• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-08 Шостка – Зноб-Новгородське – Середина-Буда на ділянках км 47+620 – км 53+173 та км 56+173 – км 70+120 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-08 Шостка – Зноб-Новгородське – Середина-Буда на ділянках км 47+620 – км 53+173 та км 56+173 – км 70+120 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Розмір забезпечення тендерної пропозиції (0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі ): – 1 494 880,00 грн. ; Строк дії забезпечення тендерної пропозиції не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Наказу Мінекономіки №2628 від 14.12.2020 та Положенню «Про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639. Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією. Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь - яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зарахування грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із надання підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Служба автомобільних доріг у Сумській області; Код ЄДРПОУ 24014538 Адреса: вул. Роменська, буд.79/2, м. Суми, 40002

Торги не відбулися

298 976 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 989 760.00 UAH
Період оскарження: 05.03.2021 09:29 - 24.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 3428e6727f574adba08fa58e8427b3ff
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-05-000231-b.b2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 13.04.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.04.2021 11:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.04.2021 17:22
Дата виконання рішення Замовником: 20.04.2021 11:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Затверджена тендерна документація після внесення до неї змін у звʼязку з виконанням рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 7766-р/пк-пз від 13.04.2021 року.
Автор: ТОВ ГРАНІТ-001, Западня Віталій Валерійович +380931400845 granit-001@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога, щодо вибору банків, що можуть надати забезпечення тендерної пропозиції

Номер: 035e56db1e564448945b4463b47a7d29
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-05-000231-b.a1
Назва: Дискримінаційна вимога, щодо вибору банків, що можуть надати забезпечення тендерної пропозиції
Вимога:
Замовник застосовує вимогу тендерної документації, що не передбачена законодавством України: "Банківська гарантія з повним грошовим покриттям повинна бути надана одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ. Перелік цих банків є загальнодоступним та публікується на сайті НБУ. ". Дана вимога неодноразово була оскаржена в АМКУ: - рішення від 19.03.2021 № 5499 (UA-2021-02-03-006186-c) - рішення від 19.03.2021 №5498 (UA-2021-02-09-002389-b) - рішення від 19.03.2021 №5496 ( UA-2021-02-08-006105-b) - рішення від 15.12.2020 № 23203 (UA-2020-11-12-003986-a) - рішення від 26.02.2021 № 3670 ( UA-2021-01-22-001988-a) Просимо, внести зміни в тенедерну документацію в цій частині, адже дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Рішення: визнати вимогу UA-2021-03-05-000231-b.a1 такою, що не підлягає задоволенню. Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи викладене, перелік документів, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. 1. Щодо системно важливих банків Під час проведення закупівель ремонтно-будівельних робіт/послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» Службою у тендерній документації передбачались вимоги щодо надання учасниками забезпечення тендерних пропозицій у формі банківської гарантії без зазначення особливих вимог до банків-гарантів. Проте за останні роки систематично фіксуються випадки невиконання банківськими установами гарантійних зобов’язань за наданими банківськими гарантіями, чим нівельовано норму вищевказаного Закону та право замовників на стягнення з недобросовісних учасників гарантійних сум. Аналізом, проведеним Укравтодором за період 2018-2020 років, випадки неповернення тендерного забезпечення виникли з такими фінансовими установами як ПАТ «PBC Банк», АТ «АБ «Радабанк», ПАТ «Банк інвестицій та заощаджень», АБ «Південний», ПАТ «Комерційний банк «Центр», ТОВ «КБ «Глобус», ПАТ АКБ «Конкорд» на загальну суму близько 16 млн грн. Відповідно до частини шостої статті 25 Закону кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників. Таким чином, враховуючи, що закупівлі робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування здійснюються за рахунок бюджетних коштів, державний бюджет недоотримав надходжень на суму вищевказаних неповернутих гарантій. За узагальненою інформацією Укравтодору, з метою захисту своїх прав як замовника безпосередньо та інтересів держави в цілому, Службою передбачено в тендерній документації вимогу надання учасниками закупівель забезпечення тендерних пропозицій у формі банківської гарантії, виданих одним із системно важливих банків. Відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність» системно важливий банк - банк, що відповідає критеріям, встановленим Національним банком України, діяльність якого впливає на стабільність банківської системи. Положення про порядок визначення системно важливих банків затверджений постановою Правління Національного банку України від 25.12.2014 №863. Для системно важливих банків діють підвищені вимоги, покликані забезпечити додатковий запас їх стійкості, що є додатковою гарантією виконання фінансовою установою взятих на себе зобов’язань. Перелік банків, які вважаються системно важливими, затверджено рішенням Правління Національного банку України від 3 березня 2020 року №155-рш «Про визначення системно важливих банків», і на сьогодні їх кількість складає 13 одиниць. 2. Щодо дискримінаційності вимоги Учасником, яким подана вимога, не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до нього чи інших потенційних учасників процедури закупівлі. Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінацією визначено ситуацію, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Тобто, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку всі потенційні учасники процедури закупівлі є в рівних умовах. Вимога тендерної документації щодо системних банків звужує не коло учасників закупівлі, а коло банків-гарантів, у яких учасники отримують забезпечення. Отже, потенційний учасник процедури закупівлі має можливість отримати забезпечення у 13-ти банках, визначених рішенням Правління НБУ системно важливими. Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, щодо вимог до банків-гарантів не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними. Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною. Аналогічну позицію викладено у постанові Верховного Суду України від 29 січня 2021 року по справі №640/1042/19.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.04.2021 10:02