-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Автомобіль Renault Duster або еквівалент
Автомобіль Renault Duster або еквівалент
Завершена
350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
Період оскарження:
10.05.2017 14:57 - 22.05.2017 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про скасування рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО"
Номер:
7c662862a7f04e15b05fb845c4c3abf7
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-10-000293-a.b1
Назва:
Вимога про скасування рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО"
Вимога:
Протоколом від 30.05.2017 №6 засідання тендерного комітету Замовника прийнято відхилити тендерну пропозицію ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" в зв'язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації.
Дії (рішення) про відхилення тендерної пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" вважаємо" такими, що порушують права та охоронювані законом інтереси підприємства та суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, а саме:
1. Замовник зазначив, що ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" не подано гарантійного листа, про те, що Учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з урахуванням витрат на транспортування, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат.
Частиною 2 статті 21 ЗУ "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) передбачено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.
В оголошені про проведення відкритих торгів на закупівлю Автомобілі легкові Замовник зазначив, що вартість закупівлі становить 350 000,00грн. з ПДВ.
В тендерній документації замовник зазначив, що, - "Учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з врахуванням витрат на транспортування, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат. (в складі пропозиції подається відповідний гарантійний лист)"
Ціна вказана в тендерній пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" зазначена із врахуванням у витрат на транспортування, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат.
Відповідно до ч.4 ст.16 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
У зв'язку з тим, що надання гарантійного листа зазначеного замовником не передбачене Законом, відсутність такого листа в складі тендерної пропозиції не може бути підставою для відхилення пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО".
Слід зазначити, що Додаток 2 до Тендерної документації замовника містить перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим критеріям.
В зазначеному переліку документів відсутня вимога про надання гарантійного листа, відсутність якого стала підставою для відхилення пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО".
Інформація про необхідність гарантійного листа зазначена по лише у тексті тендерної документація в дужках, що унеможливлює встановити дійсної потреби надання такого документу.
2. Замовник також зазначив у протоколі, що підставою для відхилення пропозиції є не надання ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" інформації про наявність/відсутність антикорупційної програми.
Пунктом 10 частини 1 статті 17 Закону встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Аналогічний пункт міститься в тендерній документації замовника. В додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасник для підтвердження відповідності пропозиції кваліфікаційним та іншим критеріям подає довідку в довільній формі про те, що зазначена юридична особа має антикорупційну програму чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов’язковими відповідно до закону"
Враховуючи, що вартість закупівлі значно менша ніж 20 мільйонів гривень, подання такої довідки в складі тендерної пропозиції не вимагається законом та тендерною документацією, а відсутність такої довідки не може бути підставою для відхилення пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО".
Слід зазначити, що в складі своєї тендерної пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" надало документ під назвою "Менше 20 млн грн.", в якому зазначено, що оскільки закупівля по даному тендеру становить менше 20 (двадцять) млн. гривень, то довідка не надається.
3. В протоколі Замовник зазначив, що ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" не подано довідку про виконання аналогічних договорів де зазначено предмет договору, назва організації, із якою укладено договір; сума договору; термін виконання договору.
В складі тендерної пропозиція ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" надало документ під назвою "наявність досвіду" в якому зазначено, що ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" підтверджує наявність досвіду виконання аналогічних договорів з юридичними особами стосовно купівлі-продажу автомобілів, що підтверджується копією договору від 23.12.2016 р. №814718-Y02579. В додатку до вказаної довідки надано заскановану копію договору, що підтверджує наявність досвіду та містить інформацію про предмет договору, назву організації, із якою укладено договір; сума договору; термін виконання договору.
Частиною 2 статті 16 Закону встановлено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: в т.ч. наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Наявність вказаної довідки та сканованого договору дає можливість Замовнику встановити всі необхідні дані передбачені тендерною документаціє для такої довідки (предмет договору, назва організації, із якою укладено договір; сума договору; термін виконання договору) та є документальним підтвердженням досвіду аналогічного договору у відповідності до вимог ст.16 Закону.
Частиною 3 ст.22 Закону передбачено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Не зазначення інформації (предмет договору, назва організації, із якою укладено договір; сума договору; термін виконання договору) в самій довідці, але надання сканованої копії договору жодним чином не впливає на зміст пропозиції та не є суттєвою помилкою, у зв'язку з чим не дає підстав для відхилення тендерної пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО".
4. В протоколі відхилення Замовник зазначив, що запропоноване авто не відповідає вимогам Замовника, зокрема суттєвими є такі: рік випуску 2016, а вимагався 2017р., розмір шин не відповідає вимогам Замовника, викиди СО2 перевищують вимоги Замовника, маса автомобіля більша вимог Замовника.
Частина 2 ст.22 Закону передбачає інформацію, яку повинна містити Тендерна документація. Зазначена норма Закону не містить інформацію про необхідність зазначення в Тендерній документації року випуску (виготовлення) предмету закупівлі.
Таким чином, відхилення пропозиції у зв'язку із невідповідністю року випуску предмету закупівлі є безпідставним та порушує законодавство в сфер іпублічних закупівель.
Слід зазначити, що еквівалент запропонований ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" – це новий (не бувший у використанні) автомобіль 2016 року випуску, гарантія на якого три роки з моменту продажу, або 100 000 км. Пробігу. Невідповідність року випуску не впливає на технічні параметри роботи та термін служби автомобіля – предмета закупівлі.
Необхідно зазначити, що п.3 ч.2. ст.22 Закону передбачено, що Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Водночас Технічна специфікація Замовника не містить обґрунтування необхідності щодо посилання Замовника на конкретну марку автомобіля та його рік випуску.
Невідповідність розміру шин (Замовником вказано 215/65R16 учасником запропоновано 215/60R16) та маси автомобіля (Замовником вказано 1721 кг учасником запропоновано 1733кг) не може бути підставою для відхилення пропозиції, оскільки передбачена Законом можливість подання в складі пропозиції еквіваленту передбачає, що технічні характеристики еквіваленту повинні бути не гіршими ніж предмет закупівлі, що вимагається.
Враховуючи, що Замовник розташований в гірській місцевості, більший діаметр шин запропонований еквівалентом ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" навпаки є перевагою, оскільки забезпечить більш надійне керування автомобілем.
Перевищення маси еквіваленту на 12 кг також є перевагою перед автомобілем, що вимагається замовником, оскільки більша маса забезпечує краще щеплення авто з дорогою і водночас, не впливає на витрати пального.
Перевищення викидів СО2 (Замовником вимагається 165г/км учасником запропоновано 175г/км) також не є підставою для відхилення пропозиції, оскільки норма токсичності еквіваленту відповідає стандарту ЄВРО-5, який вимагався Замовником.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" із зазначених підстав є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, та порушує права нашого підприємства.
Метою прийняття ЗУ "Про публічні закупівлі" є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Водночас, в часи ненайкращої економічної ситуації в країні, незрозумілою є позиція Воловецького районного центру первинної медико-санітарної допомоги, який замість того щоб зекономити для державного бюджету 37 120,00грн. (більше 10% від стартової ціни закупівлі) і використати ці кошти для закупки необхідних лікувальних препаратів та засобів, відхиляє по надуманим підставам найбільш економічно вигідну пропозицію за результатами аукціону.
Враховуючи наведене та на підставі ст.32 ЗУ "Про публічні закупівлі", -
Вимагаємо:
1. Скасувати своє рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО".
2. Скасувати своє рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "АВТО АКОРД"
3. Розглянути тендерну пропозицію ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО", як найбільш економічно вигідну та таку, що відповідає вимогам тендерної документації та ЗУ "Про публічні закупівлі"
Також повідомляємо, що у випадку ігнорування нашої вимоги ми будемо вимушенні звернутися до органів уповноважених здійснювати контроль в сфері публічних закупівель з метою захисту прав та інтересів ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО".
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.PDF 08.06.2017 17:05
Дата подачі:
08.06.2017 17:09
Вирішення:
Відповідно до п.1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлів зокрема з інших документів, визначених в тендерній документації та додатках до неї.
Відповідно до вимог документації в складі пропозиції подається гарантійний лист про те, що Учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з врахуванням витрат на транспортування, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат. Зазначеного листа подано не було тому пропозиція не відповідає вимогам документації.
З приводу надання документу з назвою «менше 20 млн. грн.» то з нього неможливо встановити про що подана зазначена довідка, оскільки документацією не вимагався жоден документ де б звучала фраза 20 млн. грн.
Також повідомляємо, що відповідно до додатку 2 Замовник вимагав інформацію про наявність відсутність антикорупційної програми, якщо вона є обов’язковою згідно Закону. В даному випадку учасник не подав інформації про наявність/відсутність антикорупційної програми, а подав файл в якому зазначено, що менше 20 млн. довідка не надається. Зазначений документ не відповідає вимогам Замовника та не містить інформації, що вимагалась документацією.
З приводу надання копії аналогічного договору повідомляємо, що Вами виконано умови додатку 2 документації, однак не виконано вимоги п.5 розділу «Інструкція з підготовки» в якому зазначено вимогу про надання довідки про виконання аналогічних договорів.
Також повідомляємо, що Замовник хоче придбати автомобіль 2017 року, а ви запропонували автомобіль 2016 року, що не відповідає вимогам Замовника. Також повідомляємо, що ряд технічних характеристик Вашого автомобіля не відповідає вимога Замовника.
Відповідно до ч.1 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» учасник має право звертатись а роз’ясненнями до Замовника з приводу документації. Жодного звернення або зауваження стосовно документації або технічного завдання від Вас не поступало, отже Вам підійшли всі умови документації.
Враховуючи вищенаведене пропозиція ПАТ «Закарпаття – Авто» була відхилена правомірно.
Статус вимоги:
Відхилено