-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-95, Бензин А-92, Дизельне паливо за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти»
Категорія Замовника: встановлена п. 3 частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови) якою ( якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Номенклатурна позиція для Бензину А-95, Бензину А-92 за ДК 021:2015 за кодом 09132000-3 – Бензин; номенклатурна позиція для дизельного пального за ДК 021:2015 за кодом 09134200-9 Дизельне паливо.
Завершена
1 157 775.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 789.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 789.00 UAH
Період оскарження:
25.02.2021 14:46 - 08.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на умови тендерної документації до торгів, запланованих на 19.03.2021 р. за оголошенням у ЦБД: № UA-2021-02-25-005806-b на закупівлю: Бензин А-92, Бензин А -95 та Дизельне пальне (за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)
Номер:
56ffb1e608404f378442b30bb2d492d2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-25-005806-b.b5
Назва:
СКАРГА на
умови тендерної документації до торгів, запланованих на 19.03.2021 р. за оголошенням у ЦБД:
№ UA-2021-02-25-005806-b на закупівлю: Бензин А-92, Бензин А -95 та Дизельне пальне
(за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)
Скарга:
ПРОСИМО:
І. Прийняти до розгляду Скаргу на умови тендерної документації Замовника на закупівлю: Бензин А-92, Бензин А-95 та Дизельне пальне за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиля-ти» опублікованого на веб-порталі „Prozorro” за оголошенням UA-2021-02-25-005806-b
ІІ. Зобов’язати Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва», (Код ЄДРПОУ: 39605452) внести зміни в ТД, а саме:
Підпункт 1.2. пункту 1 додатку 2 ТД Замовника та викласти цей пункт у наступній редакції:
„Довідка з переліком власних АЗС або орендованих АЗС, або партнерських АЗС, або по договору зберігання палива на АЗС (зазначається учасником) з яких здійснюватиметься відпуск товарів учасника у Деснянському районі, з обов’язковим зазначенням АЗС які(-яка) повинні(-на) бути розташовані(-на) на відстані не більше ніж 2 кілометри від автобази замовника за адресою: вул. Електротехнічна,11 в м. Києві (у випадку, якщо відстань АЗС учасника буде становити більшу відстань 2 кілометри від автобази замовника-пропозиція такого учасника буде відхилена).
У довідці Учасник повинен зазначити про наявність не менше, ніж 3 (три) АЗС у Деснянському районі міста Києва ( вказати їх адреси), одна з яких повинна бути розташована на відстані не більше 2 кілометри від автобази замовника за адресою: вул. Електротехнічна,11 в м. Києві.
Підпункт 1.4., 1.5.3 додатку 3 ТД; п.7.1. додатку 4 ТД Замовника та викласти цей пункт у наступній редакції:
1.4. До документів наданих відповідно до п.п. 1.2.1. у складі тендерної пропозиції надається оригінал гарантійного листа від орендаря, або зберігача палива на АЗС, або власника, або партнера з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці, складеній відповідно до п. 1.2 цього Додатку, з терміном дії 1 рік з дати видачі, за паливними картками (талонами) зразка Учасника.
Лист повинен бути виданий на імʼя Замовника та Учасника не раніше лютого 2021 року та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС та зразок копії (або оригіналів) паливних карток (талонів) за якими буде здійснюватися відпуск палива на АЗС.
Лист повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала.
1.5.3. Оригінал листа – гарантії від власника (емітента) паливних карток (талонів), що пропонуються Учасником, з підтвердженням того, що строк дії талонів на пальне становить з дати поставки Учасником Замовнику терміном дії 1 рік.
Лист повинен бути виданий на імʼя Замовника та Учасника не раніше лютого 2021 року, повинен містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала.
У разі, якщо власник ( емітент) здійснить перехід на паливні картки (талони) нового зразку, Учасник повинен гарантувати, що здійснить рівноцінний обмін Замовнику паливних карток ( талонів) старого зразку, що залишилися у Замовника та не були використані , на паливні картки (талони) нового зразку, в тому числі стосовно паливних карток (талонів), що залишились к Замовника після закінчення строку дії, або Учасник подовжить строк їх дії терміном дії 1 рік з дати видачі
7.1. Лист – гарантія від Учасника з підтвердженням того, що:
- строк дії паливних карток (талонів) становить 1 рік з дати видачі
- у разі, якщо власник (емітент) паливних карток (талонів) здійснить перехід на паливні картки (талон) нового зразку Учасник забезпечить здійснення рівноцінного обміну паливних карток (талонів) старого зразку, що залишилися у Замовника та не були використані, на паливні картки (талони) нового зразку;
- паливні картки (талони), що залишились у Замовника після закінчення строку їх дії, будуть замінені на паливні картки (талони) нового зразку або буде подовжено строк їх дії на 1 рік з дати видачі.
Підпункт 1.7. додатку 2 ТД Замовника та викласти цей пункт у наступній редакції:
„Учасник повинен мати талони (паливні картки) зареєстрованого торгового знаку (торгової марки), за якими можна отримати на АЗС паливо, що відповідає бренду АЗС”
Видалити п. 1.6. додатку 2 ТД: „У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати сертифікат відповідності стандарту ISO 9001:2015 області (сфери) сертифікації, зокрема, обов’язково на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, роздрібну торгівлю пальним, що виданий акредитованим органом з сертифікації (зареєстрованим у реєстрі НААУ), сертифікат повинен бути дійсним протягом строку постачання товарів.”
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 12.03.2021 16:30
- скарга в АМКУ.doc 19.03.2021 15:51
- рішення від 16.03.2021 № 5098 + лист Замовнику та запит Скаржнику.pdf 17.03.2021 14:01
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2021 № 6165.pdf 29.03.2021 18:51
- рішення від 26.03.2021 № 6165.pdf 31.03.2021 20:03
- АМКУ UA-2021-02-25-005806-b.pdf 24.03.2021 14:37
- ПОЯСНЕННЯ АМКУ UA-2021-02-25-005806-b на скаргу 24.03.2021.docx 24.03.2021 14:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.03.2021 17:47
Дата розгляду скарги:
26.03.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.03.2021 14:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.03.2021 20:03
Дата виконання рішення Замовником:
02.04.2021 13:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відпровідно до рішення №303/2021 від 02.04.2021 уповноваженої особи на підставі Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6165-р/п-пз від 26.03.2021, яким частково задоволно скаргу, вирішено усунути порушення, та внести відповідні зміни до тендерної документації. Внесеними змінами від 02.04.2021 порушення усунуто.
Вимога
Відхилено
Встановлення дискримінаційних та надмірних вимог щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі, що ускладнюють участь у закупівлі та штучно обмежують коло потенційних учасників
Номер:
6e56d5cb85ef407ba04b629f45f9ec51
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-25-005806-b.c4
Назва:
Встановлення дискримінаційних та надмірних вимог щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі, що ускладнюють участь у закупівлі та штучно обмежують коло потенційних учасників
Вимога:
1. При вивченні Тендерної документації (надалі ТД) Замовника були виявлені вимоги до учасників, які є дискримінаційними та штучно звужують коло потенційних учасників:
1) В п.1.9. , 1.10.3 додатку 3 ТД; п.7.1. додатку 4 ТД, Замовник вимагає паливні картки (талони) які мають термін дії не менше 2 років (протягом 2021 та 2022 року включно). Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки більшість мереж АЗС встановлюють термін дії талонів АЗС максимально на 1 рік, вимога про термін дії не менше 2 років може свідчити про встановлення вимог тільки під конкретного Учасника/Власника АЗС/орендаря АЗС/емітента талонів та порушує право Учасників з партнерськими умовами використання АЗС. Вимагаємо внести зміни до ТД, викласти ці пункти ТД в новій редакції де передбачити що талони мають бути з терміном дії 1 рік з дати видачі Замовнику.
2) В п.1.12. додатку 2 ТД, Замовник вимагає: «Учасник повинен мати талони (паливні картки) зареєстрованого торгового знаку (торгової марки), за якими можна отримати на АЗС паливо, та надати у складі пропозиції відповідний чинний підтверджуючий документ щодо права власності або використання торгового знаку (торгової марки), котрий (у) зазначено на талонах (паливних картках)».
Зазначена вимога є дискримінаційною та надмірною що не стосується предмету закупівлі, такі документи є лише у власників АЗС/орендарів АЗС, Учасники що використовують АЗС на партнерських умовах не мають права використовувати їх торгівельну марку та не можуть надати відповідний чинний підтверджуючий документ щодо права власності або використання торгового знаку (торгової марки). При цьому не зрозуміло задля чого вимагається зазначена вимога, що не впливає на якісні характеристики продукту (товарів), на постачання товарів, на умови постачання, добросовісність Учасника та інше.
Вимагаємо усунути встановлення надмірних вимог щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі є дискримінаційною вимогою та звужує коло потенційних учасників аукціону, та в свою чергу призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають можливість здійснення постачання палива на партнерських АЗС: «...та надати у складі пропозиції відповідний чинний підтверджуючий документ щодо права власності або використання торгового знаку (торгової марки), котрий (у) зазначено на талонах (паливних картках)»
Такі вимоги штучно звужують коло потенційних учасників закупівлі, є дискримінаційними, порушують наше право прийняти участь в цій закупівлі та фактично унеможливлюють виконання вимоги щодо можливості надання партнерських АЗС, ставлячи Учасників даної закупівлі у нерівні умови, обмежуючи коло учасників закупівлі лише тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через власні/орендовані АЗС, цим Замовник відкрито порушує ст. 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналізуючи ТД Замовника можна зробити висновок що Замовник навмисно вимагає надмірні та дискримінаційні умови які суперечать одна одній задля того щоб Учасники які мають смогу постачання через партнерські відносини з АЗС не мали змогу прийняти участі в аукціоні, при цьому даючи змогу конкретному Учаснику/власнику АЗС /орендарю АЗС без добросовісної конкуренції серед учасників прийняти участь та перемогти, цим порушуючи „Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників” Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, керуючись п.1,4 ч.1 ст.5; ч.4 ст.5; ч.4 ст.22 та ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо видалити з Тендерної документації вищезазначені дискримінаційні та надмірні умови, штучно звужуючи коло потенційних Учасників закупівлі або змінити ці умови таким чином, щоб Учасники, що реалізовують талони через партнерські АЗС, мали можливість приймати участь у закупівлі на рівних з учасниками умовах, які здійснюють реалізацію палива через власні/орендовані АЗС в іншому випадку будемо змушені звернутися до АМКУ.
2. В п.1.13. додатку 2 ТД Замовник вимагає подання учасниками „Копія довідки (висновку) уповноваженого органу (ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків») про розрахунковий рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку м. Києва, з урахуванням ПДВ, на умовах відтермінування платежу 30 (тридцять) календарних днів, яка свідчить про рівень цін на нафтопродукти на момент (дату) подання тендерної пропозиції”
Зазначена вимога, є такою що не відповідає дійсності, та порушує права Учасників. Довідки уповноваженого органу (ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків») готуються після оплати 2-3 робочих дня та надати станом на дату подання тендерної пропозиції не має можливості це по-перше. По-друге ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» отримує інформацію по цінам на ринку нафтопродуктів тільки по закінченню робочого дня та за цей день інформацію можна отримати тільки на наступний день, що робить цю вимогу „на момент (дату) подання тендерної пропозиції” не можливою та не дійсною для виконання.
Також слід нагадати що в Україні існують ще декілька уповноважених органів що уповноважені надавати інформаційні ціни на ринку нафтопродуктів:
Торгово-промислова палата України функціонує відповідно до Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР та Державна служби статистики України діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України Затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2014 р. № 481 є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики
Одне із основних їх завдань — надавати довідково-інформаційні послуги, основні відомості, що не є комерційною таємницею.
Вимагаємо внести зміни в п.1.13. додатку 2 ТД та викласти цей пункт в іншій редакції, яка дасть змогу отримати таку довідку, наприклад: „Копія довідки (висновку) уповноважених органів (ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків»/ Торгово-промислова палата України/ Державна служби статистики України) про розрахунковий рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку м. Києва, з урахуванням ПДВ, на умовах відтермінування платежу 30 (тридцять) календарних днів, яка свідчить про рівень цін на нафтопродукти видану уповноваженим органом не раніше 30 робочих днів до подання пропозиції/або на будь-яку дату після виходу оголошення/або інша умова що відповідає дійсності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.03.2021 11:02
Вирішення:
Щодо дії паливних карток (талонів) які мають термін дії не менше 2 років (протягом 2021 та 2022 року включно), зазначаємо, що Замовник здійснює закупівлю талонів партіями протягом 2021 року, за умови наявних коштів для закупівлі. Отже, у разі здійснення закупівлі талонів наприклад 25 грудня 2021 року, замовник повинен мати гарантію, що у 2022 році зможе їх використати, без матеріальних втрат
Тому, дана вимога тендерної документації має істотне значення для Замовника та не підлягає задоволенню.
Щодо вимоги п.1.7. додатку 2 тендерної документації з приводу надання учасником у складі пропозиції відповідний чинний підтверджуючий документ щодо права власності або використання торгового знаку (торгової марки), котрий (у) зазначено на талонах (паливних картках), то учасник, який не являється власником торгової марки, у разі наявності відповідних договірних відносин з таким власником, не обмежений у отриманні у власника відповідного документу на права використання торгового знаку.
Замовник надав право учаснику надати у складі пропозиції будь який документ, за яким йому надано право використання торгового знаку (торгової марки), тому, вказана вимога, жодним чином не обмежує учасників.
Щодо вимоги п.1.8. додатку 2 тендерної документації Замовник вимагає подання учасниками „Копія довідки (висновку) уповноваженого органу (ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків») про розрахунковий рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку м. Києва, з урахуванням ПДВ, на умовах відтермінування платежу 30 (тридцять) календарних днів, яка свідчить про рівень цін на нафтопродукти на момент (дату) подання тендерної пропозиції” в даній частині внесено зміни до умов тендерної документації
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Встановлення надмірних вимог щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі, що ускладнюють участь у закупівлі та штучно обмежують коло потенційних учасників.
Номер:
9014e00f20c148ac84bcd26f24ecec34
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-25-005806-b.b3
Назва:
Встановлення надмірних вимог щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі, що ускладнюють участь у закупівлі та штучно обмежують коло потенційних учасників.
Вимога:
Просимо внести зміни до Тендерної документації та усунути встановлення надмірних вимог щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі що зазначені у пп. 1.11, п.1 додатку 2 Тендерної документації, а саме: „сертифікат відповідності стандарту ISO 9001:2015 області (сфери) сертифікації, зокрема, обов’язково на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, роздрібну торгівлю пальним, що виданий акредитованим органом з сертифікації (зареєстрованим у реєстрі НААУ), сертифікат повинен бути дійсним протягом строку постачання товарів”, що ускладнюють участь у закупівлі та штучно обмежують коло потенційних учасників.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
Учасники жодним законодавчим документом НЕ ЗОБОВ'ЯЗАНІ для здійснення своєї діяльності отримувати даний сертифікат. Окрім того сертифікат ISO ПІДТВЕРДЖУЄ ЯКІСТЬ ВИРОБНИЧИХ ПРОЦЕСІВ, що відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо якісні характеристики продукту (товарів), а застосування стандарту ISO для сертифікації систем управління якістю носить рекомендаційний характер, а отже його отримання не є обов'язковим. Отже, виходячи з вище викладеного, просимо усунути вимогу щодо подачі сертифікату ISO що є надмірною вимогою Тендерної документації щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі, оскільки ця вимога ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ПІДТВЕРДЖУЄ ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ.
Наводимо позицію Апеляційного адміністративного суду у справі № 826/15639/17 за аналогічним питанням: «...відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації»
Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок що Замовник навмисно ускладнює участь у закупівлі, прописуючи вимогу що ніяким чином не стосується предмету закупівлі, штучно обмежуючи коло потенційних учасників.
Мінекономіки, листом № 3305-04/34286-06 від 01.06.2020 року рекомендує Замовникам виважено та з дотриманням законодавства формувати вимоги до предмета закупівлі та потенційних учасників, уникати встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників, тому Учасник вимагає видалити вимогу з Тендерної документації щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі що зазначені у пп. 1.11, п.1 додатку 2 Тендерної документації, а саме: „сертифікат відповідності стандарту ISO 9001:2015 області (сфери) сертифікації, зокрема, обов’язково на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, роздрібну торгівлю пальним, що виданий акредитованим органом з сертифікації (зареєстрованим у реєстрі НААУ), сертифікат повинен бути дійсним протягом строку постачання товарів”
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.03.2021 12:15
Вирішення:
Відповідно до положень ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З вищенаведеного вбачається, що замовнику надано право включити до тендерної документації вимоги або умову на власний розсуд.
Виходячи з того, що одним із доказів необхідного рівня якості є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації.
Тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, що підтверджує відповідність товару вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні.
При цьому, отримання сертифікату є загальнодоступною процедурою, для будь яких осіб, що бажають підтвердити якість товару та безпеки її виробництва, тому, вимоги, щодо підтвердження якості не містить жодних дискримінаційних елементів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога тендерної документації, що звужує коло потенційних учасників аукціону
Номер:
188c7ca037784957b2ade5385183f17f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-25-005806-b.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога тендерної документації, що звужує коло потенційних учасників аукціону
Вимога:
Згідно підпункту 1.7. пункту 1 додатку 2 тендерної документації Замовником вимагається від учасників мати АЗС за місцезнаходженням замовника, на відстані не більше ніж 2 кілометри від автобази замовника за адресою: вул. Електротехнічна,11 в м. Києві, при цьому, встановлюючи також певну кількість АЗС у Деснянському р-ні не менше, ніж 3 (три), та при цьому не зрозуміло задля чого вимагається на всіх АЗС єдиний талон, що є дискримінаційною вимогою та звужує коло потенційних учасників аукціону, та в свою чергу призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають можливість здійснення постачання палива на партнерських АЗС, що відповідають вимозі «АЗС на відстані не більше ніж 2 кілометри від автобази замовника за адресою: вул. Електротехнічна,11 в м. Києві», та водночас можуть запропонувати 3 АЗС в межах Деснянського р-ну різних брендів, на яких приймаються талони відповідних мереж АЗС.
Таким чином, ми, як потенційний Учасник не погоджуємось з вимогою щодо наявності «талонів єдиного зразка», та вимагаємо виключити дану вимогу з документації, оскільки, у випадку якщо постачання Учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься через мережу партнерських АЗС, то вимога тендерної документації про те, що талони повинні бути „єдиного зразку” фактично унеможливлюватиме виконання інших вимог тендерної документації та ставить Учасників даної закупівлі у нерівні умови, обмежуючи коло учасників закупівлі лише тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через власні/орендовані АЗС.
Також слід зазначити , що проаналізувавши вимоги Замовника за попередні роки, можна зробити висновок що Замовник навмисно прописав дискримінаційні умови (3 АЗС в межах Деснянського р-ну. та єдиний талон на всіх АЗС) в тендерній документації для конкретних Учасників ринку.
Відповідно п.4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повині здійснюватися за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частиною 4 цієї ж статті визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вищевикладене, керуючись п.4 ч.1, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 та ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо видалити з підпункту 1.7. пункту 1 Додатку №2 до Тендерної документації, дискримінаційну умову „на всіх АЗС повинен діяти єдиний талон», або змінити цю умову таким чином, щоб Учасники, що реалізовують талони через партнерські АЗС, мали можливість приймати участь у закупівлі на рівних з учасниками умовах, які здійснюють реалізацію палива через власні/орендовані АЗС в іншому випадку будемо змушені звернутися до АМКУ..
