-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясо куряче та волове (код ДК 15110000-2 – М’ясо)
Завершена
909 806.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 549.03 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 549.03 UAH
Період оскарження:
23.02.2021 17:46 - 08.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні та незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
734bdd09a40c438d98c394a9424db991
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-23-014790-b.c1
Назва:
Дискримінаційні та незаконні вимоги тендерної документації
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовнику!
Просимо усунути дискримінаційні вимоги прописані Вами у тендерній документації, що обмежують можливість участі в даній закупівлі потенційних Учасників, зокрема:
1. Відповідно до підпунку 3) п. 2.1. ч. 2 Розділу 5 тендерної документації: "Учасники закупівлі повинні надати в складі своєї пропозиції копію з оригіналу дійсного на момент розкриття тендерних пропозицій сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ,відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT) Системи управління безпечністю харчових продуктів. ,а також копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015. IDT), ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015. IDT), видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсні на момент подання пропозиції «Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга»".
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до інформації Листа Мінекономрозвитку від 12.01.18 р. № 3433-06/1382-07 «Щодо втрати чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію»(далі – Лист МКР 12.01.2018) зазначено, що «У зв'язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі - Декрет) повідомляємо: … З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.». Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації. …».
Беручи до уваги, що починаючи з 1 січня 2018 року була скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету, який власне і втратив свою чинність, додатково, враховуючи, що саме із зазначеної дати вся продукція, яка сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягатиме обов’язковій сертифікації на території України, а тому у відповідності до вимог тендерної документації повідомляємо, що продукція, яка є предметом закупівлі не підлягає обов’язковій сертифікації.
Таким чином, Ви порушили ч. 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: "Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником".
2. Відповідно до підпунку 4) п. 2.1. ч. 2 Розділу 5 тендерної документації: "Інформацію щодо статусу учасника як платника податку (платник ПДВ, єдиного податку чи інше);"
Доводимо до Вашого відома, що дана інформація є відкритою та міститься у Єдиному державному реєстрі у вільному доступі.
Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі": "Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель".
Підсумовуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовник порушив приписи Закону, а також принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5, оскільки свідомо встановив неправомірні вимоги у тендерній документації, які порушують законні права та інтереси потенційних Учасників.
Вимагаємо, усунути зазначені порушення та привести тендерну документацію у відповідність вимогам Закону. У разі незадоволення нашої вимоги, ми будемо змушені звернутись до органу оскарження (АМКУ) в порядку ст.ю 18 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.02.2021 10:19
Вирішення:
Шановний учаснику! На вашу вимогу від 25.02.2021, ID: UA-2021-02-23-014790-B.C1 повідомляємо наступне.
1. Відповідно до підпунку 3) п. 2.1. ч. 2 Розділу 5 тендерної документації: "Учасники закупівлі повинні надати в складі своєї пропозиції копію з оригіналу дійсного на момент розкриття тендерних пропозицій сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ,відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT) Системи управління безпечністю харчових продуктів. ,а також копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015. IDT), ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015. IDT), видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсні на момент подання пропозиції «Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга»".
З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету (та власне втратив чинність сам Декрет). Це означає, що з указаної дати вся продукція, яка підпадала під обов’язкову сертифікацію та входила до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягатиме обов’язковій сертифікації.
Законом України «Про технічне регулювання і оцінку відповідності» передбачається об’єднання норм законів “Про підтвердження відповідності”, “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності” та декрету Кабінету міністрів від 10 травня 1993 року № 46-93 “Про стандартизацію і сертифікацію”, одночасно визначаючи їх як такі, що втратили силу.
Статтею 24 Закону України «Про технічне регулювання і оцінку відповідності» встановлено добровільну оцінку відповідності, а саме відповідно до частини 2 цієї статті добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Таким чином, учасник на добровільних засадах має можливість здійснити оцінку відповідності у формі сертифікації.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дана вимога не порушує норми чинного законодавства та встановлена Замовником для підтвердження якості та безпечності продукції, яка закуповується.
2. Відповідно до підпунку 4) п. 2.1. ч. 2 Розділу 5 тендерної документації для підтвердження тендерної пропозиції іншим вимогам документації, учаснику необхідно надати наступні документи "Інформацію щодо статусу учасника як платника податку (платник ПДВ, єдиного податку чи інше);"
Замовником не зазначено, у якій формі повинна надаватись відповідна інформація. Тобто, вона може бути надана у будь-якій формі (у т.ч. довідка довільної форми), яка дозволяє ідентифікувати статут учасника як платника податку.
Дана вимога узгоджується із ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У зв’язку із вищевикладеним, вимога (скарга) не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.03.2021 00:05