• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні матеріали

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 24.02.2021 13:41 - 30.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації

Номер: 92c1905648af42b68a87058166f507fd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-24-007676-b.c1
Назва: СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Скарга:
При вивченні Додатку 2 до тендерної документації «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» виявилося, що по деяким позиціям замовник закуповує певні багаторазові голки. На ринку України багаторазових голок, які відповідають «Технічному регламенту щодо медичних виробів», затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 р. № 753, і, відповідно, дозволені в обіг, не так багато, як здається. При пошуку виявилося, що описані в Тендерній документації голки існують лише в одного виробника - ТОВ «ДЕВЦ «Олімп» - а решта наявних в Україні голок мають технічні відмінності, які роблять їх такими, що «не відповідають медико-технічним вимогам тендерної документації» на ринку України відсутній адекватний еквівалент, який би в деталях підходив до опису замовника, який би був рівнозамінний На додачу до наведеного, в п. 4 Додатку № 2 до Тендерної документації вказано: «4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати дату оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі згідно оголошення та назву Замовника». Таким чином, за умовами Тендерної документації учасниками і переможцями в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким виробник чи його офіційний представник нададуть гарантійний лист (лист авторизації) та документи, що підтверджують їх повноваження. Як я вже вказав у скарзі, найменування виробника, який повинен дати гарантійний лист у даній закупівлі, цілком очевидне, відповідно і офіційний представник, який може надати гарантійний лист у даній закупівлі – це лише залежна особа від компанії ТОВ «ДЕВЦ «Олімп». Не дивлячись на велику кількість торгових компаній в Україні, офіційних представників виробника завжди лише 1-2, і вони чітко контролюють відпуск товару, а при оголошенні закупівлі завжди намагаються не допустити зайвих осіб і продати через підконтрольні торгові компанії по зручній для них ціні. У даному випадку особою, яка через надання гарантійного листа здійснює контроль за закупівлею, є компанія ТОВ «ДЕВЦ «Олімп». Я наполегливо звертаю увагу Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що вимога про надання гарантійних листів від виробника (офіційного представника) є лише засобом для блокування доступу до участі в закупівлі. Не існує закону, який би зобов’язував виробника (представника виробника) надавати будь-які гарантійні листи своєму покупцю, дилеру, учаснику закупівлі, це завжди лише ВЛАСНИЙ РОЗРАХУНОК. Тобто, УЧАСТЬ УЧАСНИКА В ЗАКУПІВЛІ (А ВІДПОВІДНО І ВЗАГАЛІ РЕАЛІЗАЦІЯ ОГОЛОШЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ, ЗАВЕРШЕННЯ ЗАКУПІВЛІ ПІДПИСАННЯМ ДОГОВОРУ) ПОСТАВЛЕНІ В ПРЯМУ ЗАЛЕЖНІСТЬ ВІД ВОЛІ ПЕВНОГО ВИРОБНИКА АБО ЙОГО ПРЕДСТАВНИКА в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників, до недоступності закупівлі широкому колу учасників. Окремо хочу звернути увагу, що наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність гарантійного листа не гарантує в подальшому належну якість виробів, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття. Умова в Тендерній документації про надання гарантійного листа свідчить лише про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість з виробником (чи з офіційним представником) щодо надання гарантійного листа, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою закуповуються дані шовні матеріали ЗГІДНО ІЗ ЗАКОНОДАВСТВОМ, Я НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ДОВОДИТИ МОЖУ ЧИ НЕ МОЖУ Я ОТРИМАТИ ТАКИЙ ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ. ЙОГО ЗГАДУВАННЯ В ТЕНДЕРНІІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ ВЖЕ Є ПРОТИЗАКОННИМ. Таким чином, повністю відсутні правові підстави для включення Замовником інформації з вимогою надавати гарантійний лист від виробника (офіційного представника) до Тендерної документації (п. 4 Додатку №2 до Тендерної документації). Отже: В тендерній документації безпідставно прописані конкретні характеристики конкретних медичних виробів конкретного виробника, хоч і без зазначення його назви, при цьому надання еквівалентів не буде прийняте через неспівпадіння цих детальних характеристик, надання еквівалентів неможливе через унікальність (безеквівалентність) характеристик. І на додачу, на цього ж конкретного виробника (його офіційного представника) покладено контроль за закупівлею вцілому шляхом надання чи ненадання гарантійних листів на поставку цьому Замовнику унікальної продукції цього виробника. Наведене свідчить про повністю непрозору, невідкриту закупівлю, про порушеннями вимог ст. 5 та ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». П Р О Ш У: 1. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство "Чернівецький обласний перинатальний центр" у вигляді внесення до Додатку № 2 Тендерної документації відкритих торгів позицій конкретних і безеквівалентних медичних виробів конкретного виробника – позиції 14-20; 2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Чернівецький обласний перинатальний центр" видалити з Тендерної документації відкритих торгів наведені позиції Додатку № 2 до Тендерної документації; 3. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство "Чернівецький обласний перинатальний центр" у вигляді внесення до пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації вимоги про надання гарантійного листа виробника або його офіційного представника; 4. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Чернівецький обласний перинатальний центр" видалити з Тендерної документації пункт 4 Додатку № 2 з вимогою про надання гарантійного листа виробника або його офіційного представника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2021 18:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.03.2021 11:27
Дата виконання рішення Замовником: 26.03.2021 10:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання постанови АМКУ з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель тендерним комітетом КНП "Чернівецький обласний перинатальний центр" було внесено зміни в тендерну документацію.
Автор: ФОП "ЗІНЧЕНКО ВІКТОР МИКОЛАЙОВИЧ", Віктор Зінченко +380973822672 vikvikzinchenko@gmail.com