• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Утримання в чистоті приміщень

Завершена

2 101 320.90 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 507.00 UAH
Період оскарження: 10.03.2021 17:44 - 06.04.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

незаконне відхилення учасника, протиправне обрання переможця

Номер: a99e0afbdb03420eb05490ae8a0f406a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-10-011462-b.a2
Назва: незаконне відхилення учасника, протиправне обрання переможця
Вимога:
1) ПП «КЛІНІНГ-ПРО» у складі тендерної пропозиції, а також своєю попередньою вимогою, довів замовнику, що послуги з утримання в чистоті приміщень замовника будуть надаватися (плануються надаватися) із залученням сторонніх працівників на підставі цивільно-трудових договорів. У свою чергу, замовник безпідставно твердить про те, що відповідно до норм ЦКУ кожен цей працівник, тобто фізична особа, визначається юридично самостійною особою – виконавцем Учасника, а тому відносно кожної такої особи у складі тендерної пропозиції ПП «КЛІНІНГ-ПРО» не надав відповідно до вимог частини 2 Додатку 1 тендерної документації ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, ст. 17 Закону. Але, шановний замовнику, такі ваші твердження – це повна маячня. Адже Законом України «Про публічні закупівлі» визначено поняття «субпідрядник» і «співвиконавець». У складі тендерної пропозиції Учасник надав документ за яким повідомляє про не залучення до надання послуг з утримання в чистоті приміщень замовника субпідрядників/співвиконавців. Фізична особа, яка укладає договір цивільно-правового характеру для виконання окремої визначеної роботи на певний строк не є субпідрядником/співвиконавцем. До того ж, просимо повідомити, яким чином підтвердити відповідність вимогам ст. 16 і ст. 17 цього закону фізичної особи, яка працює (працюватиме) за договором ЦПХ з юридичною особою? Тобто у кожної людини повинен бути досвід виконання аналогічних договорів, обладнання і матеріально-технічна база та технології і таке інше? Погодьтеся, такі твердження замовника іноді виходять за рамки здорового глузду. На наше глибоке переконання це технічно неможливо і до того ж протизаконно, такої практики, на нашу думку, у процесі публічних закупівель не існує. 2) Пунктом 2 Додатку 2 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до тендерної документації ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) учасником повинно бути забезпечено надання послуг з прибирання включає в себе застосування працівниками Учасника безпечних господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів, необхідних для належного надання послуг згідно цієї документації, що документально підтверджується Учасником в складі тендерної пропозиції. Звертаємо увагу замовника, що будь-яких вимог щодо форми і змісту такого документального підтвердження тендерна документація не містить, а тому Учасник її виконав в повному обсязі шляхом надання відповідних документів. Таким чином, Рішення замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції є протиправним, упередженим і незаконним, а тому підлягає скасуванню. 3) Замовник порушив вимоги Закону, обравши переможцем закупівлі ФОП Щербина Іван Володимирович, адже у наданому в складі тендерної пропозиції документі під назвою: «Калькуляція витрат» за вихідним №18 від 02.04.2021 року цей учасник вказав розмір заробітної плати за період до 31 грудня 2021 року – 6000 гривень, а відповідно до статті 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2021 рік» встановлено її місячний розмір: з 1 січня - 6000 гривень, з 1 грудня - 6500 гривень. Таким чином, калькуляція учасника – переможця є неправильною і такою, що суперечить чинному законодавству, а тому тендерна пропозиція ФОП Щербина Іван Володимирович підлягає відхиленню. Замовник незаконно обрав переможця цієї закупівлі.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: ПП «КЛІНІНГ-ПРО» у вимозі стверджує, що «... Законом України «Про публічні закупівлі» визначено поняття «субпідрядник» і «співвиконавець». У складі тендерної пропозиції Учасник надав документ за яким повідомляє про не залучення до надання послуг з утримання в чистоті приміщень замовника субпідрядників/співвиконавців. Фізична особа, яка укладає договір цивільно-правового характеру для виконання окремої визначеної роботи на певний строк не є субпідрядником/співвиконавцем…» Однак Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) не місить визначення термінів «субпідрядники» і «співвиконавці» і за цих умов при визначенні цих термінів слід керуватися нормами чинного законодавства України та рішеннями Верховного Суду України. Відповідно до Закону України «Про охорону праці» працівник  особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов`язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом), згідно ПК України працівник – це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) (п.