• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Багатофункціональні пристрої (код ДК 021:2015 30230000-0 Комп'ютерне обладнання)

Багатофункціональні пристрої (код ДК 021:2015 30230000-0 Комп'ютерне обладнання)

Завершена

262 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 310.00 UAH
Період оскарження: 09.03.2021 16:24 - 15.03.2021 09:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 501956f92bbc4067ad566d76d15e1ef2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-09-011663-c.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу, що надання дилерського договору або сертифікату дистриб’ютора, або листа виробника про представництво його інтересів, або інших документів, в яких зазначається характер взаємовідносин з виробником є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання дилерського договору або сертифікату дистриб’ютора, або листа виробника про представництво його інтересів, або інших документів, в яких зазначається характер взаємовідносин з виробником є дискримінаційною та обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо увагу Замовника на наступне: 1) Наявність дилерського договору або сертифікату дистриб’ютора, або листа виробника про представництво його інтересів, або інших документів, в яких зазначається характер взаємовідносин з виробником, в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. 2) Предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають право здійснювати його продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме дилерський договір або сертифікат дистриб’ютора, або лист виробника про представництво його інтересів, або інші документи, в яких зазначається характер взаємовідносин з виробником. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що надання у складі тендерної документації дилерського договору або сертифікату дистриб’ютора, або листа виробника про представництво його інтересів, або інших документів, в яких зазначається характер взаємовідносин з виробником – є гарантією постачання якісного товару, може свідчити лише про те, що дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників, скасовується принцип добросовісної конкуренції, ставить в нерівні умови одних учасників по відношенню до інших. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Повідомляю Вам, що у відповідності до пункту 28 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Враховуючи те, що очікувана вартість багатофункціональних пристроїв становить 262 000,00 грн з ПДВ Замовником застосовується спрощена закупівля, вимоги до проведення якої зазначені у статті 14 Закону. У відповідності до абзацу 2 частини 4 статті 14 даного Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Відтак, можливість придбання Замовником еквіваленту товару є лише правом останнього, а не обов’язком. Наголошуємо на тому, що у випадку, якщо Учасник не є виробником предмета закупівлі, Замовником запропоновано декілька варіантів підтвердження якості предмету закупівлі, а саме: надання дилерського договору або сертифікату дистриб’ютора, або листа виробника про представництво його інтересів, або інші документи, в яких зазначається характер взаємовідносин з виробником. Зокрема, лист від виробника, який є складовою інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - це документ довільної форми від виробника Товару, що підтверджує, офіційні відносини учасника з виробником продукції і учасник має можливість виконати умови закупівлі в частині обсягів‚ термінів поставки оригінальних товарів, обладнання, обслуговування. Така вимога встановлюється Замовником для відбору належного постачальника товару та для встановлення якості товару, який закуповується. Крім того, Вами не вказана причина, по якій Ви не маєте можливості виконати таку вимогу, а саме не надано документального підтвердження відсутності такого документу у виробника/ ненадання виробником на Ваш запит відповіді щодо предмету закупівлі. Враховуючи те, що Замовник має бути впевнений у відповідності предмету закупівель технічним, якісним та кількісним вимогам, подання такої інформації не носить дискримінаційний характер, а доводи, викладенні у Вашій вимозі, є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено