-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти
Бензин А-92 (в талонах), дизельне паливо (в талонах)
Завершена
995 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 977.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 977.50 UAH
Період оскарження:
02.03.2021 13:35 - 14.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ
Номер:
70a2c92cb6e842ad84c110142aaa0622
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-02-005180-b.c1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги Тендерної документації, керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі, щодо:
- надання лист від емітента паливних талонів.
Детальний опис вимоги міститься у доданому файлі.
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- 1-7-17-358-21.PDF 11.03.2021 14:49
Дата подачі:
07.03.2021 19:42
Вирішення:
АЗОВСЬКЕ БАСЕЙНОВЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО АГЕНТСТВА РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА (далі - Замовник) по суті Вимоги до закупівлі бензину А-92 та дизельного палива (UA-2021-03-02-005180-b) пояснює наступне:
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (дискримінаційні вимоги або дискримінаційні умови). Зокрема, статтею 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ця ж стаття Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: добросовісна конкуренція, рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частина 1 статті 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до системи Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію.
З урахуванням зазначеного, Замовник не може погодитися і з трактуванням Скаржником вимог ТД як дискримінаційних. Поняття «дискримінації» згідно усталеної практики Органу оскарження повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу ТД більш ніж одному учаснику процедури закупівлі.
Що є дискримінаційними умовами? Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до ТД дискримінаційних умов Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Стосовно вимоги у ТД Замовника надати листа від емітента паливних талонів, про те, що учасник має право здійснювати реалізацію паливних талонів протягом усього періоду дії договору закупівлі (лист повинен містити інформацію про строк дії права на реалізацію палива, зразки паливних талонів, за яким буде здійснюватися реалізація палива), якщо учасник процедури закупівлі не є емітентом паливних талонів, слід зазначити наступне.
Умовами ТД Замовника передбачена можливість для кожного учасника, який не має власної мережі АЗС чи орендованих АЗС, а має можливість укладати договори з партнерами, здійснювати постачання палива через мережі АЗС партнерів. Таким чином, нічого не перешкоджає жодному із учасників укладати такі договори з власниками АЗС, які знаходяться в певній конкретній адміністративній одиниці, місті чи смт.
Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер у будь-який час може розірвати партнерську угоду з учасником та не несе будь-яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю оскільки не є постачальником за договором про закупівлю. Ці дії можуть привести до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті – до невиконання вимог Договору про закупівлю за державні кошти.
Крім того, хочемо зазначити, що враховуючи досвід Замовника під час проведення попередніх закупівель пального, дані вимоги до учасників до деякого часу не висувались, що давало змогу будь-якому зацікавленому учаснику прийняти участь у закупівлі, але після проведення аукціонів, під час розгляду тендерних пропозицій учасників, якими надавались найбільш економічно вигідні пропозиції і представлених ними документів та розгляду щодо їх відповідності, членами тендерного комітету Замовника були з’ясовані факти невідповідності наданих пропозицій та документів реальному стану справ стосовно порядку реалізації нафтопродуктів, їх зберігання та взаєморозрахунків між учасниками договірних відносин в договорах поставок, співпраці, зберігання, партнерських договорах, а також зразках запропонованих зразків талонів, копії яких надавали учасники в складі тендерних пропозицій, що певним чином ставило під загрозу факт подальшого отримання пального від подібних учасників в разі визнання їх переможцями та укладання з ними договорів на закупівлю пального.
Отже, зважаючи на негативний досвід Замовника, коли талони на отримання палива, які були поставлені учасниками закупівлі, неможливо було реалізувати через мережу АЗС партнерських компаній учасника, який був визнаний переможцем закупівлі та надав талони для отримання Замовником нафтопродуктів, з метою захисту від недобросовісних і сумнівних постачальників та гарантованого отримання пального відповідно договорів, укладених з переможцями процедур закупівель, вимога Замовника стосовно листа від емітента паливних талонів, що учасник має право здійснювати реалізацію паливних талонів протягом усього періоду дії договору закупівлі (лист повинен містити інформацію про строк дії права на реалізацію палива, зразки паливних талонів, за яким буде здійснюватися реалізація палива) в ТД, на яку посилається Скаржник, є для нашої устаниви виключно вимушеною. Тому, така вимога не є дискримінаційною, бо не звужує коло потенційних учасників торгів та не призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги.
Враховуючи вищезазначене, Замовник вважає вимоги останнього абзацу частини 6 пункту 4.2 Додатку 4 до ТД обґрунтованими та не вбачає в них порушення Закону України «Про публічні закупівлі» в частині вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено