-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 50410000-2 технічне обслуговування, градуювання та повірка приладів алкотестер Dräger Alcotest 6810 та Dräger Alcotest 6820
Завершена
32 476.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 324.77 UAH
мін. крок: 1% або 324.77 UAH
Період оскарження:
01.03.2021 19:40 - 05.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо неможливості поєднання повірки та технічного /сервісного обслуговування в одній закупівлі
Номер:
b9abd12b76344bd9b73886cbaa43907b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-01-011870-a.b2
Назва:
Щодо неможливості поєднання повірки та технічного /сервісного обслуговування в одній закупівлі
Вимога:
Звертаємо увагу Замовника та потенційних учасників щодо
необґрунтованого поєднання в одній послузі проведення сервісного технічного обслуговування з одного боку і повірки з іншого.
Повірка законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки - це операція передбачена Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність», через яку встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам. Повірку можуть виконувати лише організації уповноважені Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Сервісне технічне обслуговування можуть проводити будь-які організації на основі вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності та які не заборонені законом і не підлягають ліцензуванню відповідно до законодавства. Зважаючи на це, поєднання сервісного технічного обслуговування і повірки є необґрунтованим.
З огляду на те, що в умовах тендеру замовник зазначив критерії, які жодним чином не стосуються можливості та права виконувати повірку, ці вимоги обмежують коло потенційних учасників, які могли б виконувати повірку.
Послуги з повірки та послуги з технічного обслуговування необхідно розділити на окремі процедури закупівлі послуг.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
04.03.2021 16:19
Вирішення:
Шановний Учаснику, уважно вивчивши Вашу вимогу, повідомляємо наступне. Відповідно до ч. 4 ст. 8 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» №1314-VII від 05.06.2014 (далі - Закон) законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки дозволяється застосовувати, випускати з виробництва, ремонту та в продаж і видавати напрокат лише за умови їх відповідності цьому Закону та іншим нормативно-правовим актам, що містять вимоги до таких засобів вимірювальної техніки.
Частиною 2 ст.8 Закону передбачено, що експлуатація засобів вимірювальної техніки, які застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки), здійснюється з дотриманням правил застосування таких засобів, встановлених у нормативно-правових актах, і вимог щодо їх експлуатації, встановлених в експлуатаційних документах на такі засоби.
Предметом спрощеної закупівлі є технічне обслуговування, градуювання та повірка приладів алкотестер Dräger Alcotest 6810 та Dräger Alcotest 6820.
Керівництвами (Настановами) з експлуатації приладів для контролю (вимірювання) вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Dräger Alcotest 6810 та Dräger Alcotest 6820 встановлені обов’язкові операції «Сервісне технічне обслуговування» та «Градуювання», які нерозривно пов’язані між собою та проводяться одночасно перед операцією «Повірка» навченим виробником кваліфікованим персоналом.
Під терміном «Градуювання» слід розуміти операцію з регулювання, налаштування, коригування показань приладів з метою отримання допустимої похибки вимірювання, яка виконується сумісно з операцією «Сервісне технічне обслуговування».
Операції «Сервісне технічне обслуговування» та «Градуювання» газоаналізаторів є складними та відповідальними технічними діями, від яких залежить точність (похибки), якість роботи і строк служби приладів.
Якщо операції «Сервісне технічне обслуговування» та «Градуювання» не здійснені вчасно, то за рахунок забруднення вимірювальних трактів (через конденсацію мікро часток жиру з парів видиху людини, потрапляння мікро часток пилу, тощо) та дрейфу параметрів (у тому числі короткотермінові та довготермінові дрейфи за рахунок перепаду температур, вологості, змін зі сплином часу чутливості /старіння/ електрохімічного сенсора, тощо) результати тесту можуть виходити за межі допустимої похибки (дані будуть невірні) з долею ймовірності та у межах, що залежать від таких факторів, як: стан, вік та зношеність сенсора, умови зберігання приладу і умови вимірювання (температура, вологість), інтенсивність використання приладу, тощо.
За визначенням, наведеним у п.18) ст. 1 Закону, повіркою засобів вимірювальної техніки є сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.
Частиною 5 ст. 17 Закону визначено, що повірка законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, проводиться: науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів; науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки відповідних засобів.
Процедуру та умови проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, а також оформлення її результатів, визначено «Порядком проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів», затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №193 від 08.02.2016.
ДП «Укрметртестандарт» у своєму листі №12-12/186 від 15.12.2009 щодо газоаналізатора Dräger Alcotest 6810 зазначив, що зважаючи на те, що інтенсивність експлуатації приладів є високою, умови експлуатації – досить жорсткими, а вимоги до надійності результатів вимірювань – високими, вважає за доцільне суміщати повірку з процедурою градуювання газоаналізаторів. Також, для забезпечення захисту від несанкціонованого втручання пароль (PIN code) повинен бути відомий тільки постачальнику приладів та організації, що проводить градуювання приладу.
Відповідно до ч. 10 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення спрощених закупівель або застосування цього Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 39 Господарського кодексу України споживачі, які перебувають на території України, під час придбання, замовлення або використання товарів (робіт, послуг) з метою задоволення своїх потреб мають право, зокрема, на належну якість товарів (робіт, послуг).
Отже, замовник даної закупівлі, має законне право на належну якість робіт (послуг), що є предметом закупівлі, та сформулював свої вимоги в Оголошенні на закупівлю.
Таким чином, для задоволення Вашої Вимоги відсутні підстави.
Лист № 12-12/186 від 15.12.2009 від ДП «Укрметртестстандарт» додається.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
d5e699dc3d2c4ef0bfa3d5e8c5bfdc68
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-01-011870-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
ІНСТРУКЦІЯ про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2015 р. за № 1413/27858) передбачає наявність свідоцтва про повірку і жодного натяку на сервісне обслуговування.
Технічне сервісне обслуговування носить суто рекомендаційний характер і не є обов’язковим. Принагідно повідомляємо, що сервісне обслуговування передбачає заміну елементів живлення та перевірку градуювання і для цього не потрібно мати спеціально навчений персонал і ліцензійне сервісне обслуговування.
Законним приводом для проведення сервісного обслуговування або ремонту є незадовільний результат повірки, який оформлюється довідкою про непридатність.
Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Також, відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до п. 4 статті 32 Господарського кодексу України Недобросовісна конкуренція тягне за собою юридичну відповідальність осіб, якщо їх дії мають негативний вплив на конкуренцію на території України, незалежно від того, де вчинено такі дії.
Отже всі нижче перелічені вимоги носять дискримінаційний характер.
1. Сертифікат від виробника Dräger Safety AG & Co/ KGaA щодо уповноваження на виконання сервісного технічного обслуговування газоаналізаторів Dräger Аlcotest.
3. Прилади повинні обслуговуватись та ремонтуватися відповідно до «Керівництва з експлуатації» виробника, виключно навченим кваліфікованим персоналом, що пройшов спеціальне навчання та має відповідні сертифікати від виробника Dräger.
4. Персонал Виконавця повинен бути спеціально навченим Виробником Dräger, зазначені критерії повинні бути документально підтверджені Виробником (надати скановану копію документу, що підтверджує навчання персоналу).
6. Гарантійний лист про наявність в Учасника: ліцензійного програмного забезпечення, що надано виробником обладнання, що необхідне для здійснення сервісного технічного обслуговування, градуювання та повірки з можливістю доступу до сервісного меню приладу для виконання обслуговування та налаштування, сертифікованого персоналу, що пройшов навчання на заводі виробника Dräger Safety AG & Co/ KGaA.
Шановний замовник даної закупівлі, вище зазначені дискримінаційні вимоги звужують коло до одного учасника, а саме ТОВ "АТЗТ Компанія "Сатурн Дейта Інтернешенл" (про що свідчить аналіз загальнодоступної інформації щодо аналогічних закупівель в системі Прозорро) та призводять до порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги, в іншому випадку будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України та застосувати інші передбачені законодавством заходи щодо недопущення зловживань зі сторони Замовника з метою запобігання проявам корупції.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
04.03.2021 11:25
Вирішення:
Шановний Учаснику, уважно вивчивши вашу вимогу, повідомляємо наступне.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) за ДК 021-2015: 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (ДК 021:2015: 50410000-2 технічне обслуговування, градуювання та повірка приладів алкотестер Dräger Alcotest 6810 та Dräger Alcotest 6820) технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі, що викладені в Додатку № 2 до Оголошення, розроблено замовником з врахуванням вимог чинного законодавства України, а отже є законним, обґрунтованим та таким, що прийняте в межах повноважень, та у спосіб, передбачений чинним законодавством на дану закупівлю.
Вимоги до предмета закупівлі можуть містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника (ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Відповідно до ст. 14 зазначеного Закону замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Отже ваше посилання на п. 4 ст. 23, п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 4 ст. 32 Господарського кодексу України є хибним та безпідставним.
Згідно з ч. 2 ст. 8 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" №1314-VII від 05.06.2014 експлуатація засобів вимірювальної техніки, які застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, здійснюється з дотриманням правил застосування таких засобів, встановлених у нормативно-правових актах, і вимог щодо їх експлуатації, встановлених в експлуатаційних документах на такі засоби.
Відповідно до положення п. 4 розділу ІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, яка затверджена спільним наказом МОЗ/МВС №1452/735 від 09.11.2015, огляд на стан сп’яніння проводиться з дотриманням інструкції з експлуатації спеціального технічного засобу.
Згідно з ч. 1 ст. 39 Господарського кодексу України споживачі, які перебувають на території України, під час придбання, замовлення або використання товарів (робіт, послуг) з метою задоволення своїх потреб мають право, зокрема, на належну якість товарів (робіт, послуг).
Отже, замовник даної закупівлі, має законне право на належну якість робіт (послуг), що є предметом закупівлі, та сформулював свої вимоги в Оголошенні на закупівлю.
Участь в даній закупівлі може прийняти будь-яка юридична особа або фізична особа-підприємець.
Таким чином, для задоволення Вимоги відсутні підстави.
Статус вимоги:
Відхилено