• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональні комп’ютери в комплекті – 8 шт.)

Завершена

184 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 920.00 UAH
Період оскарження: 24.02.2021 14:43 - 05.03.2021 09:00
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційної вимоги по авторизації

Номер: 1491ae3a917641e6a98d2956ee7156c6
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-24-009463-b.a1
Назва: Щодо дискримінаційної вимоги по авторизації
Вимога:
Шановний Замовник! Прошу внести зміни в тендерну документацію щодо авторизаційного листа з наступних причин. Надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, що дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель. Для ознайомлення з практикою та підтвердження того, що надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою з боку Замовників надаємо практику Замовників в системі держ.закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c Дякую за розуміння !!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! Розглянувши вимогу повідомляємо наступне. Вимога стосовно надання авторизаційного листа-підтвердження від виробника, або постачальника, представника, дилера, дистриб'ютора, встановлюється у ТД з метою запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows та контрафактного комп'ютерного обладнання. Вимагаючи в тендерній документації надання авторизаційного листа від виробника, або постачальника, представника, дилера, дистриб'ютора в Україні, замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання контрафактного обладнання та неліцензійної продукції. Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є: • ТОВ «МТІ» (MTI LLC) • ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI" • Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC). Звертаємо Вашу увагу, що встановлення вищезгаданої вимоги не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який учасник має змогу звернутися до виробника, або постачальника, представника, дилера, дистриб'ютора комп'ютерного обладнання та офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа. До такого ж висновку приходить і Постійнодіюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, наприклад, Рішення № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор UA-2020-05-15-003206-c), в якому потенційний учасник скаржився на те, що замовник 21.05.2020 розмістив на веб-порталі Уповноваженого органу файл "ДОДАТОК 5 Тех характеристики в новій редакції.docx", у якому містяться технічні вимоги (в новій редакції). Інформацію про відповідність запропонованого до поставки товару (обладнання) технічним вимогам Замовника, учасник підтверджує під час проведення процедури закупівлі, шляхом надання сканованих копій наступних документів, завірених печаткою учасника, зокрема, учасник у складі Пропозиції має надати авторизаційний лист- підтвердження від офіційного дистриб'ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, учасник у складі Пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання". Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Отже, враховуючи вищевикладене, залишаємо без задоволення вимогу від 01.03.21, 12:02 Ідентифікатор: UA-2021-02-24-009463-b , що оприлюднена потенційним учасником на веб-порталі уповноваженого органу.
Статус вимоги: Відхилено