Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі зазначена у додатку 1 документації оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Вид закупівлі - спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.. Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної закупівлі є ціна (питома вага критерію – 100%).
Завершена
148 500.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 742.50 UAH
Період оскарження:11.03.2021 14:16 - 17.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо дискримінаційних умов в ТД Замовника
Номер:b175ca6de1f8435680e4dabc043da584
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-03-11-007674-b.b1
Назва:Щодо дискримінаційних умов в ТД Замовника
Вимога:
У Тендерній документації Замовник вимагає подати санітарний паспорт на автотранспорт, який буде здійснюватися постачання продуктів. Але Згідно з ст.43 та ст.44 Розділу VII «Загальні гігієнічні вимоги щoдo поводження з харчовими продуктами» Закону України від 20.09.2016 р. встановлено гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими оформлення санітарних паспортів на транспорт НЕ передбачено. Санітарний паспорт на автотранспорт не є документом, який підтверджує його можливість перевозити продукти харчування, що швидко псуються. Гігієнічними вимогами до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, санітарний паспорт не вимагається Законом. Також Замовник у складі Тендерної Документації (далі ТД) вказав вимогу про надання санітарних паспортів на автотранспорт із зазначенням * (символ зірочка – допоміжне пояснення щодо вказаного написаного контексту, значення якого завжди, по правилам правопису та оформлення документації, має бути вказано внизу документу). Але в ТД даний символ присутній, але відсутня виноска, яка мала б роз’яснити додаткові характеристики санітарного паспорту або умов його надання у складі тендерної пропозиції. У зв’язку з цим, можемо прийти до висновку, що саме цей символ * мав примітку, що санітарний паспорт на автотранспорт надається у складі пропозиції в разі його наявності згідно діючих норм Законодавства. Ми, як постійний Учасник державних закупівель, часто зустрічаємо такий символ саме на вимозі Замовників в ТД про надання санітарних паспортів у зв’язку з відміною оформлення даного документу на автотранспорт та розумінням Замовників про необов’язковість такого документу для підтвердження права транспортування харчових продуктів.
Це свідчить про те, що Замовник навмисно видалив значення цього символу * з метою заздалегідь спланованої дискримінації Учасників, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі, а саме п.5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Замовник порушує відповідні норми щодо змісту та подачі тендерної документації, яка має бути оформлена відповідно до ЗУ «Про Публічні Закупівлі.
Просимо переглянути зміст Тендерної Документації, її вимог щодо подачі санітарних та внести зміни щодо Тендерної документації закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:15.03.2021 14:50
Вирішення:Уповноваженою особою розглянуто Вашу вимогу, оприлюднену в електронній системі закупівель 15 березня 2021 року та повідомляємо наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон), тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Статтею 14 Закону не передбачено, складання тендерної документації до спрощеної процедури закупівлі, натомість замовником оприлюднюється оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;
4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
6) умови оплати;
7) очікувана вартість предмета закупівлі;
8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів);
9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж п’ять робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);
10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;
11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);
12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
Враховуючи вищевикладене, замовником не може бути внесено зміни до Тендерної документації, оскільки вона не затверджувалась.
Відповідно до пункту 14.2 Документації Оголошення про проведення спрощеної закупівлі згідно предмету закупівлі Тушки курей (ДК 021:2015 – 15110000-2 - М’ясо), передбачено, що з метою підтвердження відповідності пропозиції вимогам замовника, у складі пропозиції учасник надає в тому числі наступні документи:
- сканкопію (копії) санітарного (-них) паспорту (-ів),* де зазначено, що даний автотранспорт може перевозити продукти харчування що швидко псуються.
Пунктом 4.3 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227 передбачено що, Постачання продуктів харчування і продовольчої сировини повинно здійснюватися спеціальним автотранспортом з маркуванням "Продукти". Кузови машин ізсерединиповинні бути покриті оцинкованим залізом, листовим алюмінієм або іншим матеріалом, які мають позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи до контакту з продуктами харчування, і обладнані стелажами, що можуть зніматися. Територіальною санітарно-епідеміологічною станцією на кожну автомашину видається санітарний паспорт терміном на один рік.
Статтями 43, 44 Розділу VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» наявність санітарного паспорту на транспортний засіб не передбачена. Однак встановлюючи дану вимогу до учасників, Замовник дотримується пунку 4.3 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах.
Відповідно до законодавства України, немає встановленої на даний час уніфікованої форми санпаспорта.
Однак, транспорт, на якому перевозять харчові продукти, повинен мати:
• санітарний паспорт автомобіля;
• спеціальне маркування, наприклад, «хліб», «молоко», «риба» тощо.
А водій такого автомобіля повинен мати санітарну книжку з результатами медобстеження.
Такі вимоги встановлені пп. 12.3 і 12.4 «Правил перевезень вантажів автотранспортом в Україні», затверджених наказом Мінтрансу від 14.10.97 р. № 363, а також аналогічні — п. 4.3 Інструкція з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затверджена наказом Міносвіти та МОЗ від 17.04.06 р. № 298/227.
Враховуючи вищевикладене, вимога про надання учасниками санітарного паспорту на атомобіль не є дискримінаційною, є цілком правомірною та вимагається Замовником щорічно у всіх закупівлях продуктів харчування для дошкільного навчального закладу. Дана вимога документації не встановлює ніяких привілеїв для інших учасників, тому не може ніяким чином свідчити про дискримінацію того чи іншого учасника.
Щодо символу *- в Документації Оголошення про проведення спрощеної закупівлі згідно предмету закупівлі Тушки курей (ДК 021:2015 – 15110000-2 - М’ясо) – це лице описка/механічна помилка. Учасники закупівлі можуть не зважати на цей символ при підготовці своїх пропозицій. Ні про яку дискримінацію в даному випадку, знову ж таки, не може йти мова, оскільки всі потенційні учасники закупівлі ознайомлюються з тим самим оголошенням до закупівлі (з тією самою опискою), що оприлюднене замовником в електронній системі закупівель.
Одночасно повідомляємо Вам, що при проведенні процедур закупівель та розгляді пропозицій учасників Замовник чітко дотримується вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель щодо добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційність, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду відповідно до статті 14 Закону 922.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:19.03.2021 17:11