• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Встановлення системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в будівлі, код за ДК 021:2015 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації

Торги відмінено

580 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 900.00 UAH
Період оскарження: 27.02.2021 03:05 - 31.03.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні умови

Номер: 48387067d76440339d3f1a196b750e5b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-27-000010-a.b2
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, ознайомившись зі змістом Змін до Тендерної документації нами виявлено, що окремі її умови не відповідають вимогам законодавства, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» та «Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (далі - Ліцензійні умови), порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію серед учасників, а саме: 1) Згідно Ліцензійних умов вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень розділу Кадрові вимоги для виконання робіт суб’єкт господарювання повинен мати у своєму штаті наступних співробітників: Керівник робіт, Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації, Налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (далі - Налагоджувальник). Тому виключення з підпункту «Б» пункту №6 Додатку 4 Тендерної документації вимоги про наявність працівників відповідної кваліфікації підприємства Учасника, а саме Налагоджувальників, є неправомірним та не відповідає Ліцензійним умовам. 2) Згідно Змін до тендерної документації підпункту «Б» пункту №6 Додатку 4 Тендерної документації «Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двадцяти осіб». На якій законній підставі Замовник вимагає наявність у Учасника такої кількості виконавців? Чому не п’ятдесят осіб? Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі. Згідно Ліцензійних умов розділу Кадрові вимоги кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше ДВОХ осіб. 3) Згідно Змін до тендерної документації підпункту «Б» пункту №6 Додатку 4 Тендерної документації Учасник надає копії посвідчень про проходження навчання та відповідних протоколів (витягів, виписок тощо) про перевірку знань з електробезпеки не менше ніж 6 (шести) працівників учасника, з яких: не менше ніж 1 особа з групою по електробезпеці не нижче IV; не менше ніж 5 осіб з групою по електробезпеці не нижче III видані відповідно до вимог «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів» та «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів». На якій законній підставі Замовник вимагає наявність у Учасника такої кількості посвідчень працівників - не менше ніж 6 (шість)? Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі. Згідно вимог «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» виконання робіт в електроустановках Замовника до 1000В виконуються за нарядом (розпорядженням). Згідно пункту 3.4.2. Правил склад бригади, що працює за нарядом (розпорядженням), повинна складатися не менше ніж із ДВОХ працівників, включно з керівником робіт. 4) Згідно Змін до тендерної документації підпункту «Б» пункту №6 Додатку 4 Тендерної документації Учасник надає копії посвідчень про проходження навчання та відповідних протоколів (витягів, виписок тощо) про перевірку знань з виконання робіт на висоті та верхолазних робіт не менше ніж 3 (трьох) працівників учасника, видані відповідно до вимог «Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті». На якій законній підставі Замовник вимагає наявність у Учасника такої кількості посвідчень працівників - не менше ніж 3 (трьох)? Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі. Згідно вимог Ліцензійних умов розділу Кадрові вимоги кількість виконавців робіт з встановлення пожежної сигналізації повинна становити не менше ДВОХ осіб. З чого слідує, що і посвідчення про перевірку знань з виконання робіт на висоті та верхолазних робіт повинні мати не менше ДВОХ осіб (мінімальна кількість). 5) Згідно Змін до тендерної документації підпункту «Б» пункту №6 Додатку 4 Тендерної документації Учасник надає копії посвідчень про проходження навчання та відповідних протоколів (витягів, виписок тощо) про перевірку знань та умінь з безпечних методів і прийомів виконання робіт з інструментом та пристроями, не менше ніж 3 (трьох) працівників учасника, видані відповідно до вимог інструкції НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями». На якій законній підставі Замовник вимагає наявність у Учасника такої кількості посвідчень працівників - не менше ніж 3 (трьох)? Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі. Згідно вимог Ліцензійних умов розділу Кадрові вимоги кількість виконавців робіт з встановлення пожежної сигналізації повинна становити не менше ДВОХ осіб. З чого слідує, що і посвідчення про перевірку знань та умінь з безпечних методів і прийомів виконання робіт з інструментом та пристроями повинні мати не менше ДВОХ осіб (мінімальна кількість). ВИМАГАЄМО від Замовника визнати вказані вимоги підпункту «Б» пункту №6 Додатку 4 зі Змінами Тендерної документації дискримінаційними та внести зміни до Тендерної документації. В іншому випадку, ми змушені будемо звертатися до АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику. Згідно вашої вимоги внесені зміни до тендерної документації. Водночас зазначаємо, що згідно ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ розділу «Кадрові вимоги», кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше ДВОХ осіб, тому для надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат забезпечує наявність мінімальної кількості працівників. Разом з тим, виходячи з обсягу робіт, які плануються виконувати потенційним Виконавцем та враховуючи специфіку об’єкта, де будуть проводитися роботи, Замовник на власний розсуд встановлює бажану оптимально-продуктивну кількість робітників Виконавця.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Розгляд припинено

СКАРГА на дискримінаційні умови в тендерній документації

Номер: e5d65baa8fd544bc85c257dc60d902e1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-27-000010-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови в тендерній документації
Скарга:
КЗ загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10 Новокаховської міської ради Херсонської області, на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднив закупівлю UA-2021-02-27-000010-a, щодо проведення відкритих торгів за предметом закупівлі «Послуги з встановлення системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в будівлі; 45312100-8 — Встановлення систем пожежної сигналізації за ДК 021:2015» Керуючись частиною 8 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Ознайомившись з умовами тендерної документації Товариство з обмеженою відповідальністю «Укртехнобез», (далі – Суб’єкт оскарження) виявило умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, що обмежує право ТОВ «Укртехнобез» на участь у цій закупівлі а саме: 1) В п.13 Додатку № 4 до Тендерної документації наявна вимога: " В період уточнень та подання пропозицій Учасник зобов’язаний провести обстеження об’єкту, зі складанням відповідного акту обстеження за підписом Замовника. Зазначений акт надати в сканованому вигляді у складі тендерної пропозиції Учасника." Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі. Замовник має можливість погодити та підписати відповідні акти лише обраним безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у Процедурі закупівлі. Встановивши умову що огляд потрібно провести обов’язково в період уточнення, Замовник звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які зможуть надати довідку або акт про обстеження об'єкту, за підписом представника Замовника та датою відвідування об'єкта, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Додатково звертаю Вашу увагу на те, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту в період уточнень з підписанням у Замовника акту обстеження, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 На підставі вище викладеного та керуючись чинним законодавством України, та практикою Антимонопольного комітету України: ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгдяду; 2. Визнати вимогу п.13 Додатку № 4 до Тендерної документації дискримінаційною та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 23.03.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.03.2021 16:33
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.03.2021 19:02
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.03.2021 19:02
Автор: ТОВ Укртехнобез, Харченко Роман Олександрович +380953600707 utb2020@ukr.net