п. 14.1.195 п. 14.1 ст.14). Отже, працівник – це фізична особа, яка згідно трудового договору працює на підприємстві. Трудовий договір (ст. 21 КЗпПУ)  це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Цивільно-правовий договір є відмінним від трудового договору, бо за цивільно-правовим договором дві рівноправні сторони домовляються: про виконання робіт/надання послуг, із зазначенням їх вичерпного переліку в договорі, строку виконання робіт/надання послуг, вартості, виконання робіт/надання послуг обов`язково оформляють актом виконаних робіт/наданих послуг. Виконавець за договором отримує оплату не за процес праці, а за результат. Його не включають до штатного розпису, він не підпорядковується правилам трудового розпорядку. При цьому такий виконавець не отримує статусу «працівника», який отримує особа, що працює за трудовим договором. Приймаючи до уваги вимоги статті 16 Закону та вимоги п.2 ч.1. Додатку 1 до тендерної документації ДК 021: 2015- 90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) за якою замовник встановлює такі кваліфікаційні критерії як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, замовник виходив з того, що такі працівники працюють за трудовим договором і перебувають у штаті підприємства, оскільки для замовника є важливим результат виконання робіт/надання послуг та сам часовий процес виконання робіт/надання послуг, що і передбачено тендерною документацією. Окрім того, приймаючи вищевикладене та рішення Верховного Суду України від 08.05.2018 №127/21595/16-ц, замовник правомірно визначив «…надання послуг на підставі укладання … договору цивільно-правового характеру» як договори субпідряду (співвиконання). За цих умов ПП «КЛІНІНГ-ПРО» зобов’язаний був підтвердити наявність субпідрядників/співвиконавців у складі пропозиції. Окремо для ПП «КЛІНІНГ-ПРО» замовник повідомляє, що прийняв би до розгляду та позитивно би оцінив обґрунтовані пояснення Учасника в складі його пропозиції щодо наявності субпідрядників/співвиконавців якби такі пояснення були би надані в його тендерній пропозиції, але таких пояснень Учасник не надав замовнику. Додатково замовник встановив, що ПП «КЛІНІНГ-ПРО» при веденні господарської діяльності допускає порушення вимог Закону України «Про охорону праці», про що свідчить припис головного управління Держпраці у Львівській області від 06.08.2020 р., хоча Учасник підтвердив відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зокрема надання послуг з прибирання згідно з вимогами норм з охорони праці. Щодо пункту 2 вимоги, то замовник повторно зазначає, що пунктом 2 Додатку 2 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до тендерної документації ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) учасником повинно бути забезпечено надання послуг з прибирання включає в себе застосування працівниками Учасника безпечних господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів, необхідних для належного надання послуг згідно цієї документації, що документально підтверджується Учасником в складі тендерної пропозиції. На час обговорення закупівлі ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) будь-яка фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. ПП «КЛІНІНГ-ПРО» до замовника не звертався за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або з вимогою щодо усунення порушення на час проведення тендеру, а отже, відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали тендерну документацію у встановленому порядку, буде свідчити, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в торгах, повністю усвідомлюють зміст тендерної документації та викладені замовником вимоги при підготовці закупівлі. Приймаючи до уваги вищевикладене, зазначена вимога замовника щодо документального підтвердження безпечності господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів обумовлена вимогами ст. 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» якою передбачено, що державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей. Відповідно до Технічного регламенту мийних засобів затвердженого постановою КМ України 20.08.2008 р. № 717 його вимоги поширюються на мийні засоби, призначені для очищення поверхонь, поверхнево-активні речовини (ПАР, які є основою синтетичних мийних засобів), які мають дезінфікуючі властивості; мийні засоби, що містять не більш як 0,2 відсотка поверхнево-активних речовин. У даному регламенті вказано, що введення в обіг мийних засобів та поверхнево-активних речовин можливе тільки в разі, коли вони не загрожують безпеці навколишнього природного середовища та відповідають вимогам щодо: рівня біологічного розкладу поверхнево-активних речовин; маркування мийних засобів; інформації, яка надається на запит визначених законодавством органів виконавчої влади; обмеження щодо вмісту фосфатів та інших сполук фосфору в мийних засобах. Згідно зі ст. 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» продукція вважається безпечною, якщо вона відповідає вимогам щодо забезпечення безпечності продукції, встановленим законодавством. Забезпечення дотримання виробниками, розповсюджувачами вимог безпечності нехарчової продукції здійснюється шляхом державного ринкового нагляду та контролю за видами продукції. Миючі засоби та поверхнево-активні речовини підлягають державному ринковому нагляду та контролю згідно п. 35 постанови КМ України від 28.12.2016 № 1069 Про затвердження переліку видів продукції. Крім цього, згідно з Законом України «Про Перелік Документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» від 19.05.2011 № 3392-VI також підтверджується, що продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей повинна мати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи являє собою документ встановленої форми, який визначає відповідність або невідповідність певного об'єкта спеціальним медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини. Відповідно до вищевикладеного вимоги ПП «КЛІНІНГ-ПРО» в цій частині є безпідставними, оскільки Учасник в складі своєї тендерної пропозиції безпечність господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів не підтвердив документально, як того вимагає чинне законодавство України, документально підтверджуючи лише оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 201 за 31.03.2021 р. бухгалтерський облік та номенклатуру товарів Учасника. За вищевикладеним вимоги ПП «КЛІНІНГ-ПРО» є безпідставними та неправомірними і задоволенню не підлягають. Проектом договору, що є складовою тендерної документації ДК 021: 2015- 90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) замовник чітко передбачає, що бере на себе зобов’язань щодо сплати якісно та в повному обсязі наданих Послуг в межах коштів, передбачених на оплату відповідного зобов'язання в тимчасовому кошторисі видатків, про що Сторонами укладається відповідна додаткова угода до Договору. При цьому, залишок коштів сплачує згідно з затвердженим річним (постійним) кошторисом за умови вчасного фінансування відповідної статті видатків Державним центром зайнятості, про що Сторонами укладається відповідна додаткова угода до договору. За цього слідує, що замовник при оголошенні тендерної закупівлі керується лише очікуваною вартістю закупівлі, що є плановою, тобто бюджет закупівлі обрахований відповідно до дії тимчасового кошторису. Статтею 41 БК України визначені особливості формування надходжень бюджету та здійснення витрат бюджету в разі несвоєчасного набрання чинності Законом про Державний бюджет України, яким зокрема встановлено обмеження щодо здійснення деяких витрат бюджету. За статтею 23 БКУ та частиною 4 статті 48 БКУ, замовник бере на себе фінансові зобов’язання тільки в межах відповідних видатків (тимчасового кошторису). За цих умов замовник керується затвердженим тимчасовим кошторисом на 1 півріччя 2021 р. щодо фінансування видатків та дії порядку розрахунку. Враховуючи зазначене вимоги ПП «КЛІНІНГ-ПРО» є неправомірними та підлягають відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Протизаконні дії тендерного комітету щодо відхилення пропозиції учасника

Номер: eeea2f835dcc46df82a6a3289cfc8446
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-10-011462-b.c1
Назва: Протизаконні дії тендерного комітету щодо відхилення пропозиції учасника
Вимога:
Протоколом № 30/04-ВТ/1 засідання тендерного комітету Київського обласного центру зайнятості від 30.04.2021 р. тендерну пропозицію Приватного підприємства «Клінінг-Про» відхилено. Так, тендерний комітет вирішив: «відповідно до ст. 31 Закону відхилити тендерну пропозицію ПП «КЛІНІНГ- ПРО» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації, не відповідає кваліфікаційному критерію, установленим статтею 16 Закону, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації.» При цьому, в порушення вимог частини 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), а саме: «10. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.», Замовник розглядав тендерну пропозицію ПП «Клінінг-Про» понад півмісяця без винесення та оприлюднення рішення про аргументоване продовження строку її розгляду, чим грубо порушив чинне законодавство. Учасник ПП «Клінінг-Про» категорично не погоджується з підставами, якими Замовник обґрунтував свої рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції і вважає ці дії тендерного комітету упередженими, з можливою корупційною складовою в інтересах учасника, якого незаконно визнано переможцем цієї закупівлі. Твердження Замовника: Учасник відповідно до вимог п. 5 Додатку 1 до тендерної документації надав у складі тендерної пропозиції Калькуляцію собівартості послуг з утримання в чистоті приміщень згідно тендерної документації від 02.04.2021 р № 12/04/2021 якою надав розрахунки за один місяць надання послуги за кожним об’єктом замовника, вказавши фонд оплати праці, нарахування 22%, витрати на хімію, витрати на інвентар, витрати на амортизацію, адміністративні витрати, всього за один місяць, грн. без ПДВ, всього за один місяць, грн. з ПДВ. При розрахунку зазначеної калькуляції Учаснику необхідно керуватися вимогами замовника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, вимогами замовника щодо режиму роботи працівників на об’єктах замовника, Учасник повинен дотримуватися законодавства України, вимог КЗпПУ, що вимагається п. 2 Додатку 2 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ тендерної документації. Приймаючи до розрахунку мінімальний розмір мінімального єдиного внеску в сумі 1320,00 грн. та надані Учасником розрахунки суми сплати єдиного внеску за рядками 3, 6, 8, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 колонки «Нарахування, 22%» Калькуляції собівартості послуг з утримання в чистоті приміщень згідно тендерної документації від 02.04.2021 р № 12/04/2021 не відповідає вимогам Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Цим самим Учасник не дотримався вимог тендерної документації та вимог чинного законодавства України щодо збору, обліку та сплати єдиного внеску, який є складовою обов’язкових бюджетних платежів підприємств всіх форм власності. Доводи Учасника: п. 5 Додатку 1 до тендерної документації передбачено надання у складі тендерної пропозиції Калькуляції собівартості послуг з утримання в чистоті приміщень. Будь-яких додаткових вимог до цього документу немає. п. 2 Додатку 2 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ тендерної документації передбачає: «2. Учасник повинен забезпечити: Учасник зобов’язаний дотримуватися чинних положень КЗпПУ та чинного законодавства України.» На виконання цих вимог Учасник надав калькуляцію, де за рядками 3, 6, 8, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 колонки «Нарахування, 22%», вказав розміри нарахування ЄСВ у разі залучення працівників, яких передбачено залучити до надання послуг на підставі укладання з ними договору цивільно-правового характеру, що не заборонено як чинним законодавством, так і вимогами тендерної документації у цій закупівлі. Виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (далі – договір ЦПХ) відноситься до доходів із джерел не за основним місцем роботи. Особливості нарахування ЄСВ за основним та неосновним місцем роботи визначено ч. 5 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI (далі – Закон № 2464). У разi якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд, сума ЄСВ розраховується як добуток розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд (прибуток), та ставки ЄСВ. Тобто, здійснюється донарахування до мінімального страхового внеску. При цьому при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізособам з джерел не за основним місцем роботи ставка ЄСВ застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру (абз. 3 ч. 5 ст. 8 Закону № 2464). Отже, якщо фізособа виконує роботи (надає послуги) за договором ЦПХ не за основним місцем роботи та отримує за це винагороду, розмір якої не перевищує розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який здійснюється нарахування, ЄСВ нараховується на фактичну суму винагороди, незалежно від її суми. Решту працівників Учасник планував залучити штатних, а тому розміри нарахування ЄСВ щодо цих двох категорій працівників і відрізняються. Твердження Замовника: в п. 2 Додатку 2 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ тендерної документації вимагалося надання послуг з прибирання включає в себе застосування працівниками Учасника безпечних господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів, необхідних для належного надання послуг згідно цієї документації, що документально підтверджується Учасником в складі тендерної пропозиції. На підтвердження вимоги замовника Учасник надав довідку (довільної форми) від 02.04.2021 р. № 07/04/2021 якою повідомив, що надання послуг прибирання включатиме застосування працівниками з Учасника безпечних господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів, необхідних для належного надання послуг згідно тендерної документації. Наявність вищевказаних матеріалів та засобів документально підтверджено наданням в складі пропозиції оборотно-сальдової відомості. Доводи Учасника: Будь-яких вимог тендерної документації щодо форми і змісту документа, яким мало бути підтверджено застосування цих засобів і препаратів, немає. Учасник підтвердив застосування безпечних засобів, препаратів і матеріалів вищезгаданою довідкою від 02.04.2021 №07/04/2021, а їх наявність – оборотно-сальдовою відомістю, чим повністю виконав вимоги тендерної документації у цій частині. Твердження Замовника: Окрім того індикатором ризику для замовника є розслідування кримінального провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, стороною якого є Учасник. Доводи Учасника: п. 19 частини першої статті третьої Кримінального процесуального кодексу України передбачено поняття сторін кримінального провадження, а саме: «сторони кримінального провадження - з боку обвинувачення: слідчий, дізнавач, керівник органу досудового розслідування, керівник органу дізнання, прокурор, а також потерпілий, його представник та законний представник у випадках, установлених цим Кодексом; з боку захисту: підозрюваний, обвинувачений (підсудний), засуджений, виправданий, особа, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного чи виховного характеру або вирішувалося питання про їх застосування, їхні захисники та законні представники» Приватне підприємство «Клінінг-Про» не має будь-якого статусу із вищеперерахованих, а тому це твердження Замовника суперечить чинному законодавству і завдає репутаційної шкоди нашому підприємству, що тягне для того, хто робить такі незаконні висновки, певні юридичні наслідки. З огляду на викладене, Замовник грубо порушив чинне законодавство і вимоги своєї ж тендерної документації в частині відхилення тендерної пропозиції Учасника. Окремо наголошуємо, що за дії членів тендерного комітету щодо незаконного відхилення пропозиції учасника та незаконного визнання переможцем закупівлі Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за частиною 3 статті 164-14. Вимагаємо скасувати протокол № 30/04-ВТ/1 засідання тендерного комітету Київського обласного центру зайнятості від 30.04.2021 р., а також прийняти у цій закупівлі правомірні рішення.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: ПП «КЛІНІНГ-ПРО» у вимозі стверджує, що «… в калькуляції в колонці «нарахування 22%», вказав розміри нарахування ЄСВ у разі залучення працівників, яких передбачено залучити до надання послуг на підставі укладання з ними договору цивільно-правового характеру, що не заборонено як чинним законодавством, так і вимогами тендерної документації у цій закупівлі. Виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (далі – договір ЦПХ) відноситься до доходів із джерел не за основним місцем роботи.». Приймаючи до уваги таке твердження ПП «КЛІНІНГ-ПРО» та норми Цивільного кодексу України (надалі – ЦКУ) замовник зазначає, що взаємовідносини фізичної особи і ПП «КЛІНІНГ-ПРО» можуть виникати на підставі цивільно-правового договору. При цьому сторони цивільно-правової угоди укладають договір в письмовій формі, що є домовленістю сторін, спрямовану на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Предметом договору може бути виконання робіт чи надання послуг та укладатися у формі договору підряду або надання послуг відповідно ст.ст. 208, 626 ЦКУ. Частиною 1 ст. 638 ЦКУ передбачено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Відповідно до ст. 901 ЦКУ за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Згідно зі ст. 902 ЦКУ виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору. Враховуючи предмет цивільно-правових договорів, виконавці за цими договорами самостійно організовують свою роботу і виконують її на власний ризик та надають послуги/виконують роботи, роботи/послуги повинні мати індивідуально-визначений характер та повинні мати мала кінцевий результат – отримання певного результатів праці та отримання певних матеріальних результатів (по завершенні виконання/надання робіт/послуг сторони цивільно-правових договорів складають та підписують відповідні актами приймання-передачі робіт/виконання послуг), тобто такі договори є юридично самостійними і при цьому ПП «КЛІНІНГ-ПРО» виступає в таких договорах як замовник. За таких умов працівники не зараховуються до штату Учасника, не мають належного запису в трудовій книжці та не підпорядковуються трудовому розпорядку ПП «КЛІНІНГ-ПРО» та виступають виконавцем Учасника. За таких умов ПП «КЛІНІНГ-ПРО» зобов'язаний був виконати вимоги частини 2 Додатку 1 КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ тендерної документації ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) та надати у складі своєї пропозиції усі необхідні документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, ст. 17 Закону щодо кожного виконавця, якого Учасник планував залучити/буде залучати до надання послуг замовнику (КОЦЗ та його філіям) відповідно до вимог ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень). Однак ПП «КЛІНІНГ-ПРО» у складі пропозиції надав лише один письмовий документ за найменуванням «Інформація» від 02.04.2021 р. № 11/04/2021 р. яким приватне підприємство «КЛІНІНГ-ПРО» повідомляє про незалучення субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а так само незалучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Отже, встановлено, що доводи ПП «КЛІНІНГ-ПРО», які були викладені у вимозі номер UA-2021-03-10-011462-b.c1, а саме за якими Учасник планує залучити працівників до надання послуг «на підставі укладання з ними договору цивільно-правового характеру» суперечить документам тендерної пропозиції ПП «КЛІНІНГ-ПРО» в частині підтвердження не залучення субпідрядників/співвиконавців до надання послуг з утримання в чистоті приміщень замовника. Замовник приймає до уваги наступне: ПП «КЛІНІНГ-ПРО» своєю вимогою доводить замовнику, що послуги з утримання в чистоті приміщень замовника будуть надаватися (плануються надаватися) із залученням сторонніх працівників на підставі цивільно-трудових договорів, які відповідно до норм ЦКУ визначаються юридично самостійними особами – виконавцями Учасника, але відносно яких у складі тендерної пропозиції ПП «КЛІНІНГ-ПРО» не надав відповідно до вимог частини 2 Додатку 1 тендерної документації ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, ст. 17 Закону та у підтвердження чого у складі тендерної пропозиції Учасник надав документ за яким повідомляє про не залучення до надання послуг з утримання в чистоті приміщень замовника субпідрядників/співвиконавців. За цих умов замовник визначає вимоги ПП «КЛІНІНГ-ПРО» безпідставними, необґрунтованими та такими, що суперечать документам самого Учасника, які надані ним у складі тендерної пропозиції. Пунктом 2 Додатку 2 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до тендерної документації ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) учасником повинно бути забезпечено надання послуг з прибирання включає в себе застосування працівниками Учасника безпечних господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів, необхідних для належного надання послуг згідно цієї документації, що документально підтверджується Учасником в складі тендерної пропозиції. На час обговорення закупівлі ДК 021:2015-90910000-9 Послуги з прибирання (Утримання в чистоті приміщень) будь-яка фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. ПП «КЛІНІНГ-ПРО» до замовника не звертався за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або з вимогою щодо усунення порушення на час проведення тендеру, а отже, відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали тендерну документацію у встановленому порядку, буде свідчити, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в торгах, повністю усвідомлюють зміст тендерної документації та викладені замовником вимоги при підготовці закупівлі. Приймаючи до уваги вищевикладене, зазначена вимога замовника щодо документального підтвердження безпечності господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів обумовлена вимогами ст. 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» якою передбачено, що державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей. Відповідно до Технічного регламенту мийних засобів затвердженого постановою КМ України 20.08.2008 р. № 717 його вимоги поширюються на мийні засоби, призначені для очищення поверхонь, поверхнево-активні речовини (ПАР, які є основою синтетичних мийних засобів), які мають дезінфікуючі властивості; мийні засоби, що містять не більш як 0,2 відсотка поверхнево-активних речовин. У даному регламенті вказано, що введення в обіг мийних засобів та поверхнево-активних речовин можливе тільки в разі, коли вони не загрожують безпеці навколишнього природного середовища та відповідають вимогам щодо: рівня біологічного розкладу поверхнево-активних речовин; маркування мийних засобів; інформації, яка надається на запит визначених законодавством органів виконавчої влади; обмеження щодо вмісту фосфатів та інших сполук фосфору в мийних засобах. Згідно зі ст. 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» продукція вважається безпечною, якщо вона відповідає вимогам щодо забезпечення безпечності продукції, встановленим законодавством. Забезпечення дотримання виробниками, розповсюджувачами вимог безпечності нехарчової продукції здійснюється шляхом державного ринкового нагляду та контролю за видами продукції. Миючі засоби та поверхнево-активні речовини підлягають державному ринковому нагляду та контролю згідно п. 35 постанови КМ України від 28.12.2016 № 1069 Про затвердження переліку видів продукції. Крім цього, згідно з Законом України «Про Перелік Документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» від 19.05.2011 № 3392-VI також підтверджується, що продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей повинна мати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи являє собою документ встановленої форми, який визначає відповідність або невідповідність певного об'єкта спеціальним медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини. Відповідно до вищевикладеного вимоги ПП «КЛІНІНГ-ПРО» в цій частині є безпідставними, оскільки Учасник в складі своєї тендерної пропозиції безпечність господарчо-побутових засобів, препаратів побутової хімії (миючих, поліруючих засобів та засобів для чищення), дезінфекційних засобів та витратних матеріалів не підтвердив документально, як того вимагає чинне законодавство України, документально підтверджуючи лише оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 201 за 31.03.2021 р. бухгалтерський облік та номенклатуру товарів Учасника. За вищевикладеним вимоги ПП «КЛІНІНГ-ПРО» є безпідставними та неправомірними і задоволенню не підлягають.
Статус вимоги: Не задоволено