Замовник законно вимагає у складі пропозиції ДСТУ ISO 22000: 2019 (ISO 22000:2018, ISO 22000:2007, ISO 22000:2005) та звіт за результатами останнього аудиту, а також атестат акредитації зі сферою акредитації органу оцінювання, який видав вказаний сертифікат. Адже на підприємстві має бути впроваджено повний цикл вимог стандарту ISO 22000, не об- межуючись лише принципами НАССР.
Зважаючи на вищевикладене пояснення просимо прибрати вимогу щодо поверхневого аналізу у складі заходів державного контролю. А саме «Скан-копії оригіналів актів Держпродспоживслужби, складених за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Учасника (згідно Наказу Міністерства Аграрної Політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт без виявлених порушень).»
НАССР є системою стандарту ISO 22000, тобто стандарт ISO 22000 є більш вмістовним та ширшим стандартом, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства України.
Також зауважимо, що практика постійно діючої колегії антимонопольного комітету України свідчить про незаконність відхилення пропозицій Учасників, що відповідають вимогам щодо подання ISO 22000 та відповідного звіту, проте не подають проміжні результтати контролю.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.03.2021 16:40
Вирішення:
Доброго дня!
Шановний Учаснику! Розглянувши вимогу, надіслану через електронну систему закупівель, зауважуємо наступне.
Частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, частиною другою статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено обов’язок оператора ринку розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Окрім того, відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» (далі - Вимоги), оператори потужностей повинні розробити та запровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати усі небезпечні чинники, які можуть бути у харчовому продукті та продовольчій сировині (пункт 1.3 Вимог).
Пунктами 1.7, 1.8 Вимог передбачено, що вони є обов’язковими для виконання операторами ринку з виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Державний контроль за виконанням операторами ринку цих Вимог здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та інших законів України, що визначають вимоги до організації і проведення державного контролю за харчовими продуктами та іншими об`єктами санітарних заходів.
Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» визначає правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 7 даного Закону компетентний орган у сфері державного контролю здійснює державний контроль за впровадженням постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР.
При цьому, згідно пункту 3 частини першої статті 1 згаданого Закону аудит - систематичне та незалежне вивчення певної дії з метою визначення того, чи відповідає така діяльність та пов’язані з нею результати запланованим заходам і чи такі заходи впроваджені результативно та у спосіб, який дозволяє досягти поставленої мети.
Акт, що складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP (згідно наказу Міністерства аграрної політики України № 446 від 08.08.19 р.) оператор ринку отримує в результаті проведення інспектування потужностей оператора ринку щодо впровадження останнім процедур, заснованих на принципах HACCP.
Таке інспектування може бути, як планове, так і позапланове, за заявою самого оператора ринку.
Враховуючи зазначене, потенційний учасник закупівлі при бажанні, може подати заяву до відповідного органу з проханням проведення інспектування (аудиту) діючих процедур, заснованих на принципах HACCP для отримання акту, передбаченого наказом Міністерства аграрної політики України № 446 від 08.08.2019 р.
Обмеження щодо здійснення таких дій відповідно до чинного законодавства відсутні.
Разом з тим, повідомляємо, що отримана через електронну систему закупівель вимога не містить інформації в чому саме запитувач вбачає «порушення» та яким чином вказана умова тендерної документації порушує права останнього, дискримінує його, а також не дозволяє взяти участь у процедурі закупівлі.
З огляду на вищевикладене, згадані умови тендерної документації не містять дискримінаційного характеру та цілком відповідають нормам чинного законодавства України.
Статус вимоги:
Відхилено