-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт відділення анестезіології та реанімації з ліжками інтенсивної терапії хірургічного профілю КНП «ПЛІЛ» ПМР за адресою: м. Павлоград, вул. Дніпровська, 541
Торги не відбулися
4 055 719.78
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 278.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 278.60 UAH
Період оскарження:
05.03.2021 14:49 - 18.03.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
7f423574d32b4b65b605bb3c3e1a93d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-05-008734-c.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Згідно протоколу від 31.03.2021 р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГЕММА" на підставі абзацу 1 ч.3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі".
Вважаємо таке рішення помилковим та передчасним, а умову згідно з якою тендерну пропозицію ТОВ "ГЕММА" відхилено - дискримінаційною, враховуючи наведене.
Згідно абзацу 1 ч.3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому згідно п.4 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Так, згідно п.12 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
Згідно п.15 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" засіб електронного підпису чи печатки - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які використовуються для створення та/або перевірки електронного підпису чи печатки.
Згідно п.23 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Згідно п.5 та п.6 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України" Про електронні довірчі послуги" електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України "Про електронний цифровий підпис" до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Електронні дані з накладеним електронним цифровим підписом, який підтверджено з використанням посиленого сертифіката відкритого ключа, визнаються після набрання чинності Законом України "Про електронні довірчі послуги" електронними даними із створеним кваліфікованим електронним підписом, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Згідно п.3 Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193 передбачено, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Кваліфікований електронний підпис (КЕП)– це вдосконалений електронний підпис з криптографічним захистом (шифрування з метою приховування змісту, авторства, цілісності) для використання фізичними та юридичними особами, щоб підтвердити особу, цілісність даних в електронній системі.
КЕП функціонує так само, як і ЕЦП, тобто накладається на електронний документ за допомогою особистого ключа та перевіряється відкритим ключем.
Згідно з Законом “Про електронні довірчі послуги” чи ЗУ “Про публічні закупівлі” замовник не зобов’язаний вимагати від учасників підписати пропозицію саме КЕП.
Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону «застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі) мають:
• органи державної влади,
• органи місцевого самоврядування,
• підприємства, установи та організації державної форми власності,
• державні реєстратори, нотаріуси
• та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора»
Отже, учасники можуть використовувати УЕП для підписання тендерної документації та це не є порушенням, а відхилення тендерної пропозиції в цій частині можна вважати дискримінаційним.
Удосконалений електронний підпис отриманий ТОВ "ГЕММА" 2020 р. і термін його дії ще не минув.
Тобто тендерна пропозиція підписана ТОВ "ГЕММА" діючим удосконаленим електронним підписом, який є дійсним та дає можливість ідентифікувати підписувача є дійсною, відповідає вимогам п.5 та п.6 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Діючий удосконалений електронний підпис ТОВ "ГЕММА" можна перевірити та ідентифікувати на веб-сайті https://czo.gov.ua/verify, що і було здійснено під час розгляду тендерної пропозиції.
ТОВ "ГЕММА" ідентифіковано Замовником та будь-яких інших порушень Замовником не встановлено.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо скасувати протокол від 31.03.2021 р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГЕММА", та прийняти пропозицію товариства як таке, що відповідає вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 07.04.2021 17:51
- Відповідь на вимогу.pdf 09.04.2021 15:25
Дата подачі:
07.04.2021 17:51
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу за вих №1 від 07.04.2021 року щодо прийнятого рішення Замовником згідно протоколу уповноваженої особи від 31.03.2021 року про відхилення тендерної пропозиції поданої на участь у процедурі відкритих торгів «UA-2021-03-05-008734-c» надаємо обгрунтовану відповідь:
Відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, завтердженого наказом Міекономіки від 11.06.2020 року №1082 Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Міністерство цифрової трансформації України надало офіційну відповідь листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Якщо при перевірці кваліфікованого електронного підпису чи печатки, згідно вимог у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою КМУ від 17.11.2018 року №922, на сайті ЦЗО, засіб видає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
При перевірці електронного цифрового підпису (УЕП) ТОВ «Гемма» на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія особистого ключа «незахищений», тип підпису «удосконалений», такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, Замовником розробляються та затверджуються в тендерній документації умови проведення тендеру. В тендерній документації UA-2021-03-05-008734-c Замовником зазначено, що тендерна пропозиція повинна відповідати ряду вимог, серед яких: 2) якщо у складі тендерної пропозиції є хоча б один сканований документ, потрібно накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію; 3) якщо ж такі документи надано у формі електронного документа, КЕП накладають на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо; 4) якщо ж пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Так, у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, завтердженого наказом Міекономіки від 11.06.2020 року №1082. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Тобто, використання КЕП, як вимога в Тендерній документації не суперечить законодавству.
Крім того відповідно до абзацу другого п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, захищений носій особистих ключів - засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Учасником процедури закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «Гемма» повинно бути накладено КЕП з виключно захищеним носієм особистого ключа, водночас накладений на пропозицію УЕП є незахищеним, що не відповідає вимогам законодавства та умовам Тендерної документації.
Беручи до уваги Постанову КМУ №193 від 03.03.2020 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків встановленим законодавством.
Тобто, удосконалені електронні підписи чи печатки можуть використовуватись користувачами електронних довірчих послуг, якщо таке використання не суперечать вимогам Тендерної документації, яка викладена з дотриманням чинного законодавства.
Також, інформуємо, що відповідно до існуючої практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеної у рішенні №2525-р/пк-пз від 11.02.2021 в оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2020-12-30-003892-c, Орган оскарження викладає обгрунтування щодо неправомірного визнання Переможцем учасника, який не наклав на пропозицію кваліфікований електронний підпис, відповідно до вимог Тендерної документації Замовника.
Враховуючи викладене, вважаємо Вашу вимогу неправомірною. Рішення Замовника викладене згідно протоколу уповноваженої особи від 31.03.2021 року про відхилення тендерної пропозиції поданої на участь у процедурі відкритих торгів «UA-2021-03-05-008734-c» відповідає вимогам чинного законодавства і не має підстав до його скасування.
Сподіваємось на порозуміння.
Статус вимоги:
Відхилено