-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Послуги з організації шкільного харчування (сніданки)
Торги не відбулися
25 496 108.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 127 480.54 UAH
мін. крок: 0.5% або 127 480.54 UAH
Період оскарження:
02.03.2021 12:21 - 03.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження дискримінаційних умов
Номер:
067b0d227ce64ec3ba2081c90d40949b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-02-003550-b.a2
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов
Скарга:
На офіційному сайті www. zakupki.prom.ua 02 березня 2021р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі відкриті торги Послуги з організації шкільного харчування (сніданки), код 55520000 -1 - Кейтерингові послуги за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» номер ідентифікатора закупівлі: UA-2021-03-02-003550-b на очікувану вартість 25 496 108,00 грн. без ПДВ. Замовником закупівлі виступає Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник).
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію на закупівлю послуг Послуги з організації шкільного харчування (сніданки), код 55520000-1-Кейтерингові послуги за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (надалі – Тендерна документація) та Додатки до неї.
23 березня 2021 року, Замовник опублікував зміни до тендерної документації, які стали дискримінаційними.
ТОВ «Контракт Продрезерв 5» (надалі-Скаржник) бажає прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі, однак після ознайомлення із змістом тендерної документації та додатків до неї, було виявлено, що зазначені вимоги викладені в п.1.1, в п.1.4 Додатку 1, до тендерної документації та в розділі 3 Тендерної документації, не відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», які є обов’язковими до виконання, містять у собі дискримінаційні умови, а саме:
1. По-перше, пунктом 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції «Для безперебійного харчування учнів та враховуючи відсутність обладнання на балансі навчальних закладів підпорядкованих замовнику, учасник повинен зазначити інформацію щодо обладнання, яке буде задіяне для надання послуг визначених у технічних вимогах, не менше тридцяти найменувань кожного обладнання, а саме: кухонна плита; холодильне обладнання (холодильна шафа); вагове обладнання; м’ясорубка, а також зазначити інформацію про матеріально-технічну базу, а саме: складське/виробниче приміщення для можливості зберігання продуктів харчування площею не менше 200 квадратних метрів на території м. Києва».
Згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
При цьому, Законом не встановлено, що Замовник має право вимагати від учасників наявність матеріально-технічної бази (складських/виробничих приміщень) у відповідних регіонах.
Вимога Замовника стосовно того, що учасник повинен надати документи на складське/виробниче приміщення для можливості зберігання продуктів харчування площею не менше 200 квадратних метрів на території м. Києва» є дискримінаційною для інших учасників (по зазначеному прецеденту існує декілька Рішень АМКУ, серед яких рішення № 389-р/пк-пз від 31.01.2017р., рішення №9033-р/пк-пз від 21.12.2017р.; Рішення № 5316-р/пк-пз від 17.03.2021р.).
Скаржник вважає, що Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Звертаємо Увагу Шановної Колегії на те, що у Скаржника маються в наявності складські приміщення для зберігання продуктів харчування та виробниче приміщеня, що знаходяться не на території міста Києва, і останній зможе підтвердити цей факт документально (додаються копії договорів оренди).
Таким чином, Замовник порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
2. По-друге, пунктом 1.4 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що «Учасник повинен надати інформацію у вигляді довідки довільної формі щодо наявності експлуатаційного дозволу для потужностей***** з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів у випадках, визначених відповідно статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», які видано на Учасника, шляхом зазначення посилання на відкриті дані в мережі інтернет та зазначення номеру в реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл на Учасника, та/або посилання на відкриті дані в мережі інтернет та зазначення номеру в державному реєстрі потужностей операторів ринку на Учасника, що оприлюднені на офіційному вебсайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів».
Якщо уважно, прочитати вимоги тендерної документації, то можна дійти логічного висновку про те, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію у вигляді довідки довільної формі щодо наявності експлуатаційного дозволу для потужностей***** з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів, які знаходяться у м. Києві.
Крім цього, Експлуатаційний дозвіл – це документ який видається підприємству лише за результатами інспектування потужності аудиторами Держпродспоживслужби. Експлуатаційний дозвіл треба отримувати підприємствам, які здійснюють безпосередню діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження (ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»).
До продуктів тваринного походження відносять:
Молоко;
М’ясо;
Риба;
Молюски і ракоподібні;
Яйця;
Мед;
Інші продукти, виготовлені з частин тварин, окремих їх органів та/або тканин, призначені для споживання людиною.
При цьому підприємствам не треба отримувати експлуатаційний дозвіл, якщо:
їх потужність це заклад громадського харчування (кафе, ресторан, тощо) або заклад роздрібної торгівлі;
Стан продукції тваринного походження істотно не змінюється;
Здійснюється лише транспортування продукції тваринного походження;
Здійснюється лише зберігання продукції тваринного походження за температури вище 10 °C;
Продукти тваринного походження використовуються як інгредієнти для виробництва інших харчових продуктів.
Наведемо приклади підприємств, які повинні отримати експлуатаційний дозвіл:
Холодильний склад, на якому зберігається продукція тваринного походження за температури нижче 10 °C;
Бійня птиці, копитних, тварин на фермі;
Потужність з розбирання та обвалювання м’яса;
Потужність з виробництва м’ясних напівфабрикатів;
Потужність з очищення молюсків;
Рибопромислове судно;
Оптовий ринок з продажу риби, м’яса, птиці;
Потужність зі збирання молока;
Потужність з виробництва яєць (птахофабрика).
Всі інші підприємства, які задіяні у будь-якій стадії виробництва або обігу харчових продуктів, чия діяльність не вимагає отримання експлуатаційного дозволу повинні реєструвати харчову потужність. Якщо підприємство вже отримало експлуатаційний дозвіл, то реєструвати потужність не треба!!!
Реєстрація потужності – це процес включення харчової потужності до державного реєстру потужностей та присвоєння персонального номеру (ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»).
Наведемо приклади підприємств, які повинні зареєструвати свою потужність (перелік не є вичерпним):
Ресторани;
Кафе;
Піцерії;
Суші-бари;
Кав’ярні (у тому числи пересувні);
Супермаркети;
Магазини;
Склади;
МАФи/Кіоски;
Учасники ярмарків та ринків;
Виробники кулінарної продукції;
Підприємства що вирощують овочі/фрукти;
Підприємства, що виробляють напівфабрикати або готову продукцію;
Аптеки;
Харчоблоки шкіл та дитячих садочків.
Скаржник має у користуванні виробничу потужність площею 100 кв.м. для виготовлення готових страв (сканована копія договору додається) у м. Дніпро, а також, є виробником кулінарної продукції, готових страв, згідно TУ У 10.8-35601826-003:2020 від 24.11.2020р.
Зазначена потужність внесена в державний реєстр потужностей операторів ринку на офіційному веб-сайті Держпродспоживслужби України за № r-UA-04-23-4591.
Однак, інформацію про виробничі потужності, зазвичай вимагаються в разі неможливості фактичного приготування страв в приміщеннях харчоблоків шкіл (відключення електричної енергії та інше). В такому разі, послуги повинні надаватися шляхом видачі готових страв (перші та другі страви), індивідуально запакованих з використанням термостатної плівки та/або спеціалізованих одноразових контейнерів таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг.
Таким чином, оскільки Замовник зазначає в Додатку 2 до тендерної документації, що послуги з організації шкільного харчування учнів (сніданки) 1-4 класів надаються безпосередньо в закладах освіти, які підпорядковані Управлінню освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації, то вважаємо, вимагання інформації стосовно наявності експлуатаційного дозволу для потужностей***** з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів є недоведеним та необгрунтованим.
Враховуючи описане, вважаємо, що Замовник зобов’язаний внести відповідні зміни до Тендерної документації, шляхом виключення вказаної дискримінаційної вимоги.
3. По-третє, в розділі 3 Тендерної документації, передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів з інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам - згідно Додатку 2 до тендерної документації».
Знову ж таки, зазначена вище інформація, а також технічні умови, вимагаються
Замовником в разі неможливості фактичного приготування страв в приміщеннях харчоблоків шкіл (відключення електричної енергії та інше). В такому разі, послуги повинні надаватися шляхом видачі готових страв (перші та другі страви), індивідуально запакованих з використанням термостатної плівки та/або спеціалізованих одноразових контейнерів таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг.
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Водночас відповідно до частин п’ятої та шостої статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям.
Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які необхідно підтвердити, а також, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт екологічним або іншим характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників.
При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити, зокрема вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
У свою чергу, учасник процедури закупівлі при подачі тендерної пропозиції та відповідно замовник при розгляді тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації повинні враховувати вимоги частини шостої статті 23 Закону. Разом з тим звертаємо увагу, що будь-яка фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (стаття 24 Закону). Крім того, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження.
ТОВ «Контракт Продрезерв 5» пі
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 17.03.2021 №5316.pdf 25.03.2021 14:21
- Договір суборенди вироб потужність.pdf 25.03.2021 14:21
- рішення від 21.12.2017 № 9033-1.pdf 25.03.2021 14:21
- скарга.PDF 25.03.2021 14:21
- ОРЕНДА СКЛАДУ ЮДІНА 6 НОВИЙ.pdf 25.03.2021 14:21
- рішення від 31.01.2017 № 389.pdf 25.03.2021 14:21
- НОВА ОРЕНДА СКЛАДУ ДНІПРОСТАЛІВС.pdf 25.03.2021 14:21
- 2021-03-25 14 27 32.452892.zip 25.03.2021 14:28
- рішення від 29.03.2021 № 6207 + лист Замовнику + лист Скаржнику.pdf 30.03.2021 10:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.04.2021 № 7213.pdf 08.04.2021 16:23
- рішення від 07.04.2021 № 7213.pdf 12.04.2021 19:45
- Пояснення по суті скарги (Послуги з організації шкільного харчування).pdf 01.04.2021 13:41
- Наказ Методичні рекомендації.pdf 01.04.2021 13:41
- Пояснення по суті скарги (Послуги з організації шкільного харчування).docx 01.04.2021 13:41
- Про основні принципи та ви... _ від 23.12.1997 № 771_97-ВР (ст.20, ст.23, ст.25).pdf 01.04.2021 13:41
- Протокол № 171 .pdf 29.04.2021 10:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.03.2021 14:31
Дата розгляду скарги:
07.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.03.2021 10:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.04.2021 19:46
Дата виконання рішення Замовником:
29.04.2021 10:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокол зі змінами додається.
Вимога
Відхилено
Внесення змін до ТД
Номер:
0b502612f29b44f285759db0cd4395c1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-02-003550-b.a1
Назва:
Внесення змін до ТД
Вимога:
Шановний Замовник! В зв`язку з тим, що послуги з організації шкільного харчування (сніданки) будуть надаватись в приміщеннях закладів освіти Голосіївського району м. Києва відповідно до Додатку 1 проєкту договору просимо виключити вимогу тендерної документації додатку 1 п.1.4. Учасник повинен надати інформацію у вигляді довідки довільної формі щодо наявності експлуатаційного дозволу для потужностей***** з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження або державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів у випадках, визначених відповідно статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», шляхом зазначення посилання на відкриті дані в мережі інтернет та зазначення номеру в реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл, та/або державному реєстрі потужностей операторів ринку, що оприлюднені на офіційному вебсайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів,. Якщо потужність не належать учаснику, а використовується учасником на підставі договору оренди/користування тощо - надати інформацію про потужність оператора ринку, якому належать дана потужність, як дискримінаційну.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.03.2021 10:24
Вирішення:
Доброго дня. Шановний Учаснику, вимога щодо пункту 1.4. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації обгрунтована нормами Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти» № 2208 від 30.10.2020р. Тому, дана вимога не може бути виключена з Додатку 1 до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рішення Замовника про відміну процедури закупівлі
Номер:
b93d048bdd674a97831f599b434bedc8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-02-003550-b.b5
Назва:
Оскарження рішення Замовника про відміну процедури закупівлі
Скарга:
На офіційному сайті https://prozorro.gov.ua 02 березня 2021р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі– Відкриті торги з публікацією англійською мовою ДК 021:2015: 55523100-3 Послуги з організації шкільного харчування - Послуги з організації шкільного харчування учнів (сніданки) згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-03-02-003550-b за адресою www.prozorro.gov.ua на очікувану вартість 25 496 108,00 UAH без ПДВ.
Замовником закупівлі виступає Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – «Замовник»).
02 березня 2021 р. на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua було опубліковано тендерну документацію.
23 березня та 29 квітня 2021 р. були внесені зміни до неї.
Кінцевим терміном подання тендерних пропозицій було 07.05.2021р. о 10:00 год. Скаржник подав тендерну пропозицію на участь у вказаній закупівлі.
07.05.2021р. після 10:03 тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5» перейшла в стадію прекваліфікації.
Крім тендерної пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", в статус прекваліфікації перейшли пропозиції наступних учасників:
1. Комунальне підприємство "Шкільне харчування"
2. ТОВ "ПОНТЕМ.УА"
01.06.2021р. скаржник, одночасно з іншими учасниками закупівлі отримав вимогу про усунення порушення і у строк, що встановлений чинним законодавством порушення усунув.
Так, 04 червня 2021 року Замовником на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua було повідомлення «причина дискваліфікації», згідно з яким, тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5» була безпідставно та упереджено відхилена з наступних підстав: «…учасником ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» 01.04.2021 року у складі тендерної пропозиції завантажено файл «Калькуляційні картки без цін. PDF». Документ – «Калькуляційна картка», які знаходяться у файлі «Калькуляційні картки без цін. PDF» містить стовпчик «Сума, грн». В кожній калькуляційній картці в стовпчику «Сума, грн» проставлене число, тобто сума, що не відповідає вищезазначеним вимогам. Таким чином, учасник, ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», начебто не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» з підстав, наведених у «причина дискваліфікації» (посилання на протокол засідання тендерного комітету Замовника в цьому документі відсутнє), Замовник порушив вимоги статті 30 Закону застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» з підстав, наведених у «причина дискваліфікації», та не відхиливши Пропозиції ТОВ "ПОНТЕМ.УА", КП «Шкільне харчування» які також в стовпчику «ціна, грн» проставили число, тобто суму, що на думку Замовника не відповідає вимогам абзацу 3 частини 1 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі».
Не погоджуючись із вище вказаним рішенням Замовника, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» звернулося до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із скаргою, в якій просило зобов’язати Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» в процедурі закупівлі Послуги з організації шкільного харчування (сніданки), ДК 021:2015:55523100-3 Послуги з організації шкільного харчування - Послуги з організації шкільного харчування учнів (сніданки) Ідентифікатор закупівлі:, UA-2021-03-02-003550-b Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2021-03-02-004780-a.
23.06.2021 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 14146-р/пк-пз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" від 09 червня 2021 № UA-2021-03-02-003550-b.b4, Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" за процедурою закупівлі — "Послуги з організації шкільного харчування (сніданки)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-03-02-003550-b.
21 липня 2021 р. Замовник повернув усіх учасників на кваліфікацію, та на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua Замовником було опубліковано протокол засідання тендерного комітету № 339 від 21.07.2021р., згідно з яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі, у зв’язку з тим, що 09 червня 2021р. ТОВ «Контракт Продрезерв 5» в електронній системі закупівель було оприлюднено вимогу за ідентифікатором № UA-2021-03-02-003550-b.b3. Замовник у свою чергу намагався оприлюднити в електронній системі закупівель відповідь на вимогу ТОВ «Контракт Продрезерв 5», але функціонал майданчика влаштований таким чином, що після періоду оскаржень у Замовника відсутня технічна можливість надати відповідь, у строки передбачені Законом для надання відповіді на вимогу учасника (п’ять днів).
Таким чином, Замовник вважає, що з його сторони порушено ч.3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, ненадання інформації на вимогу учасника, тендерна пропозиція якого відхилена, у строки встановлені Законом і зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Інформуємо, що рішення Замовника необгрунтоване, носить суто формальний та безпідставний характер. Скаржник не погоджується із таким рішенням на підставі наступного.
Згідно з частиною другою статті 12 Закону Замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою статті 12 Закону, шляхом використання електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель – інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автономний обмін інформацією та документами.
У свою чергу, веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет.
Поряд з цим, вимоги до функціонування системи, процедура проведення авторизації електронних майданчиків, умови підключення та випадки відключення електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначаються Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, який затверджений Постановою КМУ від 24.02.2016 № 166 (надалі – Порядок).
Згідно із зазначеним порядком, адміністратор електронної системи закупівель (далі - адміністратор) - юридична особа, визначена Уповноваженим органом відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу.
Згідно абз. 5 п. 2 Порядку, користувач - учасник, постачальник товарів, надавач послуг, виконавець робіт, замовник, орган оскарження, органи, які уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, Казначейство та його територіальні органи в межах своїх повноважень та інші заінтересовані особи.
Пунктом 2 Порядку, передбачено, що оператор електронного майданчика - юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика. Згідно п. 7 Порядку оператор повинен забезпечувати усім користувачам на безоплатній основі інформаційну підтримку, рівний доступ до інформації про закупівлі, можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення процедури закупівлі та виконання інших вимог, встановлених у Законі та безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу.
Відповідно п. 6 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок розміщення інформації), затвердженого Наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016р. № 477, у випадку технічних збоїв під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизовані робочі місця на авторизованих електронних майданчиках, які призводять до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник/учасник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації та документів.
Таким чином, оскільки згідно з вимогами вищевказаних нормативно-правових актів оператор авторизованого електронного майданчика зобов'язаний надавати необхідну інформаційну та технічну підтримку користувачеві, у випадках технічних збоїв та за потреби отримання інформаційної підтримки, користувачам слід звертатись до відповідного оператора авторизованого електронного майданчика, на якому зареєстрований такий користувач із відповідними питаннями (зазначені вище дії передбачені у Листі-роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 № 3302-06/3810-03).
Враховуючи вищевикладене, Замовник не звертався до оператора авторизованого електронного майданчика з відповідним запитом, чим не довів та документально не підтвердив, неможливості усунення порушення, яке виникло на зазначеному етапі Закупівлі.
Із вищенаведеної інформації випливає, що тендерний комітет Управлінням освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації не аргументовано та незаконно прийняв рішення про відміну процедури закупівлі, чим грубо порошив наше право на участь у чесній та добросовісній конкуренції як учасника закупівлі, а також, позбавив нас права на участь в аукціоні.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників.
В ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга може бути залишена без розгляду
На виконання ч. 1 ст. 18 Закону, скарга ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування».
Скарга подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель.
Скаржник виконав усі вимоги, необхідні для прийняття даної скарги до розгляду.
На підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»,
ПРОСИМО:
1.Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про відміну процедури закупівлі Ідентифікатор закупівлі:, UA-2021-03-02-003550-b Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2021-03-02-004780-a, яке оформлене протоколом № 339 від 21.07.2021р.
ДОДАТКИ:.
1. Копія протоколу № 339 від 21.07.2021р.
2. Сканкопія Листа-роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 № 3302-06/3810-03.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2021 № 18095.pdf 09.08.2021 16:19
- рішення від 06.08.2021 № 18095.pdf 11.08.2021 17:08
- рішення від 28.07.2021 № 17190.pdf 28.07.2021 20:28
- Протокол № 409.pdf 25.08.2021 13:49
- 7 Перелік автоматичних індикаторів ризиків (1).pdf 02.08.2021 17:00
- 4 Запит до Майданчика.pdf 02.08.2021 17:00
- Запит до Майданчика.docx 02.08.2021 17:00
- 2 Протокол відповіді на вимогу № 255.pdf 02.08.2021 17:00
- Пояснення по суті скарги ІІІ.docx 02.08.2021 17:38
- 6 Висновок про результати моніторингу.pdf 02.08.2021 17:00
- Протокол № 256 (Протокол фіксації технічної помилки).doc 02.08.2021 17:00
- Пояснення по суті скарги ІІІ.pdf 02.08.2021 17:38
- Протокол № 237 (Протокол розгляду).docx 02.08.2021 17:00
- 5 Лист відповідь від Майданчика.pdf 02.08.2021 17:00
- 1 Протокол розгляду №237.pdf 02.08.2021 17:00
- Протокол № 255 (Протокол відповіді на вимогу).docx 02.08.2021 17:00
- Пояснення по суті скарги ІІІ (Послуги з організації шкільного харчування).pdf 02.08.2021 17:00
- 3 Протокол №256 (протокол фіксації технічної помилки).pdf 02.08.2021 17:00
- Пояснення по суті скарги ІІІ (Послуги з організації шкільного харчування).docx 02.08.2021 17:00
- Протокол № 339-1.pdf 26.07.2021 16:57
- №_3302-06_3810-03_від_07.02.2017-1.pdf 26.07.2021 16:57
- Скарга в АМКУ.PDF 26.07.2021 16:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2021 17:02
Дата розгляду скарги:
06.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.07.2021 20:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.08.2021 17:08
Дата виконання рішення Замовником:
25.08.2021 13:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Управлінням освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації виконано Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18095-р/пк-пз від 06.08.2021 – скасовано рішення про відміну процедури закупіцвлі. Протокол додається.
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рішення Замовника
Номер:
eca6b05168b140a19ae8c6635e1d23c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-02-003550-b.b4
Назва:
Оскарження рішення Замовника
Скарга:
На офіційному сайті https://prozorro.gov.ua 02 березня 2021р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі– Відкриті торги з публікацією англійською мовою ДК 021:2015: 55523100-3 Послуги з організації шкільного харчування - Послуги з організації шкільного харчування учнів (сніданки) згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-03-02-003550-b за адресою www.prozorro.gov.ua на очікувану вартість 25 496 108,00 UAH без ПДВ.
Замовником закупівлі виступає Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – «Замовник»).
02 березня 2021 р. на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua було опубліковано тендерну документацію.
23 березня та 29 квітня 2021 р. були внесені зміни до неї.
Кінцевим терміном подання тендерних пропозицій було 07.05.2021р. о 10:00 год. Скаржник подав тендерну пропозицію на участь у вказаній закупівлі.
07.05.2021р. після 10:03 тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5» перейшла в стадію прекваліфікації.
Крім тендерної пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", в статус прекваліфікації перейшли пропозиції наступних учасників:
1. Комунальне підприємство "Шкільне харчування"
2. ТОВ "ПОНТЕМ.УА"
01.06.2021р. скаржник, одночасно з іншими учасниками закупівлі отримав вимогу про усунення порушення і у строк, що встановлений чинним законодавством порушення усунув.
Так, 04 червня 2021 року Замовником на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua було повідомлення «причина дискваліфікації», згідно з яким, тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5» була безпідставно та упереджено відхилена з наступних підстав: «…учасником ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» 01.04.2021 року у складі тендерної пропозиції завантажено файл «Калькуляційні картки без цін. PDF». Документ – «Калькуляційна картка», які знаходяться у файлі «Калькуляційні картки без цін. PDF» містить стовпчик «Сума, грн». В кожній калькуляційній картці в стовпчику «Сума, грн» проставлене число, тобто сума, що не відповідає вищезазначеним вимогам. Таким чином, учасник, ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», начебто не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Інформуємо, що рішення Замовника необгрунтоване, носить суто формальний та безпідставний характер. Скаржник не погоджується із таким рішенням на підставі наступного.
Звертаємо Вашу увагу, на те що, по-перше,
число, що вказане нашим підприємством в документі «Калькуляційна картка» не є ціною тендерної пропозиції, та/або складовою будь-якої суми в тендерній пропозиції,
а по-друге,
число знаходиться в строчці «вихід однієї страви грам», і означає це число - вихід однієї страви в грамах,а не «Сума, грн», як стверджує Замовник.
Чомусь поза увагою Замовника, залишилось те, що документ тендерної пропозиції ТОВ «ПОНТЕМ.УА» під назвою «калькуляція без ціни (2). pdf» також містить стовпчик «ціна, грн». В кожній із шести калькуляційних карток в стовпчику «ціна, грн» проставлене число, тобто сума, що на думку Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації не відповідає вимогам тендерної документації, а також абзацу першому частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак, Управлінням освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації тендерна пропозиція ТОВ «ПОНТЕМ.УА» разом із пропозицією ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» відхилена не була, хоч аналогічно містить стовпчик «ціна, грн».
Також, в складі тендерної пропозиції КП "Шкільне харчування" міститься файл «Калькуляція вартості б ц.PDF», в якому вкладені калькуляційні картки, в яких також у стовпичку «Ціна, грн» проставлене число.
Виходячи з міркувань Замовника, зазначені учасники також не відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Згідно з абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та підлягали відхиленню згідно з абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Не відхиливши Пропозицію учасника ТОВ "ПОНТЕМ.УА" та КП «Шкільне харчування» Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації порушило вимоги статті 30 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» ніяким чином не порушив умови Тендерної документації в частині зазначення/розкриття ціни /суми/вартості та його Пропозиція була безпідставно та неправомірно відхилена Замовником.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» з підстав, наведених у «причина дискваліфікації» (посилання на протокол засідання тендерного комітету Замовника в цьому документі відсутнє), Замовник порушив вимоги статті 30 Закону застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» з підстав, наведених у «причина дискваліфікації», та не відхиливши Пропозиції ТОВ "ПОНТЕМ.УА", КП «Шкільне харчування» які також в стовпчику «ціна, грн» проставили число, тобто суму, що на думку Замовника не відповідає вимогам абзацу 3 частини 1 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації порушило право ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Також, просимо звернути увагу, що зазначення на калькуляційних картках цифри 100,00 не впливає на зміст, суму чи вартість тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5».
Враховуючи описане, ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» вважає, що виконало вимоги тендерної документації у повному обсязі, а підстави Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції, які викладені у «причина дискваліфікації», є необґрунтованими та упередженими, а процедура закупівлі проводиться з метою укласти договір з конкретним учасником, а не засадах конкурентоздатності та неупередженості.
Звертаємо увагу, що розгляд тендерних пропозицій повинен відбуватися на підставі принципів здійснення закупівель, що передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «недискримінація учасників та рівне ставлення до них».
Отже, Замовник розширивши свої повноваження та не до кінця проаналізувавши надані документи, незаконно прийняв рішення про відхилення нашої пропозиції.
Звертаємо увагу, що позиція Замовника щодо відхилення нашої пропозиції базується лише на формальних обставинах, з метою знівелювати результат торгів на користь іншого учасника закупівлі, зачепившись за не аргументовані позиції…
В ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга може бути залишена без розгляду.
На виконання ч. 1 ст. 18 Закону, скарга ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування».
Скарга подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель.
Скаржник виконав усі вимоги, необхідні для прийняття даної скарги до розгляду.
На підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»,
ПРОСИМО:
1.Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» в процедури закупівлі Послуги з організації шкільного харчування (сніданки), ДК 021:2015: 55523100-3 Послуги з організації шкільного харчування - Послуги з організації шкільного харчування учнів (сніданки) Ідентифікатор закупівлі:, UA-2021-03-02-003550-b Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2021-03-02-004780-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга-1.pdf 09.06.2021 16:57
- Калькуляція без ціни ТОВ Понтем.pdf 09.06.2021 16:57
- калькуляція вартості б ц. Шкільне харчування.pdf 09.06.2021 16:57
- калькуляційні картки без цін КПР.pdf 09.06.2021 16:57
- рішення від 11.06.2021 № 13187 + лист Замовнику.pdf 14.06.2021 13:00
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.06.2021 № 14146.pdf 24.06.2021 17:41
- рішення від 23.06.2021 № 14146.pdf 29.06.2021 19:40
- калькуляція вартості б ц (Комунальне підприємство Шкільне харчування).pdf 16.06.2021 12:12
- Пояснення по суті скарги ІІ (Послуги з організації шкільного харчування).pdf 16.06.2021 12:12
- Калькуляція без ціни (ТОВ ПОНТЕМ.УА).pdf 16.06.2021 12:12
- Пояснення по суті скарги ІІ (Послуги з організації шкільного харчування).docx 16.06.2021 12:12
- калькуляційні картки без цін (ТОВ КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5).PDF 16.06.2021 12:12
- Протокол № 338.pdf 21.07.2021 09:32
- Протокол № 338.pdf 21.07.2021 09:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.06.2021 17:00
Дата розгляду скарги:
23.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.06.2021 13:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.06.2021 19:40
Дата виконання рішення Замовником:
21.07.2021 09:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Управлінням освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації виконано Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14146-р/пк-пз від 23.06.2021 – скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5". Протокол додається.
Задовільнена:
Так
Вимога
Без відповіді
Оскарження рішення Замовника
Номер:
e8c681b8bb644b9f8e48fc48bc573743
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-02-003550-b.b3
Назва:
Оскарження рішення Замовника
Вимога:
За результатами розгляду тендерної пропозиції, поданої учасником - ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», було встановлено наступне.
Пунктом 2 розділу 5 тендерної документації встановлено, що документи, що стосуються ціни пропозиції чи є її складовою, зокрема калькуляція, калькуляційна карточка тощо, визначені Додатком 2 до тендерної документації, та містять ціну/суму/вартість, повинні бути подані з урахуванням вимог абзацу 3 частини 1 статті 28 Закону.
У разі, якщо у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель, автоматично розкриваються інформація про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції в електронній системі або файлах тендерної пропозиції, всупереч вимогам абзацу 3 частини 1 статті 28 Закону, то учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Крім цього, пунктом 3.2.2. розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації вимагається надання учасником у складі пропозиції «Калькуляцію вартості одного сніданку»: • Для дітей віком від 6 до 10 років. • Для дітей віком від 10 і старше років. До калькуляції повинна включатися вартість продуктового набору для приготування сніданку складеного відповідно до вікових норм харчування; вартість послуг приготування сніданків, розмір торговельної надбавки, та інші затрати.
Калькуляція вартості одного сніданку має бути підтверджена калькуляційними картками відповідно до Наказу Мінекономіки «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо впровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у сфері громадського харчування і побутових послуг, гармонізованих з міжнародними стандартами» від 17.06.2003 року за №157.
Калькуляційні картки надаються разом з калькуляцією вартості одного сніданку. Разом з цим, відповідно до пункту 3.3 розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що документи (інформація), що передбачені пунктом 3.2.2 Додатку 2 до тендерної документації, повинні надаватись з урахування пункту 2 розділу 5 тендерної документації та абзацу 3 частини 1 статті 28 Закону України про публічні закупівлі.
Пунктом 3.3.1. розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що документи (інформація), що передбачені пунктом 3.2.2 Додатку 2 до тендерної документації, що не містять ціну/суму/вартість, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, повинні бути розкриті електронною системою закупівель автоматично.
Пунктом 3.3.2. розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що документи (інформація), що передбачені пунктом 3.2.2 Додатку 2 до тендерної документації, що містять ціну/суму/вартість повинні бути розкриті після аукціону.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та умов тендерної документації, кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 07 травня 2021 рік 10:00 год.
Так, учасником ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» 01.04.2021 року у складі тендерної пропозиції завантажено файл «Калькуляційні картки без цін.PDF». Документ – «Калькуляційна картка», які знаходяться у файлі «Калькуляційні картки без цін.PDF» містить стовпчик «Сума, грн».
Замовник вважає, що в кожній калькуляційній картці в стовпчику «Сума, грн» проставлене число, тобто сума, що не відповідає вищезазначеним вимогам. Таким чином, учасник, ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Згідно з абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та підлягає відхиленню згідно з абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак, зазначене не відповідає дійсності, оскільки в у файлі «Калькуляційні картки без цін.PDF» містить стовпчик «Сума, грн», де проставлене число в зазначеному стовпчику, але ж воно проставлене в строчці «Вихід однієї страви грам», і означає це число - вихід однієї страви в грамах.
Такою вважаємо за необхідне, звернути Вашу увагу на те, що в складі тендерної пропозиції ТОВ "ПОНТЕМ.УА" міститься файл «Калькуляція без ціни.PDF», в якому вкладені калькуляційні картки, в яких у стовпичку «Ціна, грн» також проставлене число.
Та в складі тендерної пропозиції КП "Шкільне харчування" міститься файл «Калькуляція вартості б ц.PDF», в якому вкладені калькуляційні картки, в яких у стовпичку «Ціна, грн» також проставлене число.
Виходячи з ваших міркувань, зазначені учасники також не відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Згідно з абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та підлягає відхиленню згідно з абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» не порушило умови Тендерної документації в частині зазначення/розкриття ціни/суми/вартості та його Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Контракт Продрезерв 5» з підстав, наведених у «причина дискваліфікації» (посилання на протокол засідання тендерного комітету Замовника в цьому документі відсутнє), Замовник порушив вимоги статті 30 Закону застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «Контракт Продрезерв 5» з підстав, наведених у «причина дискваліфікації», та не відхиливши Пропозицію ТОВ "ПОНТЕМ.УА", КП «Шкільне харчування», які також в стовпчику «Ціна, грн» проставили число, тобто суму, що на думку Замовника також, не відповідає вимогам абзацу 3 частини 1 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації порушило право ТОВ «Контракт Продрезерв 5» на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Крім цього, в екранній формі оголошення Замовник зазначив код ДК 021:2015: 55523100-3 Послуги з організації шкільного харчування, а в тендерній документації зазначив Послуги з організації шкільного харчування (сніданки), код 55520000-1- Кейтерингові послуги за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.06.2021 16:01