• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи)

Торги не відбулися

1 230 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 150.00 UAH
Період оскарження: 26.02.2021 18:05 - 18.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника

Номер: b2f295f7eecc49acb8f02caaa6629525
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-26-004759-b.b2
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
СКАРГА щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та визнання переможцем процедури закупівлі ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» Комунальною бюджетною установою «Контактний центр міста Києва», (надалі - Замовник), було розпочато процедуру закупівлі відкриті торги на закупівлю створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-26-004759-b ● 2ce5f1a5cd1d4eca8f9f897bab3b643f. Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», (надалі – ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» або Скаржник), подало тендерну пропозицію для участі в даній процедурі закупівлі. Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій № 31/1 від 30.03.2021 р. тендерна пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» була відхилена, а згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій № 35/1 від 05.04.2021 р. визнано переможцем закупівлі ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» (ІПН 2851508175). Скаржник не погоджується з рішенням відносно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та визнання переможцем процедури закупівлі ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ», та користуючись своїм правом, наданим йому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) повідомляє: 1. Відносно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ». В протоколі розгляду тендерних пропозицій № 31/1 від 30.03.2021 р. Замовником за результатом розгляду пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» зазначено наступне: Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати посилання на місцезнаходження* макету, що містить модуль управління підписками, в мережі Інтернет. * - під макетом мається на увазі стендовий зразок модуля управління підписками, у якому буде відображений функціонал, створення та редагування шаблонів, налаштування механізму формування та відправки розсилок в залежності від типу події та виду послу, додавання опитувань до розсилки, налаштування довідника послуг. Тестовий зразок повинен бути створений із використанням технологій та архітектури, зазначених у Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1) і міститиме достатню кількість текстових даних. Учасником надано довідку вих. № 18-03/21-03 від 18 березня 2021 року з посиланням на макет. Замовником встановлено невідповідність макетам технології та архітектурі, зазначених і Інформації про технічні, якісні, та кількісні характеристики (Додаток 1), а саме: - відсутня можливість додавання опитування розсилки (вимога п. 3.2.6. інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1 до тендерної документації); - вимоги до використання змінних при формуванні текстів розсилок/шаблонів, а саме використання змінних в тесті повинно реалізовувати підстановку змінної на значення, що є актуальним для певного користувача – відсутнє (вимога п. 3.2.3. інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1 до тендерної документації); - вимоги до функціональних можливостей – в макеті відсутні налаштування довідника послуг (вимога п. 3.2. інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1 до тендерної документації). Враховуючи вищевикладене, макет наданий Учасник не відповідає вимогам пункту 6 розділу 3 тендерної документації. В такому випадку Замовник вимушений застосувати наступні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника: - абз. 2 п.2 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; - абз.3 п.1 ч.1. ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки пропозиція Учасника не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Враховуючи вищевикладене, тендерним комітетом було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи) (Закупівля № UA-2021-02-26-004759-b) з підстав передбачених абз.3 п.1 ч.1. ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Однак, наданий Скаржником макет повністю відповідає Інформації про технічні, якісні, та кількісні характеристики, викладеним в Додатку 1 до тендерної документації виходячи з наступного: 1.1. Стосовно відсутності можливості додавання опитування розсилки (вимога п. 3.2.6. інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1 до тендерної документації); В наданому Скаржником макеті наявна можливість додавання опитування розсилки (вимога п. 3.2.6. інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1 до тендерної документації). Так, при редагуванні/створенні нового шаблону при натисненні кнопки «Зберегти» з’являється модальне вікно з питанням «Чи додати опитування?» Скріншот 1 Скріншот 2 При виборі «Так» дана опція додається до опитування, «Ні» - не додається. При подальшому формуванні повідомлень використовуються налаштування зазначені у даному діалозі 1.2. Стосовно відсутності вимоги до використання змінних при формуванні текстів розсилок/шаблонів, а саме використання змінних в тесті повинно реалізовувати підстановку змінної на значення, що є актуальним для певного користувача (вимога п. 3.2.3. інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1 до тендерної документації); В наданому Скаржником макеті присутнє використання шаблонів текстів, що можна побачити в елементах управління «Теги» («< >») , які розташовані біля відповідного текстового поля. Скріншот 3 При використанні, перелік даних змінних може бути індивідуалізований для кожного користувача системи та відповідного текстового елементу. В механізмі формування текстів здійснюється підстановка даних змінних на значення актуальні для конкретного користувача та одержувача повідомлення: В макеті використовуються такі змінні: Планова дата виконання - планова дата, до якої буде відбуватись подія, про яку ми хочемо повідомити; Дата початку – дата, з якої почалась подія; Виконавець - назва організації, яка відповідає за дану подію; Будинок - будинок отримувача повідомлення. Наприклад, текст тіла повідомлення: Деякі речі складно спланувати, але не в цьому випадку. {plan_finish_date} {executor} налагодить водопостачання в вашому будинку за адресою {house_name}. При відправці буде замінено на відповідні значення, що актуальні для певного користувача та отримувача інформації. Наприклад, так: Деякі речі складно спланувати, але не в цьому випадку. 30.04.2021 10:00 ПАТ «Київтеплоенерго» налагодить водопостачання в вашому будинку за адресою вул. Пушкінська, 15. На етапі реалізації реальної діючої системи перелік може бути розширений та індивідуалізований під кожного користувача Системи згідно з технічними вимогами закупівлі. Більш детально реалізація макету та самої системи описано в Інструкція до макету модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою, що додається. 1.3. Стосовно відсутності в макеті налаштування довідника послуг - вимоги до функціональних можливостей (вимога п. 3.2. інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1 до тендерної документації). Можливість редагування переліку (довідника) послуг наявна в макеті з форми створення/редагування шаблонів. При спробі внести значення «Тип Послуги» не зазначене в довіднику, з’являється кнопка «Додати тип». Скріншот 4 При переході по ній - потрапляємо до довідника «Типи Послуг», де доступні всі операції роботи з переліком Послуг: Додавання / Редагування / Видалення. Увага! Неможливо видалити послугу, яка знаходиться у використанні. Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» в повному обсязі відповідає як вимогам Інформації про технічні, якісні, та кількісні характеристики, викладеним в Додатку 1 до тендерної документації, так і тендерній документації в цілому, а те, що Замовник не зміг розібратись як користуватись макетом та не вчинив жодних дій для того, щоб це здійснити (наприклад, не звернувся до учасника з вимогою надати інструкцію, пояснення або рекомендації як користуватись ним, або з запитанням, як/де можна побачити той чи інший функціонал макету, тощо), не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 2. Відносно визнання переможцем закупівлі ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» (ІПН 2851508175). Тендерна пропозиція ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ», яку Замовник в протоколі розгляду тендерних пропозицій № 35/1 від 05.04.2021 року визнав як таку, що відповідає тендерній документації, відповідає кваліфікаційним критеріям згідно Розділу III тендерної документації та відсутні підстави для відхилення згідно ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню з наступних підстав: По-перше. Відповідно до вимог тендерної документації Учасник для підтвердження відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку №1 до тендерної документації у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати посилання на місцезнаходження макету*, що містить модуль управління підписками, в мережі Інтернет. *- під макетом мається на увазі стендовий зразок модуля управління підписками, у якому буде відображений функціонал: створення та редагування шаблонів, налаштування механізму формування та відправки розсилок в залежності від типу події та виду послуги, додавання опитувань до розсилки, налаштування довідника послуг. Тестовий зразок повинен бути створений із використанням технологій та архітектури, зазначених у Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1) і міститиме достатню кількість тестових даних. ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» надав Довідку № 15 від 19.03.2021, в якій зазначив, що макет відповідно до вимог Замовника, який розміщено за посиланням: http://78.47.165.10:8899/ та те, що даний стендовий макет є предметом інтелектуальної власності розробника. З метою уникнення втрат і використання сторонніми особами матеріалів створених розробником, посилання запаролене. Логін і пароль до макету буде надано Замовнику за першою вимогою, безвідкладно. Однак, перейшовши за посиланням: http://78.47.165.10:8899/ неможливо ані для Замовника, ані для інших учасників, ані для державних органів, що забезпечують моніторинг порушень у сфері публічних закупівель перевірити наявність такого макету взагалі, так як посилання неактивне, а тим більше впевнитись в тому, що стендовий зразок модуля управління підписками створений із використанням технологій та архітектури, зазначених у Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики (Додаток 1), містить достатню кількість тестових даних та в ньому відображений функціонал: створення та редагування шаблонів, налаштування механізму формування та відправки розсилок в залежності від типу події та виду послуги, додавання опитувань до розсилки, налаштування довідника послуг. Стосовно надання логіну та паролю до макету Замовнику за першою вимогою, безвідкладно, повідомляємо, що жодні листування, переговори, звернення, тощо між учасниками та замовниками поза електронною системою заборонені як такі, що порушуються в першу чергу принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях здійснення публічних закупівель та є проявом корупції в даній сфері. Враховуючи зазначене, учасник не підтвердив відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку №1 тендерної документації, а тому тендерна пропозиція ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» не відповідає вимогам тендерної документації в даній частині. По-друге. Відповідно до п. 3.1. Розділу III тендерної документації для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору необхідно, в тому числі надати: Довідку в довільній формі про виконання Учасником аналогічного договору (за період 2017-2020 рр.) із зазначенням контрагенту, з якими було укладено договір, їх контактний телефон, рік виконання договору, суму договору, завірену підписом уповноваженої особи. Під аналогічним договором розуміються договір подібний за правовою природою та предметом закупівлі (згідно із кодом ДК 021:2015)). У складі тендерної пропозиції ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» надав довідку № 10 від 01.03.2021, в якій було зазначено, що ФОП Соя І.О. інформує, що має досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме: Договір №01102019 від 01.10.2019 року. Предмет договору: Розробка програмного забезпечення для управлiння базами даних мовного контента, супровід, впровадження та підтримка інформаційно-комунікаційних систем, платформ, вебпорталів та сервісів. Сума договору відповідно до актів наданих послуг становить: 150 000,00 грн., без ПДВ. Замовник: Товариство з обмеженою відповідальністю «УНІСАП», 04080, м. Київ, ВУЛИЦЯ ОЛЕКСІЯ ТЄРЬОХІНА, будинок 8А, директор - В.В. Мельничук, тел.: +38(044)390-28-86. Однак, дана довідка не містить інформації стосовного року виконання аналогічного договору, як це вимагалось тендерною документацією. Враховуючи зазначене, учасник не підтвердив відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям, а тому тендерна пропозиція ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» не відповідає вимогам тендерної документації в даній частині. Враховуючи вище викладене, тендерна пропозиція ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» повинна була бути відхилена відповідно до положень статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, виникає запитання «Чому при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» Замовник, не розібравшись в наданому макеті, не звернувся до учасника з вимогою надати інструкцію, пояснення або рекомендації як користуватись ним та відхилив тендерну пропозицію, а виходячи з того, що ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» визнаний переможцем, то Замовник звертався до даного учасника за логіном та паролем до макету…..хоча може й ні. Перевірити ж це ніхто не може.» Можливо, це пов’язано з тим, що тендерну пропозицію ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» необхідно було відхилити з будь-яких підстав, навіть надуманих, щоб переміг учасник, з яким буди попередні домовленості… Іншої відповіді на дане запитання не має, так як все описане вище свідчить тільки про це… Як видно з усього викладеного вище, Замовник своїми протиправними діями, враховуючи і незаконне відхилення тендерної пропозиції Скаржника, та визнання переможцем учасника тендерна пропозиція якого не відповідають тендерній документації, робить все, щоб ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» не став переможцем процедури закупівлі. У статті 5 Закону наявні наступні принципи здійснення публічних закупівель: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні: - дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції; - корупційні дії та зловживання з боку Замовника. Враховуючи мету Закону України «Про публічні закупівлі», якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі відкриті торги на закупівлю створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-26-004759-b ● 2ce5f1a5cd1d4eca8f9f897bab3b643f. 4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення відносно відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» процедури закупівлі відкриті торги на закупівлю створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-26-004759-b ● 2ce5f1a5cd1d4eca8f9f897bab3b643f. 5. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення відносно визнання переможцем учасника ФОП СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ, відкриті торги на закупівлю створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-26-004759-b ● 2ce5f1a5cd1d4eca8f9f897bab3b643f. 6. Зобов’язати Замовника розглянути тендерні пропозиції з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Додатки: 1. Протокол розгляду тендерних пропозицій/пропозицій UA-2021-02-26-004759-b. 2. Протокол розгляду тендерних пропозицій № 31/1 від 30.03.2021 р. 3. Довідка ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» вих. № 18-03/21-03 від 18 березня 2021 р. 4. Інструкція до макету модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою. 5. Протокол розгляду тендерних пропозицій № 35/1 від 05.04.2021 р. 6. Довідка ФОП СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ № 10 від 01.03.2021 р. 7. Довідку ФОП СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ № 15 від 19.03.2021 р.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.04.2021 11:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.04.2021 20:52
Дата виконання рішення Замовником: 28.04.2021 16:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №8823-р/пк-пз від 22.04.2021р. Замовник скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Сої Іллі Олеговича переможцем процедури закупівлі послуг створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (Код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи) (Закупівля № UA-2021-02-26-004759-b).
Автор: ТОВ УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ, Бургомістренко Єгор Анатолійович +380672207674 e.burgomistrenko@ukrods.com.ua http://gorodok.kiev.ua/ru/
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: f38d7463a2144d62a081b010e155e3a9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-26-004759-b.c1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, необхідно надати довідку в довільній формі про виконання Учасником аналогічного договору (за період 2017-2020 рр.) із зазначенням контрагенту, з якими було укладено договір, їх контактний телефон, рік виконання договору, суму договору, завірену підписом уповноваженої особи. Під аналогічним договором розуміються договір подібний за правовою природою та предметом закупівлі (згідно із кодом ДК 021:2015)). Вимога щодо надання аналогічного договору, в якому був би зазначений саме код ДК, означає, що у даній процедурі можуть взяти участь лише учасники, які мають досвід виконання договорів з бюджетними та/або комунальними організаціями, укладених за результатом проведення закупівель з використанням системи Prozorro. А також, створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (ДК 021:2015: 48810000-9 — Інформаційні системи), що є предметом даної закупівлі, за своїм змістом можуть підпадати під інший код ДК 021:2015. Зазначаємо, що відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Та, усі процедури закупівлі, відповідно до принципів, що визначені ст. 5 Закону України ‘’Про публічні закупівлі’’ повинні відбуватись на засадах: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи вище викладене, вважаємо, що вимога тендерної документації щодо надання аналогічного договору подібного за предметом закупівлі (згідно із кодом ДК 021:2015)) порушує принципи здійснення публічних закупівель: є дискримінаційною та такою, що значно звужує коло можливих учасників та не забезпечує рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. У зв’язку з чим вимагаємо внести зміни до тендерної документації та зазначити, що: ‘’Під аналогічним договором розуміються договір подібний за правовою природою та предметом закупівлі, договір на надання послуг щодо створення системи/програмного забезпечення/комп’ютерної програми.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник в даній закупівлі встановив один з таких кваліфікаційних критеріїв як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до п.22 ч.1 ст.1 Закону предмет закупівлі це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника (згідно з наказом Міністерства Розвитку Економіки та Сільського Господарства №708 від 15.02.2020), затвердженого у встановленому законодавством порядку. В тендерній документації Замовник не конкретизує надання аналогічного договору за кодом 48510000-6 Пакети комунікаційного програмного забезпечення, а зазначає те що він має бути подібним. Жодної вимоги, що у договорі повинен бути зазначений код ДК та вимоги, що у даній процедурі можуть взяти участь лише учасники, які мають досвід виконання договорів з бюджетними та/або комунальними організаціями, укладених за результатом проведення закупівель з використанням системи Prozorro не має. Враховуючи вищевикладене, вимога щодо надання аналогічного договору подібного за правовою природою та предметом закупівлі (згідно із кодом ДК 021:2015) є законною і не дискримінує учасників різних форм власності. Використання Єдиного закупівельного словника є прямою вимогою Закону та стосується замовників, що визначені згідно із ст. 2 Закону.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.03.2021 18:04
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо відміни процедури закупівлі

Номер: b8716685d1784e6ab4a47516e717c189
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-26-004759-b.b3
Назва: Скарга щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА щодо відміни процедури закупівлі Комунальною бюджетною установою «Контактний центр міста Києва», (надалі - Замовник), було розпочато процедуру закупівлі відкриті торги на закупівлю створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-26-004759-b ● 2ce5f1a5cd1d4eca8f9f897bab3b643f. Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», (надалі – ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» або Скаржник), подало тендерну пропозицію для участі в даній процедурі закупівлі. Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій № 31/1 від 30.03.2021 р. тендерна пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» була відхилена, а згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій № 35/1 від 05.04.2021 р. визнано переможцем закупівлі ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» (ІПН 2851508175). Скаржник не погодився з рішенням відносно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та визнання переможцем процедури закупівлі ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ», та користуючись своїм правом, наданим йому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) подав скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегії) на вище зазначені рішення Замовника. Дана скарга була відповідно до Рішення Колегії № 8823-р/пк-пз від 22.04.2021 задоволена та Замовника зобов’язали скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та рішення про визначення ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» переможцем процедури закупівлі. На виконання даного Рішення, Замовником 28.04.2021 р. було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та рішення про визначення ФОП «СОЯ ІЛЛЯ ОЛЕГОВИЧ» переможцем процедури закупівлі, а тендерна пропозиція «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» була повернута на етап розгляду на відповідність вимогам тендерної документації (розгляд тендерної пропозиції, що електронною системою закупівель після проведеного аукціону визначена найбільш економічно вигідною). Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету КБУ «Контактний центр міста Києва» № 49 від 12.05.2021 р. було відмінено закупівлю послуг створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи) з підстави, передбаченою п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель: порушено строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною (ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»). Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника та користуючись своїм правом, наданим йому ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) зазначає: По-перше, так, Законом визначено, що строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Але, поряд з цим Замовнику надано право аргументовано продовжити такий строк до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. (ч. 10 ст. 29 Закону). А тому, якщо у Замовника мали місце обґрунтовані підстави, які завадили йому розглянути тендерну пропозицію в строк п’яти робочих днів, він міг би оприлюднити повідомлення в електронній системі про продовження даного строку, а не знехтувати законними строками для розгляду тендерної пропозиції та відмінити процедуру закупівлі лише через те, що Замовник вирішив не здійснювати жодних дій для дотримання положень Закону в даній частині. По-друге, до компетенції Замовника не віднесені повноваження виявляти порушення у сфері публічних закупівель. Відповідно до ст. 7 (Державне регулювання, контроль у сфері закупівель та громадський контроль) Закону до контролюючих органів, які мають виявляти порушення, віднесено Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів; Банки під час оплати за договорами про закупівлю; Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю; Громадський контроль. Замовника в даному переліку немає, а отже Замовник не може спеціально створити порушення у сфері публічних закупівель, їх встановити та вирішити, що дані порушення віднесені до таких, що неможливо усунути. По-третє, тендерна пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» уже розглядалась Замовником та відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій № 31/1 від 30.03.2021 р. тендерна пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» була відхилена з підстави невідповідності тендерної пропозиції Учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (невідповідності макету технології та архітектурі, зазначених і Інформації про технічні, якісні, та кількісні характеристики (Додаток 1)). Рішенням Колегії № 8823-р/пк-пз від 22.04.2021 було встановлено, що Замовник не довів, що макет не відповідає технологіям та архітектурі, зазначеним у Додатку 1 тендерної документації та тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. А тому, якщо Замовник, детально розглянувши тендерну пропозицію ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» на відповідність вимогам Закону та тендерної документації, зазначив в Протоколі розгляду тендерних пропозицій № 31/1 від 30.03.2021 р. лише про одну дану невідповідність як підставу для відхилення (що була визнана вище зазначеним Рішенням Колегії як неправомірна), то можна припустити, що якщо Замовник не зазначив про жодні інші невідповідності, то він вважав, що тендерна пропозиція ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» в інших частинах повністю відповідає вимогам як Закону, так і тендерної документації та не підлягаю відхиленню. По-четверте, з огляду на те, що в діях Замовника прослідковується навмисне затягування строку розгляду тендерних пропозицій, самостійне виявлення (поза межами компетенції Замовника) даного порушення та як наслідок, штучне створення підстави для відхилення тендерної пропозиції, має місце грубе порушення основних принципів здійснення публічних закупівель, закріплених в ст. 5 Закону. А саме, вважаємо, що з боку Замовника наявні: - дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції; - корупційні дії та зловживання з боку Замовника. Враховуючи мету Закону України «Про публічні закупівлі», якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі відкриті торги на закупівлю створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-26-004759-b ● 2ce5f1a5cd1d4eca8f9f897bab3b643f. 4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення відміни процедури закупівлі відкриті торги на закупівлю створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-26-004759-b ● 2ce5f1a5cd1d4eca8f9f897bab3b643f. Додатки: 1. Протокол засідання тендерного комітету КБУ «Контактний центр міста Києва» № 49 від 12.05.2021 р.
Дата розгляду скарги: 01.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.05.2021 12:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.06.2021 21:23
Дата виконання рішення Замовником: 30.06.2021 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12203-р/пк-пз від 01.06.2021, скасувати рішення про відміну процедури закупівлі – «Створення модулю управління підписками, щодо автоматичної передачі актуальної інформації про стан надання комунальних послуг за конкретною адресою (код ДК 021:2015 - 48810000-9 Інформаційні системи)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за номером UA-2021-02-26-004759-b.
Автор: ТОВ УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ, Бургомістренко Єгор Анатолійович +380672207674 e.burgomistrenko@ukrods.com.ua http://gorodok.kiev.ua/ru/