• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

30230000-0 — Комп’ютерне обладнання, а саме: (Комп’ютер у складі ( процесор, корпус, блок живлення, оперативна пам’ять, накопичувачі, мережевий адаптер (інтегрований), чипсет, роз'єми для плат розширення, порти вводу/виводу (задня панель), безпека, додаткове програмне забезпечення, комплект маніпулятор типу "миша", клавіатура, монітор).

Комп’ютер у складі ( процесор, корпус, блок живлення, оперативна пам’ять, накопичувачі, мережевий адаптер (інтегрований), чипсет, роз'єми для плат розширення, порти вводу/виводу (задня панель), безпека, додаткове програмне забезпечення, комплект маніпулятор типу "миша", клавіатура, монітор, відповідно до додатка до оголошення №3 строк поставки товару до 30.04.2021р строк дії договору до 31.12.2021р

Завершена

180 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 900.00 UAH
Період оскарження: 26.02.2021 15:56 - 04.03.2021 15:30
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: b680948343514000aa234f9a4b3af6c5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-26-008312-a.c2
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Відновідно до п. 14 Додатку №1 до Оголошення Замовником вимагалося надання у складі пропозиції : «…..14) Довідку (або лист) довільної форми про виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі, яка повинна підтверджувати те, що учасник має досвід виконання аналогічних договорів, виконаних у період 2018-2020 роки (не менше 2-х аналогічних договорів із зазначенням предмету договору та назви контрагента, з яким укладено договір (скановані копії договорів, накладних та відгуків додати до складу пропозиції). У випадку наявності у договорі інформації, яка складає комерційну таємницю, копія договору надається із її виключенням. » Разом з тим, в Додадку №1 зазначалося, що аналогічним договором в розумінні цього Оголошення є договір на постачання товарів аналогічних до предмету закупівлі та коду ДК 021:2015. Довідка повинна містити інформацію про найменування замовників, їх місцезнаходження, контактний телефон, предмет договору, контакту особу, рік постачання товару та іншу інформацію. Так, відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 про порядок визначення предмета закупівлі, Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (п.3). З огляду на вищезазначене, аналогічним буде договір щодо постачання товару за ДК 021:2015: 30230000-0 Комп’ютерне обладнання. Усупереч вищезазначеній вимозі Учасником ФОП Саврук І.В. було на дано Довідку Вих. № 3/03 від 11.03.2021 року, у п.2 в якій зазначено про наявність виконання аналогічного договору за кодом ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Вищевикладене дає підстави вважати, що пропозиція учасника-переможця не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмету закупівлі і підлягає відхиленню на підставі п.1 ч.13 Ст.14 ЗУ "Про публічні закупівлі". Шановний Замовнику! Керуючись ч.20 Ст. 14 Закону, звертаємось до Вас з вимогою припинити вчиняти протиправні дії та порушувати закупівельне законодавство. Вимагаємо негайного скасування незаконного рішення про визначення преможцем ФОП Саврук І.В. Доводимо до Вашого відома, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Принагідно зазначимо, що Замовник під час здійснення закупівель має керуватися принципом об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури спрощеної закупівлі. Повідомляємо, що у випадку не скасування незаконного рішення ми будемо змушені звернутися за захистом своїх прав та інтересів до Державної аудиторської служби України для проведення моніторингу та аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону), окрім того чинним законодавством передбачена можливість звернення до Національної поліції України, Повноваження Нацполіції щодо контролю за публічними закупівлями закладені в положеннях п. 1, 3 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію». Ця стаття регламентує повноваження Департаменту захисту економіки НПУ (далі ДЗЕ) здійснювати превентивну та профілактичну діяльність, спрямовану на запобігання вчиненню правопорушень, підставою для звернення до ДЗЕ буде безпідставне відхилення постачальника необґрунтоване визначення переможця. Вважаємо за необхідне нагадати, що за порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із Законами України. За порушення вимог, встановлених Законом у частині прийнятих рішень відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Метою Закону України «про публічні закупівлі» (далі – Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цієї сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). У Оголошенні на проведення спрощеної закупівлі в системі електронних закупівель Замовника вказана назва предмету закупівлі: ДК 021:2015 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання, а саме: (Комп’ютер у складі ( процесор, корпус, блок живлення, оперативна пам’ять, накопичувачі, мережевий адаптер (інтегрований), чипсет, роз'єми для плат розширення, порти вводу/виводу (задня панель), безпека, додаткове програмне забезпечення, комплект маніпулятор типу "миша", клавіатура, монітор). У п. 14 та п. 15 Додатку №1 до Оголошення «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження», Замовник вимагає наступні документи для підтвердження кваліфікації учасника, а саме: 14) Довідку (або лист) довільної форми про виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі, яка повинна підтверджувати те, що учасник має досвід виконання аналогічних договорів, виконаних у період 2018-2020 роки (не менше 2-х аналогічних договорів із зазначенням предмету договору та назви контрагента, з яким укладено договір (скановані копії договорів, накладних та відгуків додати до складу пропозиції). У випадку наявності у договорі інформації, яка складає комерційну таємницю, копія договору надається із її виключенням. 