-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з перезарядки та відновлення картриджів принтерів та копірів (за відповідним кодом ЄЗС: ДК 021:2015: 50310000-1 - Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки)
Завершена
90 020.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 900.20 UAH
мін. крок: 1% або 900.20 UAH
Період оскарження:
23.02.2021 14:22 - 01.03.2021 10:00
Вимога
Вирішена
Виключити дискримінаційнй вимоги
Номер:
570d29cc8805476f9e76477067df1536
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-23-009060-b.b1
Назва:
Виключити дискримінаційнй вимоги
Вимога:
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) звертаємо Вашу увагу про внесення змін та усунення дискримінаційних умов, які містяться у тендерній документації. Тендерна документація замовника містить вимогу, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить частині четвертій статті 22 Закону. Дискримінаційні умови встановлені замовником у Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі “ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТА ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ”, яка є складовою частиною тендерної документації, та полягають у наступному:
Замовник вимагає від Учасника, що перезарядка та відновлення картриджів має здійснюватися з використанням матеріалів (тонеру) Patron (ВМ) (аналоги та/або еквіваленти не розглядаються).
Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Зважаючи на вищевикладене, просимо замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону. Просимо видалити строку з тендерної документації про використання матеріалів конкретної марки, а саме тонеру Patron (ВМ), або вказати можливість використання еквівалентних матеріалів (тонеру). Керуючись законом України про Публічні закупівлі, статтею 5, підпунктом 1.1 (добросовісна конкуренція серед учасників;), 1.2 ( максимальна економія, ефективність та пропорційність;), 1.3 (відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;), 1.4 (недискримінація учасників та рівне ставлення до них;), 1.5 (об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;) , 1.6 (запобігання корупційним діям і зловживанням) та статтею 5 підпунктом 2 (Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.), статтею 5 підпунктом 3 (Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.), статтею 5 підпунктом 4 (Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.). Вимога щодо використання матеріалів конкретної марки, а саме тонеру Patron (ВМ) при наданні послуг є дискримінаційною по відношенню до учасників процедури закупівлі, які можуть надавати послуги і виконати виконати умови, але мають партнерські відносини з іншими постачальниками витратних матеріалів, які також мають всі необхідні сертифікати і дозволи та по технічним характеристикам не поступаються тонеру Patron (ВМ). Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає використання матеріалів конкретної марки. А також керуючись практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду справ у сфері закупівель, а також листів Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 “Щодо розробки тендерної документації” та від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації”. А також керуючись законом України Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні визначено, що дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними; А також керуючись законом України Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні Стаття 6 - Державна політика щодо запобігання та протидії дискримінації спрямована на: недопущення дискримінації; Просимо внести зміни в умови закупівлі та вилучити вимогу котра дискримінує нас як потенційного учасника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол.PDF 25.02.2021 09:13
Дата подачі:
24.02.2021 10:06
Вирішення:
Доброго дня, шановний запитувач! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо про наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад, у відповідності до його преамбули.
Згідно з ч. 2 ст. 3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому Законом.
Відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
Відповідно до ч. 4 ст. 14 Закону вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Враховуючи вищевикладене, зазначаємо, що Замовником можуть зазначатися вимоги до предмета закупівлі шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто, вказувати еквівалент замовник має право, а не обов’язок.
Наразі на ринку працює достатня кількість постачальників тонеру вказаної торгової марки та Замовників, якім вже надаються послуги з використанням тонеру вказаної торгової марки. Дана марка тонеру може використовуватися будь-якою організацією, яка надає послуги з технічного обслуговування і ремонту копіювально-розмножувальної техніки, тому Замовник не вважає зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні