• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-92 та Дизельне паливо

Завершена

510 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 100.00 UAH
Період оскарження: 11.03.2021 13:16 - 23.03.2021 00:00
Вимога
Вирішена

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників

Номер: 6d7123b1924d48d4b2d6fc3c1978afb2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-11-006321-b.b1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно підпункту 5.1 п.5 розділу ІІІ тендерної документації в процедурі закупівлі розглядаються тендерні пропозиції учасників, які мають СВОЇ АЗС на території Іванівського району Одеської області. Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону. Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС. Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо наявності у учасника СВОЇХ АЗС, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Вищевказане підтверджується результатами попередньої оголошеної процедури закупівлі (UA-2021-02-19-000966-c) з ідентичними вимогами, яка не відбулася внаслідок відсутності достатньої кількості учасників. Зважаючи на досвід закупівлі Замовником пального (Бензин марки А-92 та дизельне паливо) у 2020 році (UA-2020-03-17-000948-c) наслідком дискримінаційних вимог в подальшому буде укладання договору за результатами неконкурентної переговорної процедури закупівлі. Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення умови, згідно якої в процедурі закупівлі розглядаються тендерні пропозиції лише учасників, які мають свої АЗС. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовником вирішено задовольнити вимогу та внести зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено