-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Персональні комп’ютери в комплекті (системний блок, монітор, клавіатура, маніпулятор “миша”, операційна система)
Відповідно до номенклатурної позиції предмета закупівлі: код ДК 021:2015 - 30213000-5 Персональні комп’ютери
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
26.02.2021 13:34 - 11.03.2021 00:00
Вимога
Вирішена
1
Номер:
0481d6abd63c427a90db6bc79a982381
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-26-005375-a.b1
Назва:
1
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase).
Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також доводимо до Вашого відома, якщо Ви цього не знали, що авторизаційний лист видається ТІЛЬКИ на підставі партнерського договору. Крім того, авторизаційний лист видається лише ОДНОМУ УЧАСНИКУ та за ним закріпляється проект. Більше ніхто не зможе отримати авторизційний лист. Ви прописали дану вимогу під свого учасника?
Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Для ознайомлення з практикою та підтвердження того, що надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою з боку Замовників надаємо практику Замовників в системі держ.закупівель
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-09-004187-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-17-000338-c
Пов'язані документи:
Замовник
- Рішення від 10.06.2020 _ 11423.pdf 02.03.2021 16:54
- рішення від 11.06.2020 _ 11542 .pdf 02.03.2021 16:54
Дата подачі:
28.02.2021 12:31
Вирішення:
Шановний запитувачу, дякуємо за запитання та повідомляємо наступне.
Тендерний комітет Державної установи «Рівненський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України» утворений для організації та проведення процедур закупівель. У своїй діяльності тендерний комітет керується Законом України «Про публічні закупівлі», Положенням про тендерний комітет та чинним законодавством України. Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Одними із принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону, є максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та інше.
Замовник здійснює закупівлю із дотриманням вищезазначених принципів, тому Ваші звинувачення щодо “прописання вимоги під свого учасника” є безпідставними та обурливими.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, вказаного Закону України, та з дотриманням законодавства в цілому.
Відтак, з метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, Замовником у тендерній документації прописана вимога щодо надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора. Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа. Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України, зокрема, рішенням АМКУ від 10.06.2020 №11423-р/пк-пз та рішенням АМКУ від 11.06.2020 №11542-р/пк-пз.
Разом з тим, враховуючи, що продукція MICROSOFT має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність і надання авторизаційного листа-підтвердження є не єдиним підтвердженням легальності продукту, задля забезпечення вільного доступу необмеженого кола потенційних учасників, Замовником прийнято рішення внести певні зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено