-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
09110000-3 Тверде паливо (вугілля марки ДГ (50-100) або еквівалент, вугілля марки ДГ (0-200) або еквівалент)
вугілля марки ДГ (50-100) або еквівалент, вугілля марки ДГ (0-200) або еквівалент
Завершена
598 103.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 17 943.09 UAH
мін. крок: 3% або 17 943.09 UAH
Період оскарження:
25.02.2021 17:28 - 09.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
c6096adbe437448789e1bde60ef772ea
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-25-009308-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерної документації встановлено, що Учасником у складі тендерної пропозиції надається копія чинного сертифікату відповідності системи управління якістю, що виданий міжнародним органом сертифікації, а також копія чинного сертифікату відповідності системі екологічного керування, що виданий міжнародним органом сертифікації. Згідно із ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 71 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Вважаю, що до Тендерної документації слід внести зміни шляхом виключення вимог щодо надання копії чинного сертифікату відповідності системи управління якістю, що виданий міжнародним органом сертифікації, а також копії чинного сертифікату відповідності системі екологічного керування, що виданий міжнародним органом сертифікації, з огляду на наступне. ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. Вказані положення кореспондуються із ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою. Також умовами Тендерної документації не передбачено, що оскільки ISO 14001:2015 та ISO 9001 є гармонізованими державними стандартами України до законодавства Європейського Союзу, то сертифікацію можливо провести і на базі акредитованих вітчизняних суб’єктів сертифікації, у зв’язку із чим вимога про надання сертифікатів міжнародної установи має дискримінаційний характер. На підставі вказаного вище, керуючись ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу виключити з вимог Тендерної документації вимоги про надання учасниками у складі тендерної пропозиції копії чинного сертифікату відповідності системи управління якістю, що виданий міжнародним органом сертифікації, а також копії чинного сертифікату відповідності системі екологічного керування, що виданий міжнародним органом сертифікації.
Також з цього приводу було надано роз’яснення «ПРОЗОРО ІНФОБОКС» https://infobox.prozorro.org/articles/sertifikaciya-iso-v-publichnih-zakupivlyah-shcho-ce-i-dlya-chogo
«Мабуть, активних гравців ринку публічних закупівель неможливо нічим здивувати, адже доволі часто в тендерних документаціях ми зустрічаємо вимоги, які, м’яко кажучи, дивні. Однією з таких нестандартних вимог є сертифікат ISO. Що ж таке сертифікація ISO і чи законно її вимагати в публічних закупівлях?
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
ISO 14000 - серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов, які присвячені екологічному менеджменту. Стандарти серії ISO 14000 формулюють вимоги до екологічної політики організації і допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище ті чи інші продукти і послуги.
Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар.»
Тому, ваши вимога є дискримінацноюЮ що навмисно звужує коло потенційних учаників. Наше підприємство має усі ішні документи що передбачені законодавством для постачання вугілля, ваша вимога яка не передбачена законом дискрімінує наше підприємство та не дає можливості прийняти участь у даній закупівлі. Якщо вимога не буде задоволена ми будемо звертатися у АКМУ за захистом своїх прав, в Антимонопольном комітеті є позитивни практика з приводу визнання дискрімінаційної вимоги за вимогою надання сертифікатів ІSO.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.02.2021 11:34
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, тендерний комітет Комунального закладу "ДЮСШ м. Селидового" повідомляє наступне: Згідно п. 2. 6 Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен використовувати систему екологічного управління стосовно видів діяльності які необхідні для виконання умов договору поставки. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату ISO14001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи екологічного управління, який виданий учаснику.
Крім того, відповідно до п. 2.7 Додатку 2 до тендерної документації додатково, для підтвердження забезпечення якості запропонованого товару, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат, що засвідчує, що система менеджменту якості учасника відповідає вимогам ISO9001:2015. Сертифікат надається стосовно діяльності відповідно до виконання зобов’язань за предметом закупівлі.
Відповідно до п. 2.12 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності виробництва, на якому виготовляється продукція надати копію сертифікату системи управління якістю виробника на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001-2009 (ISO 9001:2008 IDT) або ДСТУ ISO 9001-2015 (ISO 9001:2015, IDT), або копію атестату виробництва згідно з ДСТУ 3114-96, що виданий акредитованим органом з оцінки відповідності відповідної галузі, строк дії якого закінчується не раніше грудня 2021 року.
Вказані вимоги не є дискримінаційним з наступних підстав:
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДЦ» від 31.12.2015р.№221 міжнародний стандарт ISO 9001-2015 «Системи управління якістю: ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України ( ДСТУ ISO 9001-2015), вимога Замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю – встановленим (згідно стандарту ISO 9001-2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості запропонованого Учасником товару - міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».
Кріс того, відповідно до наказу «УкрНДЦ» від 21.12.2015 р. № 2013 міжнародний стандарт ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» прийнятий також у якості Національного стандарту України ( ДСТУ ISO 14001:2015) вимога Замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи екологічного менеджменту - встановленим ( згідно стандарту ISO 14001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження що під час здійснення господарської діяльності учасниками не порушується екологічні норми.
ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ, ЩО ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ МІТИТЬ ВИМОГ, ЩО ВИЩЕВКАЗАНІ СЕРТИФІКАТИ МОЖУТЬ БУТИ ВИДАНІ ЛИШЕ МІЖНАРОДНИМИ ОРГАНАМИ З СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗАБОРОНУ НА ЇХ ВИДАЧУ АКРЕДИТОВАНИМИ ВІТЧИЗНЯНИМИ СУБ’ЄКТАМИ СЕРТИФІКАЦІЇ.
Такі вимоги не є дискримінаційними, мають на меті захист від недобросовісних учасників. Замовником встановлені єдині для всіх та рівні умови участі у процедурі закупівлі.
Аналогічна правова позиція викладена в п. 5 рішення органу оскарження № 19067-р/пк-пз від 09.10.2020, п. 7 рішення органу оскарження №3545-р/пк-пз від 25.02.2021.
Статус вимоги:
Відхилено