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.03.2021 12:15
Вирішення:
Умова наявності у учасника не менше ніж трьох АЗС єдиного бренду у Деснянському районі міста Києва ( вказати їх адреси), одна з яких повинна бути розташована на відстані не більше 2 кілометри від автобази замовника за адресою: вул. Електротехнічна,11 в м. Києві, обгрунтована тим, що мета – підприємства максимальна економія.
Отже, у разі якщо АЗС учасника знаходитиметься на відстані більше ніж 2 км від Автобази Замовника, за підрахунками, підприємство буде нести значні втрати на заправку автотранспорту, оскільки дорожні розв'язки району розташовані таким чином, що у разі збільшення відстані до АЗС від автобази, транспорт буде змушений збільшувати витрати на підїзд та повернення з АЗС.
Таким чином, істотне значення для замовника є наявність у учасника хоча б однієї АЗС на відстані не більше 2 кілометри від автобази.
Наявність у учасника на території Деснянського району не менше ніж трьох АЗС обгрунтована необхідністю цілодобового забезпечення безперебійної заправки транспортних засобів та не допущення збоїв у постачанні ПММ.
Під час виконання покладених на замовника функцій та обов’язків існує необхідність своєчасної, належної та оперативної заправки автотранспорту Замовника, що забезпечує мобільність та оперативність працівників щодо своєчасного забезпечення і ефективного реагування у випадку аварійних ситуацій, надзвичайних ситуацій та забезпечення належної діяльності Замовника.
Вимога щодо єдиного (уніфікованого) зразку талону (пальної картки) викликана технічними складнощами в адмініструванні та обліку талонів і паливних карток різних брендів.
Оскільки за даною закупівлею передбачена поставка великого обсягу пального, надання декількох карток (талонів) різних брендів з різною кількістю пального та можливістю отримання його лише на окремих АЗС ускладнить не тільки облік даних карток, а і їхню реалізацію, у випадку вичерпання талонів однієї компанії під час заправки авто, водію необхідно буде "дозаправляти" автомобіль на АЗС, яка розташована в іншому напрямку, що, безумовно, вплине на стабільність, оперативність та пунктуальність роботи окремих посадових осіб.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому».
Аналізуючи вищевикладену норму можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального, певної марки придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами право, а саме продавцем талону та його покупцем.
Так, у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном.
Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, в зв'язку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального.
Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним.
З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем (споживачем) залишається виключно покупець талонів, а ні особа якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників.
Номер:
d44801b3b2e349dea922ff025d49d405
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-25-005806-b.a1
Назва:
Встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників.
Вимога:
Замовником зазначено п. 1.2.; 1.3.; 1.4.; 1.5.; 1.6. додатку 2 Тендерної документації вимоги щодо надання документів про наявність транспортних засобів – бензовозів та всіх дозвільних документів на їх використання. Хочемо нагадати Замовнику що закупівля товарів відповідно п.4.3 розділу 1 Тендерної документації проводиться за талонами (картками) та ніякого відношення до бензовозів та перевезення нафтопродуктів наливом ця закупівля не має, також у Замовника відсутні ємності для зберігання палива наливом.
З огляду на викладене та ураховуючи листи Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ) від 03.03.2020 № 100-29/07-3156, від 12.03.2020 № 20-29/08-3600, від 24.04.2020 № 128-29/08-5961, від 17.04.2020 № 126-29/01-5723 Міністерство листом МЕРТУ № 3305-04/34286-06 від 01.06.2020 року рекомендує замовникам виважено та з дотриманням законодавства формувати вимоги до предмета закупівлі та потенційних учасників, уникати встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників.
Учасник вимагає видалити вимоги з Тендерної документації щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі що зазначені у пп.. 1.2.; 1.3.; 1.4.; 1.5.; 1.6. додатку 2 Тендерної документації
Пов'язані документи:
Замовник
- ПРОТОКОЛ РОЗГЛЯДУ ВИМОГИ від 26.02.2021.pdf 02.03.2021 16:04
Дата подачі:
26.02.2021 16:58
Вирішення:
Задоволено. Вирішено внести зміни до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено