-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, системою централізованого пожежного спостерігання на об’єкті: гуртожиток та майстерні Державного навчального закладу «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг», за адресою: м. Хмельницький, вул. Панаса Мирного, 5, (шифр 02/12-2020-СПС)
Завершена
1 259 589.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 297.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 297.95 UAH
Період оскарження:
26.02.2021 15:40 - 04.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Незаконні дискримінаційні дії Замовника закупівлі
Номер:
e30dfd484e9d4b77853f3d908590c8cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-26-001946-c.c2
Назва:
Незаконні дискримінаційні дії Замовника закупівлі
Вимога:
В оголошенні (Критерії до учасників та інші вимоги, встановлені замовником) 1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій п. 1.2. Учасник у складі пропозиції повинен надати документи у складі пропозиції, що підтверджують наявність в Учасника складу (приміщення) на території Хмельницької області. (надати копії документів, що підтверджують право власності (копія витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно або інший документ, що підтверджує право власності Учасника) або копія дійсного договору оренди, тощо). Одним з принципів публічних закупівель в Україні є недискримінація учасників (ст.3 закону). Згідно з част. 3 ст. 5 закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тендерна Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо дану вимогу незаконною, такою що суперечить вимогам законодавства про публічні закупівлі, адже згідно зі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також одним із принципів здійснення закупівель, передбачених у ст.3 Закону, є добросовісна конкуренція серед учасників. Данна вимога порушує базові принципи ЗУ «Про публічні закупівлі», дискримінує й унеможливлює доступ учасників до закупівлі, крім тих, які «вигідні» замовнику, що є підставою для обмеження конкуренції, виникнення недобросовісної конкуренції, корупційних механізмів. ЗУ «Про публічні закупівлі», НАКАЗ № 1064 від 26.12.2018 року, інші нпа у сфері публічних закупівель, в тому числі законодавство у сфері вогнезахисту, не містять посилання на обов’язкову наявність майна на певній адміністративно-територіальній одиниці, на території Хмельницької області в тому числі. Закон не забороняє здійснення підприємницької діяльності на всій території України. Замовник, своїми, незаконними, дискримінаційними діями обмежує коло осіб які прагнуть взяти участь в закупівлі, й надає перевагу певним особам, «вигідним» для Замовника, що в свою чергу схиляє до думки про наявність корупційної складової в діях Замовника.
ПРОСИМО:
1) Внести зміни до тендерної документації, а саме: привести у відповідність з чинним законодавством підпункт 3.5.1. пункту 1.2. частини 5 Розділу 3.
2) Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України усунувши дискримінаційні вимоги, які передбаченні документацію.
У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Суду за захистом своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.03.2021 22:23
Вирішення:
Доброго дня, Замовник детально ознайомився з Вашим питанням та повідомляє наступне.
Згідно Оголошення Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Враховуючи вищевикладене, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, Замовником прийнято рішення встановлення в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов’язкової наявності в Учасника складу (приміщення) на території Хмельницької області. (надати копії документів, що підтверджують право власності (копія витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно або інший документ, що підтверджує право власності Учасника) або копія дійсного договору оренди, тощо).
Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює вимоги до наявності матеріально – технічної бази в Учасника. Така вимога встановлена Замовником для забезпечення оперативного реагування у разі виникнення особливих обставин.
Відсутність складу (приміщення) на території Хмельницької області, на думку Замовника ускладнить логістику та не забезпечить належну якість виконаних робіт.
Частиною 3 статті 14 Закону передбачено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Відповідно до абзацу 2 ч. 3. Статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Враховуючи вищевказану норму Закону, Вами, як потенційним Учасником закупівлі для підтвердження відповідності встановленому кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» може бути залучено потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників із наданням підтверджуючих документів субпідрядника, що передбачені підпунктом 1.2 . пункту 3.5.1. частини 5 Розділу ІІІ Оголошення
Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази»
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.03.2021 17:49
Вимога
Залишено без розгляду
Про перегляд критеріїв до учасників
Номер:
61fa025a18b24d68a16a7978709eecb6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-26-001946-c.a1
Назва:
Про перегляд критеріїв до учасників
Вимога:
Вважаємо що вимога "Підтвердження наявності в Учасника складу (приміщення) на території Хмельницької області" до Учасників є такими, що порушують принципи здійснення закупівель, а саме дискримінують інших Учасників. Вимагаємо внести зміни в кваліфікаційні вимоги, а саме видалити вище зазначену вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.03.2021 15:17
Вирішення:
Доброго дня, Замовник детально ознайомився з Вашим питанням та повідомляє наступне.
Згідно Оголошення Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Враховуючи вищевикладене, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, Замовником прийнято рішення встановлення в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов’язкової наявності в Учасника складу (приміщення) на території Хмельницької області. (надати копії документів, що підтверджують право власності (копія витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно або інший документ, що підтверджує право власності Учасника) або копія дійсного договору оренди, тощо).
Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює вимоги до наявності матеріально – технічної бази в Учасника. Така вимога встановлена Замовником для забезпечення оперативного реагування у разі виникнення особливих обставин.
Відсутність складу (приміщення) на території Хмельницької області, на думку Замовника ускладнить логістику та не забезпечить належну якість виконаних робіт.
Частиною 3 статті 14 Закону передбачено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Відповідно до абзацу 2 ч. 3. Статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Враховуючи вищевказану норму Закону, Вами, як потенційним Учасником закупівлі для підтвердження відповідності встановленому кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» може бути залучено потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників із наданням підтверджуючих документів субпідрядника, що передбачені підпунктом 1.2 . пункту 3.5.1. частини 5 Розділу ІІІ Оголошення
Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази»
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.03.2021 17:10