15) Договір або витяг з договору (з додатками/специфікаціями, які підтверджують виконання договору аналогічного предмету закупівлі) У примітки вказано, що Аналогічним договором в розумінні цього Оголошення є договір на постачання товарів аналогічних до предмету закупівлі та коду ДК 021:2015. Довідка повинна містити інформацію про найменування замовників, їх місцезнаходження, контактний телефон, предмет договору, контакту особу, рік постачання товару та іншу інформацію. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) - один з найактуальніших кваліфікаційних критеріїв. Саме цей критерій дає змогу зрозуміти, що Учасник (Постачальник) вже постачав товари, аналогічні предмету закупівлі, робив це якісно і сумлінно, а значить, збільшується вірогідність того, що цей постачальник надійний, і він виконає взяті на себе зобов'язання. Аналогічний – це той, який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий, але це не одне і теж саме, що тотожний чи ідентичний. Аналогічним договором є договір подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі. Метою встановлення кваліфікаційних критеріїв є перевірка можливості виконання договору з боку потенційного переможця торгів. Учасником ФОП Саврук І.В. у складі своєї документації було надано Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору (Вих. №3/03 від 11.03.2021 року) у якій вказана інформація щодо виконання аналогічних предмету закупівлі договорів, а саме: 1) договір №38 від 19.12.2019 за кодом ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання; 2) договір №4 від 11.06.2020 року за кодом ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина). При ознайомлені з вищевказаними Договорами та Додатками до них (Специфікації), Замовник зазначає, що і в Договорі поставки №38 від 19.12.2019 і в Договорі №4 від 11.06.2020 року предмет закупівлі є аналогічним за предметом у Оголошенні Замовника від 26.02.2021 р. Закон встановлює право замовника вимагати аналогічні договори, а не ідентичні, і ця позиція закріплення практикою розгляду скарг колегії АМКУ. Так, з рішень колегії АМКУ вбачається, що з метою реалізації принципу недискримінації коло визначення «аналогічних договорів» не слід «звужувати». Недискримінація учасників є одним з закріплених принципів проведення закупівель відповідно до ст. 5 Закону. Тож, «аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» у зв`язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Тож, аналогічним договором є договір подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі. На виконання вимог документації Учасником надано лист відгук щодо виконання договору про закупівлю Комп’ютерної техніки, а саме комп’ютер у складі. На підставі з вище викладеним, Замовник не погоджується з вимогою, а саме з тим що учасник ФОП Саврук І.В., якого було визначено переможцем, надав документи, що не відповідають кваліфікаційним вимогам.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.03.2021 16:34
Вимога
Відхилено

Внесення змін до тендерної документації

Номер: 080c793095154fc38a246132688203f7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-26-008312-a.a1
Назва: Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції: «У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання." Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції. Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є: • ТОВ «МТІ» (MTI LLC) • ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI" • Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC) Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа. Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ). 1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ). 2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..". Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання. Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має. Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано. Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).. Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення. Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Вирішення: Для участі в торгах допускаються пропозиції з еквівалентами (аналогами) товару, що за своїми функціональними, технічними та якісними характеристиками не допускається вказаним технічним та якісним характеристикам товару з не меншими та не гіршими технічними вимогами, ніж ті, що зазначені в технічних вимогах до предмету закупівлі. Зазначаємо, що поставлений товар буде детально перевірений на предмет дотриманням законодавства про авторські права та ліцензійної політики Microsoft, а також можливості використання відповідного обладнання. Дякуємо, що виявили інтерес до закупівлі, проте не вбачаємо необхідності внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено