-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з обрізки та видалення дерев і кущів
Здійснення обрізки дерев, корчування пнів, видалення сухостійних дерев, обрізки самшиту вічнозеленого
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження:
10.03.2021 14:59 - 16.03.2021 08:00
Вимога
Вирішена
ЗВЕРНЕННЯ щодо захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів
Номер:
03811af7939a4e809057b3f593268a78
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-10-004441-c.b1
Назва:
ЗВЕРНЕННЯ
щодо захисту своїх прав
та охоронюваних законом інтересів
Вимога:
ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС», як учасник спрощеної закупівлі за предметом: ДК 021:2015 – 77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож (Послуги з обрізки та видалення дерев і кущів), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-10-004441-c (далі – Спрощена закупівля), звертається до Виконавчого комітету Скадовської міської ради (далі - Замовник), із наступним.
За результатами розгляду пропозиції ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС» Замовником на підставі Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.03.2021 № 64 (далі – Рішення Замовника) було вирішено відхилити пропозицію товариства, яка за результатами електронного аукціону була визначена найбільш економічно вигідною.
Скаржник не погоджується із Рішенням Замовника, вважає його неправомірним і таким, що прийнято всупереч вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а також таким, що порушує законні права та інтереси ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС», як учасника Спрощеної закупівлі у розумінні ст. 1 Закону, зокрема права отримати перемогу у закупівлі на підставі об’єктивного і неупередженого розгляду Замовником пропозицій учасників та визначення переможця процедури закупівлі, із дотриманням принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону.
Відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), замовник відхиляє пропозицію учасника в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
При цьому, ані описова, ані резолютивна частини Рішення замовника не містять опису конкретних прикладів невідповідності пропозиції ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС» умовам, визначеним Замовником в оголошенні про проведення Спрощеної закупівлі, що може свідчити про заінтересованість Замовника у визначені переможцем Спрощеної закупівлі іншого учасника, а саме – КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради в спосіб, що порушує вимоги та принципи публічних закупівель, встановлені Законом.
Окрім цього, за результатами розгляду пропозиції Комунального підприємства «Очисні споруди» Скадовської міської ради, Замовником на підставі Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.03.2021 № 66 (далі – Рішення Замовника 2) було вирішено Визначити переможцем Спрощеної закупівлі КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради та ухвалено рішення про намір укласти із цим учасником договір про закупівлю.
ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС» не погоджується із Рішенням Замовника 2 та вважає, що воно було прийняте із порушенням принципів публічних закупівель, оскільки пропозиція учасника - КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення Спрощеної закупівлі, і вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону, з огляду на наступне.
І. Відповідно до вимог пункту 18 Оголошення про проведення Спрощеної закупівлі «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження», учасники у складі своєї пропозиції, зокрема, мали надати й Лист-згоду, який/яка підтверджує, що учасник ознайомився з проектом договору та гарантує свої зобов’язання за ним згідно з Додатком №4 до оголошення.
В свою чергу, пропозиція КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради не містить у своєму складі зазначеного документу – «Лист-згода», що є прямим недотриманням вимог оголошення про проведення Спрощеної закупівлі.
Таким чином, за результатами аналізу пропозиції КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради, як учасника Спрощеної закупівлі, встановлено, що вона не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення Спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Рішення Замовника повинно бути винесено з дотриманням норм чинного законодавства України та повинно базуватися виключно на невідповідності тим вимогам, які чітко і однозначно прописані в оголошенні.
Замовником не дотримано принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та при прийнятті Рішень Замовника 1 та 2 він керувався своїми суб’єктивними домислами, припущеннями та на власний розсуд трактуючи норми чинного законодавства України та умови оголошення.
З усього наведеного вище можна зробити висновок, що дії Замовника при здійснення даної закупівлі свідчать про його дискримінаційні та нерівне ставлення до учасників, свідчать про необґрунтовані, необ’єктивні та упереджені дії при розгляді, оцінці пропозиції Скаржника та прийнятті відповідного рішення щодо неправомірної дискваліфікації останнього.
Окремо звертаємо увагу, що частиною 5 статті 11 Закону встановлено, що визначення або призначення уповноваженої особи не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, наявність якого може вплинути на об’єктивність і неупередженість ухвалення рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Приймаючи до уваги, що Замовник та учасник - КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради пов’язані між собою відносинами контролю, то Рішення Замовника 2 було прийняте із наявністю конфлікту інтересів, адже Замовником здійснюється контроль за діяльністю, а також приймається рішення щодо фінансування КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради, відповідно до повноважень наданих Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Таким чином, дії уповноваженої особи щодо прийняття Рішення Замовника 2, а також дії керівництва Замовника щодо укладання договору із КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради містять ознаки порушення, передбаченого Законом України «Про запобігання корупції».
Відповідно до вимог Закону, уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення.
Таким чином, у випадку не приведення Замовником та його уповноваженою особою своєї діяльності до вимог чинного законодавства України, ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС» буде змушене звернутися за захистом своїх законних прав та інтересів до відповідних спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
Згідно з абзацом 2 частини 14 статті 14 Закону, учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Відповідно до частини 20 статті 14 Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі, зокрема, може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником.
Враховуючи викладене, з метою недопущення вчинення порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушення законних прав та інтересів ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС», як учасника, зокрема права на отримання перемоги у Спрощеній закупівлі на підставі об’єктивного і неупередженого розгляду Замовником пропозиції ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС» та визначення переможця Спрощеної закупівлі із дотриманням принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону, керуючись частинами 14, 20 статті 14 Закону,
ПРОПОНУЄМО:
1. Розглянути звернення ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС» у межах та терміни передбачені чинним законодавством України.
2. Надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС» умовам, визначеним в оголошенні про проведення Спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
3. Скасувати Рішення Замовника від 31.03.2021 № 64 та № 66.
4. Відхилити пропозицію Комунального підприємства «Очисні споруди» Скадовської міської ради на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення Спрощеної закупівлі, і вимогам до предмета закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Звернення щодо мзахисту своїх прав.pdf 02.04.2021 12:47
Дата подачі:
02.04.2021 12:47
Вирішення:
Відповідь на вимогу від 02.04.2021р.
надіслану ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС»
Виконавчий комітет Скадовської міської ради повідомляє, що в протоколі по спрощеній закупівлі уповноважена особа має визначити переможця, або відхилити пропозицію учасника та вказати підставу згідно ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
При розгляді пропозиції учасника ТОВ «БУД ВІК СЕРВІС» Замовник прийняв рішення, що згідно п.1 ч.13. ст.14 Закону: Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Аргументація щодо причин невідповідності умовам визначеним в оголошенні, а саме кваліфікаційним критеріям:
1. Вимоги Замовника щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази:
1.1. Довідка на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи, де Учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання та інструменту (заповнюється учасником відповідно до предмету, що закуповується), в тому числі зазначається інформація про наявність транспорту, адресу офісу та складських, або виробничих приміщень учасника, контактні телефони офісу учасника.
1.2. Обов’язкова наявність в Учасника транспорту для забезпечення виконання договірних зобов’язань відповідно до предмету закупівлі, власного або орендованого. Надати документи, що підтверджують наявність такого транспорту, техпаспорт або договір оренди з інформацією про проведений техогляд.
Стосовно п.1.1.,1.2. в наданій учасником пропозиції в наявності не достатня кількість обладнання та інструменту для того, щоб надати весь об’єм послуг за предметом закупівлі: відсутнє обладнання та інструмент для обрізки самшиту, та для корчування пнів. Також вимагалась наявність вантажного транспорту для збору та вивозу відходів (Обов’язково: виконавець проводить обрізку дерев, корчування пнів, видалення сухостійних дерев, обрізки самшиту вічнозеленого, після чого здійснює збір та вивіз відходів). Фургон вантажний Toyota HI ACE – не є достатнім для завантаження сухих та аварійних дерев, омели, хмизу, гілля, деревини.
2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору - Учасник надав інформацію про досвід виконання аналогічних договорів, але не підтвердив документально досвід виконання: відсутні копія договору з усіма додатками та актами, що свідчать про його виконання. Тобто досвід документально не підтверджено.
Також відсутні дозволи :
1) на експлуатацію автовишки та виконання її технічного обслуговування.
2) Дозвіл виконувати роботи на висоті.
Щодо конфлікту інтересів.
В своєму зверненні заявник посилається на частину 5 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що визначення або призначення уповноваженої особи не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, наявність якого може вплинути на об’єктивність і неупередженість ухвалення рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Але, жодним чином заявником не доведено наявність конфлікту інтересів та документально не підтверджено.
Слід звернути увагу, що пункт другий частини 5 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентує, що для цілей цього Закону конфліктом інтересів вважається наявність приватного інтересу у працівника замовника чи будь-якої особи або органу, які діють від імені замовника і беруть участь у проведенні процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або можуть вплинути на результати цієї процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень або на вчинення чи невчинення дій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та/або наявність суперечності між приватним інтересом працівника замовника чи будь-якої особи або органу, які діють від імені замовника і беруть участь у проведенні процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень або на вчинення чи невчинення дій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Уповноважена особа Замовника по даній закупівлі жодним чином не може вплинути на результати цієї процедури, також відсутні будь-які суперечності між приватним інтересом уповноваженої особи та її службовими чи представницькими повноваженнями.
Уповноважена особа і учасник закупівлі – КП «Очисні споруди» не є пов’язаними особами у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», подібна позиція викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8566-з/пк-пз від 21.08.2018 (закупівля № UA-2018-06-12-000815-b.a1) та ін..
На підставі наведеного вважаємо, що відсутні будь-які підстави для задоволення вимог Вашого звернення щодо скасування рішення Замовника від 31.03.2021 №64 і 66 та відхилення пропозиції Комунального підприємства «Очисні споруди» Скадовської міської ради.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
06.04.2021 17:17
Підтвердження вирішення:
У зв'язку з вищевикладеним вимогу не задоволено
Задовільнена:
Ні