-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Інтерактивний комплекс
ДК 021:2015, код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Інтерактивний комплекс) Місцезнаходження замовника: Україна, 42200, Сумська обл., місто Лебедин, ВУЛИЦЯ 19 СЕРПНЯ, 61.
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження:
11.03.2021 12:01 - 17.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Порушення чинного законодавства
Номер:
262f1313b6374a0ca89bfdd73f398428
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-11-001088-a.c3
Назва:
Порушення чинного законодавства
Вимога:
Шановний Замовнику!
Ваша документація є повністю незаконно. та містить конкретно прописані моделі обладнання:
- Інтерактивна дошка newline
Ви прописуєте технічні характеристики, під які НЕМОЖЛИВО підібірати аналоги чи еквіваленти:
"• Діагональ активної проекційної поверхні повинна бути - не менше 79,5” (202 см) при співвідношенні сторін 4:3;
• Діагональ активної поверхні повинна бути - більше 210 см, не менше 83”;
• Ширина дошки повинна бути не менше 179, та не більше 180
• Висота дошки повинна бути менше 129 см, і не більше 130
• Ширина активної поверхні повинна бути не менше або 172 см
• Висота активної поверхні повинна бути не менше або 122 см
• Товщина дошки не більше ніж 3,5 см"
З якою метою так детально вказано розміри інтерактивної дошки? Щоб звузити конкуренцію?
З такими розмірами відповідає Вашим вимогам лише одна модель інтерактивних дошок на ринку України, що являється дискримінаційною вимогою у відкритих торгах. Це є грубим порушення чинного законодавства та принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Вимагаємо негайно внести зміни в технічному завданні відповідно до вимог МОН.
- проектор Epson EB-530
https://epson.ua/catalog/projectors/epson-eb-530/
Під вказані Вами характеристики НЕ існує еквівалентів чи аналогів:
"Технологія: LCD:3 P-Si TFT або аналогічна
Кількість матриць для формування зображення – не менше 3
Контрастність – не менше 16000:1,
Яскравість (світловий потік) - не менше 3200 лм,
Проекційне відношення – не більше 0,55:1,
Потужність лампи - не більше 215 Вт
Вбудований динамік потужністю - не менше 16W,"
- ноутбук ThinkBook 15-IIL (20SMS0UQ00)
https://www.moyo.ua/noutbuk-lenovo-thinkbook-15-20sms0uq00/characteristics/469409.html
Відповідно і моделі ноутбука підібрати аналоги чи еквіваленти НЕМОЖЛИВО.
Тим паче ВИ вимагаєте надати на всі ці позиції Авторизаційні листи.
Ваші вимоги та Ваша документація грубо порушує ряд норм чинного законодавства.
Ви прямо надаєте перевагу конкретному учаснику, що є незаконним.
Наполягаємо на внесенні змін та приведенні документації у відповідність із чинним законодавствам України!
Нагадуємо Вам про відповідальність за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.03.2021 15:35
Вирішення:
Шановний учаснику! На Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Технічні характеристики предмета закупівлі не містить «конкретно прописані моделі обладнання» як вами зазначено у вимозі.
Характеристики, що зазначені в документації вказані як «не гірше», «не меньше», вони вказані як необхідний мінімум потреби Замовника від якого необхідно відштовхуватися. Запропонуйте кращі технічні характеристики.
В Україні достатня кількість постачальників побутової техніки та електроніки, що можуть запропонувати товар з не гіршими характеристиками.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.03.2021 17:33
Вимога
Вирішена
Видалення дискримінаційних вимог та внесення змін
Номер:
48f7052e0bf14079ab9e5845d037e0ec
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-11-001088-a.c2
Назва:
Видалення дискримінаційних вимог та внесення змін
Вимога:
Доброго дня!
Шановний Замовнику, детально проаналізувавши Вашу тендерну документацію, ми виявили вимоги, що є дискримінаційними та повністю обмежують конкуренцію.
А саме у Додатку Ви вказуєте наступне:
"Учасник в складі тендерної пропозиції має надати авторизаційний лист-підтвердження від виробника обладнання (інтерактивних дошок, проекторів, ноутбуків) або його офіційного дистриб’ютора в Україні про надання Учаснику повноважень щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, з зазначенням номера оголошення про проведення процедури закупівлі в системі Прозорро та найменування Замовника. Якщо авторизаційний лист видано офіційним дистриб’ютором обладнання (інтерактивних дошок, проекторів, ноутбуків) в Україні, Учасник в складі пропозиції обов’язково має надати документальне підтвердження такого Статусу. "
Тобто Ви вимагаєте надання авторизаційних листів на Інтерактивну дошку, проектор, ноутбук.
Повідомляємо Вам, що дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання такого листа.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме авторизаційний лист.
Окрім того варто зауважити, що Ви прописуєте обладнання (ноутбук та проектор) під конкретні моделі відповідних виробників, яким підібрати аналоги та еквіваленти НЕМОЖЛИВО.
Надаємо нижче посилання на прописанні Вами моделі:
- https://hotline.ua/computer-noutbuki-netbuki/acer-travelmate-p2-tmp215-52-black-nxvlneu00z/
- https://www.viewsonic.com/ru/products/projectors/PS501X
Такі дії грубо порушують чинне законодавство та дискримінують учасників.
На підставі вище вказаного наполягаємо на:
- видаленні вимог про надання авторизаційних листів на ноутбук та проектор
- внесенні змін до Вашої документації згідно з законами України та Наказом МОН №574 та приведенні у відповідність технічних харакетристик.
Шановний Замовнику, не обмежуйте конкуренцію та не дискримінуйте участь у Вашій закупівлі! У разі невнесення змін будемо змушені звернутися до органів контролю та моніторингу за проведенням закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.03.2021 14:53
Вирішення:
Шановний учаснику! На Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Доводимо до Вашого відома, що надання авторизаційного/листа-підтвердження/офіційного листа від виробника або офіційного дистриб’ютора виробника в Україні не є дискримінаційною та неправомірною. Згідно загальних принципів господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Законодавством встановлено саме можливість вказати аналог, що не є обов’язком.
Технічні характеристики предмету закупівлі обрані Замовником виходячі із потреб його діяльності.
Додатково інформуємо, що вимоги про надання авторизаційних листів у тому вигляді, що Ви описали, скасовано, а також були внесені зміни до технічних характеристик документації предмету закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Видалення незаконної дискримінаційної вимоги
Номер:
82882301d44f4f989417bab6373cf63c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-11-001088-a.b1
Назва:
Видалення незаконної дискримінаційної вимоги
Вимога:
Доброго дня!
Шановний Замовнику, детально проаналізувавши Вашу тендерну документацію, ми виявили вимоги, що є дискримінаційними та повністю обмежують конкуренцію.
А саме у Додатку Ви вказуєте наступне:
"Учасник в складі тендерної пропозиції має надати авторизаційний лист-підтвердження від виробника обладнання (інтерактивних дошок, проекторів, ноутбуків) або його офіційного дистриб’ютора в Україні про надання Учаснику повноважень щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, з зазначенням номера оголошення про проведення процедури закупівлі в системі Прозорро та найменування Замовника. Якщо авторизаційний лист видано офіційним дистриб’ютором обладнання (інтерактивних дошок, проекторів, ноутбуків) в Україні, Учасник в складі пропозиції обов’язково має надати документальне підтвердження такого Статусу. "
Тобто Ви вимагаєте надання авторизаційних листів на Інтерактивну дошку, проектор, ноутбук.
Повідомляємо Вам, що дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання такого листа.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме авторизаційний лист.
Окрім того варто зауважити, що Ви прописуєте обладнання (ноутбук та проектор) під конкретні моделі відповідних виробників, яким підібрати аналоги та еквіваленти НЕМОЖЛИВО.
Надаємо нижче посилання на прописанні Вами моделі:
- https://hotline.ua/computer-noutbuki-netbuki/lenovo-thinkbook-15-20sms0uq00/#prop
- https://www.viewsonic.com/ru/products/projectors/PS501X
Такі дії грубо порушують чинне законодавство та дискримінують учасників.
На підставі вище вказаного наполягаємо на:
- видаленні вимог про надання авторизаційних листів на ноутбук та проектор
- внесенні змін до Вашої документації згідно з законами України та Наказом МОН №574 та приведенні у відповідність технічних харакетристик.
Шановний Замовнику, не обмежуйте конкуренцію та не дискримінуйте участь у Вашій закупівлі! У разі невнесення змін будемо змушені звернутися до органів контролю та моніторингу за проведенням закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.03.2021 14:44
Опис причини скасування:
помилка
Дата скасування:
12.03.2021 14:52