• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Асфальтобетонна суміш

Завершена

42 681 579.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 100 358.18 UAH
Період оскарження: 24.02.2021 13:06 - 12.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на вимоги тендерної документації

Номер: a1fa88db131d480d9c349e573a4e4f74
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-24-006952-b.b1
Назва: СКАРГА на вимоги тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-24-006952-b Комунальним підприємством «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю ДК 021:2015: 44110000-4 — Конструкційні матеріали. Приватне підприємство "АВТОМАГІСТРАЛЬ" (далі – ПП "АВТОМАГІСТРАЛЬ", Скаржник) має багаторічний досвід у поставці товару, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах за лотами №№ 1-2. Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції. У відповідності зі статтею 18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі, не підлягають оскарженню положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися. Доказова частина щодо того, що вимоги тендерної документації Замовника є незаконним, а саме дискримінаційним та упередженим по відношенню до Скаржника 1) Відповідно до пункту 1 розділу 3 Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям (ч. Додатку 2). Відповідно до пункту 5 розділу 3 Документації Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Відповідно до пункту 2 додатку 2 Документації для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору учасник повинен надати: 1) Лист у довільній формі за підписом учасника/уповноваженої особи учасника, який засвідчено відбитком печатки (ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством), з інформацією про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів (обов'язково зазначити: найменування, місцезнаходження, контактні телефони та код ЄДРПОУ/ідентифікаційний код/ реєстраційний номер облікової картки платника податків контрагента; предмет договору; номер, дату укладення договору та відомості про виконання договору) 2) Копія договору, зазначеного учасником у листі з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічного договору; копія документу(ів), передбаченого умовами такого договору (видаткова накладна, акт приймання-передачі тощо), що підтверджує продаж/поставку за договором зазначеним учасником у листі з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічного договору; 3) позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного учасником в листі з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічного договору про стан виконання зазначеного Учасником договору та зміст якого підтверджує якісне виконання договору та відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань з обов'язковими повними контактами особи, що надавала та підписувала відгук. У разі якщо Учасник був контрагентом (постачальником) Замовника протягом 2019-2020 років - Учасником додатково надається лист від КП «ШЕУ Святошинського району» м. Києва, який містить інформацію про якісне виконання договору (договорів, якщо їх за зазначений період було укладено із Замовником декілька) та відсутність пред’явлених КП «ШЕУ Святошинського району» м. Києва позовів та претензій до Учасника у зв’язку з неналежним виконанням Учасником зобов’язань за договором (договорами). Лист датований 2021 роком. ПП «Автомагістраль» повідомляє, що вимога щодо необхідності у разі якщо Учасник був контрагентом (постачальником) Замовника протягом 2019-2020 років додатково надавати лист від КП «ШЕУ Святошинського району» м. Києва, датованого 2021 роком є дискримінаційною та такою, що не відповідає статті 16 Закону України "Про публічну закупівлю" та створює для Учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі. ПП "АВТОМАГІСТРАЛЬ" повідомляє, що має успішний досвід виконання аналогічних договорів, які були виконані нами якісно, в повному обсязі та з дотримання термін, а також маємо низку позитивних відгуків від Замовників, в тому числі КП «ШЕУ Святошинського району» м. Києва, де останній підтвердив, що ПП "АВТОМАГІСТРАЛЬ" виконав свої зобов’язання в повному обсязі та належним чином, а вся продукція постачалась своєчасно, належної якості, але вони надані більш ранньою датою (наприклад 05.02.2020 додається), тому не можуть бути надані нами у складі тендерної пропозиції. Оскаржуваними умовами Замовник встановлює додаткові, не обумовлені у Законі обмеження щодо термінів надання відгуку/листа, а також створює корупціогенні умови для участі в процедурі. Оскільки учасник змушений повторно звернутися до покупця (КП «ШЕУ Святошинського району» м. Києва) з проханням повторно зробити лист датований не раніше 2021 роком, в свою чергу, Замовник з незалежних від учасника причин та за власним бажанням Замовника може надати або не надати повторно лист. Більше того, ПП "АВТОМАГІСТРАЛЬ" повідомляє, що нами було зроблені повторні запити від 09.11.2020 та 01.03.2021 до КП «ШЕУ Святошинського району» м. Києва щодо надання листа про якісне виконання договорів. Разом з тим, з незалежних від нас причин Замовником не було надано навіть відповіді щодо надання чи відмови від надання повторних листів щодо виконаних нами договорів. Також хочемо звернути увагу, що Замовник встановив вимогу про надання додатково листа безпосередньо від свого імені є дискримінацією. Адже Замовник бажає завчасно знати про потенційних учасників тендеру та можливість корупційного зловживання (маніпуляції) з боку Замовника до Скаржника, який був контрагентом Замовника, - Замовник може вирішувати надати/не надати відгук у необхідні терміни та щодо інформації у ньому. Це суперечить меті Закону та принципам проведення закупівель, зокрема, що інформація про учасників відкритих торгів розкривається лише після аукціону. Крім того, ПП "АВТОМАГІСТРАЛЬ" повідомляє, що ми маємо низку договорів на поставку асфальтобетонних сумішей та листів відгуків з іншими Замовниками (додається), окрім КП «ШЕУ Святошинського району» м. Києва, та маємо намір надати в складі пропозиції по даній закупівлі для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Скаржник наголошує, що наявність аналогічних договорів з іншими Замовниками та відгуки від них є достатнім для підтвердження кваліфікаційному критерію по аналогічним договорам. Враховуючи наведене, вимога щодо необхідності у разі якщо Учасник був контрагентом (постачальником) Замовника протягом 2019-2020 років додатково ще надавати лист від КП «ШЕУ Святошинського району» м. Києва, датованого 2021 роком є дискримінаційною, необґрунтованою та корупціогенною, а також перешкоджає нам для участі в даній процедурі закупівлі. Враховуючи викладене, з незалежних від учасника підстав Замовника на власний розсуд може не надати відгук учаснику, що призведе до відхилення його Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Рішення Колегії під час розгляду аналогічного питання Підтвердженням правомірності нашої скарги є аналогічне рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: - рішення №17726-р/пк-пз від 21.09.2020, згідно з яким встановлено наступне: " За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати листи-відгуки, що складені не раніше 2020року, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання (у тому числі Скаржника)". - рішення №3925-р/пк-пз від 02.03.2021, згідно з яким встановлено наступне: "Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати листа–відгук виконання аналогічного договору з датою видачі не раніше 2020 року, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника". - рішення №1904-р/пк-пз від 03.02.2021, згідно з яким встановлено наступне: Враховуючи викладене, з незалежних від учасника підстав Замовника на власний розсуд може не надати відгук учаснику, що призведе до відхилення його Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника". 2) Також, дискримінаційним по відношенню до нас є вимога щодо місцезнаходження заводу. Відповідно до пункту 4.3. розділу 1 Документації ЛОТ №2 - місцезнаходження заводу повинно бути розташоване в м. Києві або приміській зоні (до 10 км від межі міста Києва). Також відповідно до додатку 3 Документації учасник повинен підтвердити (у вигляді гарантійного листа місцезнаходження заводу повинно бути розташоване в м. Києві або приміській зоні (до 10 км від межі міста Києва). Вказати місцезнаходження заводу, телефони, режим роботи. Дане положення Документації перешкоджає участі у закупівлі Скаржника та обмежує коло учасників виключно компаніями, заводи яких розташовані саме в м. Києві або приміській зоні (до 10 км від межі міста Києва). ПП "АВТОМАГІСТРАЛЬ" повідомляє, що має власні заводи по виготовленню асфальтобетонних сумішей, розташованих у Київській області, зокрема, за адресами: Київська обл., Вишгородський р-н, с. Демидів, промзона; Київська обл., Васильківський р-н, с. Крячки, вул. Кривова, 46 (атестат виробництва додається), що знаходяться приблизно на відстані 25-30 км від меж Києва. Крім того, транспортування та зберігання асфальтобетонних сумішей регламентовано пунктом 9 ДСТУ Б В.2. 7-119:2011, у якому немає жодного обмеження щодо відстані, на яку можуть бути транспортовані асфальтобетоні суміші. Скаржник наголошує, що встановлення вимоги щодо розташування заводу в м.Києві або приміській зоні (до 10 км від межі міста Києва) є нічим не обумовленою та має лише одну мету – звузити коло потенційних учасників Закупівлі шляхом дискримінації.
Дата розгляду скарги: 01.04.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.03.2021 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.04.2021 19:31
Дата виконання рішення Замовником: 08.04.2021 09:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Тендерним комітетом внесено зміни до тендерної документації
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ", Приватне Підприємство Автомагістраль +380459635033 tdv_am@ukr.net